Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns  (gelezen 59824 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #60 Gepost op: 17-01-2015, 20:31:36 »
Ze hebben alleen de Mol niet uitgezocht omdat er zo'n handige afkorting van zijn naam te maken is. Als dat al zo is, dan is het toeval. Ik zou er niks achter zoeken.
The British are not impressed.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #61 Gepost op: 17-01-2015, 20:35:22 »
Het hele drieletterigeafkortinggedoe is gewoon in het leven geroepen om de afkorting MOL er tussen te kunnen plaatsen. Dat dat vervolgens PID, RIW, CAD etc. wordt is te danken aan dat MAR, MAR en MAR niet alledrie dezelfde afkorting kunnen hebben.
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #62 Gepost op: 17-01-2015, 20:39:30 »
Bedankt Daedalus en Pac-Mol. Ik vond het ook een onzinnig verhaal maar kon er geen sluitende argumentatie voor geven. Dat hebben jullie nu mooi gedaan. :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #63 Gepost op: 17-01-2015, 21:29:44 »
Waarom is de mol in dit spel betrokken met een eigen tuktuk?
Omdat dat een leuke twist geeft 8)
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2015, 21:41:54 »
Het hoeft natuurlijk niet onzinnig te zijn dat er een hint in zit, maar ik wil alleen maar uitleggen waarom het heel logisch is dat ze het op deze manier hebben gedaan. ;)
...óf niet!

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2015, 22:09:08 »
Het zou logischer zijn alleen enveloppen te gebruiken.
Misschien, maar als je het in het extreme dootrekt: waarom tuktujs en laserguns gebruiken?
Maar goed, ik zie drieletterafkortingen wel als een verlengde van alle tweeën en drieën dit seizoen.

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2015, 22:14:31 »
Misschien, maar als je het in het extreme dootrekt: waarom tuktujs en laserguns gebruiken?
Maar goed, ik zie drieletterafkortingen wel als een verlengde van alle tweeën en drieën dit seizoen.

Ik heb deze hint naar Marlijn m.b.t. MAW, maar naar de eeuwige hintvelden verzonden.
Er zit waarschijnlijk niks achter die afkortingen, dus ga er ook geen woorden meer aan vuil maken.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2015, 22:39:20 door Ray026 »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #67 Gepost op: 17-01-2015, 22:49:17 »
Ik heb deze hint naar Marlijn m.b.t. MAW, maar naar de eeuwige hintvelden verzonden.
Er zit waarschijnlijk niks achter die afkortingen, dus ga er ook geen woorden meer aan vuil maken.

Doel je hiermee op M.A.W. (met andere woorden; de mol)?

Ik las het zo gauw niet maar niets is wat het lijkt ...
Omnia vincit amor

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #68 Gepost op: 17-01-2015, 23:03:26 »
Doel je hiermee op M.A.W. (met andere woorden; de mol)?

Ik las het zo gauw niet maar niets is wat het lijkt ...

Ja, daar doelde ik op, maar wordt hier meteen afgedaan als een onzinnig verhaal.
Ik zag er wel een leuke hint in, maar het zal wel niks zijn.  ::ohno::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #69 Gepost op: 17-01-2015, 23:07:44 »
Ja, daar doelde ik op, maar wordt hier meteen afgedaan als een onzinnig verhaal.
Ik zag er wel een leuke hint in, maar het zal wel niks zijn.  ::ohno::
Vind 'm ook leuk hoor...;)
Omnia vincit amor

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #70 Gepost op: 17-01-2015, 23:52:16 »
Dank KingKong voor het uitzoekwerk, waarvan ik vurig hoopte dat iemand het zou doen (waarom niet Theoreticus?)

Zoekt iemand nog betekenis achter de letter/cijfer codes van de Tuks uit?! Weer de tuktuks met "aan" en "aaf", die hebben we bij de tuktukopdracht naar Cinema 'Regal' toch al gezien?

Wat mij verder opviel:
-een screenshot van Carolina die met haar gun wijst naar de tuktuk met "MOL"

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #71 Gepost op: 18-01-2015, 01:21:48 »
Dank KingKong voor het uitzoekwerk, waarvan ik vurig hoopte dat iemand het zou doen (waarom niet Theoreticus?)

Zoekt iemand nog betekenis achter de letter/cijfer codes van de Tuks uit?! Weer de tuktuks met "aan" en "aaf", die hebben we bij de tuktukopdracht naar Cinema 'Regal' toch al gezien?

Wat mij verder opviel:
-een screenshot van Carolina die met haar gun wijst naar de tuktuk met "MOL"
Als diezelfde nummerborden bij het rijden in de stad ook gebruikt worden kan ik me niet voorstellen dat dat een hint kan zijn. Nummerborden veranderen (ook al is het voor een programma) mag niet en de hele stad afzoeken tot je een tuktuk hebt met het juiste nummerbord voor een hint?

Offline Astrid Pisces

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #72 Gepost op: 18-01-2015, 12:40:06 »
Wat mij wel opvalt is dat als je twee mensen tegenover elkaar aan een tafel zet met de tekst MAW ertussen., ze allebei hetzelfde lezen...

maar nee, ik zie het niet als een aanwijzing voor de mol

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #73 Gepost op: 18-01-2015, 16:00:56 »
Stel nou dat de mol met het envelopje MOL over de finish zou komen, zou dat bedrag dan ook verdubbeld worden? Het is immers zijn/haar eigen afkorting. Daaruit zou je kunnen concluderen dat de mol dus niet het envelopje met MOL zou pakken, dus Marlijn is niet de mol?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #74 Gepost op: 18-01-2015, 16:05:10 »
We weten niet wat er in die enveloppe zat.
Voor hetzelfde geld zat er mingeld in.
klaar voor de strijd

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #75 Gepost op: 18-01-2015, 16:34:29 »
Ik heb de opdracht ook maar eens frame voor frame bekeken.

Mijn analyse is dat iedereen, behalve Margriet, bijna de finish heeft gehaald op enkele meters na. Ik ga er vanuit dat een deel van de kandidaten zich heeft aflaten schieten, om verdenkingen op zich te leggen.

Daarnaast zijn er dus 11 tuktuks op het terrein. Niet meer, niet minder. Geen lege tuktuks dus.

In het rood is de naam omcirkelt van de locatie waar iedere kandidaat is neergeschoten.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2015, 16:36:05 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #76 Gepost op: 18-01-2015, 20:21:55 »
Als diezelfde nummerborden bij het rijden in de stad ook gebruikt worden kan ik me niet voorstellen dat dat een hint kan zijn. Nummerborden veranderen (ook al is het voor een programma) mag niet en de hele stad afzoeken tot je een tuktuk hebt met het juiste nummerbord voor een hint?
Ik ga er vanuit dat deze tuktuks gehuurd zijn door de productie (dezelfde tuks in twee opdrachten kan haast geen toeval zijn).  Als de verhuurder groot genoeg is kun je natuurlijk een lijst met kentekens krijgen en kijken of er een hint in zit. Misschien is de hint simpelwel dat de twee kentekens (aan en aaf) een dubbele letter hebben. Maar als ze de tuks gehuurd hebben is het natuurlijk niet vreemd dat je twee keer dezelfde ziet en hoeft het ook geen hint te zijn.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #77 Gepost op: 18-01-2015, 22:57:05 »
Ik heb dat stukje dat Martine Margriet afschiet een aantal malen teruggekeken maar volgens mij is dat helemaal niet zo. Je ziet net voor dat Margriet afgeschoten wordt nog een rode stip (wapens van de tegenstander?) en Martine schiet eerst links langs haar af en dan rechts.

Of zit ik ondertussen scheel te kijken :D

Edit: wat ik dan ook raar vindt is dat de envelop van Margriet nog in haar eigen tuktuk lag terwijl deze tuktuk vooraan ligt en er al zes kandidaten voor haar zijn gegaan? Waarom heeft niemand die tuktuk als eerst al gepakt?
« Laatst bewerkt op: 18-01-2015, 23:43:47 door Syllie10 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #78 Gepost op: 19-01-2015, 12:11:38 »
Nieuw filmpje!


Hierin vind ik Viktor wel erg klinken als een Mol-die-kandidaat-speelt. Te overdreven de pot benadrukken.
...óf niet!

Offline KingKong06

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #79 Gepost op: 19-01-2015, 21:57:11 »
Ik heb de opdracht ook maar eens frame voor frame bekeken.

Mijn analyse is dat iedereen, behalve Margriet, bijna de finish heeft gehaald op enkele meters na. Ik ga er vanuit dat een deel van de kandidaten zich heeft aflaten schieten, om verdenkingen op zich te leggen.

Daarnaast zijn er dus 11 tuktuks op het terrein. Niet meer, niet minder. Geen lege tuktuks dus.

In het rood is de naam omcirkelt van de locatie waar iedere kandidaat is neergeschoten.

Tot die conclusie kwam ik ook. Alleen wel raar dat Marlijn op een hele andere plek afgeschoten wordt, dan dat ze daadwerkelijk gekomen is. Ze stond namelijk zo goed als voor de finish.

Ik heb het idee dat zij als mol, eerst door de boobytrap is gelopen en daarna nog even de envelop van de tuktuk MOL pakt