Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery  (gelezen 67121 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Penningmeesterschap
« Reactie #60 Gepost op: 9-01-2015, 18:33:43 »
Ik ben het niet eens met deze analyse. Kijk nog eens heel goed.

Marlijn is degene die even wil overleggen. Daarna stelt Evelien Rik voor. Marlijn vindt dat ook een goeie. Heel duidelijk is dat de dames vooral Margriet niet zien zitten.

Chris gaat zonder woorden uit naar Rik. Het pleit lijkt beslecht als Rik schouderophalend de eer wel wil aanvaarden.

Carolina gaat de hele tijd subtiel uit naar Margriet. Let eens puur op haar houding. Na afloop geeft zij ook groot applaus als het een feit is.

Margriet zegt ook niet "als Rik penningmeester is nu..." maar reageert op een dommige vraag van Carolina wat er gebeurt. Margriet antwoordt zoiets obligaats van dat ze de penningmeester aan het kiezen zijn.

De mol wil inderdaad dat Margriet penningmeester wordt om een hulpmol te krijgen. Victor stemt veel te expliciet op Margriet. Alleen Carolina is subtiel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2015, 10:28:16 »
Ik zie dat dit topic gemerged is?

Het is wel een heel belangrijk moment om de mol uit te vissen. Wat mij betreft zijn Carolina en Viktor hier heel duidelijke molkandidaten en valt er een hele groep (zonder voorkennis) af.

Je zou alleen nog een voorbehoud kunnen maken voor Rik. Als mol wil hij Margriet als penningmeester maar het wordt hem door de dames wel wat opgedrongen, gevolgd door het momentum en Art.

Verder gaat dat bondje dat hij heeft wel heel erg van Marlijn uit, dat zegt zij zelf ook! Rik houdt het er steeds op dat hij haar helemaal niet vertrouwd en zelfs als mol invult in de test. Maar als je zelf de mol bent laat je je het graag aanleunen dat je o zo betrouwbaar bent natuurlijk. In dat perspectief is de hechtheid tussen die 2 ook na WIDM nog wel te verklaren. Het was voor mij een geheid streepmoment maar dat is nu wat minder dus Rik zit wel in mijn top-3 verdachten (met Carolina en Viktor).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2015, 11:34:46 »
Hoe verklaar je dan het gezicht van Martine nadat Margriet het geld heeft gepakt.

Opluchting omdat ze een joker heeft of van yes, ze heeft gehapt op mijn plan.
Wel is dat Carolina haar even ook raar aanstaat te kijken als ze dat doet.

Kom daar nog niet helemaal in uit

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2015, 13:02:49 »
Poeh, nogal een klus zeg om uit te zoeken wie wat fout heeft gehangen. Uiteindelijk worden vooral de goed gehangen schilderijen getoond. Een tamelijk opvallende fout die ik nu tegenkom is waarschijnlijk door Margriet gemaakt. Bij het bovenste screenshot gaat ze nog eens terug om te kijken en zegt ze "zie je wel!", kijkend in de richting van "Gandhi" met twee schilderijen links ernaast "zonnebaden". Op het tweede screenshot zie je dat die uiteindelijk verkeerd hangen. En daar links van klopt ook niet. Zie het derde screenshot.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 20:52:19 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2015, 13:12:06 »
het gezicht
Bij Martine zie ik niks vreemds want het plannetje komt gewoon uit. Bij Carolina zie ik dat ze steeds raar staat te kijken want zij is de enige die het allemaal niet snapt. Typisch mollig gedrag. Wel is duidelijk dat het enige wat van haar uitgaat een Margrietstem is. Ze vraagt eerst aan Margriet wat er allemaal gebeurt, en als Margriet dan wegstapt om de pot te pakken zoekt ze confirmatie bij Martine. Ze houdt er verder een pokerface bij maar duidelijk is dat ze tevreden is met de uitkomst.

En Rik en de andere dames niet. Dus die kun je dan wel strepen als mol. Ik heb nou net Rik eens goed zitten te bestuderen, wat hij zegt en hoe hij kijkt, en hij mag wel een Oscar als hij speelt dat hij geen voorkennis heeft. Hij beweegt zich zo dat hij zelfs eager lijkt om de rol op zich te nemen, en het niet allemaal van de dames afkomt. En zegt ook maar al te snel "OK, ik doe het wel".

Daarna vindt hij het dan wel weer prima als Margriet het toch wordt. De dames helemaal niet; die laten duidelijk een multisurprise-effect zien als Margriet het biljet grijpt... not amused!

Chris wijst zeer duidelijk naar Rik, en knikt ook bij "Rik!". Strepen maar.

Van Carolina kan je alleen zeggen dat ze een subtiele mol is of het spel echt niet begrijpt (en dus geen WIDM-fanaat is die de serie altijd op de voet volgt).
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 13:23:37 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2015, 14:10:29 »
De eerste x stuurt Chris aan op kijken omdat marlijn en Ajouad in de war zijn. Hij gaat dan ook kijken, waarom is mij een raadsel. Vervolgens blijft hij langer dan 10 sec, kijk maar op de aflopende klok. Hij telt dus voor 3x!

Dat denk ik niet, want Chris is volgens het klokje maar iets langer dan een seconde nog in de zaal. Evelien is met nog twee seconden op de klok bijna midden in de zaal nog aan het kijken, dus zij had nooit binnen die twee seconden buiten kunnen zijn. Als ze zo streng bij Chris gerekend hadden, hadden ze dat ook bij Evelien moeten doen.

(Nu heb ik het puur over het moment van Chris dat je noemt, het kan natuurlijk best dat de Mol op een ander moment echt te lang is blijven staan.)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2015, 18:01:59 »
Dat denk ik niet, want Chris is volgens het klokje maar iets langer dan een seconde nog in de zaal. Evelien is met nog twee seconden op de klok bijna midden in de zaal nog aan het kijken, dus zij had nooit binnen die twee seconden buiten kunnen zijn. Als ze zo streng bij Chris gerekend hadden, hadden ze dat ook bij Evelien moeten doen.

(Nu heb ik het puur over het moment van Chris dat je noemt, het kan natuurlijk best dat de Mol op een ander moment echt te lang is blijven staan.)

Ja zou zeker kunnen. Ik verdenk Chris niet enorm, vind het alleen nog steeds gek dat hij meteen zegt: ja ik ga ook. Waarom? Maar goed, niet mijn mol, we speuren nog even verder.
Meer L

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2015, 19:55:02 »
Poeh, nogal een klus zeg om uit te zoeken wie wat fout heeft gehangen. Uiteindelijk worden vooral de goed gehangen schilderijen getoond. Een tamelijk opvallende fout die ik nu tegenkom is waarschijnlijk door Margriet gemaakt. Bij het bovenste screenshot gaat ze nog eens terug om te kijken en zegt ze "zie je wel!", kijkend in de richting van "Gandhi" met twee schilderijen links ernaast "zonnebaden". Op het middelste screenshot zie je dat die uiteindelijk verkeerd hangen. En daar links van klopt ook niet. Zie het onderste screenshot.
Klopt helemaal, al is het altijd de vraag of het toch bewust of onbewust fout is gehangen.
ik ben ook aan het kijken met twee schermen geslagen, en heb deze twee kandidaten eruit gevist: zij hadden mi beide vijf schilderijen goed. Bevat dus spoilers !
http://plazilla.com/page/4295160612/wie-is-de-mol-de-schilderijen-opdracht
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 20:05:54 door Muldvarpen »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2015, 20:02:55 »
Muldvarpen dank voor het overzicht! Jouw link bevat trouwens al de spoiler in de benaming ;-)
Volgens mij is de eerste niet van marlijn? Ik zag Ajouad dat schilderij ophangen aan de deur? Wellicht heb ik het verkeerd gezien of hielp hij alleen even. Mooi overzicht!
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2015, 20:05:06 »
Klopt helemaal, al is het altijd de vraag of het toch bewust of onbewust fout is gehangen.
ik ben ook aan het kijken met twee schermen geslagen, en heb deze twee kandidaten eruit gevist: zij hadden mi beide vijf schilderijen goed. Bevat dus spoilers !
http://plazilla.com/page/4295160612/wie-is-de-mol-de-schilderijen-opdracht-marlijn-victor-is-niet-de-mol

Niks spoilers, gewoon prima uitzoekwerk! ::ok:: Ik heb me er ook flink mee vermaakt vandaag en kwam niet tot spectaculairdere bevindingen dan die van jou, maar heb nog wel enkele aanvullingen. (Overigens ben ik van Marlijn nog niet zo zeker.) Een daarvan dus dat Margriet fouten lijkt te maken. Een andere is dat het stuk waar Martine en Evelien samen aan werken goed hangt nadat Martine Evelien wegstuurt om nog eens te kijken. (Ik edit deze post zo met wat screenshots.)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 20:15:27 door Heinz »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2015, 20:08:04 »
Mooi overzicht. Echt hangt Ajouad dat schilderij aan de deur.
Marlijn had een andere muur, dat zie je bij haar discussie met Ajouad
klaar voor de strijd

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2015, 20:09:30 »
Muldvarpen dank voor het overzicht! Jouw link bevat trouwens al de spoiler in de benaming ;-)
Volgens mij is de eerste niet van marlijn? Ik zag Ajouad dat schilderij ophangen aan de deur? Wellicht heb ik het verkeerd gezien of hielp hij alleen even. Mooi overzicht!
Goed , aangepast. Dat van Ajouad klopt, dat was 'zijn jurisdiction' , was ik ook over aan t twijfelen. Maar het zou, zóu zo kunen zijn dat hij dat voor het oog van de camera net over een ander stukje zei. Bij marlijn zie je dat iig heel duidelijk wél.
@ Heinz: fouten vind ik vaak noooit zo'n sterke hint. Ze gaan echt niet verklappen wie de mol is. Een fout kan ook betekenen dat iemand het per ongeluk fout doet.
Vijf goed is mi een keiharde conclusie.
Ik speur nog even verder...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2015, 20:11:04 »
Mooi overzicht. Echt hangt Ajouad dat schilderij aan de deur.
Marlijn had een andere muur, dat zie je bij haar discussie met Ajouad

In eerste instantie kijken Rik, Margriet en Ajouad daar:
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 20:18:22 door Heinz »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2015, 20:11:43 »
Zoals ergens anders ook gemeld, heb ik het idee dat de mol wellicht op een heel ander niveau aan het opereren is hier. Dus misschien nooit is gaan kijken? De combinatie van val uitzetten en Art die zegt dat in de finale meer hierover duidelijk wordt, geeft mij het idee dat de mol als een soort puppet master aan de slag is geweest?
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2015, 20:13:37 »
Waar Marlijn in eerste instantie kijkt en hoe dat gedeelte uiteindelijk hangt. Links gaat het mis. Maar wel 5 van de 7 goed.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2015, 20:50:05 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2015, 20:20:15 »
Waar Martine in eerste instantie naar kijkt hangt uiteindelijk goed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2015, 20:25:09 »
Viktor doet het dus keurig, al heeft ie er wel nog een keer gaan kijken voor nodig. Alleen de twee schilderijen rechts zijn misschien omgedraaid. (Hadden boven elkaar gemoeten.)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2015, 20:32:35 »
op 8.28 zegt Ajouad : nee, hier ga je niet aan zitten, deze drie kloppen. De rechtse van die drie is dan een vrouw met een bloten tiet. Later zien we echter dat het schilderij dat op die deuren hangt, het middelste van de genoemde drie, toch anders is.
Ajouad zayt ook al met zijn honderdduizendprocetn mis, korto, hij zat even mis door de spiegeling of zat te mollen.
In ieder geval was het Marlijn die daarmee in discussie ging. kennelijk hadden ze een deel overlap qua muur.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2015, 20:38:05 »
@Muldvarpen: interessant punt om nog naar te kijken!

Nog wat interessante punten in willekeurige volgorde die ik hierboven niet genoemd heb:

  • Ajouad protesteert fel als Rik een schilderij wil neerzetten. Ajouad merkt terecht op dat het schilderij daar niet hoort.
  • Ajouad neemt een schilderij bij Viktor vandaan waarvan Viktor terecht opmerkt dat het daar moet blijven staan.
  • Volgens Chris in een biecht heeft Carolina "de boel gesaboteerd" door een schilderij niet door te geven. Chris ging samen met Carolina kijken om haar te checken. Het is mij nog onduidelijk of het klopt wat Chris zegt.
  • Rik grijpt in als Viktor samen met Margriet (-200 euro) wil gaan kijken. Alleen Viktor (-100 euro) gaat kijken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2015, 20:45:14 »
Waar Carolina in eerste instantie kijkt en het uiteindelijk resultaat: drie goede schilderijen. Links van het schilderij met de man in het wit, ook het gedeelte van Carolien: ze kijkt hier op het aller laatste moment samen met Chris nog naar, is mij nog onduidelijk.)

(Edit: Waar Carolina op het laatst nog naar kijkt is waar Martine in eerste instantie keek. Zie onderste screenshot en vergelijk het rechter schilderij met het linker een paar posts hoger. Het schilderij waarvan Chris over sabotage van Carolina spreekt zit er waarschijnlijk ergens tussenin.)

Edit 2: Volgt iemand me nog? :P
« Laatst bewerkt op: 10-01-2015, 20:50:16 door Heinz »