Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns  (gelezen 59830 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Gepost op: 15-01-2015, 20:42:22 »
Plaats hier alles over de eerste opdracht uit aflevering 3.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2015, 21:34:48 »
Friendly Fire door Martine richting Margriet. Ooops, of keihard mollenwerk?  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2015, 21:37:36 »
Mogelijke hint?
Tijdens (of net na) de uitleg van dit spel zagen we een paar van de afkortingnummerbordjes voorbij flitsen. 2 die ik me niet meer kan herinneren, en de derde: MAS (Martine). Alleen bij MAS stond een envoloppe met het mol-logo duidelijk in beeld. Mooie aflevering met een mooie plotytwist!
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2015, 21:47:58 »
Waar Chris en Marlijn in deze opdracht samen gaan, vindt Marlijn de tuktuk met `MOL`er op in plaats van afkortingen van de namen van de kandidaten. Vrij snel is ze hierna af, vervolgens zien we Chris en ook hij is te zien bij diezelfde tuktuk met `MOL` er op. Na elke beurt hebben we een mooi overzicht te zien gekregen met welke route de bewuste kandidaten gelopen hebben, welke tuktuks ze bezocht hebben en waar ze al dan niet afgeschoten zijn. Nu is er in het geval van Chris en Marlijn iets bijzonders aan de hand, want in dit overzicht lopen ze zeer gescheiden routes en is Chris niet bij tuktuks welke Marlijn bezocht heeft te zien.
Dus of er zijn meerdere tuktuks met `MOL`, het overzicht klopt niet of er is iets anders aan de hand... Moet de aflevering nogmaals terugkijken, maar meende bovenstaande vluchtig gespot te hebben in deze opdracht.
Weet je het niet, antraciet

Offline Mirolith

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt!
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2015, 21:48:24 »
Typische opdracht  ;D

Wat me opviel:

- Rik probeert iedereen van te overtuigen om NIET naar zijn eigen enveloppe te zoeken, want de mol wil natuurlijk niet dat het geld verdubbeld wordt. Maar daar is ook wel wat tegen in te bregen.
- Rik geeft wel HEEL veel aanwijzingen over de porto (oa tegen Marlijn). Dit kan je uit je concentratie halen.

Ik zit duidelijk in tunnelvisie  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2015, 21:48:42 »
Mogelijke hint?
Tijdens (of net na) de uitleg van dit spel zagen we een paar van de afkortingnummerbordjes voorbij flitsen. 2 die ik me niet meer kan herinneren, en de derde: MAS (Martine). Alleen bij MAS stond een envoloppe met het mol-logo duidelijk in beeld. Mooie aflevering met een mooie plotytwist!

Ik dacht meteen: hoeveel kandidatenafkortingen zien we en dan "de Mol"? Het zou wat al te simpel zijn als we alle kandidaten gevolgd door de Mol voorbij zouden zien komen, maar het is iets om even na te kijken.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2015, 21:50:21 »
wordt net gecheckt op moltalk. Er zijn er 8 van de kandidaten en 1 van de mol
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mirolith

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt!
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2015, 21:50:38 »
Ik vraag me trouwens af of er enveloppen lagen van iedereen + MOL, of alleen kandidaten + MOL. Ik weet niet of we dit kunnen achterhalen, maar voor de kandidaten was het best een mooie aanwijzing geweest.  ::vergroot::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2015, 21:50:59 »
wordt net gecheckt op moltalk. Er zijn er 8 van de kandidaten en 1 van de mol

Ik heb ook een PID en EVB gezien
klaar voor de strijd

Offline Mirolith

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt!
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #9 Gepost op: 15-01-2015, 21:51:13 »
Spuitelf :-X

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2015, 21:58:13 »
Ik heb lopen meeschrijven en enkel de namen genoteerd die daadwerkelijk in het veld stonden (en dus niet de vier in de intro) mist: Carolina -- en Ajouad

Wel: RIW, PID, MAS, MAL, EVB, MAW, VIB, CHZ

AJE zat wel in de intro, maar heb ik tijdens het spel niet gezien (Edit: toch wel)

Ook zag ik bij de uitleg maar 10 tuktuks oplichten (Edit: toch 11)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 22:45:16 door Kagiso »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2015, 22:20:32 »
Wel: RIW, PID, MAS, MAL, EVB, MAW, VIB, CHZ

AJE zat wel in de intro, maar heb ik tijdens het spel niet gezien


Ik heb AJM gezien. Ajouad el Miloudi.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2015, 22:26:48 »
In de intro (na de 'biecht' van Carolina) staat duidelijk AJE

Ik zie het al, bij de eerste envelop die Carolina pakt komt AJM in beeld, maar op het bordje staat AJE.

Dan mist enkel nog CAD?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 22:30:23 door Kagiso »

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #13 Gepost op: 15-01-2015, 22:29:50 »
Mijn lijst met opvallende dingen deze opdracht:

- Carolina zegt dat ze door de boobytrap dood ging, maar dat is niet waar.
- Rik zei: "Er moeten geen twee mensen heen, die worden sowieso afgeschoten". Is dit kandidatenpraat?
- Chris is 100 % zeker dat er geen enveloppe in zijn kar zit -> dus wel, maar het is maar €100, misschien hoe lager, hoe dichter bij de Mol?
- Rik zegt dat hij "binnen no-time afgeschoten was". Hij ging juist door de boobytrap dood.
- Rik heeft N.Carolina op zijn shirt staan. Bewust? Of toevallig?
- Rik zegt: ".. dat ik niet de Mol ga vertrouwen en mezelf buiten spel zet". Duidt dit erop dat hij zichzelf buiten spel (losstaand van de groep) zet als hij alleen op zijn eigen kunnen (als mol zijnde) vertrouwt?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2015, 22:34:36 »
In de intro (na de 'biecht' van Carolina) staat duidelijk AJE

Ik zie het al, bij de eerste envelop die Carolina pakt komt AJM in beeld, maar op het bordje staat AJE.

Dan mist enkel nog CAD?

Heb ik  toch goed gezien. Zou een goeie hint zijn ... ook in combinatie met de titel 'Verraden'. (Zie ook algemene afleveriing 3 topic)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 22:36:52 door tumtum »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #15 Gepost op: 15-01-2015, 22:37:04 »
Volgens het kaartje zijn er 11 tuktuks.Eén voor elke kandidaat en één voor de Mol
...óf niet!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2015, 22:37:36 »
Waar Chris en Marlijn in deze opdracht samen gaan, vindt Marlijn de tuktuk met `MOL`er op in plaats van afkortingen van de namen van de kandidaten. Vrij snel is ze hierna af, vervolgens zien we Chris en ook hij is te zien bij diezelfde tuktuk met `MOL` er op. Na elke beurt hebben we een mooi overzicht te zien gekregen met welke route de bewuste kandidaten gelopen hebben, welke tuktuks ze bezocht hebben en waar ze al dan niet afgeschoten zijn. Nu is er in het geval van Chris en Marlijn iets bijzonders aan de hand, want in dit overzicht lopen ze zeer gescheiden routes en is Chris niet bij tuktuks welke Marlijn bezocht heeft te zien.
Dus of er zijn meerdere tuktuks met `MOL`, het overzicht klopt niet of er is iets anders aan de hand... Moet de aflevering nogmaals terugkijken, maar meende bovenstaande vluchtig gespot te hebben in deze opdracht.

Heb het geprobeerd er snel wat screenshotjes van te maken... Eerst pakt dus Marlijn uit de groene `MOL`tuktuk de enveloppe (de twee linker screenshots), vlak daarna gaat ze af. Vervolgens zien we Chris en ook hij is bij diezelfde tuktuk te zien (rechter screenshot), waarna hij ook snel af is. In het overzicht wat erop volgt (onderste screenshot) lopen ze toch echt gescheiden wegen...
« Laatst bewerkt op: 15-01-2015, 22:40:49 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2015, 22:41:22 »
Rik weet al voor de 1e opdracht dat ze gaan 'laser-gamen'?
Hier het fragment: http://youtu.be/DkYkOW8kAv4
« Laatst bewerkt op: 10-02-2015, 04:05:04 door WIDM uncovered »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Natjuuh12

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2015, 22:44:12 »
Ik vond dat Chris ook wel tijd aan het rekken was door nog even aan de groep te vragen of Viktor niet moest verder kijken wat meteen weer tot een discussie leed.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #19 Gepost op: 15-01-2015, 23:39:21 »
Je kunt als mol hier beter niet je eigen envelop pakken. Liever pak je de enveloppe van iemand anders, zodat 2 mensen niet hun eigen briefje kunnen inleveren.
...óf niet!