Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 260170 keer)

Offline Tessan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #580 Gepost op: 14-02-2015, 22:39:30 »
New order kan meerdere betekenissen hebben; nieuwe volgorde, of nieuwe bestelling; niemand van de kandidaten in de catering gewerkt?  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #581 Gepost op: 14-02-2015, 22:47:03 »
Het album heet Power, Corruption & Lies, en Martine beweert nog steeds dat ze de zwarte vrijstelling heeft, wat natuurlijk een corrupte leugen is om macht te krijgen ::jaja:: (en nee die geloof ik zelf ook niet ;D)
In vervolg op bovenstaande onwaarschijnlijke hint: Margriet heeft gedaan alsof Martine inderdaad de zwarte vrijstelling had, dus die is natuurlijk helemaal corrupt :P
En Rik heeft de groep bedrogen door voor geld uit de pot een groepsvrijstelling te kiezen, om zoals hij zelf zei z'n eigen hachje te redden.
En Chris was ook lekker corrupt bezig want die ging mensen in de rij nog overtuigen om op hem te stemmen, dat mag natuurlijk helemaal niet.

Zo, aanwijzing naar iedereen ;D

Met die titel van het album kan je inderdaad alle kanten uit. Zelfs nog meer dan bij alle voorgaande hints al het geval was. ::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #582 Gepost op: 15-02-2015, 00:06:44 »
Ik denk dat Marlijn en Rik er donderdag uit gaan. Misschien ook de reden dat ze nu ook vaak samen te zien zijn. Door samen af te vallen zou hun band nog sterker geworden zijn.

Nou ik zat wel te denken het is al aflevering 8 dus het kan best dat er nu twee tegelijk uitgaan. Is ook weer wat nieuws. Met vier personen in aflevering 9 komen kan natuurlijk wel maar een echte finale is toch met drie mensen? Alleen dit kunnen we  niet in de pool invullen geloof ik. Je hebt dan gewoon meer kans op een goed antwoord. Er gebeuren steeds onverwachte dingen dus waarom niet? Ik vind het in ieder geval goed bedacht. Dan zou dat New Order kunnen slaan op een nieuwe volgorde, een nieuwe manier van afvallen. Twee weg in plaats van één en dat zorgt natuurlijk voor enorme verwarring!
Dat ze dit bedacht hebben voor als de penningmeester voor de groepsvrijstelling zou gaan in aflevering 7 ::).

Ik denk dat er twee mensen afvallen maar dat hoeven niet per se Marlijn en Rik te zijn...

P.s.Ik luister net naar een recent interview met Marlijn bij Carlo en Irene (via You Tube) en zij spreekt over drie finalisten :) Dat zou ook pleiten voor twee afvallers.

« Laatst bewerkt op: 15-02-2015, 12:09:26 door Lonneke14 »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #583 Gepost op: 15-02-2015, 00:09:57 »
Het zou kunnen natuurlijk, stiekem ga ik voor een afvalrace a la Tygo. Twee tests in aflevering 9, eentje voor de laatste afvaller, en de tweede voor het bepalen van een winnaar en verliezer

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #584 Gepost op: 16-02-2015, 13:15:22 »
Nou ik zat wel te denken het is al aflevering 8 dus het kan best dat er nu twee tegelijk uitgaan. Is ook weer wat nieuws.

Wiki: It was the follow-up to their massive club hit "Blue Monday" and is unique for having both Peter Hook and Bernard Sumner playing bass guitars on it.

Uniek door twee basgitaristen -> Bij uitzondering twee afvallers -> Confusion?
« Laatst bewerkt op: 16-02-2015, 13:17:34 door Mol Gibson »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #585 Gepost op: 16-02-2015, 13:22:46 »
Martine en Margriet dan please ;D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #586 Gepost op: 16-02-2015, 13:27:02 »
Martine en Margriet dan please ;D
Peter en Bernard lijken mij beide mannen, dus beide mannen er uit. En dan een 3x Mar finale.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #587 Gepost op: 16-02-2015, 13:40:24 »
Peter en Bernard lijken mij beide mannen, dus beide mannen er uit. En dan een 3x Mar finale.

Zou wat wezen  ::rofl:: Krijg je Art met zijn tijdrekspeech per kandidaat: wie van de drie Marretjes is... de Mol? Dat ziet u volgende week  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #588 Gepost op: 16-02-2015, 14:10:31 »
Zou wat wezen  ::rofl:: Krijg je Art met zijn tijdrekspeech per kandidaat: wie van de drie Marretjes is... de Mol? Dat ziet u volgende week  :P

Ook leuk : Mar jij bent niet de winnaar, Mar jij bent niet de verliezer, Mar jij bent niet de mol. Weten we nog niks  :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #589 Gepost op: 16-02-2015, 14:35:10 »
Ook leuk : Mar jij bent niet de winnaar, Mar jij bent niet de verliezer, Mar jij bent niet de mol. Weten we nog niks  :P

Precies  ::rofl:: Ondanks alles  ::ontopic:: blijf ik bij Martine. ::oordoppen:: Gewoon omdat ik Marlijn vanaf het begin al als verliezend finalist heb en Martine geen vragen kreeg van Rik o.a. of ze die vrijstelling nu ook echt kon tonen. Zodoende kon zij met Margriet het idee levendig houden dat de ZV nog in het spel was. Rik/Marlijn/Chris durfden niet om aan Martine te vragen om die ZV daadwerkelijk te tonen zodat Martine niet hoefde te liegen. Daarnaast had Margriet de power (want wel een ZV), corruptie is er genoeg in de groep (Martine die van Rik een joker weet af te troggelen is toch zeker corrupt bezig  ;D) en leugens idem. Nog los van de tekst: Chris/Marlijn/Rik konden niet geloven wat Martine wilde tonen wat niet kon (naar You just can't believe me When I show you what you cannot see = de onzichtbare ZV)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2015, 14:37:57 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #590 Gepost op: 18-02-2015, 13:14:25 »
Ik heb nog een andere theorie.

Stel dat "new order" staat voor een nieuwe volgorde in de afvallerstheorie.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #591 Gepost op: 19-02-2015, 01:08:49 »
De naam van alle drie de vrouwelijke kandidaten begint met 'Mar'. Da's vrij verwarrend ('Confusion'), bijvoorbeeld voor Patrick Martens  ;) Hun namen worden bij WIDM alfabetisch gerangschikt: Margriet, Marlijn en Martine. Misschien wijst New Order erop dat de afvaller een Mar is, maar dat niet de normale volgorde wordt aangehouden? Margriets naam staat bij een new (alphabetical) order niet meer vooraan. Bij twee afvallers vertrekken dan Martine en Marlijn, bij één afvaller is Martine het haasje.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #592 Gepost op: 19-02-2015, 22:08:06 »
Nou er waren genoeg aanwijzingen richting Martine (en richting Marlijn, waarvoor ik had gekozen ::schaam:: ), ben héél benieuwd welke het nu was. ::jaja::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #593 Gepost op: 20-02-2015, 15:46:11 »
New Order - volgorde - afl 7 kreeg 1 kandidaat (Martine waarschijnlijk? JW doet vaag over deze uitleg ::rofl:: ) opdracht over volgorde
Nummer opgenomen in NY en in afl 7 had Martine NY op haar shirt

De uitleg

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #594 Gepost op: 20-02-2015, 15:49:33 »
New Order - volgorde - afl 7 kreeg 1 kandidaat (Martine waarschijnlijk? JW doet vaag over deze uitleg ::rofl:: ) opdracht over volgorde
Nummer opgenomen in NY en in afl 7 had Martine NY op haar shirt

De uitleg

Juist ja... daar was ik echt nooit opgekomen  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #595 Gepost op: 20-02-2015, 15:50:13 »
Aanwijzing is: Black Sabbath - Iron Man

(album Paranoid, 18 sep 1970)

Met dank aan soundhound ;D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #596 Gepost op: 20-02-2015, 15:51:11 »
Martine heeft dus bewust gemold, o.a. bij de auto-opdracht...
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #597 Gepost op: 20-02-2015, 15:51:26 »
Aanwijzing naar de mol of laatste afvaller?  ???
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #598 Gepost op: 20-02-2015, 15:52:02 »
Margriet komt uit 1970 ;D

Aanwijzing naar de mol of laatste afvaller?  ???

Afvaller ja!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #599 Gepost op: 20-02-2015, 15:54:58 »
Margriet komt uit 1970 ;D

Afvaller ja!

Hmm.. Iron Man, dan toch Rik of Chris? Zijn de vrouwen dus veilig?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan