Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen  (gelezen 43758 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #20 Gepost op: 30-01-2015, 22:34:58 »
Is het handig om een aparte topic te maken over het in kaart brengen van alle plaatsen, de routes die een team heeft afgelegd tussen steden en de codes waar misschien een aanwijzing in kan zitten? Ik zag dat EMIBH deze https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zCws5kL_D-8w.kZuw7gJvJGyE heeft gemaakt vóór dat de 1e aflevering begon, met behulp van een filmpje die Pac-Mol heeft geplaatst op Youtube waar de leader 4x was vertraagd. We kunnen (in een aparte topic) deze kaart van EMIBH nog aanvullen en eventueel routes plaatsen.
kan prima hier ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline allonsy

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #21 Gepost op: 30-01-2015, 22:48:19 »
Holysloot en achter het klooster verwijzen allebei op een manier naar Carolina met Sister Act.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #22 Gepost op: 30-01-2015, 22:50:36 »
Heb ik het nu goed dat Viktor en Carolina 2x  in Geldrop iets hebben afgegeven, Marlijn en Martine 1x en dat Rik en Margriet nooit in Geldrop zijn geweest?

Offline Anoniemand

  • Forumlid
[THEORIE] Kaart van Nederland, routes en codes op pakketjes (Aflevering 5)
« Reactie #23 Gepost op: 30-01-2015, 23:13:17 »
Hierbij een aparte topic met een nieuwe versie van de Plaatsnamen in Water. Hier kunnen de plaatsen in kaart worden gebracht, routes van de kandidaten worden aangemaakt en eventueel de codes van pakketjes worden geschreven.

Oude versie van EMIBH: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zCws5kL_D-8w.kZuw7gJvJGyE
Mijn nieuwe versie met de andere plaatsen toegevoegd: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zlfnV0bJjcTc.kPNWoB9S7bss

Het is een beginnetje en het is niet af; 'k heb niet alles kunnen onthouden. Als het goed is kunnen jullie dit editen. Hou het aub netjes.

Ik vind mijn opmaak en overzichtelijkheid niet heel erg goed, maar het is de eerste keer dat ik met deze methode van Google Maps werk en de eerste keer dat ik überhaupt een overzicht van een opdracht plaats op deze site. Maar ik heb m'n best gedaan.

In het zoekbalkje kun je de plaatsnamen worden ingetikt en eventueel meteen op ''Add to Map'' geklikt worden zodat het meteen toegevoegd wordt. In de ''Description'' staat ''Pakketjes en kandidaten''. Het is de bedoeling dat er dan bijvoorbeeld komt te staan: ''Pakketjes:  WIDMMN.... en WIDMNM..., Kandidaten: Viktor en Carolina''. Onder het zoekbalkje kun je nieuwe punten en routes toevoegen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 23:26:04 door Anoniemand »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Kaart van Nederland, routes en codes op pakketjes (Aflevering 5)
« Reactie #24 Gepost op: 30-01-2015, 23:14:36 »
Moet je hem wel zo zetten dat er geen toestemming gevraagd moet worden anders kun je er nu namelijk niet bij

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #25 Gepost op: 30-01-2015, 23:17:56 »
Ze geeft Marlijn ook nog openlijk de schuld dat ze niet heeft gekeken of de codes verschilden. (Terwijl ze zelf als eerste riep 'om dan maar alles mee te nemen' ::))

Als ze met de pakjes wegvaren vraagt Martine wel of Marlijn wil checken of de codes echt hetzelfde zijn. En dan blijkt dus dat dat niet het geval is. Dat is dan weer een goede actie van Martine.

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #26 Gepost op: 30-01-2015, 23:23:50 »
Moet je hem wel zo zetten dat er geen toestemming gevraagd moet worden anders kun je er nu namelijk niet bij
Aangepast. Lukt het nu?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #27 Gepost op: 30-01-2015, 23:25:53 »
Als ze met de pakjes wegvaren vraagt Martine wel of Marlijn wil checken of de codes echt hetzelfde zijn. En dan blijkt dus dat dat niet het geval is. Dat is dan weer een goede actie van Martine.
Ach ja, ik babbel ook maar wat. Uiteindelijk was allebei afleveren ook gewoon de goeie afleveren.
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #28 Gepost op: 30-01-2015, 23:39:11 »
Aangepast. Lukt het nu?
Yups, nu kan ik er wel in komen ;)

Kan er alleen niets aan toevoegen. Net geprobeerd Zwolle er in te zetten maar dat ging niet, maar ik zet ze hier wel neer. Dan mag je ze zelf toevoegen ;)

Zwolle
Duur
Haring
Kleine Huisjes
Zittend
De Pan
Amsterdam (Viktor/Carolina... pakket WIDMMNXDN2110
Enschede
A1
Slabroek

Strange, is ineens een heel stuk plaatsnamen weg.
Maar dan vul ik het morgen wel aan. Ik ga nu mijn mandje opzoeken ;)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 00:10:12 door Syllie10 »

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #29 Gepost op: 31-01-2015, 00:10:07 »
Wat waren de codes van al die pakketjes? Willekeurige codes?...

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #30 Gepost op: 31-01-2015, 01:03:54 »
Wat waren de codes van al die pakketjes? Willekeurige codes?...

Ik was er ook al naar aan het kijken  :)
De codes die ik kon zien waren:
Openingsshot: WIDM JDBVG 2110 & WIDM DPXDB 2110
V&C kregen toen WIDM MNXDN 2110 door van Chris.
Daarnaast stonden WIDM NNXDB 2110 en WIDM MNNDB 2110, die waren dus fout.
R&M kregen toen WIDM BJVDG 2110 door van Chris.
Er kwam nog een shot van WIDM MDXDB 2110.
En als laatste kregen V&C nog WIDM DNXDB 2110 door.

Behalve WIDM en 2110 werden combinaties gemaakt met de volgende letters:
B, D, G, J, M, N, P, V, X
De P is de enige letter die niet in de juiste codes zat voor zover wij hebben kunnen zien.

Ik kan er geen ei van bakken, misschien iemand anders?  ::vergroot::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #31 Gepost op: 31-01-2015, 01:11:11 »
Nico, miloushka, Dennis, Patrick, jon, George
Haha
Nee dus

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #32 Gepost op: 31-01-2015, 01:35:21 »
Ben ik nou gek, of drijft er bij Gelddrop gewoon een pakje in het water (achter het bord)?

EDIT: Laat maar, dat platform gaat volgensmij door achter dat bord.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 01:37:15 door Joeyversteeg12 »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #33 Gepost op: 31-01-2015, 01:37:09 »
Ben ik nou gek, of drijft er bij Gelddrop gewoon een pakje in het water (achter het bord)?



Nee joh, da's het NPO-logo :p

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #34 Gepost op: 31-01-2015, 01:57:34 »
Nee joh, da's het NPO-logo :p

 ;D

Het lijkt inderdaad of er een pakketje weg aan het glijden is...

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #35 Gepost op: 31-01-2015, 02:26:05 »
Ik heb deze opdracht nog eens bekeken en de vaarroutes, die via de porto werden besproken of daadwerkelijk in beeld te zien waren, per groepje genoteerd. Wat hierbij opvalt is dat Marlijn en Martine (volgens de beelden) de minste plaatsen bezoeken in tegenstelling tot Rik en Margriet, die vrijwel heel Nederland hebben afgevaren.

Overzicht vaarroutes teams:

Marlijn en Martine:
- Enschede naar Rotterdam
- Rotterdam naar Huppel
- Huppel naar Pokt/Gelddrop (doorverwezen naar Gelddrop)
- Pokt naar Achter het Klooster (Chris roept over de porto dat ze naar Achter het Klooster moeten, hier komen Martine en Marlijn echter niet meer aan toe)

Rik en Margriet:
- Haring naar Achter het Klooster
- Achter het Klooster naar Muggenbeet
- Muggenbeet naar Klutsdorp
- Klutsdorp naar Hongerige Wolf
- Hongerige Wolf naar Duur
- Duur naar Slabroek???
- Slabroek naar Uitweg
- Uitweg naar Topweer???
- Topweer naar Poolland

Carolina en Viktor
- Amsterdam naar Den Bosch
- Den Bosch naar Gelddrop
- Gelddrop naar Veendam
- Veendam naar Kleine Huisjes
- Kleine Huisjes naar Gelddrop

Aan het einde van de opdracht opperen alle teams dat ze een pakketje in Gelddrop hebben afgeleverd. Voor zover ik heb kunnen opmaken klopt dit niet. Carolina en Viktor hebben 2 pakketjes in Gelddrop afgeleverd en Martine en Marlijn 1 pakketje. Rik en Margriet, hoewel ze dit wel beweren, hebben geen één pakketje in Gelddrop afgeleverd. Natuurlijk kan het ook zijn dat Chris niet aan dit pakketje is toegekomen. Zoals hierboven al vermeld wilde hij Martine en Marlijn nog naar Achter het Klooster sturen, maar zij werden omgeleid naar Gelddrop en Chris/Martine+Marlijn zijn hier later niet meer aan toegekomen.

Ik denk dat het als mol erg moeilijk is om een verkeerd pakketje te pakken, aangezien er altijd iemand naast je zit die op je let. De enige optie als mol, lijkt mij om tijd te rekken, zodat je niet aan alle pakketten toe komt, en dan met name aan de pakketjes die bij Gelddrop moeten worden afgeleverd. In dit geval was dat erg lastig, omdat Chris al vroeg in de opdracht pakketjes naar Gelddrop stuurde (via Carolina en Viktor).


Mogelijke molacties:

Marlijn en Martine en de 3 pakketten van Enschede:
Als Marlijn en Martine bij Enschede aankomen, wachten ze niet op de code van Chris. Marlijn merkt immers op dat alle pakketten dezelfde code hebben waarop Martine zegt dat ze dan maar gewoon alle pakketten moeten meenemen. Vervolgens, als ze onderweg zijn naar Rotterdam, vraagt Martine aan Marlijn om nog even de codes te checken, waarna Marlijn opmerkt dat één code afwijkt van de andere twee. Ze kibbelen wat, en even later hoor je Martine door de porto: "Chris we zijn weer terug, want Marlijn heeft de verkeerde codes bekeken". Ze zijn dus helemaal terug naar Enschede gegaan om dat foute pakket terug te brengen?

Ja, dat hebben ze gedaan! Want als we even later Rik en Margriet bij Enschede zien aankomen, staat daar één pakket (het foute pakket dat Martine en Marlijn hebben teruggebracht)! Als Martine Marlijn niet had gevraagd te pakketten te controleren, hadden zij ze gewoon afgeleverd bij Rotterdam en verder gegaan met de opdracht. Dit ene foute pakket had toch niets uitgemaakt, want alleen de pakketten in Geldrop telden mee. Martine heeft hiermee dus aardig wat tijd verspild.

Rik en Margriet naar Duur:
Chris stuurt Rick en Margriet naar Duur, dit ligt tussen Zwolle en Enschede. Hij zegt hierop volgend, "Ga maar naar Enschede". Waarop Rik vrijwel meteen reageert "We moeten naar Enschede" (hierbij legt Rik zijn hand op het been van Margriet). Margriet vraagt een paar seconde later over de porto of ze naar Enschede moeten en dus niet naar Duur, de reactie van Chris wordt helaas niet getoond. Rik en Margriet varen naar Enschede en komen Carolina en Viktor tegen, die hen zeggen dat ze naar Duur moeten. Margriet schreeuwt hen na "Nee, we moeten naar Enschede" en ze varen door. Pas als ze bij Enschede zijn aangekomen, zegt Chris over de porto dat ze fout zitten, en naar Duur moeten. Ik weet niet wie van de drie (Rik, Margriet of Chris) dit misverstand heeft veroorzaakt en daarmee tijd heeft gerekt, maar vind het in ieder geval een verdachte situatie.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 13:14:09 door Joeyversteeg12 »

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #36 Gepost op: 31-01-2015, 03:22:38 »
Rik en Margriet zijn volgens de test als eerst naar Raar geweest. Misschien daarna naar Achter het Klooster?


Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #37 Gepost op: 31-01-2015, 09:54:23 »
Weet iemand met zekerheid welk(e) team(s) geld hebben binnengebracht in Geldrop. Marlijn en Martine niet. Maar Viktor en Carolina 3 keer of is er geen montage geweest en hebben Rik en Margriet ook 1 juist pakketje daar afgeleverd?

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #38 Gepost op: 31-01-2015, 10:36:13 »
Yes ::ok:: Dankje voor de toevoegingen Syllie10, Solrayo en Joeyversteeg12. Ik zal ze aan de kaart toevoegen en daarna zal ik een nieuwe link plaatsen.

Joeyversteeg12, zou je dan bedoelen dat Rik en Margriet eerst vanuit Haring naar Raar en daarna van Raar naar Achter het Klooster zijn geweest?

Edit: Bij het zoeken van plaatsnamen kan heel misschien dit overzicht gebruikt worden?

Edit: Ik ben nu zelf de opdracht aan het herbekijken. En hier klopt iets niet:

De eerste plek waar Viktor en Carolina een pakketje ophalen is Amsterdam. Pakketje moet naar Den Bosch. Pakketnummer volgens Chris: WIDMMNXDN2110.
De eerste plek waar Rik en Margriet een pakketje ophalen is Haring. Pakketje moet naar Achter het Klooster. Pakketnummer volgens Chris: WIDMBJVDG2110.

Het gesprek tussen Chris en Margriet & Rik gaat als volgt:

Chris: ''Die code van Haring luidt als volgt: WIDMBJVDG2110''

De camerashot die je ziet als hij de code opnoemt is afbeelding 2 (edit: verwijderd). Er is geen kaartje aan de punt gespiest. Daar had het kaartje voor Viktor en Carolina al gespiest moeten worden.

Edit: Het is de montage. Na heel wat speurwerk kom ik erachter dat op tv voor ons eerst Viktor en Carolina aan de beurt komen en daarna Rik en Margriet. Maar in werkelijkheid heeft hij eerst contact opgenomen met Rik en Margriet en daarna Viktor en Carolina. Het is verwarrend. Wat wel vreemd is, is het Poollandverhaal dat je hierna gaat lezen, want Poolland is juist éen van de laatste steden waar ze naar toe moesten, maar als een van de eerste gespiest. Ik weet niet of ik hier gedoe moet maken, maar het is de montage. Ik kan het wat verwarrend vertellen, dus het allerbeste is dat jullie de opdracht zélf gaan bekijken. Afbeelding 2 heb ik laten zitten. Wat je hieronder leest als afbeelding 3 is de tweede afbeelding en wat je leest als afbeelding 4 is de derde afbeelding.

Daarna krijg je dit:

(Rik: ''Ja, klopt, hebbes. Allebei; moeten we ze allebei meenemen of niet?'')
Chris: ''Naar Achter het Klooster, dat ligt vlakbij Maastricht''
Margriet: ''Oké, daar gaan we naar toe''

Chris schreeuwt: ''Oké, perfect!''. Voordat Chris hun kaartje spiest, krijg je afbeelding 3 te zien (en na het spiesen afbeelding 4. Bij afbeelding 3 verschijnt er opeens wél één kaartje. Die moeten wel van Viktor en Carolina zijn. Huh, was er opeens toch wel een kaartje gespiest (bij afbeelding 2 was dat niet zo?). Op dit kaartje zie je de code: WIDMDPXDB2110. Wat is hier in hemelsnaam aan de hand, dit komt helemaal niet overeen met de code die Chris aan Viktor en Carolina doorgaf? En als je goed kijkt, zie je ''Naar: Poolland''? Huh ???     Is dit Chris, of is dit de montage?

Afbeelding 4 heb ik op enkele duizendsten seconden moeten klikken om de code zichtbaar scherp te krijgen, dus ik heb enkele tientallen pogingen gehad, maar het is me gelukt. Er staat de code: WIDMBDVGJ2110 en er staat ''VAN Achter het Klooster'' en bij ''Naar:'' stond volgens mij een plaats met een S. Van alle plaatsen die ik aan de kaart heb toegevoegd begint er geen enkele met een S. Maar huh, Rik en Margriet werden toch verwezen NAAR Achter het Klooster? Spiest Chris het verkeerde kaartje, want er zijn tot nu toe toch écht maar 2 gespiest (volgens de aflevering eerst Viktor en Carolina en als tweede Rik en Margriet).

 
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 13:00:45 door Anoniemand »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #39 Gepost op: 31-01-2015, 13:15:34 »
A1. Is er een link te vinden met de serie waarin Art won?

Waarom de gehele code steeds noemen, alle codes begonnen toch met WIDM... Handiger is dan toch om de code te noemen na die eerste 4 letters, dan om steeds weer te noemen W I D M..??
'Ook een fijne dag verder...’