Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns  (gelezen 59845 keer)

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #80 Gepost op: 19-01-2015, 23:12:33 »
Hoe zit het eigenlijk met het geld? Is het nou als bij Kees' helikopter-mol-moment: de Mol heeft een hoog bedrag? Als dit zo is, is 100 euro voor Chris niet veel..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #81 Gepost op: 20-01-2015, 02:52:15 »
Tot die conclusie kwam ik ook. Alleen wel raar dat Marlijn op een hele andere plek afgeschoten wordt, dan dat ze daadwerkelijk gekomen is. Ze stond namelijk zo goed als voor de finish.

Ik heb het idee dat zij als mol, eerst door de boobytrap is gelopen en daarna nog even de envelop van de tuktuk MOL pakt

Klopt. De illusie wordt ook gewekt dat Marlijn de portofoon uitzet als ze al bijna bij de finish is. Daadwerkelijk staat ze dan nog bij haar eigen tuktuk aan het begin van het parcours.  ::rofl::

Of bijvoorbeeld Martine, daarbij wordt de illusie gewekt dat ze helemaal niet ver geraakt, maar in werkelijkheid wordt ze doodgeschoten wanneer ze IN de Mol tuktuk zit (aan het einde van het parcours).
« Laatst bewerkt op: 20-01-2015, 02:53:46 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #82 Gepost op: 20-01-2015, 07:23:06 »
Klopt. De illusie wordt ook gewekt dat Marlijn de portofoon uitzet als ze al bijna bij de finish is. Daadwerkelijk staat ze dan nog bij haar eigen tuktuk aan het begin van het parcours.  ::rofl::

Of bijvoorbeeld Martine, daarbij wordt de illusie gewekt dat ze helemaal niet ver geraakt, maar in werkelijkheid wordt ze doodgeschoten wanneer ze IN de Mol tuktuk zit (aan het einde van het parcours).

Jammer dat de makers steeds vaker verdraaien wat er werkelijk gebeurt. Juist met zo'n kaartje kan je prima aangeven wat de looproutes ongeveer waren. (Dat Martine in de tuktuk Mol wordt afgeschoten hadden we als hint kunnen zien, maar nu ze doen alsof ze daar nooit geweest is is dat geen optie meer.)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #83 Gepost op: 20-01-2015, 12:26:30 »
Ik vind het maar niks dat je hier ronduit wordt voorgelogen over de looproutes.
Zo valt er voor de kijker niets te speuren. Want welke beelden zijn echt en welke zijn fake?
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #84 Gepost op: 21-01-2015, 16:04:05 »
Nog een opmerkelijk montage feitje. Ik krijg het idee dat er extra sfeerbeelden zijn gemaakt (vooraf of achteraf) waarbij kandidaten een extra keer het parkours af hebben gelegd.
Neem bijvoorbeeld Rick & Carolina, waarbij aan de start geen groep kandidaten in de 'thuishonk' te zien zijn... Terwijl die er in andere shots weer wel staan..

EDIT: Ik krijg het idee dat hier een Kees Tol-bungee momentje heeft plaats gevonden, waarbij een deel van hun 'run' niet opgenomen was of dat de laserpakken misschien niet werkten. Om die reden hebben (Rick & Carolina) nog een tweede keer dit spel moeten spelen aan het einde van de opdracht. Ik hoop dat dit gecheckt kan worden tijdens de Fandag (waar ik dit jaar niet bij ben).
« Laatst bewerkt op: 21-01-2015, 16:13:48 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #85 Gepost op: 21-01-2015, 16:21:43 »
Denk dat wat je zegt goed zou kunnen kloppen, Jelsir. :) Zou ook verklaren waarom er chronologisch meer fout is gegaan.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #86 Gepost op: 21-01-2015, 16:23:48 »
Ik krijg het idee dat er extra sfeerbeelden zijn gemaakt (vooraf of achteraf) waarbij kandidaten een extra keer het parkours af hebben gelegd.
Neem bijvoorbeeld Rick & Carolina

En dan nog geen beelden van dat Rik afgeschoten wordt !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #87 Gepost op: 21-01-2015, 16:39:11 »
Nog een opmerkelijk montage feitje. Ik krijg het idee dat er extra sfeerbeelden zijn gemaakt (vooraf of achteraf) waarbij kandidaten een extra keer het parkours af hebben gelegd.
Neem bijvoorbeeld Rick & Carolina, waarbij aan de start geen groep kandidaten in de 'thuishonk' te zien zijn... Terwijl die er in andere shots weer wel staan..

EDIT: Ik krijg het idee dat hier een Kees Tol-bungee momentje heeft plaats gevonden, waarbij een deel van hun 'run' niet opgenomen was of dat de laserpakken misschien niet werkten. Om die reden hebben (Rick & Carolina) nog een tweede keer dit spel moeten spelen aan het einde van de opdracht. Ik hoop dat dit gecheckt kan worden tijdens de Fandag (waar ik dit jaar niet bij ben).

Ik denk dat het gaat om het 2e deel van parkours, wat niet gefilmd is de eerste keer. Of het heeft te maken met die harde knal die we horen, dat dat de opnames plat heeft gelegd (is ook nog een scenario).
Het screenshot hieronder, is het laatste moment van hun eerste 'run' wat nog op film staat. Je ziet Marlijn in het honk staan en een cameraman die de groep de hele opdracht filmt.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline chui

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #88 Gepost op: 1-02-2015, 00:37:48 »
Al ben ik al jaaaaarenlang fan van WIDM, ben vrij nieuw hier (heb me ooit voor Planetrace hier aangemeld en toen errug aktief geweest). Wilde jullie mijn analyse van de 3e aflevering niet onthouden. Hoop gemonteerd door de regie en heb wat dingen weggelaten, belangrijkste dingen neergezet. De tuktuks kloppen volgens mij 100% in dit overzicht, kan zijn dat mensen er andere gedachten over hebben (bijv. een paarse tuktuk, maar blijkt toch een donkerrode te zijn met wat blauw licht erop lijkt hij paars). Mijn mol is toch steeds meer Carolina...

Hebben jullie opmerkingen of nieuwe ideeën bij dit plaatje, laat het ajb weten, ben benieuwd!

Gr.
Chui
a.k.a. Grote Broer

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #89 Gepost op: 25-02-2015, 20:13:45 »
Ik weet niet of het al door iemand is opgemerkt en of ik het zelf wel goed gezien heb (hersenen doen soms rare dingen)
Maar Marlijn pakt een envelop uit de mol tuc tuc, welke aan de bestuurderskant ligt, voorin.

Chris komt langs deze tuc tuc op weg naar de finnish, besteed er geen aandacht aan (wat ik opzich al gek vind, als ik als kandidaat mee zou doen en die tuctuc zou zien, zou ik de finnish halen even compleet vergeten en die wagen helemaal doorzoeken naar een mogelijke aanwijzing)
Maar nu komt het: als Chris om de tuc tuc heen loopt/sluipt, lijkt zijn hand richting de plek te gaan waar de envelop lag voordat Marlijn deze gepakt heeft. Zie ik spoken of zijn er meer mensen die dit gezien hebben?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #90 Gepost op: 25-02-2015, 20:37:56 »
Ik weet niet of het al door iemand is opgemerkt en of ik het zelf wel goed gezien heb (hersenen doen soms rare dingen)
Maar Marlijn pakt een envelop uit de mol tuc tuc, welke aan de bestuurderskant ligt, voorin.

Chris komt langs deze tuc tuc op weg naar de finnish, besteed er geen aandacht aan (wat ik opzich al gek vind, als ik als kandidaat mee zou doen en die tuctuc zou zien, zou ik de finnish halen even compleet vergeten en die wagen helemaal doorzoeken naar een mogelijke aanwijzing)
Maar nu komt het: als Chris om de tuc tuc heen loopt/sluipt, lijkt zijn hand richting de plek te gaan waar de envelop lag voordat Marlijn deze gepakt heeft. Zie ik spoken of zijn er meer mensen die dit gezien hebben?

 ::vergroot:: Dit ga ik eens terug kijken

Het is moeilijk te zien, maar hij lijkt inderdaad wel even te grijpen precies naar de plek waar Marlijn die envelop vandaan heeft gegrist. Er is niet  iets sluitends over te zeggen maar wel zeker opvallend.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 20:54:04 door hoelahoep »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #91 Gepost op: 25-02-2015, 21:23:30 »
Ik zie niet bepaald dat Chris voelt in die tuktuk. Hij negeert hem echt compleet en kijkt er zelfs niet echt naar.

Ik heb het even opnieuw gekeken. Mij viel het niet echt op maar dit dan weer wel:

Slim gezien van kandidaat Chris om die enveloppen van PID en VIB op een plaats te steken waar ze hem niet hinderen bij het ontwijken van schutters. ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #92 Gepost op: 25-02-2015, 21:30:38 »
Zeker! En ook visueel zo mooi leesbaar gestoken. ;)

Zou geniaal zijn dat hij daar even op een schuilplaats heeft gekeken of het mollogo wel mooi uit zijn broek kwam. ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #93 Gepost op: 25-02-2015, 21:42:17 »
::rofl::

Zijn broek heeft geen riem en hangt erg laag. Toch is zijn T-shirt lang genoeg om bouwvakkertaferelen te voorkomen. Voorkennis?  :P

Mol 3.0 (Art noemde Susan al een Mol 2.0). Vanaf volgend jaar gaan we letten op broekhoogtes van kandidaten en wat ze in hun kledij steken.  :D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #94 Gepost op: 25-02-2015, 21:47:35 »
Hoe bedoel je vanaf volgend jaar? Doe ik al sinds serie 1. ::hypocriet:: :P

T-shirt opschriften of petten tot daar aan toe, maar ik hou me niet bezig met broeken, schoenen en andere kledij. ;D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #95 Gepost op: 25-02-2015, 22:04:27 »
That escalated quickly ::rofl::

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #96 Gepost op: 25-02-2015, 22:29:31 »
Ik heb het even opnieuw gekeken. Mij viel het niet echt op maar dit dan weer wel:

Mooi beeld ja, lijkt ook meer over nagedacht dan het shot waarin Rik een envelop met de mol naast zich houdt in afl.1 / opdr.1


Het valt ook nagenoeg niet op, hij komt aan bij de andere kant van de tuc tuc, dan sluipt hij er om heen. Het shot is eerst van achter gefilmd, dan schakelt het beeld naar een vooraanzicht. Die schakeling komt op het moment dat hij bij de plek is waar Marlijn de envelop vond. Vlak voor die schaking, in misschien 1/10 seconde, lijkt het mij alsof zijn arm de richting op gaat waar Marlijn de envelop vond. Helaas is dit de enige aflevering waarbij mijn recorder weigerde, dus ik kan het niet vertraagd kijken.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #97 Gepost op: 25-02-2015, 22:31:23 »
Ik heb het even opnieuw gekeken. Mij viel het niet echt op maar dit dan weer wel:




Ha! MOL, we hebben je tuk! Goed gezien!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #98 Gepost op: 25-02-2015, 23:23:44 »
Ik zal voor de zekerheid maar even benadrukken dat mijn voorkennis-post "grappig" bedoeld was.

 :P

Gelukkig.

Het kan net zoals bij de stembus een hint naar Chris zijn, maar Rik houdt zo een envelop met mollogo eens vlak naast zijn hoofd bij de eerste opdracht, Martine zette een joker met Mollogo naast haar gezicht,...

Op de duur is er een overload van zulke hints en kan je ze eigenlijk allemaal simultaan schrappen omdat je de Mol er niet meer mee kan identificeren. En dat gevoel heb ik niet alleen bij hints van deze soort maar bij heel veel hints. Alsof men bewust een overaanbod heeft gecreëerd. ;)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - Laserguns
« Reactie #99 Gepost op: 4-03-2015, 13:51:09 »
Geheel in het zwart gekleed pakte zij de enveloppen uit de tuk-tuks en dat waren MAW en .... MOL.

MAW MOL> met andere woorden MOL.

super