Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns  (gelezen 59842 keer)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #40 Gepost op: 16-01-2015, 17:21:37 »
Wij vragen ons ook af wat er klopt aan de patronen. We zijn nu het beeldmateriaal aan het analiseren om zelf een plattegrond samen te stellen
Ze goed om zo kritisch te blijven. persoonlijk hecht ik al geen enkele waarde meer aan biechten etc. Het is allemaal televisie, en dan geldt sowieso niets is wat het lijkt. Daarin heeft WIDM heus geen uitzonderingspositie.

Er werd een beetje geringschattend gedaan over  'maar 100 euro'maar ik denk dat er negen enveloppen lagen, met een totale inhoud van 1500 euro. Of zelfs tien. Een groot aantal waren er dus van 200, en wellicht een of twee van 200 en 300. De kracht zat hem mi juist in het verdubbelen.
De eerste koppels konden dan als verkenner dienen door de communicatie die zij hadden.

Bij Viktor werd toch overlegd of hij met (slechts) een envelopje naar de finish oest, of moest gaan voor een dikkere buit. Met een 'eigen envelop' heb je er meteen twee in feite.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #41 Gepost op: 16-01-2015, 17:26:49 »
Viktor pakte toch die envelop die uiteindelijk 100 euro opleverde?

Ja. Uit de tuktuk met chz. Stel dat iedereen met zijn eigen envelop de finish haalt, pakt Chris maar 200euro. Dat is minder dan de gemiddelde waarde per envelop. Daarom vind ik het best verdacht richting Chris dat deze envelop maar 100 waard is

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #42 Gepost op: 16-01-2015, 17:30:41 »
3000 euro te verdienen.
10 kandidaten- en één Mol-tuktuk. Wanneer je je eigen brengt verdubbelt het. Maar PID en EVB kunnen niet verdubbeld worden.

En 100 euro per kandidaat betekent: 2 x 100 euro en 8 x 200 euro te verdienen = 1800 euro.
In de Mol envelop zat dus 600 euro, die was verdubbeld als de Mol 'm over de finish bracht. (Wat de Mol natuurlijk nooit zou doen. Ik zou 'm als Mol ook voor de zekerheid niet pakken, tenzij je jezelf zeker uit weet te schakelen.)
...óf niet!

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #43 Gepost op: 16-01-2015, 17:41:47 »
Even wat anders: ligt het nou aan mij of was dit een kleine opdracht?? In beeld leek het of alles zo dicht bij elkaar lag.  Bij andere soortgelijke opdrachten uit eerdere seizoenen leken die opdrachten veel groter en weidser opgezet...


En er was best veel licht waardoor de kandidaten amper kans hadden tegen de snipers. En dan opvallend dat de grote Viktor wel de finish haalde!

En ik moest lachen om Rik. Hij zei in de voice-over dat ie keihard naar binnen stormde (of woorden van die strekking) en in beeld zag je m niet stormen, maar sluipen... Jaja!!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #44 Gepost op: 16-01-2015, 17:51:39 »
Ook verdacht trouwens dat het afgaan van Rik niet in beeld komt. Je ziet alleen de groep schrikken en vervolgens Rik het strijdtoneel verlaten.

Zou 'ie het opvallend expres laten afgaan, dat het niet in beeld kon komen.
A la Kim die heel lang niet in beeld is in Holland Village en dan 'ineens' af is en Kees opvallend niet in beeld komt wanneer hij aan het 'trekken' is.
...óf niet!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #45 Gepost op: 16-01-2015, 17:52:38 »
3000 euro te verdienen.
10 kandidaten- en één Mol-tuktuk. Wanneer je je eigen brengt verdubbelt het. Maar PID en EVB kunnen niet verdubbeld worden.

En 100 euro per kandidaat betekent: 2 x 100 euro en 8 x 200 euro te verdienen = 1800 euro.
In de Mol envelop zat dus 600 euro, die was verdubbeld als de Mol 'm over de finish bracht. (Wat de Mol natuurlijk nooit zou doen. Ik zou 'm als Mol ook voor de zekerheid niet pakken, tenzij je jezelf zeker uit weet te schakelen.)

Dit zou heel goed kunnen. Helaas ging er maar 1 envelop open, dus weet je niet of die verdeling klopt

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #46 Gepost op: 16-01-2015, 18:04:58 »
Help me even... Wie heeft een T in z'n afkorting?
RIW MAW VIB EVB PID CAD CHZ AJE MAS MAL
Of het is een schaduw, maar in het shot ziet het er uit al een lettercode ???
...óf niet!

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #47 Gepost op: 16-01-2015, 18:09:46 »
Kan ook een P of een R zijn en dat de rest van de letter schuilgaat in de tuktuk. Maar goed gespot!

Offline Tim891

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #48 Gepost op: 16-01-2015, 18:23:34 »
Het moment zit rond 8:04 in het filmpje van de laser opdracht. Het lijkt toch echt een T (of misschien een I?) te zijn.

Daarnaast lijkt deze tuk tuk ook niet opgenomen te zijn in de plattegrond. Hij staat toch duidelijk naast de bus, wanneer Marlijn wordt uigeschakeld
« Laatst bewerkt op: 16-01-2015, 18:26:04 door Tim891 »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #49 Gepost op: 16-01-2015, 19:17:48 »
Als mol zou ik dus proberen om in het begin te gaan en dan zoveel mogelijk geld te pakken, Carolina of Chris verdacht dus. Verder viel mij meteen MOL op: Margriet Opzij vd Linden  ::rofl:: Rik, alhoewel 1 van mijn hoofdverdachte toonde kandidatengedrag in deze opdracht, ik zou sowieso geld pakken! Of heeft hij het weggegooid? Gezien eerdere berichten van lege tuktuks etc. Ook viel mij op dat Martine klapte en lachtte toen Art zei dat er maar 100€ was verdiend.
Meer L

Offline Miepmandarijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #50 Gepost op: 16-01-2015, 19:40:12 »
Help me even... Wie heeft een T in z'n afkorting?
RIW MAW VIB EVB PID CAD CHZ AJE MAS MAL
Of het is een schaduw, maar in het shot ziet het er uit al een lettercode ???

Het lijkt mij de hoofdletter I
Deze zit oa in RIW PID VIB
In het in deze opdracht gebruikte letterype is dit een hoofdletter I met een streepje aan de boven- en onderkant.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2015, 19:41:59 door Miepmandarijn »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #51 Gepost op: 16-01-2015, 19:49:36 »
Is het wel zeker dat er slechts één envelop per deelnemers was?
Carolina heeft het er over dat er echt overal enveloppen hangen: "aan de leuningen, op de vloer, echt goed zoeken. Het zou dus zomaar kunnen dat er meerdere enveloppen per tuk-tuk zijn.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline KingKong06

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #52 Gepost op: 16-01-2015, 20:03:56 »
Ik heb eens even goed de opdracht bestudeerd en dan is te zien dat de kaart die de kijkers te zien krijgen niet klopt. Bekijk de opdracht zorgvuldig en je ziet dat het niet klopt. Daarnaast gebeuren er hele rare dingen. Dit is de kaart die we van de regie kregen:



In alle ingekleurde auto's zou er in theorie geld te vinden zijn. Maar de kaart klopt niet, dus de tuk tuks ook niet. De kaart die wel klopt heb ik voor jullie gemaakt:



De code's staan voor nummerborden en de letters voor de initialen van de kandidaten. Als je met deze map de opdracht gaat kijken zie je dat er ineens hele andere dingen gebeuren. Het feit dat ze je de verkeerde kaart hebben laten zien is te bewijzen met het volgende shot:



Nergens op de kaart van de regie staan er 3 auto's in een driehoek bij elkaar. Er is dus door de regie heel bewust gekozen om de kijker in deze opdracht op een dwaalspoor te zetten.

Er zijn heel veel theorieën te bedenken over deze opdracht. Bijvoorbeeld dat de tuk tuk met de naam van Carolina niet in beeld is geweest, of dat er op de tuktuk van Ajoued 'AJE' staat en op de gevonden envelop 'AJM'. Daarnaast gebeuren er nog meer vreemde dingen bij de andere kandidaten.

Maar het meest vreemde gebeurt toch wel bij Marlijn! In dit shot is te zien dat Marlijn bij de tuk tuk van Evelien (EVB) staat. Dit is een van de laatste tuktuks. Daarvoor is ze al bij de tuktuk van de MOL geweest. Ze staat dus letterlijk voor de finish! 



Vervolgens zegt ze dat ze de porto uitzet. Als je goed kijkt, staat ze nu ineens bij een andere tuktuk, namelijk tuktuk '0324 MAW'.



Dat betekend dat ze dus terug gelopen is en dat ze het aan elkaar hebben gemonteerd. Daarna zegt ze: 'ik ga gewoon wel over die boobytrap'. En rent vervolgens door een boobytrap heen.


Geld uit haar eigen envelop weg en de envelop van de mol weg..
« Laatst bewerkt op: 18-01-2015, 23:16:02 door KingKong06 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #53 Gepost op: 16-01-2015, 20:11:22 »
Het lijkt mij de hoofdletter I
Deze zit oa in RIW PID VIB
In het in deze opdracht gebruikte letterype is dit een hoofdletter I met een streepje aan de boven- en onderkant.
Dat verklaart 't ::ok::
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #54 Gepost op: 16-01-2015, 20:54:26 »
Pfffff, wat een uitgebreide uiteenzetting van KingKong06.


Maar wel iets om terdege te bestuderen!

Offline zwft

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #55 Gepost op: 16-01-2015, 23:20:08 »
De route op de kaart van Chris en Marlijn klopt in ieder geval niet.
Beiden zien eerst de tuctuc met de MOL erin en daarna zien beiden de tuctuc met EVB erin

Maar het meest verdacht vind ik dat Chris recht op de MOL tuctuc af loopt en de MOL niet gemist kan hebben...
Hij loopt zelfs of de tuctuc heen en kan aan de andere kant de MOL ook niet gemist hebben.
Toch doet hij niets. Dit maakt hem ineens wel zeer verdacht.



Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #56 Gepost op: 16-01-2015, 23:48:40 »
[De kaart die wel klopt heb ik voor jullie gemaakt:]

[Maar het meest vreemde gebeurt toch wel bij Marlijn! In dit shot is te zien dat Marlijn bij de tuk tuk van Evelien (EVB) staat. Dit is een van de laatste tuktuks.]

Top speurwerk KingKong06 ! Wel heel raar (en slecht) dat ze een verkeerde kaart lieten zien ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #57 Gepost op: 17-01-2015, 00:09:13 »
Hele mooie speurtocht, Kingkong !
Wat er gebeurt kan zijn, is dat niets is wat het lijkt. Het is nl ook een tv-programma, en misschien is een opdracht wel een keer fout gegaan, een technische storing of een opnamefout etc. Geluid niet in orde, je kunt het zo gek niet verzinnen.
Dan laten ze het wel eens overdoen. Heel soms zeggen ze dat erbij, meestal niet.
Als Marlijn plotseling ergens anders staat, dan is dat zo'n montagemoment.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #58 Gepost op: 17-01-2015, 00:10:33 »
Zelfde als vorig jaar met de roeiwedstrijd. Die was toch ook overgedaan

Offline mijzelf

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #59 Gepost op: 17-01-2015, 17:34:24 »
Aanvulling:

De andere afkortingen leiden tot niets bruikbaars i.c.m. MOL

VIB= veiligheidsinformatieblad?
CHZ= Coronaire hartziekten?
CAD= Computer Aided Design? Centrale voor alcohol en drugsproblemen?
AJE= arbeidsjaareenheid?
MAL= magister atrium liberalium (latijns)?
MAS= monoklonale antistoffen?
RIW= Riverton, WY, USA - Riverton Regional Airport?

Alleen Marlijn heeft dus een bruikbare afkorting.


Wat een onzin. Als je zo losgaat kan je wel van alles bedenken. MAS - mollen als sandifort