Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding  (gelezen 41001 keer)

Offline Idis

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #60 Gepost op: 1-02-2015, 18:28:56 »
En Marlijn lijkt wel te acteren, en zichzelf 'groter' neer te zetten, heel overdreven, denk niet dat zij echt zo is?

Ah! Dus zo kijken anders mensen naar me! :P

:P Wat ik er mee wil zeggen, sommige mensen zijn nu eenmaal expressiever. Ik vind Marlijn helemaal niet overdreven overkomen en herken juist zelf veel in haar. Ik heb ook meerdere vrienden die zo zijn en dat zijn toch echt normale mensen. ;) Ik geloof daardoor ook totáál niet dat Marlijn acteert. Ook niet als ze de mol is. Dan komt het alleen maar toevallig goed uit dat iemand misschien zo zou denken. ;)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #61 Gepost op: 1-02-2015, 18:41:55 »
Ah! Dus zo kijken anders mensen naar me! :P

:P Wat ik er mee wil zeggen, sommige mensen zijn nu eenmaal expressiever. Ik vind Marlijn helemaal niet overdreven overkomen en herken juist zelf veel in haar. Ik heb ook meerdere vrienden die zo zijn en dat zijn toch echt normale mensen. ;) Ik geloof daardoor ook totáál niet dat Marlijn acteert. Ook niet als ze de mol is. Dan komt het alleen maar toevallig goed uit dat iemand misschien zo zou denken. ;)


Uh? Volgens mij begrijp je me verkeerd ;-) Ik ben namelijk zelf ook zo hahahahaha, druk en enthousiast, en herken ook veel van mijzelf. Maar krijg bij haar het idee dat ze heel goed acteert en ook dat enthousiasme nog meer uitvergroot. Denk niet dat ze de mol is, maar het spel wel heel goed begrijpt! Ik vind haar fantastisch en dacht net nog bij de extra beelden, hopelijk blijft ze er lang in, wat mij betreft een smaakmaker...
Meer L

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #62 Gepost op: 1-02-2015, 20:51:19 »
Wat mij niet duidelijk is geworden (maar m.i. wel een heel belangrijk detail is), is of het aantal vragen dat achteraf werd gesteld per definitie gelijk zou zijn aan het aantal jokers dat is verdiend, of dat het er gewoonweg vier zouden zijn (en dus in dit geval bij toeval gelijk aan het aantal jokers). Als dat laatste het geval is, had de Mol er baat bij dat er zo véél mogelijk (tenminste vier) jokers gevonden zouden worden, zodat er genoeg jokers waren om te weg te spelen met goed beantwoorde vragen; als er bijvoorbeeld slechts twee jokers waren gevonden, dan hadden de laatste twee vragen sowieso geld opgeleverd.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #63 Gepost op: 2-02-2015, 02:43:40 »
wat mij erg opviel, dat ook de kandidaten die kistjes wel zien staan, op opvallende plaatsen. En van hen kwam ook nog eens tijdens de rondleiding met de vraag waar die voor zouden zijn. maar ze stonden niet op slot of zo. Dan kijk je als kandidaat daar toch even in ? Zie je meteen jokers en geld liggen. Zeer opvallend dat dit niet gebeurd is, of het is wel gebeurd mmaar de productie heeft hen dat 'verboden'.

Met name Chris zie ik er wel voor aan dat hij even gespiekt heeft, hij was immers zo stellig dat het helemaal niet om de schilderijen ging.

Offline Rock23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #64 Gepost op: 2-02-2015, 14:48:32 »
Het lijkt me niet dat de productie de mol hier in de groep volgers gaat zetten. Het zou dan te eenvoudig zijn om één van de dieven te spotten, waarmee het einde opdracht zou zijn. Feit dat dit niet gebeurd is overtuigd mij er nog meer van dat Carolina of Marlijn de mol is.

Daarnaast denk ik dat Rik Marlijn heeft gespot bij het pakken van een joker. (zie shot na de opdracht). Zou ook verklaren waarom Rik ineens voor geld wilde gaan bij het beantwoorden van de vragen. Ik denk dat Marlijn Rik een joker heeft beloofd tijdens de opdracht als hij zijn mond zou houden  ::jaja:: . Zuiver kandidatengedrag van beiden en dus kom ik weer bij mijn molletje uit: Carolina.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #65 Gepost op: 2-02-2015, 15:01:34 »
Daarnaast denk ik dat Rik Marlijn heeft gespot bij het pakken van een joker. (zie shot na de opdracht). Zou ook verklaren waarom Rik ineens voor geld wilde gaan bij het beantwoorden van de vragen. Ik denk dat Marlijn Rik een joker heeft beloofd tijdens de opdracht als hij zijn mond zou houden  ::jaja:: . Zuiver kandidatengedrag van beiden en dus kom ik weer bij mijn molletje uit: Carolina.
Ik denk dat hier nog dat jokerverhaal van op het einde van aflevering 4 speelt. Rik gaf toen zo maar een joker aan Marlijn als zij hem bij de eerst volgende gelegenheid iets zou terug geven. Dus dat gesprek tussen Marlijn en Rik tijdens deze opdracht waarin Marlijn zou gezegd hebben 'Ik heb iets' zou daar een vervolg van kunnen zijn.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #66 Gepost op: 2-02-2015, 15:32:06 »
Het lijkt me niet dat de productie de mol hier in de groep volgers gaat zetten. Het zou dan te eenvoudig zijn om één van de dieven te spotten, waarmee het einde opdracht zou zijn. Feit dat dit niet gebeurd is overtuigd mij er nog meer van dat Carolina of Marlijn de mol is.

Daarnaast denk ik dat Rik Marlijn heeft gespot bij het pakken van een joker. (zie shot na de opdracht). Zou ook verklaren waarom Rik ineens voor geld wilde gaan bij het beantwoorden van de vragen. Ik denk dat Marlijn Rik een joker heeft beloofd tijdens de opdracht als hij zijn mond zou houden  ::jaja:: . Zuiver kandidatengedrag van beiden en dus kom ik weer bij mijn molletje uit: Carolina.

De Mol kan ook in de groep volgers zitten en, zodra hij/zij ziet dat er voor jokers wordt gekozen, juist de andere kant op kijken of zelfs de vertellers helpen. Hij/zij zal daarna bij de vragen proberen óf fout te antwoorden óf voor het wegspelen van de jokers te gaan.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #67 Gepost op: 2-02-2015, 20:46:28 »
De Mol kan ook in de groep volgers zitten en, zodra hij/zij ziet dat er voor jokers wordt gekozen, juist de andere kant op kijken of zelfs de vertellers helpen. Hij/zij zal daarna bij de vragen proberen óf fout te antwoorden óf voor het wegspelen van de jokers te gaan.

Maar dan moet de productie aannemen dat de gidsen wel voor jokers zullen gaan. Aan de andere kant is 'even betrappen' te simpel gesteld omdat je je als mol dan net zo goex bekend kan maken.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #68 Gepost op: 2-02-2015, 22:11:44 »
wat mij erg opviel, dat ook de kandidaten die kistjes wel zien staan, op opvallende plaatsen. En van hen kwam ook nog eens tijdens de rondleiding met de vraag waar die voor zouden zijn. maar ze stonden niet op slot of zo. Dan kijk je als kandidaat daar toch even in ? Zie je meteen jokers en geld liggen. Zeer opvallend dat dit niet gebeurd is, of het is wel gebeurd mmaar de productie heeft hen dat 'verboden'.

Met name Chris zie ik er wel voor aan dat hij even gespiekt heeft, hij was immers zo stellig dat het helemaal niet om de schilderijen ging.

Klopt, Rik vroeg dat kort nadat hij straal langs een jokerpakkende Marlijn gelopen was. Echter sommeerde molletje Margriet de groep snel door te gaan: 'Kom, kom'.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #69 Gepost op: 3-02-2015, 02:35:11 »
Chris voorbarig (eerder gemeld ergens hoor)..#14.59
Maar viel wederom erg op.

*voorkennis?*

Edit: erg een Mol hier...."550 donateurs', zegt Chris...hij weet dat er komt: 550 verhalen (imho).
Edit2: Martine lijkt Chris door te hebben..? Hmmm.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2015, 02:44:15 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #70 Gepost op: 5-02-2015, 08:09:51 »
Heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat Carolina en Marlijn besloten hadden om bij dat beeld zo'n beetje de werkelijke informatie te vertellen en bij alle anderen maar wat bij elkaar te sprokkelen, heel veel info, ik dacht ook veel onzin aan de anderen te geven, en ondertussen die jokers te pakken. Toch vreemd dat ze dan nog zoveel vragen goed beantwoorden. Hebben ze van de redactie tijdens de rondleiding de vragen gemaakt, naar aanleiding van wat Carolina en Marlijn verteld hebben en zodoende de anderen kans hebben gegeven om de vragen goed te beantwoorden en die jokers weer af te pakken.

waarschijnlijk zal ik de opdracht wel verkeerd begrepen hebben ::schaam::

Offline MeisterJaeger

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #71 Gepost op: 5-02-2015, 08:32:59 »
Volgens mij heeft Art ze gewoon een aantal korte feitjes gepresenteerd over de tempel, misschien wel gewoon de officiële (engelse) flyer voor toeristen gegeven. En ze gezegd dat ze een rondleiding van x minuten moesten geven en de rest bezig houden zodat ze zelf ongezien geld/jokers konden verzamelen.

Als het zo verteld wordt vind ik het niet raar dat ze in ieder geval de bekende informatie als uitgangspunt hebben genomen bij hun brabbel verhalen over de tempel. Het zijn ook dingen die je als kandidaat erg snel oppikt:

40 meter, 3 architecten, zoveel schilderijen et cetera.

Offline henk75

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #72 Gepost op: 5-02-2015, 14:38:08 »
Mijn poging om te vertalen.
Alleen het tweede teken ben ik niet van overtuigd.
De rest van de tekens lijkt te kloppen als ik het vergelijk (alhoewel er een hoop streepjes en haakjes mogelijk zijn)

Offline GraafKaasschaaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #73 Gepost op: 5-02-2015, 16:00:20 »
Ik denk dat ik de juiste vertaling heb gevonden. Ik vond een klein foutje bij Henk75. Dat tekentje wat enigszins op een muis lijkt had zijn snuit naar boven ipv naar beneden. Verder geen hint, alleen een droge opmerking.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #74 Gepost op: 5-02-2015, 16:09:10 »
Ik denk dat ik de juiste vertaling heb gevonden. Ik vond een klein foutje bij Henk75. Dat tekentje wat enigszins op een muis lijkt had zijn snuit naar boven ipv naar beneden. Verder geen hint, alleen een droge opmerking.

Knap werk! Weer zo'n lollige opmerking dus dat er geen hint te vinden is. ;D (Net als in 2010 "GEENCLUE" en 2005 "VOO JULLIE ZYN HIER GEEN CLOUS OF SOMS WEL".)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #75 Gepost op: 5-02-2015, 16:13:54 »
Zal voor de Sri Lankanen wel vreemd zijn. :P Zie je opeens een doos waarop staat 'dit is niet zo spannend'. Ik zou raar opkijken als dat in Nederland ergens stond.  ::rofl::
Maar goed werk zeg, ik heb het ook geprobeerd maar kwam er echt niet uit, knap gedaan!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #76 Gepost op: 5-02-2015, 16:15:02 »
Ik denk dat ik de juiste vertaling heb gevonden. Ik vond een klein foutje bij Henk75. Dat tekentje wat enigszins op een muis lijkt had zijn snuit naar boven ipv naar beneden. Verder geen hint, alleen een droge opmerking.
Heb je de tekens ook als tekst? (ipv op afbeelding)
"VOO JULLIE ZYN HIER GEEN CLOUS OF SOMS WEL".)
Wat was dat ook alweer?
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #77 Gepost op: 5-02-2015, 16:16:53 »
Wat was dat ook alweer?

De nummers op de bordjes die de kandidaten als "verdachten" omhoog houden na de opdracht met het koffertje. Zie deze plaatjes bovenaan.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #78 Gepost op: 5-02-2015, 17:56:44 »
De nummers op de bordjes die de kandidaten als "verdachten" omhoog houden na de opdracht met het koffertje. Zie deze plaatjes bovenaan.

Was er ook niet iets dergelijks met de cijfers bij de opdracht op de berg (met het wafeltje, de sandwich, en het mannetje met een lang lichaamsdeel) in serie 10, aflevering 5?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #79 Gepost op: 5-02-2015, 18:00:46 »
Was er ook niet iets dergelijks met de cijfers bij de opdracht op de berg (met het wafeltje, de sandwich, en het mannetje met een lang lichaamsdeel) in serie 10, aflevering 5?

Ja, dat was dus die "GEENCLUE".