Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 260231 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #460 Gepost op: 6-02-2015, 15:59:41 »
Citaat
And I been thinking about it lately
Does it ever drive you crazy
Just how fast the night changes?
Everything that you've ever dreamed of
Disappearing when you wake up
But there's nothing to be afraid of
Even when the night changes
It will never change me and you

Marlijn die in eerste instantie niet wilt dat Rik voor €750 twee jokers koopt, maar volgens van mening verandert en een plan verzint waarbij zowel zij als Rik een joker krijgen (night change). Marlijn koopt in de ochtend de twee jokers voor het geld uit de pot (everything you've ever dreamed of, disappearing when you wake up).

OF

Marlijn die droomde van een joker, maar die vervolgens niet kreeg bij de test (everything you've ever dreamed of, disappearing when you wake up).
« Laatst bewerkt op: 6-02-2015, 16:02:13 door Joeyversteeg12 »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #461 Gepost op: 6-02-2015, 15:59:49 »
Als dat de regel is die we horen dan: "Everything she never had she's showing off" -> everything she never had -> zwarte vrijstelling van Martine.

Edit: Het stuk in de quote is inderdaad wat we horen. Dat maakt de hint naar Martine misschien zelfs sterker omdat ie als we het stukje ervoor wel ook gehoord hadden misschien weer te makkelijk zou zijn. ::vergroot:: ;D

I agree, Heinz.

Everything she never had: she's showing off (de zwarte vrijstelling).
Everything she never had: driving too fast (haar auto kreeg ze niet goed aan de praat).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #462 Gepost op: 6-02-2015, 16:00:48 »
Liedje staat op album "Four"

Rik maakte nummer 4 met de vrachtwagens.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #463 Gepost op: 6-02-2015, 16:01:54 »
Leuk dat deze hint op alle kandidaten van toepassing kan zijn  ::rofl::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #464 Gepost op: 6-02-2015, 16:02:23 »
https://en.wikipedia.org/wiki/Night_Changes

Dit nummer kwam uit op de dag dat bekend werd dat Margriet meedoet aan Wie is de Mol? Exit Margriet?
::ok:: We hebben hem  ;)
de dag dat Chris bekendgemaakt werd was hij in Ierland...dit bandje is British-Irish.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2015, 16:04:51 door SomeOne_01 »

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #465 Gepost op: 6-02-2015, 16:03:19 »
De hint valt dus midden in een regel in, wat 'm bijzonder maakt. Wat weggelaten wordt is "Everything she never had" wat op de zwarte vrijstelling van Martine kan wijzen die ze nooit had.

Voorlopig zet ik in op Martine.

Ha! Dat dacht ik ook. Martine is Showing Off.
Maarrrrr... was het wel Martine die zo liep Off te Showen? Volgens Marlijn was Martine weer begonnen over de zwarte vrijstelling. Maar dat hebben we Martine niet horen zeggen. Dus was het niet Marlijn die gewoon tegen Rik liep Off the Showen dat Martine de Zwarte vrijstelling weer had genoemd, terwijl Martine dat helemaal niet had gezegd? Gewoon om Rik te testen en zijn 2 jokers langer in het spel te houden zodat zij er misschien 1 zou kunnen bietsen?

Dat in combinatie met Driving Too Fast (wat Martine totaal niét deed en Marlijn juist in zekere zin wel want ze houdt van autorijden zoals ze zelf zei), houd ik het voorlopig op Marlijn.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2015, 16:05:24 door molmark »
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #466 Gepost op: 6-02-2015, 16:03:57 »
Ja, en zo hebben we bij alle overgebleven kandidaten een aanwijzing. Behalve bij Rik.


Maar het nummer wijst onmiskenbaar naar een vrouw, dus Chris en Rik vallen hierbuiten.


Visitors was het eerste ooit op CD uitgebrachte album, dat klopt.

Althans volgens de uitleg, want het klopt niet dat dit de eerste CD was. Er werden 4 CD's tegelijk uitgebracht, namelijk.
de eerste CD van ABBA dan? of waren het vier albums van ABBA?? iig was het het eerste album van ABBA dat direct op de CD ging ipv eerst op een LP.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #467 Gepost op: 6-02-2015, 16:06:04 »
Everything she never had: driving too fast (haar auto kreeg ze niet goed aan de praat).

Dit is niet hetzelfde toch? Eerder tegengesteld.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #468 Gepost op: 6-02-2015, 16:10:24 »
Sterke hints naar Marlijn en Martine dus:

'Everything she never had' she's showing off, driving to fast

- Het jokerverhaal mbt. Marlijn.
Marlijn ziet tot haar grote teleurstelling dat er geen joker ligt bij de test. Immers, de jokers waren voor Rik (everything she never had). Ze rekende er echter wel op (she's showing off) en liep zo op de zaken vooruit (driving to fast).
- Zwarte vrijstelling mbt. Martine.
In de videoclip 'Night Changes' hebben de groepsleden individueel kleine ongelukjes/ voortdurend pech. Mogelijke verwijzing naar Martine die ook voortdurend pech heeft tijdens opdrachten, o.a. laseropdracht & allerslechtste chauffeur.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2015, 16:29:46 door Nick_Theunis »
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #469 Gepost op: 6-02-2015, 16:12:28 »
Dit is niet hetzelfde toch? Eerder tegengesteld.

Volgens mij klopt het, hoor. Wat ze nooit heeft gehad, is dat ze te snel reed: dit klopt, want haar auto kreeg ze niet goed aan de praat.

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #470 Gepost op: 6-02-2015, 16:12:42 »
Dit nummer kwam uit op de dag dat bekend werd dat Margriet meedoet aan Wie is de Mol? Exit Margriet?

Hoewel ik halsstarrig weiger te geloven dat Margriet de Mol niet is, vind ik dit wel een hele sterke!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #471 Gepost op: 6-02-2015, 16:13:24 »
Indirect wordt met deze muzikale hint aangegeven dat er minimaal 1 man in de finale staat. De hint verwijst namelijk naar een vrouw. Dus in aflevering 7 valt er geen man af.

In aflevering 8 kan er dan een man of vrouw afvallen, maar de andere man gaat door.


Ik weet het: een simpeler constatering, maar we krijgen geen Mar-Mar-Mar-finale......


@SomeOne_01: voor zover ik me herinner, waren het 4 popalbums. Ik kan me de andere 3 niet meer exact herinneren. In mijn herinnering was het overigens niet The Visitors, maar Voulez Vous (een blauw hoesje). De andere albums, die ik me herinner, zijn van Dire Straits, en van Queen. Er staat me iets van bij van Paolo Conte.

Offline Mickvanh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #472 Gepost op: 6-02-2015, 16:17:16 »
Marlijn die in eerste instantie niet wilt dat Rik voor €750 twee jokers koopt, maar volgens van mening verandert en een plan verzint waarbij zowel zij als Rik een joker krijgen (night change). Marlijn koopt in de ochtend de twee jokers voor het geld uit de pot (everything you've ever dreamed of, disappearing when you wake up).

OF

Marlijn die droomde van een joker, maar die vervolgens niet kreeg bij de test (everything you've ever dreamed of, disappearing when you wake up).

EN
Marlijn die redelijk in de stress zit voor die zwarte vrijstelling but there is nothing to be afraid of
"Het leven moet als een feestelijk en hartstochtelijk spel zijn dat gespeeld zou moeten worden met oude en nieuwe vrienden"  - Frédérique Huydts

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #473 Gepost op: 6-02-2015, 16:19:16 »
Volgens mij klopt het, hoor. Wat ze nooit heeft gehad, is dat ze te snel reed: dit klopt, want haar auto kreeg ze niet goed aan de praat.
Sorry! Je hebt gelijk.

Dat stukje van She Never Had hoor je trouwens niet in het geluidsfragment. Ze knippen dus wel erg secuur. Ik denk dan ook dat je dat stukje nu niet moet gebruiken en het echt alleen over showing off en driving too fast gaat. Zie mijn eerdere bericht richting Marlijn.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #474 Gepost op: 6-02-2015, 16:24:58 »
Ik denk bij 'Night Changes' alleen maar aan de joker-aanbiedingen die de mol neerlegt. Buiten dat is die vondst naar Margriet wel het sterkst ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #475 Gepost op: 6-02-2015, 16:26:31 »
Liedje

Daar is er weer een: ::art::  ;D


Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #476 Gepost op: 6-02-2015, 16:41:11 »
Het was de tweede single van het album four. Marlijn is als tweede bekendgemaakt.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #477 Gepost op: 6-02-2015, 16:42:36 »
Het nummer werd uitgebracht op 14-11-14. Bestaat dus alleen uit 1 en 4. Marlijn is geboren op 1 april.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #478 Gepost op: 6-02-2015, 16:43:11 »
Ik heb bij de aanwijzing naar Margriet hetzelfde gevoel als die naar Evelien (de 1981 op top 2000- Evelien is van 1981).
Hij is te toevallig om niet te kloppen.
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #479 Gepost op: 6-02-2015, 16:49:59 »
heb bij de aanwijzing naar Margriet hetzelfde gevoel als die naar Evelien (de 1981 op top 2000- Evelien is van 1981).
Hij is te toevallig om niet te kloppen
Klopt... plus het feit dat zij geen joker heeft en Marlijn/Rik wel maakt haar wel kwetsbaar (als je uitgaat van Martine als mol tenminste ::tandpastasmiley::).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)