Auteur Topic: Aflevering 2 - Scheepsrecht  (gelezen 72808 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #120 Gepost op: 12-01-2015, 13:46:29 »
De titel scheepsrecht lijkt zoals al eerder gezegd te slaan op de uitdrukking drie keer is scheepsrecht. Hoewel ik de scheepstrui en de anchorman heel leuk gevonden vind denk ik toch dat dit niet op Rik slaat. Want daar kun je volgens mij de drie keer niet bij plaatsen.

Drie keer is scheepsrecht is een zegswjze waarmee  men een derde herhaling rechtvaardigt of bespot of het kan betekenen alle goeie dingen gebeuren drie keer.
Dan lijkt het toch eerder te slaan op degene die voor de derde keer 100 euro uit de pot speelt in de Art Gallery. Alleen dat kan dan alleen op Chris en Marlijn slaan.  Of komt er misschien nog iets twee of bijna drie keer voor in deze aflevering waar het op zou kunnen slaan? Iets van de derde opdracht levert eindelijk geld op voor de pot.

Het hoeft geen belangrijke aanwijzing naar de mol te zijn denk ik. Herinner me dat Jennifer afviel nadat een aflevering haar naam had gehad... ::)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #121 Gepost op: 12-01-2015, 13:51:58 »
Ik houd het 3 keer is scheepsrecht gewoon op het feit dat er in 3 opdrachten na elkaar geld verdiend werd.

Vooralsnog ga ik er geen hint in zoeken richting de mol. Maar wellicht denk ik over 1 of 2 afleveringen er wel anders over :D

Offline Celluiar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #122 Gepost op: 12-01-2015, 14:19:54 »
Is er iemand teruggebeld na het inspreken van naam en nummer? Ik helaas niet :(...

Vanmorgen bleek ik een voicemail bericht te hebben ontvangen.
Ingesproken; vandaag stipt om 00.30 uur van een onbekend nummer.

In het voicemail bericht hoorde ik mijn eigen stem de boodschap inspreken (naam + telefoonnummer) die ik afgelopen donderdag had ingesproken op het telefoonnummer van widm.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Heel vreemd in ieder geval… Kan natuurlijk ook zomaar zijn dat ik mijn eigen voicemail bericht op één of andere manier retour heb ontvangen? ???

Heb een gedeelte van mijn bericht voor de zekerheid in spoiler gezet, mocht dit niet nodig zijn hoor ik dat graag! :)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #123 Gepost op: 12-01-2015, 15:04:41 »
Mmm apart...

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #124 Gepost op: 12-01-2015, 15:25:48 »
Scheepsrecht kan ook slaan op de Mol die pas in de derde opdracht van het seizoen actief begint te saboteren. Dat zou kunnen slaan op Carolina, die in de eerste twee opdrachten (lees: aflevering 1) vrijwel onzichtbaar was, maar in aflevering 2 zeer verdacht gedrag vertoonde.

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #125 Gepost op: 12-01-2015, 18:40:38 »
Is er iemand teruggebeld na het inspreken van naam en nummer? Ik helaas niet :(...

ik ook niet, ook al dacht ik dat er best een kans in zou zitten dat het zou gebeuren aangezien ik iets te vroeg belde en ik de stem van Art hoorde, precies op het moment dat het telefoonnummer in beeld kwam.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #126 Gepost op: 12-01-2015, 20:45:06 »
ik ook niet, ook al dacht ik dat er best een kans in zou zitten dat het zou gebeuren aangezien ik iets te vroeg belde en ik de stem van Art hoorde, precies op het moment dat het telefoonnummer in beeld kwam.
Ik had dezelfde gedachte, maar ben ook niet teruggebeld. Ben benieuwd bij wie dat wel is gebeurd!

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #127 Gepost op: 12-01-2015, 23:40:41 »
Ik heb niet alle topics helemaal gelezen dus het kan zijn dat ik het gemist heb, maar is er nog gesproken over die rare groene en rode schermen? Ze zijn anders dan normaal en dan zien ze er ook nog zo 'paint-kwaliteit' uit, echt vreemd.

Offline Incognito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #128 Gepost op: 13-01-2015, 10:08:43 »
Wat mij opvalt is dat iedereen op zoek gaat naar een prominente 3. In de gallerijopdracht is me daar niks van opgevallen, omdat het lastig te zien is wie er molt. Wellicht is iemand drie keer gaan kijken en slaat dat op Chris of Marlijn.

In de tweede opdracht viel me op dat Marlijn's scherm nummer drie was en die getallen komen ook duidelijk in beeld. Ze zei ook expliciet in de biecht: "Martine, Marlijn en IK." Misschien is dit dan een verwijzing. Ook haar gezichtsuitdrukkingen vind ik iets secundair hebben.

In de derde opdracht vond ik haar nauwelijks helpen bij de kar en deed ze niet zo veel. Ze zegt zelfs nog een keer dat ze de tweede straat rechts moeten ipv links.

Tevens vond ik dit gebaar van Carolina vreemd.. 3?
De mol is dit jaar een vrouw, ik zit bijna in de marlijntunnel...

Screenshots willen niet  ::ohno::
Incognito is the way to go..

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #129 Gepost op: 13-01-2015, 17:13:05 »
Er vallen mij wat dingen op in de extra beelden:
- Bij het extra beeldmateriaal met de karren, in het begin, zie je alleen maar duo's (twee vingers opsteken, moeder en kind, twee vingers etc)
- Staat Margriet nu de kar omhoog te duwen bij beeldmateriaal karren?
- Er zit idd een geel briefje in de portemonnaie die Margriet niet wil laten zien, is dat de 200E die ze er later uithaalt?
- Rik zegt in het extra beeldmateriaal van de tocht door Colombo met de TukTuk (duo  ::rofl::) dat hij niks ziet, tussen twee kakelende kippen

En we blijven speuren....
Meer L

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #130 Gepost op: 13-01-2015, 21:44:11 »
Vanmorgen bleek ik een voicemail bericht te hebben ontvangen.
Ingesproken; vandaag stipt om 00.30 uur van een onbekend nummer.

In het voicemail bericht hoorde ik mijn eigen stem de boodschap inspreken (naam + telefoonnummer) die ik afgelopen donderdag had ingesproken op het telefoonnummer van widm.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Heel vreemd in ieder geval… Kan natuurlijk ook zomaar zijn dat ik mijn eigen voicemail bericht op één of andere manier retour heb ontvangen? ???

Heb een gedeelte van mijn bericht voor de zekerheid in spoiler gezet, mocht dit niet nodig zijn hoor ik dat graag! :)

IK had exact hetzelfde!!!  ::oink::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Laten we jabberen.

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #131 Gepost op: 14-01-2015, 12:51:11 »
Ik houd het 3 keer is scheepsrecht gewoon op het feit dat er in 3 opdrachten na elkaar geld verdiend werd.

Vooralsnog ga ik er geen hint in zoeken richting de mol. Maar wellicht denk ik over 1 of 2 afleveringen er wel anders over :D

Helemaal mee eens.  :D

Offline sniesje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #132 Gepost op: 14-01-2015, 22:02:21 »
Spannend die voice mails geen gesprek gemist?

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #133 Gepost op: 14-01-2015, 22:10:20 »
Door je verwijzing uit een ander topic kijk ik nu net even naar dat screenshot. Wat is die zwarte rook? Staat die toren in BRAND?  ::rofl::
Schoorsteen?

Offline AmbieBambie22

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Trust Nobody...
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #134 Gepost op: 15-01-2015, 09:30:08 »
Iedereen heeft het trouwens steeds over de vele jokers,  maar ik hoor  iemand meer over een mogelijke frivole joker ???


En de zaal van de 1e opdracht was toch in spiegelbeeld? De schilderijen lijken niet in spiegelbeeldige volgorde te hangen...
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 09:37:12 door AmbieBambie22 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #135 Gepost op: 15-01-2015, 10:07:38 »
Iedereen heeft het trouwens steeds over de vele jokers,  maar ik hoor  iemand meer over een mogelijke frivole joker ???

"Frivole joker" -> Volgens Chris een goede eigenschap om te gebruiken in het spel. Dus een beetje de clown uithangen. Heeft niks met de jokers te maken.

Offline AmbieBambie22

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Trust Nobody...
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #136 Gepost op: 15-01-2015, 10:22:50 »
"Frivole joker" -> Volgens Chris een goede eigenschap om te gebruiken in het spel. Dus een beetje de clown uithangen. Heeft niks met de jokers te maken.

Maar er staat: 'De frivole joker inzetten...' niet uithangen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #137 Gepost op: 15-01-2015, 10:29:33 »
Maar er staat: 'De frivole joker inzetten...' niet uithangen

Dat maakt het verwarrend ja. Maar hij bedoelt vast die "eigenschap inzetten".

Offline Celluiar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #138 Gepost op: 15-01-2015, 12:15:34 »
Spannend die voice mails geen gesprek gemist?

Geen geregistreerde gemiste oproep, helaas had ik mijn telefoon uit staan... :(

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #139 Gepost op: 18-01-2015, 12:01:39 »
Klopt, maar in 2011 begonnen ze in El Salvador ook in een best wel druk gedeelte met allemaal mensen uit die regio, bussen, taxi's etc etc. Het is ook maar een kwestie van de rustige plekken uitkiezen EN zeker op het begin vind ik het fijn om de kandidaten wat beter te leren kennen en ze ook zien reageren op wat anderen wel of niet doen. Dat kan bij een iets wat rustige opdracht wel. Voorbeeld. 2011, mandjesopdracht. Je ziet mensen iets doen en discusseert er daarna met groep over. Dat kan gewoon in een binnentuin van een gemeentehui sin een drukke stad. Ik wil alleen maar zeggen, ik weet heus wel dat die opdrachten later nog komen maar nu is het gewoon HEEL VEEL Chaos bij elkaar en dat maakt het En minder spannend voor me, en je kan er minder snel een mol in zien.

ramon,
je moet een beetje geduld hebben. het komt allemaal goed. je moet ook weten dat de kandidaten
vinden het heel erg fijn in het begin om  zo veel mogelijk van de mede-kandidaten te kunnen zien tijdens
opdrachten. anders hebben ze het idee dat ze nooit goede keuzes in de test kunnen maken. maar hoe dan
ook, er komen dit jaar een groot scala aan opdrachten.
rick mccullough
regisseur
wie is de mol

Nu begrijp ik waarom Rick, zijn allereerste post op dit forum, gebruikt om dit te melden! #mandjesopdracht #aflevering4 #teaser
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)