Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding  (gelezen 40998 keer)

Offline GraafKaasschaaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #80 Gepost op: 5-02-2015, 18:29:38 »
Hier zijn de tekens van de tekst. Echter komt er nu weer wat anders uit.. Door het zoekwerk heb ik uit verschillende bronnen de tekens bij elkaar gesprokkeld en nu is het weer wat anders..

Hieronder de tekens.

මේක නෙමෙයි

Het lastige is, is dat de letters op de kistjes in een soort van blokletters zijn waardoor het moeilijk wordt om zeker te weten of je de juiste letter hebt.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #81 Gepost op: 5-02-2015, 19:04:55 »
Ja, dat was dus die "GEENCLUE".

 ::schaam:: helemaal overheen gelezen  ::schaam::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #82 Gepost op: 5-02-2015, 19:28:00 »
Hier zijn de tekens van de tekst. Echter komt er nu weer wat anders uit.. Door het zoekwerk heb ik uit verschillende bronnen de tekens bij elkaar gesprokkeld en nu is het weer wat anders..

Hieronder de tekens.

මේක නෙමෙයි

Het lastige is, is dat de letters op de kistjes in een soort van blokletters zijn waardoor het moeilijk wordt om zeker te weten of je de juiste letter hebt.
Waar komt in hemels naar die "zo spannend" vandaan? Die krijg ik er geen mogelijkheid bij zonder te gaan 'shoppen. Kan dat ene kleine rondje op het laatste woord echt zo'n verschil maken???

Dat het een 'geenclue'-achtige tekst zou zijn, zat er dik in, maar ik had niet meer verwacht dat we er ook echt uit zouden komen. Goed hoor.

Toevoeging: Ik merk nu wel pas dat er achter de shift en ctrl+alt nog allerlei andere tekens zitten. Met wat jij lijkt te hebben මේක නෙමෙයී komt er ineens "deze prestatie" uit. Raar taaltje is het toch.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2015, 19:36:56 door Rat »

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #83 Gepost op: 24-02-2015, 07:16:45 »
Om dit spel te kunnen spelen zal er door de gidsen altijd gekozen moeten worden voor de jokers.
Zouden ze alleen voor het geld kiezen dan heeft de rondleiding met dito info totaal geen zin.Correct me if im wrong...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #84 Gepost op: 24-02-2015, 10:00:27 »
Om dit spel te kunnen spelen zal er door de gidsen altijd gekozen moeten worden voor de jokers.
Zouden ze alleen voor het geld kiezen dan heeft de rondleiding met dito info totaal geen zin.Correct me if im wrong...


Niemand weet hoe de opdracht er dan eigenlijk had uitgezien.

Het kan ook zo zijn dat wanneer Marlijn en Carolina voor geld waren gegaan dat de 5 andere kandidaten jokers konden verdienen in ruil voor 300 euro. Voor een Mol (en een opportunistische groep kandidaten) ook aanlokkelijk.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #85 Gepost op: 24-02-2015, 11:00:24 »
Niemand weet hoe de opdracht er dan eigenlijk had uitgezien.

Het kan ook zo zijn dat wanneer Marlijn en Carolina voor geld waren gegaan dat de 5 andere kandidaten jokers konden verdienen in ruil voor 300 euro. Voor een Mol (en een opportunistische groep kandidaten) ook aanlokkelijk.

Zou kunnen maar klinkt dat wel logisch?

Twee kandidaten halen geld binnen en de andere 5 kunnen dit afpakken zodat zij een joker of meer krijgen?

Klinkt in mijn oren ongeloofwaardig.
Dit spel moest lukken doorgang krijgen, enkel en alleen wanneer de Mol 1 van de gidsen is.
Carolina en Marlijn werden gevraagd bij het ontbijttafel om met Art mee te gaan omdat ze straalden...

Net daarvoor was Marlijn in de aanval gegaan tegen penningmeester Margriet over de ontbrekende 250e in de pot.

Een goed alibi om Carolina direct te overtuigen dat ook zij voor de jokers moeten gaan ipv het geld.
Voor mij is het allemaal duidelijk...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #86 Gepost op: 24-02-2015, 11:22:57 »
Je zou best eens gelijk kunnen hebben met deze stelling

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #87 Gepost op: 24-02-2015, 11:48:26 »
Zou kunnen maar klinkt dat wel logisch?

Twee kandidaten halen geld binnen en de andere 5 kunnen dit afpakken zodat zij een joker of meer krijgen?

Klinkt in mijn oren ongeloofwaardig.
Dit spel moest lukken doorgang krijgen, enkel en alleen wanneer de Mol 1 van de gidsen is.
Carolina en Marlijn werden gevraagd bij het ontbijttafel om met Art mee te gaan omdat ze straalden...

Net daarvoor was Marlijn in de aanval gegaan tegen penningmeester Margriet over de ontbrekende 250e in de pot.

Een goed alibi om Carolina direct te overtuigen dat ook zij voor de jokers moeten gaan ipv het geld.
Voor mij is het allemaal duidelijk...

Wat je zegt klopt helemaal he. Als Marlijn de Mol is, dan is het vermoedelijk zo gegaan en dat zullen we dat in aflevering 10 ook zo wel te zien krijgen.

Maar ik probeer voor ieder verhaal voor een potentiële Mol ook een verhaal te bedenken dat tegen die Mol zou spreken.

Als Marlijn de Mol zou zijn, zou het riskant zijn om 4 jokers nemen. Waarom zou je namelijk eerst de 4 antwoorden geven op alle vragen en daarna de kans vergroten dat ze met die info ook geld kunnen verdienen?
Een Mol zou 2 jokers nemen, inspelen op de 'wraak'-gevoelens van de 5 kandidaten en laat Carolina maar de antwoorden geven, misschien zegt ze iets fout en is zij dan verdacht.
Als Rik en Chris in Viktor een medestander hadden gevonden om na vraag 2 voor geld te gaan, dan had er 600 euro in de pot gekomen.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #88 Gepost op: 24-02-2015, 12:54:43 »
Wat je zegt klopt helemaal he. Als Marlijn de Mol is, dan is het vermoedelijk zo gegaan en dat zullen we dat in aflevering 10 ook zo wel te zien krijgen.

Maar ik probeer voor ieder verhaal voor een potentiële Mol ook een verhaal te bedenken dat tegen die Mol zou spreken.

Als Marlijn de Mol zou zijn, zou het riskant zijn om 4 jokers nemen. Waarom zou je namelijk eerst de 4 antwoorden geven op alle vragen en daarna de kans vergroten dat ze met die info ook geld kunnen verdienen?
Een Mol zou 2 jokers nemen, inspelen op de 'wraak'-gevoelens van de 5 kandidaten en laat Carolina maar de antwoorden geven, misschien zegt ze iets fout en is zij dan verdacht.
Als Rik en Chris in Viktor een medestander hadden gevonden om na vraag 2 voor geld te gaan, dan had er 600 euro in de pot gekomen.

Klopt maar...

De Mol kan ook gewoon voor 4 jokers ipv 5 gaan en wetende dat de groep hebberig is en totaal niet aan de pot denkt maar alleen aan zichzelf. 1 joker is niet gepakt door Marlijn dus -300e. Die heeft ze al weggespeeld. De groep zou zeker 2 jokers weg spelen voor 600euro. Totaal 900euro...mooi voor een Mol aktie toch? 

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #89 Gepost op: 24-02-2015, 13:54:57 »
Klopt maar...

De Mol kan ook gewoon voor 4 jokers ipv 5 gaan en wetende dat de groep hebberig is en totaal niet aan de pot denkt maar alleen aan zichzelf. 1 joker is niet gepakt door Marlijn dus -300e. Die heeft ze al weggespeeld. De groep zou zeker 2 jokers weg spelen voor 600euro. Totaal 900euro...mooi voor een Mol aktie toch? 

'Weten dat de groep hebberig is' is natuurlijk een risico nemen zoals ik al zei. Als het een Molactie is dan zal ze toch wel enorm gezweet hebben toen Rik na de 2e joker zei 'Laten we nu voor geld gaan'.

Het kan een Molactie zijn en dan is het 1 van haar betere (want de meeste Molacties van Marlijn zijn zo opzichtig).

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #90 Gepost op: 3-03-2015, 12:56:40 »

(want de meeste Molacties van Marlijn zijn zo opzichtig).

Niet voor de groep...blijkt

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #91 Gepost op: 3-03-2015, 13:14:59 »
Niet voor de groep...blijkt

Net wel. Zij zien ook dat wanneer Marlijn fouten maakt dat dat gewoon (gespeelde) onhandigheid is en niet de Mol.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #92 Gepost op: 3-03-2015, 13:22:28 »
Net wel. Zij zien ook dat wanneer Marlijn fouten maakt dat dat gewoon (gespeelde) onhandigheid is en niet de Mol.

Milouska was de Mol

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #93 Gepost op: 4-03-2015, 17:58:21 »
[


Als Marlijn de Mol zou zijn, zou het riskant zijn om 4 jokers nemen. Waarom zou je namelijk eerst de 4 antwoorden geven op alle vragen en daarna de kans vergroten dat ze met die info ook geld kunnen verdienen?
Als Marlijn de MOL zou zijn, weet zij dat er vragen komen en welke. Zij kan er van uit gaan dat de (meeste)jokers weggespeeld zouden worden. Dus resultaat; géén jokers, géén geld. Beter kan toch niet?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #94 Gepost op: 4-03-2015, 18:11:03 »
Als Marlijn de MOL zou zijn, weet zij dat er vragen komen en welke. Zij kan er van uit gaan dat de (meeste)jokers weggespeeld zouden worden. Dus resultaat; géén jokers, géén geld. Beter kan toch niet?


Maar dat is mijn punt net. Dat is toch gewoon 1 groot risico? Als je je laat betrappen of je geeft foute info bij de rondleiding of je neemt geen jokers dan gebeurt er helemaal niks. Geen geld, geen jokers. Het speelt in de Mol zijn/haar voordeel dat er zo weinig mogelijk moet/kan weggespeeld worden, want als Rik en Chris hun zin doordrijven en de laatste 2 vragen worden voor geld beantwoord, dan zorgt Marlijn indirect voor 600 euro in de pot.

Ik ben geen BN'er, maar als ik de Mol zou zijn, ik had Carolina gedwongen om foute info te geven en dan had ik 4 jokers genomen OF ik had alle info gegeven en ik had maar 1 of 2 jokers genomen.

Maar deze situatie is zo riskant dat als het een Molactie is, het waarschijnlijk diegene is geweest waar Marlijn het meeste lef heeft getoond van het hele seizoen.

Milouska was de Mol

Juist. Marlijn speelt niet zo dom als Milouska, maar ik heb toch ook vaak raar opgekeken van haar tactiek. Als Mol prima, maar als kandidaat...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #95 Gepost op: 4-03-2015, 21:03:21 »
Ja, ik zie wat jullie bedoelen.
Maar het kan idd een bewust risico zijn geweest. Het was nog vroeg in de wedstrijd, later is zoiets niet meer mogelijk zonder ontdekt te worden.
Vanuit de MOL geredeneerd (mits dat zo blijkt te zijn)
kan daarmee de groep een rad voor ogen zijn gedraaid. Jokers pakken en ze dan kwijtspelen, dat zorgt voor het fronzen van de wenkbrauwen.
Trouwens Rik heeft 1x gezien, dat kan bijna niet anders, dat Marlijn iets uit een kistje heeft gepakt.
En verder, Carolina vond alles best wat Marlijn voorstelde en speelde haar rol.


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #96 Gepost op: 5-03-2015, 22:35:04 »
Het tweede woord moet haast wel නෙමෙයි zijn (wat soms terug komt als නෙවෙයි). Dit is een ontkenning. Niet of geen. (Ben niet / is geen.)

Ik zet mijn geld op "Dit is niets," al is 'niets' (met de s) volgens mij niet helemaal de juiste vertaling.

Maar een "ben deze niet" of "ben dit niet" is ook niet uit te sluiten. Waar dan mee bedoeld kan worden dat de twee gidsen niet de mol zijn.
Volgens de geheime aanwijzingen die genoemd worden op wieisdemol.nl is die tweede optie die ik genoemd heb toch de intentie van de tekst op de kistjes: 'Op de zijkanten van de donatieboxen bij de rondleiding van Carolina en Marlijn stond een tekst. Vertaald in het Nederlands betekent dat: ‘niet deze’. Hiermee waren Carolina en Marlijn dus uit te sluiten. Zij zijn niet de Mol.'

::vergroot::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #97 Gepost op: 5-03-2015, 22:42:04 »
Toch goed gevonden uiteindelijk

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #98 Gepost op: 5-03-2015, 22:43:32 »
  ::ok:: goed Rat!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - Rondleiding
« Reactie #99 Gepost op: 5-03-2015, 22:48:17 »
In deze opdracht zit ook een beeld can een onderonsje Rik-Marlijn. Was wel benieuwd wat dat was.