Auteur Topic: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!  (gelezen 124894 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #120 Gepost op: 22-01-2015, 18:37:55 »
En op de biljetten staan oud-mollen, dus waarom zou er geen oud-mol in deze serie kunnen zitten. In seizoen 9 zijn Dennis, Inge, Yvon en Milouska ook overgevlogen naar (oke is dichtbij maar toch), Noord-Ierland voor de mollicitatie.

Offline MHMol

  • Forumlid
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #121 Gepost op: 22-01-2015, 21:44:23 »
Bij deze definitief geen correcte theorie meer, daar ben ik eerlijk in. Helaas, we blijven speuren  ::jaja::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #122 Gepost op: 28-01-2015, 21:10:04 »
Ik zat net even hardop te rekenen met een andere molloot die ik ken. Ik weet het, erg ver gezocht en waarschijnlijk klopt het niet eens, omdat je getallen moet wegstrepen, wilde het alleen toch even delen. Ook al staat hier spoiler in de titel, ik gooi hem toch maar even in een spoiler, om te voorkomen dat het toch wat is en/of mensen hier kwamen omdat ze eigenlijk toch even wilden weten hoe die ouwe theorie zou gaan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het kan precies, dan weet je niet wie de winnaar, verliezer en mol is.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2015, 21:13:19 door SomeOne_01 »

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #123 Gepost op: 28-01-2015, 21:26:50 »
Ik zat net even hardop te rekenen met een andere molloot die ik ken. Ik weet het, erg ver gezocht en waarschijnlijk klopt het niet eens, omdat je getallen moet wegstrepen, wilde het alleen toch even delen. Ook al staat hier spoiler in de titel, ik gooi hem toch maar even in een spoiler, om te voorkomen dat het toch wat is en/of mensen hier kwamen omdat ze eigenlijk toch even wilden weten hoe die ouwe theorie zou gaan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het kan precies, dan weet je niet wie de winnaar, verliezer en mol is.

Maar hoe wil je de volgende afvaller dan linken aan de muzikale hint? Vrees dat theorie niet klopt.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #124 Gepost op: 28-01-2015, 22:12:33 »
Ben ik ook bang voor, maar wilde hem toch delen, misschien word de echte afvaller theorie door deze geïnspireerd gevonden... Of  niet :P. Ik roep ook maar wat, dan kunnen we samen de puzzel oplossen:wie is de mol?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #125 Gepost op: 28-01-2015, 22:19:06 »
Maar hoe wil je de volgende afvaller dan linken aan de muzikale hint? Vrees dat theorie niet klopt.

Er is eerder vanavond een prachtige uitleg van de muzikale hint gegeven voor Viktor.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #126 Gepost op: 30-01-2015, 21:40:37 »
Hmm... Fascinating, at least Fascinating...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #127 Gepost op: 30-01-2015, 21:58:04 »
Wow! ik was deze helemaal vergeten. Ben erg benieuwd of Carolina dan volgende week vertrekt.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #128 Gepost op: 30-01-2015, 22:10:15 »
OMG, toch een beetje op blijven letten hier, geloof ik.  ::rofl::

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #129 Gepost op: 30-01-2015, 22:18:53 »
Ja bizar.
Jammer dat het Victor was, die moest vertrekken, volgende week Carolina, weer een duo weg...als de duo theorie ook klopt!

Offline WhyNotSmile

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #130 Gepost op: 30-01-2015, 22:44:36 »
Ik zat net even hardop te rekenen met een andere molloot die ik ken. Ik weet het, erg ver gezocht en waarschijnlijk klopt het niet eens, omdat je getallen moet wegstrepen, wilde het alleen toch even delen. Ook al staat hier spoiler in de titel, ik gooi hem toch maar even in een spoiler, om te voorkomen dat het toch wat is en/of mensen hier kwamen omdat ze eigenlijk toch even wilden weten hoe die ouwe theorie zou gaan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het kan precies, dan weet je niet wie de winnaar, verliezer en mol is.

Je moet hem toch nog een keer uitleggen hoor. Ik ben dol op cijfers en dit soort reeksen, maar ik snap niet wat je doet. Om op 8 te komen, lijk je de eerste twee getallen bij elkaar op te tellen en vervolgens het verschil van deze twee getallen er weer af te trekken. Als ik dat met de volgende twee getallen (4 en 8 ) doe, dan kom ik op 8 (8+4=12, 12-(8-4)=8) en niet op 4. Wat doe ik verkeerd?
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 22:48:28 door WhyNotSmile »
Er gaat niets boven Groningen!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #131 Gepost op: 30-01-2015, 22:50:18 »
Ik zie m ook niet

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #132 Gepost op: 30-01-2015, 22:53:43 »
Je moet hem toch nog een keer uitleggen hoor. Ik ben dol op cijfers en dit soort reeksen, maar ik snap niet wat je doet. Om op 8 te komen, lijk je de eerste twee getallen bij elkaar op te tellen en vervolgens het verschil van deze twee getallen er weer af te trekken. Als ik dat met de volgende twee getallen (4 en 8 ) doe, dan kom ik op 8 (8+4=12, 12-(8-4)=8) en niet op 4. Wat doe ik verkeerd?



Het lijkt te kloppen,
goed gevonden!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #133 Gepost op: 30-01-2015, 22:59:56 »
Ik betwijfel nu eigenlijk of rekenkundige rij het goede woord is, maar er zit een vorm van logica in. Eerst twee ongelijke getallen, optellen, dan dat -  1,en daarna weer twee ongelijke getallen die de vorige-1 is.

Offline WhyNotSmile

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #134 Gepost op: 30-01-2015, 23:08:06 »
Sorry, maar het lijkt me meer toeval, dan een logische reeks. Maar we zullen zien volgende week.
Er gaat niets boven Groningen!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #135 Gepost op: 30-01-2015, 23:09:28 »
Zou je heel misschien willen uitleggen hoe je dus aan het vierde en vijfde getal komt? Wil m graag snappen :)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #136 Gepost op: 31-01-2015, 11:00:11 »
@evelienh1986 dacht dat ik dat al gedaan had....twee ongelijke getallen 5, 4 maken samen 9, de volgende afvaller is 8.
de volgende afvaller is Viktor, is de 3e bekendgemaakte kandidaat. maar na 8 komt 7. dus moet je 3+4 doen. vier is al afgevallen, streep m weg en houd je 3 over, die valt af.
na 7 komt 6. de 6e bekendgemaakte dus.
als het rijtje dus zo door zet, is de volgende set dus 2+3. 3 is al afgevallen. dus valt 2 af.
na 5 komt 4, maar die is al afgevallen.
3 moeten we weer samenstellen uit 1+2. twee is al afgevallen, dus 1.

1. theorie lijkt niet erg sterk omdat je getallen moet wegstrepen die al afgevallen zijn.
2. aan de andere kant, zit er wel een patroon in wat betreft de ongelijke getallen (1+2,2+3)
3. er zijn daarna nog 3 mensen over. genoeg om je nog even te laten sudderen over wie die mol is.
4. Twitter theorie van Jaap van Zessen lijkt het zelfs te beamen (en/of andersom)
5. Ik zeg dus nog niet dat deze klopt, maar ik ga er na gisteren wel meer in geloven...de ultieme test is natuurlijk volgende week donderdag.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 11:04:00 door SomeOne_01 »

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #137 Gepost op: 31-01-2015, 14:12:23 »
@evelienh1986 dacht dat ik dat al gedaan had....twee ongelijke getallen 5, 4 maken samen 9, de volgende afvaller is 8.
de volgende afvaller is Viktor, is de 3e bekendgemaakte kandidaat. maar na 8 komt 7. dus moet je 3+4 doen. vier is al afgevallen, streep m weg en houd je 3 over, die valt af.
na 7 komt 6. de 6e bekendgemaakte dus.
als het rijtje dus zo door zet, is de volgende set dus 2+3. 3 is al afgevallen. dus valt 2 af.
na 5 komt 4, maar die is al afgevallen.
3 moeten we weer samenstellen uit 1+2. twee is al afgevallen, dus 1.

Leuk gevonden. Maar ik geloof dat dit al bijna te moeilijk is voor de makers, laat staan voor de kijkers ;) Bedoel, een hint moet in aflevering 10 wel uit te leggen zijn..
Je kunt hem trouwens ook op een andere manier doen en dan kom je weer op andere mensen uit. (door niet die 3+4 toe doen)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #138 Gepost op: 31-01-2015, 15:03:37 »
@molfan86 hoe bedoel je dan? wat doe je in de plaats van 3+4 volgens jou?

Zo moeilijk is ie niet. (ok, de juiste manier van uitleggen, maar daar zullen ze langer over na gedacht hebben dan ik)

Als makers weet je de afvallers volgorde. dit kun je makkelijk te verzinnen door te beginnen met het moeilijkste. 5+4 = 9, dan = 9 opvolgend als afvaller te makkelijk, dus ga je direct naar 8. en dan doe je het daarna weer... 7 = 3+4

het is een [10] - [9(5+4)] - [8] - [7(4+3)] -  [6] - [5(3+2)] - [4] - [3(2+1)] verhaal. Waarbij je de afvaller bij 7, 5 en 3 haalt uit de optelsom. Ik zie echt niet waarom dat moeilijk is.


[10] - [9(5+4)] - [8] - [7( 4 +3)] -  [6] - [5( 3 +2)] - [ 4 ] - [3( 2 +1)]

En waarschijnlijk wordt hij ook niet eens aangehaald in de laatste aflevering. Omdat het geen mollenstreek is die zichtbaar was tijdens de afleveringen. Als het een hint is (waar ik ook nog niet 100 procent van overtuigd ben natuurlijk) dan wordt hij OF nooit genoemd, OF hij komt op de website.

Er speelt in mijn hoofd dat de bekendmakingsvolgorde erg belangrijk was, vandaar...
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 15:24:44 door SomeOne_01 »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Afvallerstheorie] Bevat spoilers!!!
« Reactie #139 Gepost op: 31-01-2015, 17:57:36 »
@molfan86 hoe bedoel je dan? wat doe je in de plaats van 3+4 volgens jou?

Zo moeilijk is ie niet. (ok, de juiste manier van uitleggen, maar daar zullen ze langer over na gedacht hebben dan ik)

Als makers weet je de afvallers volgorde. dit kun je makkelijk te verzinnen door te beginnen met het moeilijkste. 5+4 = 9, dan = 9 opvolgend als afvaller te makkelijk, dus ga je direct naar 8. en dan doe je het daarna weer... 7 = 3+4

het is een [10] - [9(5+4)] - [8] - [7(4+3)] -  [6] - [5(3+2)] - [4] - [3(2+1)] verhaal. Waarbij je de afvaller bij 7, 5 en 3 haalt uit de optelsom. Ik zie echt niet waarom dat moeilijk is.


[10] - [9(5+4)] - [8] - [7( 4 +3)] -  [6] - [5( 3 +2)] - [ 4 ] - [3( 2 +1)]

En waarschijnlijk wordt hij ook niet eens aangehaald in de laatste aflevering. Omdat het geen mollenstreek is die zichtbaar was tijdens de afleveringen. Als het een hint is (waar ik ook nog niet 100 procent van overtuigd ben natuurlijk) dan wordt hij OF nooit genoemd, OF hij komt op de website.

Er speelt in mijn hoofd dat de bekendmakingsvolgorde erg belangrijk was, vandaar...

Leuk voor wiskundestudenten met asperger die widm kijken maar in the real world natuurlijk totale flauwekul deze theorie.
 ::niet-ok::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”