Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen  (gelezen 43747 keer)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #60 Gepost op: 31-01-2015, 21:47:06 »
neem aan dat dit de Rijksweg 1 (A1) is die loopt van Amsterdam naar Enschede, ter orientatie...
Dank aan iedereen die alle plaatsnamen zo goed hebben uitgezocht, wat een werk! Op het kaartje elders in dit topic staat echter dat de A1 niet naar Enschede maar naar De Lutte loopt. Of, omgekeerd, van De Lutte naar Amsterdam.
Van een klein grensplaatsje in een uithoek van Nederland naar de hoofdstad van Nederland: schaalvergroting.
Gaat het dus vooral om de grote steden? Van de grote steden die behalve Amsterdam nog worden genoemd, zijn er 8 provinciehoofdsteden. We hebben 12 provincies. Dus hier komt opnieuw (net als bij de tempel in aflevering 4) die 8 terug. 8 van de 12 hoofdsteden worden genoemd. (Tenzij we er nog een paar niet hebben gezien die er wel lagen).
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 22:41:16 door jumper »

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #61 Gepost op: 31-01-2015, 22:40:09 »
Waar zijn de andere deelnemers geboren?

Want de geboorteplaatsen van Carolina en Art zitten er niet zomaar in toch?

hoe dan ook, even opgezocht:

Viktor Brand: Deventer
Rik van de Westelaken: Vlaardingen
Carolina Dijkhuizen: Cali (Colombia)
Martine Sandifort: Delft
Marlijn Weerdenburg: Schiedam
Margriet van der Linden: Nieuw-Lekkerland
Chris Zegers: Zeist

Opvallend is dat Carolina dus niet in Veendam geboren is. Maar dus misschien wel daar opgegroeid.



Als het gaat om de geboorteplaatsen, en om de grote steden (zie mijn post onder), dan zijn er vier van de acht provinciehoofdsteden die overblijven, nl. die van de provincies waarin alle kandidaten geboren dan wel opgegroeid (Carolina) zijn. Dat zijn Groningen, Zwolle, Utrecht en Den Haag. Omdat A1 verwijst naar een snelweg, dacht ik dat het misschien zou kunnen gaan om de snelweg die deze steden verbindt. Dat is dan -voor het grootste deel- de A28. (Deze weg komt -toevallig?- ook door Zeist, de geboorteplaats van Rik Chris)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 22:41:58 door jumper »

Offline MeisterJaeger

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #62 Gepost op: 1-02-2015, 00:21:37 »
Kwam via google hier terecht en heb me maar aangemeld, staan erg leuke dingen op.

Wilde nog even 2 dingen aanstippen:
1. Volgens mij zijn alle 'routes' gevaren, want alle papiertjes van Chris waren op. Slechts 3 vd 4 pakketten zijn aangekomen in Geldrop. Wat is er met het vierde pakket gebeurd dat in Geldrop moest aankomen? Zou bij één van de bezorgde pakketten ook een brief/bord zijn geweest waarop stond dat het postkantoor dicht was of iets van de strekking zoals ook bij Bokt het geval was, waardoor dat pakket uiteindelijk bij Geldrop is aangekomen?

2. In analogie met het plaatsje 'Geldrop' (verwijzing naar geld), ben ik wel zeer benieuwd of de kandidaten iets 'waardevols' over het hoofd hebben gezien bij het plaatsje 'Duur' (bv een vrijstelling?).

Nu ik erover nadenk, er zijn veel plaatsen waar niemand geweest is. Lagen daar mischien ook aanwijzingen of jokers?


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #63 Gepost op: 1-02-2015, 02:29:35 »
Ik weet het, het is vast niets...
Maar niets is wat het lijkt...
En wat zou het leuk zijn als de Mol hier liep... @ 32.14  :D


Edit; plaatje wel toevoegen :)
Edit2: hoe zit het toch met die A1?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2015, 02:44:59 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #64 Gepost op: 1-02-2015, 10:04:33 »
Weer een mensje met een rode paraplu??? Die zat er in de vorige aflevering ook al in op de achtergrond

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #65 Gepost op: 1-02-2015, 11:12:06 »
Ik vind het vaag.

M&M zijn bijna in Bokt en melden dat bij Chris. Chris zegt is goed, jullie moeten straks naar Achter het Klooster. De dames vinden het bordje bij Bokt, moeten toch naar Geldrop. Ze leveren daar hun pakketje af en vragen aan Chris waar ze heen moeten. Chris zegt er komt geen nieuwe opdracht meer voor jullie.

Dus of:
- niet alle pakketjes hoefden afgeleverd te worden (Chris ziet dat dat binnen de tijd niet meer lukt)
- Chris ontdekt dat er al een ander team in Achter het Klooster is geweest

Want waarom gaat Chris zo uit z'n dak op het moment dat Margriet en Rik hun laatste pakketje bij Huppeldepup droppen?

- het was inderdaad het laatste pakketje
- de kandidaten denken zelf dat ze een X bedrag kunnen verdienen per goed afgeleverd pakketje

Beetje lastig evalueren als het niet duidelijk is wat de bedoeling was :-\\ (Margriet held of niet).

Hopelijk bieden de extra beelden nog uitkomst.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #66 Gepost op: 1-02-2015, 11:54:24 »
Er is duidelijk weer een beetje gerommeld met de montage. De tijd die ze hadden voor de opdracht kunnen ze natuurlijk nooit alles laten zien, dan zou het de hele uitzending vullen. Waarschijnlijk hebben Marlijn en Martine daarna nog 1 opdracht gedaan (wat we niet zien, omdat het totaal niet belangrijk was).
Wel belangrijk : wie van de 2 spotte bij "Bokt" dat ze naar Geldrop moesten? Heel onmols, de mol zou het pakket neerpleuren volgens de opdracht en proberen dat bord over het hoofd te zien, lijkt mij. Viel me ook op dat Chris er een beetje omheen probeerde te praten, maar ja,als hij de mol is kan hij moeilijk zeggen "doe maar niet" want dan weet hij ook wel dat na afloop de schuld naar hem gaat.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #67 Gepost op: 1-02-2015, 12:28:10 »
De  Dominee bedankt voor het overzicht. Dus twee van de drie poststukken door duo Viktor en Carolina leveren geld op. een streep door Carolina als mol, althans een paar treetjes lager op de ladder  der verdenking..?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline sonjatexel

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #68 Gepost op: 1-02-2015, 12:30:18 »
De  Dominee bedankt voor het overzicht. Dus twee van de drie poststukken door duo Viktor en Carolina leveren geld op. een streep door Carolina als mol, althans een paar treetjes lager op de ladder  der verdenking..?

volgens mij is vooral Viktor erg fanatiek en wil de opdracht goed doen, dus ik hou Carolina nog even in de top 3

Offline MeisterJaeger

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #69 Gepost op: 1-02-2015, 13:58:39 »
Ik heb nog een aantal keer deze opdracht teruggekeken op youtube, en ik denk dat ik eruit ben.

Marlijn vraagt aan Chris waar ze naartoe moeten nadat ze in Huppel zijn geweest, ze hebben hier dan een pakket opgehaald voor Bokt. Nadat Chris zegt dat ze naar Bokt moeten, wijst Marlijn naar de verkeerde richting, maar wordt direct gecorrigeerd door Chris. Aangekomen bij Bokt kijkt Marlijn wel heel erg zuur als Martine doorgeeft dat ze een bordje zien staan dat ze de pakketjes naar Geldrop moeten brengen. Maar ze laat het pakketje dat daar al stond wel staan.

Het pakketje dat alleen overblijft in Bokt wordt meerdere malen in beeld gebracht, zowel voor het begin als aan het einde van de opdracht! Letterlijk nadat Chris zegt: "Jullie kunnen terug naar kantoor, jullie zijn klaar." Zoomt het beeld uit van dat pakketje naar Geldrop, waar het had moeten staan. zie figuur;

Alle routes zijn gevaren, Chris roept mensen terug naar 'kantoor' en Rik bevestigd in de biecht dat zij het laatste ritje naar Poolland net binnen de tijd bezorgd hebben.

Rik en Margriet beweren allebei dat ze in Geldrop zijn geweest, als ze met zijn allen bij elkaar staan. Ik denk dat dit waar is, maar dat het eruit geknipt is. Anders zijn ze in de war zijn doordat Chris ze hier in het begin foutief heenstuurde, maar hersteld voordat ze aankwamen.


Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #70 Gepost op: 1-02-2015, 14:22:28 »

Beetje lastig evalueren als het niet duidelijk is wat de bedoeling was :-\\ (Margriet held of niet).

Hopelijk bieden de extra beelden nog uitkomst.

Art heeft het naar mijn idee heel duidelijk uitgelegd, zoals ik al postte in het topic van Margriet:

Art zei letterlijk:
"Als jullie binnen drie kwartier de juiste pakketten op het goede adres bezorgen, verdienen jullie geld voor de pot."

Art zeg dus niet alle pakketten op de juiste adres, maar impliceert dat alleen om de pakketten gaat waarin geld zit in Geldrop aankomen
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #71 Gepost op: 1-02-2015, 14:40:53 »
Alle pakketjes gaat ook niet lukken want zowel bij Margriet/Chris als bij Martine/Marlijn staan zover ik gezien heb nop pakketjes aan boord als de opdracht is afgelopen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #72 Gepost op: 1-02-2015, 16:01:38 »
Rik en Margriet beweren allebei dat ze in Geldrop zijn geweest, als ze met zijn allen bij elkaar staan. Ik denk dat dit waar is, maar dat het eruit geknipt is. Anders zijn ze in de war zijn doordat Chris ze hier in het begin foutief heenstuurde, maar hersteld voordat ze aankwamen.

Ik zou het knap waardeloos vinden als ze zoiets belangrijks eruit knippen, maar het kan. De simpelste verklaring is echter dat Margriet en Rik er nooit een pakje afgeleverd hebben en dus als enige duo geen geld in de pot brengen. Rik en Margriet zeggen trouwens niet hetzelfde. Rik (onzeker): "Wij zijn toch ook in Geldrop geweest?" Margriet: "Wij hebben er ook één afgeleverd." (Misschien zijn ze er wel alleen geweest om een pakje te halen.) Het zou een prima molactie zijn van Margriet om op deze verwarring van Rik in te spelen. Alleen Chris zou kunnen weten of ze liegt. (Maar voor Chris is Margriet misschien al de held omdat zij op het laatste nog een waardeloos pakje binnen de tijd afleverde. :P)

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #73 Gepost op: 1-02-2015, 18:00:59 »



https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=zlfnV0bJjcTc.kPNWoB9S7bss



kan iemand nog iets koppelen aan het plaatsje MOL dat ten zuid westen van geldrop in belgie ligt?

Offline ws_0546

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #74 Gepost op: 1-02-2015, 18:19:54 »
ik weet niet hoor maar is het jullie wel opgevallen dat Rick de code die hij van Chris ontving verkeerd oplas?

Rick maakte namelijk van een D een E of iets dergelijks. Ik heb het 3 keer opnieuw bekeken vrijdag met interactieve tv en hij leest de code ( bewust of niet?) verkeerd op door een letter te veranderen. Luister maar eens goed  ::vergroot::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #75 Gepost op: 1-02-2015, 18:27:36 »
 ::vergroot::
ik weet niet hoor maar is het jullie wel opgevallen dat Rick de code die hij van Chris ontving verkeerd oplas?

Rick maakte namelijk van een D een E of iets dergelijks. Ik heb het 3 keer opnieuw bekeken vrijdag met interactieve tv en hij leest de code ( bewust of niet?) verkeerd op door een letter te veranderen. Luister maar eens goed  ::vergroot::
::vergroot:: Goede! Dacht ik dus ook te horen. En het valt me ook op dat hij vaak snel zijn zonnebril opzet wanneer Art verteld wel/ geen geld etc. Om zijn reactie te verbergen...Heb het idee bijna zeker te weten dat er in de boot Margriet/ Rik gemold is. Alleen wie en hoe. Dat laatste waar Margriet heel erg haar best lijkt te doen, is misschien ok omdat het al verloren is? Toch blijf ik Rik in alle opdrachten verdacht vinden...
Meer L

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #76 Gepost op: 1-02-2015, 18:38:51 »
ik weet niet hoor maar is het jullie wel opgevallen dat Rick de code die hij van Chris ontving verkeerd oplas?

Rick maakte namelijk van een D een E of iets dergelijks. Ik heb het 3 keer opnieuw bekeken vrijdag met interactieve tv en hij leest de code ( bewust of niet?) verkeerd op door een letter te veranderen. Luister maar eens goed  ::vergroot::

Net even terug gekeken maar ik hoor Rik maar 1x een code herhalen, helemaal in het begin van de opdracht. Bedoel je die?
Chris zegt :WID en Rik herhaalt dat voor zover ik kan horen gewoon, maar zelfs al zou hij daar bewust een  E van maken is dat meer een gevalletje nepmollerij, want dan heeft hij blijkbaar geen voorkennis van het feit dat al die codes met WID begonnen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #77 Gepost op: 1-02-2015, 18:58:22 »
Een van de leukste opdrachten tot nu toe  ::bravo::

Maar er is voor mijn gevoel zo veel gemold: Martine, Rik, Margriet, Marlijn.
Nog maar een keer terugkijken deze week ::vergroot::

Offline ws_0546

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #78 Gepost op: 1-02-2015, 20:56:28 »
Een van de leukste opdrachten tot nu toe  ::bravo::

Maar er is voor mijn gevoel zo veel gemold: Martine, Rik, Margriet, Marlijn.
Nog maar een keer terugkijken deze week ::vergroot::

op 34 minuut nog iets , Daar zegt Chris BIE en rick antwoord met : BID...  ???

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #79 Gepost op: 1-02-2015, 21:30:50 »
Vond wel raar, er kwamen allemaal plaatsen voorbij én één bordje met A1. Zou dat een hint zijn? ;D

Dat is ook mijn gevoel. Een poging: A1 is de combinatie van de eerste letter en het eerste cijfer. Wijst dit wellicht op Rik, die als eerste kandidaat bekend werd gemaakt en ook als eerste in de leader wordt genoemd?