Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater  (gelezen 60974 keer)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #100 Gepost op: 26-01-2015, 15:18:34 »
Hoezo is dat een aanwijzing naar chris?

Offline marijndej

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #101 Gepost op: 26-01-2015, 15:24:47 »
Dat riep Chris toen hij met Rik in het bootje op zoek ging naar geld.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #102 Gepost op: 26-01-2015, 17:04:54 »
Zou inderdaad wel een mooie verwijzing zijn  ::jaja::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #103 Gepost op: 26-01-2015, 17:43:05 »
Leuk gevonden!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #104 Gepost op: 27-01-2015, 08:57:11 »
Charlie is vervangen door TLOT.

Dus de Mol's Angels? De hulpmollen?

Charlie van Charlie's Angels zien we ook nooit in beeld. Hij geeft opdrachten aan de de vrouwen, maar we horen hem alleen in beeld, zien hem niet. Net als de mol; deze gaf opdrachten op de kamers (aan 3 dames en Viktor!), maar we zagen hem niet.

Wie is de 'Charlie' van de groep?

Dus om erachter te komen wie het is ben ik nog geen steek verder  ;D



Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #105 Gepost op: 27-01-2015, 12:12:28 »
Charlie is vervangen door TLOT.

Dus de Mol's Angels? De hulpmollen?

Charlie van Charlie's Angels zien we ook nooit in beeld. Hij geeft opdrachten aan de de vrouwen, maar we horen hem alleen in beeld, zien hem niet. Net als de mol; deze gaf opdrachten op de kamers (aan 3 dames en Viktor!), maar we zagen hem niet.

Wie is de 'Charlie' van de groep?

Dus om erachter te komen wie het is ben ik nog geen steek verder  ;D




Leuk bedacht: maar hoe kon de mol ervoor zorgen dat er 3 dames betrokken zouden worden?
Dat was toch random verdeeld.
klaar voor de strijd

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #106 Gepost op: 27-01-2015, 13:37:24 »
en dan hebben we nog geen antwoord op wat TLOT betekent

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #107 Gepost op: 27-01-2015, 13:42:24 »
en dan hebben we nog geen antwoord op wat TLOT betekent
The Lord Of The Angels?

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #108 Gepost op: 27-01-2015, 14:37:32 »
De afbeelding op tlot.nl is gefotoshoptbewerkt in paint. Het origineel is een afbeelding van Charlie's Angels. De naam van de afbeelding is: ''Schermafbeelding 2014-12-12 om 23.31.03''

Interessante bestandsnaam. Waarom zou je een schermafdruk maken?

Maar de teller telt af tot ruim na de laatste uitzending van widm dus ik verwacht niet dat je dan nog een revelatie krijgt. Wel interessant natuurlijk...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #109 Gepost op: 27-01-2015, 14:51:27 »
Als ik ga spitten in de html code, dan zie ik daar dat het een iframe is van een andere website, http://www.bengelsandbeans.nl/

en daar aangekomen krijg ik een foto te zien van een man, die blijkbaar Frank Baarda heet en opnameleider en stagemanager & First A.D.(?) is. op zijn eigen website , afgeleid van de domeinnaam van zijn e-mailadres krijgen we wat meer informatie te zien. Daar zien we verschillende tv-programma's staan waar hij opnameleider van is. de opmerkelijkste vind ik wel Hoelahoep. vooral omdat ik net reageerde op iemand die Hoelahoep heette op dit forum, maar zal wel niks zijn :P

www.frankbaarda.nl

edit: ah, dat had iemand anders al gezien. maargoed, 30 verschillende draadjes proberen te volgen op meerdere websites is eigenlijk ook geen doen :P
« Laatst bewerkt op: 27-01-2015, 14:56:00 door SomeOne_01 »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #110 Gepost op: 27-01-2015, 14:59:23 »
Leuk bedacht: maar hoe kon de mol ervoor zorgen dat er 3 dames betrokken zouden worden?
Dat was toch random verdeeld.
Maar de productie kan dit toch ook hierna hebben bedacht? Het bestand is waarschijnlijk pas op 12 december gemaakt en toen wist de productie het al wel...




Ik dacht ineens misschien beginnen 29 mei de opnames voor een nieuwe seizoen?


(Aan een mod, zou dit topic gesplitst kunnen worden als apart topic over tlot aangezien het niet meer echt over de opdracht gaat? )
« Laatst bewerkt op: 27-01-2015, 15:02:05 door Sandra »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #111 Gepost op: 27-01-2015, 15:37:20 »
Als ik ga spitten in de html code, dan zie ik daar dat het een iframe is van een andere website, http://www.bengelsandbeans.nl/

en daar aangekomen krijg ik een foto te zien van een man, die blijkbaar Frank Baarda heet en opnameleider en stagemanager & First A.D.(?) is. op zijn eigen website , afgeleid van de domeinnaam van zijn e-mailadres krijgen we wat meer informatie te zien. Daar zien we verschillende tv-programma's staan waar hij opnameleider van is. de opmerkelijkste vind ik wel Hoelahoep. vooral omdat ik net reageerde op iemand die Hoelahoep heette op dit forum, maar zal wel niks zijn :P

www.frankbaarda.nl

edit: ah, dat had iemand anders al gezien. maargoed, 30 verschillende draadjes proberen te volgen op meerdere websites is eigenlijk ook geen doen :P

Hahaha! Ik heb hier (helaas?) niets mee te maken ;D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #112 Gepost op: 28-01-2015, 13:16:33 »
Of misschien is het wel gewoon zo dat dat telefoonnummer op naam staat van die Frank Baarda, die naast opnameleiding van Wie is de Mol nog heel veel andere dingen doet, en dat telefoonnummer ook voor die dingen gebruikt, onder andere iets wat TLOT heet en niets met WIDM te maken heeft... lijkt mij een stuk waarschijnlijker.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #113 Gepost op: 28-01-2015, 14:21:13 »
het plaatje werd al snel vervangen door het wie is de mol logo

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #114 Gepost op: 6-02-2015, 10:30:37 »
Viel het jullie ook op dat op het einde van Art zijn boodschap aan de drie in de zaal hij zei 'O ja, in dit theater moet jullie mobiele telefoon blijven aanstaan'.
Iemand een idee waarom hij dat zegt?


Ja.

De telefoonLIJN moet open blijven.


Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #115 Gepost op: 9-02-2015, 17:45:03 »
Ik heb misschien een hint gevonden in de reclame filmpjes.

- Het anker (Anchor Butter)

- op de Star snoepjes staat een ster die lijkt op een kompas dat gebruikt word op schepen.

- cream soda (hint naar rum?)

Alles samen zou ik aan piraten denken. Iemand nog een idee?
« Laatst bewerkt op: 9-02-2015, 17:47:39 door Hellevuur »

Offline Idis

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #116 Gepost op: 10-02-2015, 17:57:57 »
Het lettertype in het rare beeld is overigens het lettertype Framistat. Die term is tevens een bewust onzinwoord voor een machine of een onderdeel van een machine. Iets waar je geen woord voor weet of eigenlijk volledig niets van snapt. Net zoiets als 'dingetje', maar dan iets specifieker voor iets technisch. Een 'framistat'.



Er staat overigens geen brand. De tweede letter is overduidelijk een i waarvan de punt verschoven is, of een L. Het frame komt later als storing in de jokerreclame terug, en dan is duidelijk te zien dat er een L staat en dat het beeld eerder dus gewoon verstoord was.



Het teken vóór 'ral' staat niet op dezelfde lijn als de rest van de letters en ik gok dus inderdaad ook op meerdere lettertypes door elkaar gaat (zoals bij de eerdergenoemde captcha), óf dat er storing heeft plaatsgevonden zoals bij de L en het dus wel hetzelfde lettertype betreft. Het tweede storingsbeeld lijkt dat ook weer mogelijk te maken. In dat geval een 5 of een 6, en ik gok op een 6.


Daarnaast vind ik de theorie van de captcha ook zeker erg interessant. Want één van de andere storingsbeelden lijkt bij het in elkaar vouwen toch wel erg op een ander 'internet'-dingetje. Een QR-code, maar dan verstopt en vervormd. Een QR-code en een Captcha zijn best dingen die duidelijk onder een bepaald soort iets vallen. Codes en intergebruik enzo. Waar zou dat naar kunnen verwijzen?





Dus: Framistat? 6ral? Captcha en QR-code? Wellicht zit hier iets interessants tussen.

Offline Idis

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #117 Gepost op: 10-02-2015, 19:51:49 »
Tja, en toch zit dat ene frame met 'ral' er overduidelijk in. In de erop volgende aflevering is het bij de terugblik er nogmaals ingemonteerd op een totaal andere plek, en daarnaast veel langer en dus ook direct op te merken zonder pauzeren. Overduidelijk bewust daar geplaatst. Wellicht is het een editingkeuze, maar die bewuste plaatsing maakt het nou niet echt ongeloofwaardig als mogelijke hint.

Overigens zijn er genoeg afleveringen geweest waarbijéén obscuur plaatje slechts na een lange googletocht een mogelijke hint zou leveren, iets wat de standaard kijker niet zo één twee drie zou hebben gezien. Ook zijn er in het verleden momenten geweest waarop er clues waren die ook voor een kijker niet in eerste instantie te zien waren. Achterstevoren gedraaide audio met de naam van de mol bijvoorbeeld. Ik zie dus zelf niet direct waarom het onderzoeken van één overduidelijk opvallend en bewust frame en wat gegoogle en het bekijken van de handvol voorgaande frames nou per se zo extra anders is.

Het werd al eerder genoemd en ik voeg er nog wat aan toe wat mogelijk interessant zou kunnen zijn. Doe er mee wat je wilt.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #118 Gepost op: 25-02-2015, 19:06:07 »
Het vinden van de witte eikel door Margriet en Rik vind ik behoorlijk kandidaats. Rik is niet aan het opletten als Margriet suggereert een andere witte eikel te zien, maar Rik ziet dat het de achterkant van dezelfde witte eikel is. Als Margriet de mol is, had ze wat mij betreft nooit Riks aandacht hier op mogen leggen, hij had nl. niets gezien nog. Als Rik de mol is zou hij nooit Margriet hebben mogen verbeteren, maar zou hij zijn meegegaan in haar verhaal.

Het lake house lijkt gevonden te worden door Chris, maar in werkelijkheid komt dit doordat Viktor aan de chauffeur vraagt of hij het lake house kent en weet waar dat is. Dit weet de chauffeur en hij brengt ze er in een rechte lijn naar toe. Dat Chris daarna als 1e die mega letters lake house ziet staan, vind ik dan ook niet kandidaats, ze komen daardoor nl. geen seconde sneller aan, want de chauffeur zou ze er toch voor de deur afgezet hebben na Viktor zijn vraag.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - Regal Theater
« Reactie #119 Gepost op: 25-02-2015, 19:45:25 »
Conclusie: Marlijn is de mol ;D