Auteur Topic: Aflevering 4 - M acht  (gelezen 64329 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - M acht
« Reactie #100 Gepost op: 25-01-2015, 15:47:15 »
Alleen zouden die verklaringen dan niks met aflevering te maken hebben. Is dat wel eens eerder gebeurd?

Maar "macht" dan weer wel. En vorig jaar had je titels als "Jennifer", "... moet je zien" en "iets kan gebeuren" die volgens mij puur hints waren.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 4 - M acht
« Reactie #101 Gepost op: 25-01-2015, 15:52:28 »
Maar "macht" dan weer wel. En vorig jaar had je titels als "Jennifer", "... moet je zien" en "iets kan gebeuren" die volgens mij puur hints waren.
Ik bedoel meer dat de hints die op de Mol slaan meestal/altijd betrekking hebben op de Mol in de aflevering. 'Jennifer' ging bijvoorbeeld over opmerkingen over de Mol van Jennifer die aflevering, ...moet je zien over wat er in beeld te zien was & iets kan gebeuren over een opmerking van Susan die niet uitkwam. Heeft de afleveringtitel wel eens een hint die niks met de aflevering te maken heeft?

EDIT: Ik heb er 3 gevonden, de afgelopen 4 seizoenen:
'Ja, nee... nee ja' -> Een AJ, di initialen van de Mol
'maar een in Spanje' -> maar een in is een anagram van de naam van de Mol (die toen overigens bekend werd gemaakt)
En de eerste twee titels begonnen in 2014 met een S en een V, de initialen van de Mol.

Niet vaak dus, wel eens.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2015, 15:59:27 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - M acht
« Reactie #102 Gepost op: 25-01-2015, 16:01:29 »
Ik bedoel meer dat de hints die op de Mol slaan meestal/altijd betrekking hebben op de Mol in de aflevering. 'Jennifer' ging bijvoorbeeld over opmerkingen over de Mol van Jennifer die aflevering, ...moet je zien over wat er in beeld te zien was & iets kan gebeuren over een opmerking van Susan die niet uitkwam. Heeft de afleveringtitel wel eens een hint die niks met de aflevering te maken heeft?

Goeie. Even gecheckt op wieisdemol.net en ik kom nu deze tegen (WIDM 12):

9. “Ja, nee… nee, ja”: Ja en nee worden in deze zin omgedraaid. Als je ‘Ja, nee’ omdraait, dan krijgt je: ‘Een aj’: de initialen van de Mol. 10. “Maar een in Spanje": Als je de letters van “Maar een in” in een andere volgorde zet, dan krijg je de naam van de Mol.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #103 Gepost op: 25-01-2015, 18:19:40 »
Mol V. kan pot 8 al geplunderd hebben (1000 M) en wederom kan een kandidaat verder gaan voor jokers/vrijstelling. Mij zou het niet verbazen als in afl 10 te zien is dat pot 8 leeg is, door... Want laten we wel zijn, er was, bewezen, 500 en 250..., niet meer..??? Ja, in pot 8!!
(1000 met S.Visser?)
Ik zou het erg flauw vinden als de mol bakjes mag plunderen. Ik had altijd het idee dat hij zich net als andere kandidaten aan de regels moet houden. Dat zou betekenen dat zijn rondje afgelopen is als hij bakje 8 pakt. Nu bestaat natuurlijk de mogelijkheid dat hij niet echt af ging bij de bom en dat alleen maar zei, ware het niet dat hij met de bom in beeld is.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #104 Gepost op: 25-01-2015, 18:49:59 »
Ik zou het erg flauw vinden als de mol bakjes mag plunderen. Ik had altijd het idee dat hij zich net als andere kandidaten aan de regels moet houden. Dat zou betekenen dat zijn rondje afgelopen is als hij bakje 8 pakt. Nu bestaat natuurlijk de mogelijkheid dat hij niet echt af ging bij de bom en dat alleen maar zei, ware het niet dat hij met de bom in beeld is.

S6: Milouska pakte ook meer jokers dan toegelaten. Dus het kan wel.
klaar voor de strijd

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #105 Gepost op: 25-01-2015, 19:13:39 »
S6: Milouska pakte ook meer jokers dan toegelaten. Dus het kan wel.
Maar dat was meer als kandidaat die zich niet aan de spelregels houdt, niet als Mol. Richard griste tenslotte ook nog een joker weg die op de grond viel, terwijl dat niet 'mocht'. Soms is je niet aan de spelregels houden gewoon toegestaan ;)
Maar niet altijd, in het geval van Viktor lijkt het me onwaarschijnlijk dat de Mol (of kandidaat) dat zou mogen. De enige keer dat ik me kan herinneren de Mol écht andere spelregels gebruikte was in seizoen 1, toen de Mol net zo vaak mocht dobbelen tot dobbelsteen op 6 uitkwam.
...óf niet!

Offline MakJaad

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #106 Gepost op: 25-01-2015, 19:40:12 »
Goed gezien! Al is het niet echt een acht, maar zeker wel achtachtig.

Ik kijk nu toevallig seizoen 10 tussen en zeker dit eerste en tweede teken kwamen langs in een opdracht (bordjes onthouden tegen de berg op). Iets voor de imitatie-theorie?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #107 Gepost op: 25-01-2015, 19:44:31 »
Ik kijk nu toevallig seizoen 10 tussen en zeker dit eerste en tweede teken kwamen langs in een opdracht (bordjes onthouden tegen de berg op). Iets voor de imitatie-theorie?
Ik had het al opgezocht. Er staat 日本の oftewel 'Japan' o.i.d.
...óf niet!

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #108 Gepost op: 25-01-2015, 23:42:39 »
Margriet is verstandig. Op zich weet zij natuurlijk niet of er misschien twee zwarte vrijstellingen zijn, maar heel logisch is dat niet dus vermoedelijk weet ze dat Martine bluft. Maar ze wil natuurlijk niet weggeven dat ze dat weet, want dan weet iedereen dat zij zelf de zwarte vrijstelling heeft.

En wie heeft er dus in werkelijkheid eigenlijk de meeste macht?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #109 Gepost op: 26-01-2015, 11:38:59 »
Ik had het al opgezocht. Er staat 日本の oftewel 'Japan' o.i.d.

Het is precies hetzelfde 'achtje' als wat in seizoen 10 terugkomt inderdaad. Het karakter los kan 'dag' of 'zon' betekenen. Ik zou er zelf niet snel een achtje inzien, en ook niet echt een hint naar dat seizoen ofzo.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - M acht
« Reactie #110 Gepost op: 27-01-2015, 22:48:11 »
Zomaar een wilde gedachte die me ineens te binnenschoot. Er wordt schijnbaar (al is het mij niet echt opgevallen) aandacht gevestigd op het getal acht deze aflevering.

Bij opdracht twee staan 12 schaaltjes in een cirkel. Dat doet denken aan een klok.

Acht + klok = acht uur = journaal = Rik :-)

Wel jammer dat we uitgerekend van schaaltje acht niet te weten zijn gekomen wat er in zat.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - M acht
« Reactie #111 Gepost op: 28-01-2015, 06:52:08 »
Net ook bij Russisch roulette gezet, maar is het niet mol Acht. Chris trekt lootje 8 en gaat als 8e naar bakjes. Hij vliegt er naar alle waarschijnlijkheid uit donderdag als we aanwijzingen en poll mogen geloven, maar hij stijgt juist weer op mijn lijstje hierdoor.
Meer L

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - M acht
« Reactie #112 Gepost op: 28-01-2015, 09:41:22 »

Wel jammer dat we uitgerekend van schaaltje acht niet te weten zijn gekomen wat er in zat.

Kan zijn dat er 1000 euro in bakje 8 zat. M is het romeinse cijfer voor 1000. Dat las ik ergens op een ander forum. Dat zou dan wel betekenen dat de titel eens een keer niet naar de mol/afvaller verwijst.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - M acht
« Reactie #113 Gepost op: 28-01-2015, 10:16:18 »
Acht + klok = acht uur = journaal = Rik :-)

Die vind ik leuk gevonden. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #114 Gepost op: 28-01-2015, 12:59:33 »
Wat mij opviel: Van Viktor werd onthuld dat hij ooit inspecteur hondenbelasting was. Later (volgens mij bij de test) zie je een hond in beeld. Toeval? Misschien, maar in een eerdere aflevering was er bij de sfeerbeelden (misschien zelfs ook bij de executie, dat zou ik even moeten terugkijken) ook al een hond te zien. Bovendien wordt Viktor de Labrador van de groep genoemd en twittert hij achteraf nog enkele malen over deze korte 'carriere'.

Vooral vanwege met het feit dat deze onthulling onvermijdelijk was doordat de vraag op het kaartje stond en specifiek op één persoon betrekking had, vraag ik me af of hier misschien een hint in zit (wellicht in een iets grotere proportie dan hierboven omschreven). Ik zit zelf niet op Viktor, maar je weet maar nooit...

Goed gevonden. Er is inderdaad ook een hond te zien wanneer Ajouad de trappen oploopt van de tempel.

En als deze theorie klopt dan verklaard dat ook het standbeeld van de hond in de eerste aflevering.
De titel was "lezen en schrijven" en sloeg volgens sommigen op het beeld van de 2 monniken. In dat beeld stond toevallig dus ook een standbeeld van een hond.


Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #115 Gepost op: 28-01-2015, 13:47:56 »
Goed gevonden. Er is inderdaad ook een hond te zien wanneer Ajouad de trappen oploopt van de tempel.

En als deze theorie klopt dan verklaard dat ook het standbeeld van de hond in de eerste aflevering.
De titel was "lezen en schrijven" en sloeg volgens sommigen op het beeld van de 2 monniken. In dat beeld stond toevallig dus ook een standbeeld van een hond.



Misschien vinden we wel een hond in elke aflevering op het moment waar de titel van de aflevering op slaat. Tijd om weer even de vorige afleveringen te bekijken :)

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #116 Gepost op: 28-01-2015, 15:25:22 »
Goed gevonden. Er is inderdaad ook een hond te zien wanneer Ajouad de trappen oploopt van de tempel.

En als deze theorie klopt dan verklaard dat ook het standbeeld van de hond in de eerste aflevering.
De titel was "lezen en schrijven" en sloeg volgens sommigen op het beeld van de 2 monniken. In dat beeld stond toevallig dus ook een standbeeld van een hond.

Ik heb aflevering 4 teruggekeken, en er is zelfs twee keer een hond te zien. Niet bij de executie zoals ik eerder dacht, maar inderdaad als Ajouad de trappen oploopt en nog een andere keer.

Dat standbeeld was mij nog niet eerder opgevallen! Zou prima in dit plaatje passen. Misschien betekent het allemaal niets, maar het zou zomaar een hint kunnen zijn in de stijl van vissen i.c.m. Susan Visser. Ik let morgen nauwlettend op honden...

N.B. Als Maurice de Hond dit seizoen mee zou doen, was het eitje-koekie  ;)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - M acht
« Reactie #117 Gepost op: 29-01-2015, 11:07:13 »
Zomaar een wilde gedachte die me ineens te binnenschoot. Er wordt schijnbaar (al is het mij niet echt opgevallen) aandacht gevestigd op het getal acht deze aflevering.

Bij opdracht twee staan 12 schaaltjes in een cirkel. Dat doet denken aan een klok.

Acht + klok = acht uur = journaal = Rik :-)

Wel jammer dat we uitgerekend van schaaltje acht niet te weten zijn gekomen wat er in zat.

 ::vergroot:: ::vergroot:: Nou deze vind ik zelf dus echt goed gevonden! En ik vind hem echt sterk!!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 4 - M acht
« Reactie #118 Gepost op: 29-01-2015, 11:13:32 »
M acht, even een alternatieve uitleg. M waardeert?

Of (ver gezocht, ik geef het toe) we zetten de M op 8. Met 10 afleveringen/letters is het logisch dat dat het woord mol vormt.
-------MOL. Daar voor wellicht is de?
---isdeMOL. Geeft nog ruimte voor Rik?
 :P
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - M acht
« Reactie #119 Gepost op: 29-01-2015, 11:29:01 »
Zomaar een wilde gedachte die me ineens te binnenschoot. Er wordt schijnbaar (al is het mij niet echt opgevallen) aandacht gevestigd op het getal acht deze aflevering.

Bij opdracht twee staan 12 schaaltjes in een cirkel. Dat doet denken aan een klok.

Acht + klok = acht uur = journaal = Rik :-)

Wel jammer dat we uitgerekend van schaaltje acht niet te weten zijn gekomen wat er in zat.

De vraag is zegt Rik ook bij zijn introductiefilmpje in aflevering 1 dat hij het acht uur journaal presenteert? Alle hints wijzen normaal naar dingen die in widm zijn gezien of gezegd, en niet naar algemene kennis. Als hij alleen zegt het journaal te presenteren, lijkt het me geen hint, maar gewoon toeval.