Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen  (gelezen 43755 keer)

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #40 Gepost op: 31-01-2015, 13:19:15 »
Afbeelding 4 heb ik op enkele duizendsten seconden moeten klikken om de code zichtbaar scherp te krijgen, dus ik heb enkele tientallen pogingen gehad, maar het is me gelukt. Er staat de code: WIDMBDVGJ2110 en er staat ''VAN Achter het Klooster'' en bij ''Naar:'' stond volgens mij een plaats met een S. Van alle plaatsen die ik aan de kaart heb toegevoegd begint er geen enkele met een S. Maar huh, Rik en Margriet werden toch verwezen NAAR Achter het Klooster? Spiest Chris het verkeerde kaartje, want er zijn tot nu toe toch écht maar 2 gespiest (volgens de aflevering eerst Viktor en Carolina en als tweede Rik en Margriet).
Ik zou dit soort montages niet teveel vertrouwen. Ik denk dat de editor het belangrijker vond om ergens in kilometers beeldmateriaal een mooi beeld te vinden van Chris en een gespiest kaartje dan dat er een duizendste van een seconde een verkeerde code leesbaar is. Close-ups worden soms zelfs achteraf pas gefilmd.

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #41 Gepost op: 31-01-2015, 14:09:06 »
Zéér verdacht; rond 37:50 hoor ik duidelijk Chris zeggen "martine...blablabla", terwijl we Martine en Marlijn in beeld zien, kibbelend met elkaar over contact maken. Hmm.... vind Martine hier nogal verdacht, het lijkt zelfs of ze porto ff afknijpt (of loslaat) zodat de communicatie van CHris hakkelend doorkomt over de porto. Marlijn is dit zeker niet opgevallen, want die zit druk te kibbelen over Martine's contactstoornis. Beide missen door dat gekibbel de aanwijzingen van Chris wat mij sterk lijkt op een mol-actie van Martine.

Martine, die in afl. 4 met die namen opdracht ook al zo "verdekt" meeging in Riks relaas "30 tot 50" goede namen. Typisch een echte mol-actie, meegaan in een fout antwoord zonder zelf op de voorgrond te treden en zichzelf verdachter maken dan nodig is.

Voorlopig staat Martine heel hoog op mijn lijstje.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 14:29:49 door Madrox »

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #42 Gepost op: 31-01-2015, 14:13:19 »
Leuk feitje: Art is geboren in Geldrop.

Offline NiMollie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #43 Gepost op: 31-01-2015, 14:14:15 »
Deze opdracht zat vol met aanwijzingen richting Carolina.

1. Haar geboorteplaats is Veendam. Die stond tussen de plekken en werd ook nog eens genoemd in de aflevering.
2. De plaatsnaam "Achter het klooster". Heeft Carolina niet in de musical Sister Act gespeeld?
3. De plaatsnaam "Holysloot". Weer een verwijzing naar Sister Act??

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #44 Gepost op: 31-01-2015, 14:57:07 »
Het lijkt erop dat het bord Klutsdorp bijna op zijn kant lag misschien door de boot van Rik en Margriet die er tegen is gevaren, maar dat is niet duidelijk in beeld. Maar i.p.v het bord terug overeind te tillen duwt Rik het verder om zodat het dus wel helemaal opvalt. Het lijkt er ook op dat er vervolgens 1 pakket achterblijft in het water.

Wat me verder ook opvalt als Art zegt "Bij de volgende opdracht ben ik opzoek naar iemand met overzicht en accutaresse (effectief, exactheid, nauwkeurigheid, stiptheid, zorgvuldigheid)" dat naar mijn idee zowel Chris, Marlijn, Victor & Carolina naar Rik kijken. Ik zelf dacht ook meteen aan Rik. Maar die bied zich vervolgens niet aan. Misschien omdat het op het water een betere Molpositie is?  ::vergroot::

Op het moment dat Chris zich hersteld en Rik en Margriet naar Haring stuurt (i.p.v naar Geldrop), Rik naar de verkeerde kant wijst "Haring ligt daar toch"? Fout. Margriet wijst wél de goede kant in daar legt Rik zich bij neer.

Vervolgens stuurt Chris Rik en Margriet naar Duur. Chris zegt: "dat ligt bij Enschede" en vervolgens zegt Rik: "We moeten naar Enschede". Had hier heel erg het idee dat Rik diegene was die ervoor gezorgd heeft dat ze verkeerd zijn gevaren. Iedereen had volgens mij duidelijk gehoord dat ze naar Duur moesten.

M.a.w ik vond Rik hier heel verdacht en vermoed dat het missende pakket van hen afkomstig was. Ze zeggen zelf dat ze wel in Geldrop zijn geweest maar ze hebben daar niets afgeleverd.

Margriet daar gaat nu definitief een streep door. Ze zorgt ervoor dat ze net binnen de tijd de opdracht halen en daarmee €1500,- binnenhaalt. Want ze bezord dan weliswaar geen pakket in Geldrop maar ik neem aan dat het geld pas verdient word als alle pakketjes binnen de tijd bezorgt worden op het juiste adres. Andere duo's waren tenslotte al klaar. Als Margriet het bord Poolland niet had opgemerkt of desnoods naast had gegooid dan was er geen geld verdient.

Edit: bericht iets verder uitgewerkt.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 21:08:56 door Molletjuh »

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #45 Gepost op: 31-01-2015, 15:42:07 »


M.a.w ik vond Rik hier heel verdacht en vermoed dat het missende pakket van hen afkomstig was.

Margriet verdenk ik niet meer. Margriet wijst in de laatste seconden Poolland aan en zorgt er dus in feite voor dat de opdracht op het nippertje slaagt.
[/quote]

Ik denk dat Margriet het doet om even de held te zijn. Van de opdracht is door ons nipt gehaald. Zoveel euro in de pot!!

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #46 Gepost op: 31-01-2015, 15:49:32 »
Misschien had ze als Mol zijnde beter de opdracht niet kunnen halen dan was er ook geen geld in de pot gekomen? Nu is het toch €1500,- die er verdient zijn ;) Veel geld als ze met hetzelfde gemak over het bord heen had kunnen kijken  ::ohno:: De tijd was zo goed als voorbij.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #47 Gepost op: 31-01-2015, 16:03:18 »
Vrouwenpolder is ook een plaats en ik meen ook ergens De Groep te lezen.

Offline Rik84

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #48 Gepost op: 31-01-2015, 18:03:30 »
Ik heb geprobeerd de streepjescodes te scannen. Op 36:26 en 36:28 komen er twee goed in beeld. Deze hebben niet dezelfde lettercode, maar de streepjescode erboven is wel hetzelfde. De streepjescode codeert voor negen letters: WIEISDEMOL. De streepjescodes komen dus niet overeen met de tekst eronder.

Zouden alle pakketjes dezelfde WIEISDEMOL-streepjescode bevatten? Of zit er misschien een tussen die anders is?

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #49 Gepost op: 31-01-2015, 18:15:32 »
Ik heb geprobeerd de streepjescodes te scannen. Op 36:26 en 36:28 komen er twee goed in beeld. Deze hebben niet dezelfde lettercode, maar de streepjescode erboven is wel hetzelfde. De streepjescode codeert voor negen letters: WIEISDEMOL. De streepjescodes komen dus niet overeen met de tekst eronder.

Zouden alle pakketjes dezelfde WIEISDEMOL-streepjescode bevatten? Of zit er misschien een tussen die anders is?

De pakketjes in de "volgende week" sectie (of was het "een minuut van...") van de vorige aflevering had ik ook al vertaald en daar kwam hetzelfde uit. Het is eigenlijk zaak om zoveel mogelijk codes van pakketjes te vinden en vergelijken, dan komen we er wel achter...
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline Rik84

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #50 Gepost op: 31-01-2015, 18:22:06 »
De pakketjes in de "volgende week" sectie (of was het "een minuut van...") van de vorige aflevering had ik ook al vertaald en daar kwam hetzelfde uit. Het is eigenlijk zaak om zoveel mogelijk codes van pakketjes te vinden en vergelijken, dan komen we er wel achter...

Oh dat had ik niet gezien. In ieder geval, ik heb de opdracht doorgekeken en ik heb in ieder geval geen andere streepjescodes gevonden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #51 Gepost op: 31-01-2015, 18:28:25 »
Als ik goed heb begrepen en kijkend naar het overzicht van Joeyversteeg12, zijn er maar 2 opdrachten om een pakketje naar Geldrop te brengen. Maar bij Bokt staat het bordje "Wij zijn gesloten. Pakketjes graag afleveren in Geldrop" waardoor Martine en Marlijn nog een derde pakketje naar Geldrop brengen.

Ik heb het vermoeden dat het 4e pakketje dat in Geldrop had moeten belanden, het pakketje is dat al in Bokt staat. Het bordje kan je lezen als verzoek om ook dat pakket mee te nemen. Daarbij is Bokt de enige plaats waar bij de start van de opdracht maar één pakketje staat. Bij de rest is dat 0 of 2+.

Meer een molactie van de programmamakers dan van de mol. Al maakt Martine er door de portofoon wel van:  "Wij zijn gesloten. U moet het afleveren in Geldrop," in plaats van "pakketjes graag afleveren in Geldrop." Als dit bordje bedoelt was als tip richting de kandidaten dat de clue van de opdracht was om pakketjes af te leveren in Geldrop weet Martine dat dit te verbloemen. Maar zoals gezegd, als het bovenstaande klopt is het vooral een molactie van de programmamakers.

anoniem 17618

  • Gast
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #52 Gepost op: 31-01-2015, 18:31:23 »
WAT IS ER HOE IN GELDROP GEKOMEN?

VanNaarCodeDoorOpmerking
AmsterdamDen BoschWIDMMNXDN2110Viktor & Carolina
Den BoschGeldropWIDMMNXDN2110Viktor & Carolina
Kleine HuisjesGeldropWIDMDNXDB2110Viktor & Carolinawerd eerst aan Rik en Margriet gegeven, maar werd direct gecanceld door Chris
HuppeltBoktonbekendMartine & Marlijn
BoktGeldroponbekendMartine & MarlijnEr is wat discussie tussen Martine en Marlijn tegenover Chris over het bordje 'gesloten, lever af bij Geldrop'

Voorzichtige conclusie:
  • Chris laat (als hij Mol is) stelt een geld-in-de-kas route uit voor iets anders
  • Rik en Margriet zorgen in ieder geval niet voor geld in de kas tijdens deze opdracht
  • ALLE PAKKETJES WAARVAN WE DE CODE WETEN EN IN GELDROP AANKOMEN HEBBEN HET FORMAT: WIDM ## X ## 2110
  • De wisselende letters uit WIDM ## X ## 2110 die bij Geldrop aan kwamen: M N x D N  en  D N x D B



WELKE CODES WAREN ER ZICHTBAAR?

CodeVanNaarWieOpmerking
WIDM???DB2110Kleine HuisjesGeldropCode is zeer waarschijnlijk: WIDMDNXDB2110
WIDM?DVGJ2110Er is verwarring met deze code, Poolland / Achter het Klooster en code WIDMDPXDB2110
WIDMBJVDG2110HaringRaarRik & Margriet
WIDMDPXDB2110Er is verwarring met deze code, Achter het Klooster / Poolland en code WIDM?DVGJ2110
WIDMJDBVG2110Alleen tijdens speluitleg te zien
WIDMMBXDB2110Enschede*RotterdamMartine & MarlijnMogelijk naar Rotterdam (of WIDMMNNDB2110)
WIDMMDXDB2110EnschedeIs het grote pakket in Enschede, gaat zeker niet naar Rotterdam
WIDMMNNDB2110Enschede*RotterdamMartine & MarlijnMogelijk naar Rotterdam (of WIDMMBXDB2110)
WIDMMNXDN2110AmsterdamGeldropViktor & CarolinaHebben ze eerst naar Den Bosch moeten brengen en vanaf daar naar Geldrop
WIDMNNXDB2110Kleine HuisjesGeldropViktor & Carolina

Voorzichtige conclusie:
  • Hier kan ik niks mee



AFGELEGDE ROUTES

Dit stuk is een beetje lastig, omdat de beelden 'verknipt' zijn. Als je de volgorde van de briefjes (zover je die kunt lezen + gokken) bij Chris hebt kunnen lezen en de communicatie goed volgt, dan denk ik dat dit de routes waren:

Rik en Margriet
  • Slabroek - Poolland (met pakket) (als eerste gespiest)
  • Poolland - Haring (zonder pakket)
  • Haring - Raar (met pakket, niet gezien)
  • Raar - Achter het Klooster (zonder pakket)
  • Achter het Klooster - Hongerige Wolf (met pakket)
  • Hongerige Wolf - Duur/Enschede/Duur
  • + Slabroek - Uitweg (zien we wel, maar kan ik niet plaatsen in de tijdslijn)

Viktor en Carolina
  • Amsterdam - Den Bosch (met pakket)
  • Den Bosch - Geldrop (met hetzelfde pakket)
  • Geldrop - Kleine Huisjes (zonder pakket)
  • Kleine Huisjes - Geldrop (met pakket)

Martine en Marlijn
  • A1 - Enschede (zonder pakket, we zien ze aardig verkeerd varen)
  • Enschede - (eind van Enschede weg, terug naar Enschede -) Rotterdam(met pakket)
  • Rotterdam - Huppel (zonder pakket)
  • Huppel - Bokt (met pakket)
  • Bokt - Geldrop (met hetzelfde pakket)

Voorzichtige conclusie:
  • Chris kan beter geen routeplanner worden bij een transportbedrijf (of is de Mol, en dan juist wel) want er worden veel lange en loze afstanden afgelegd die handiger te combineren waren.
  • Martine en Marlijn zijn twee kapiteins op een schip, en daardoor kwam er dus gedonderd
  • Rik en Caroline waren het meest productief in afgelegde meters
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 20:19:12 door DeDominee »

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #53 Gepost op: 31-01-2015, 19:15:15 »
Ik heb het voor de zekerheid nog even nagekeken: Vrouwenpolder en De groep drijven ook in het water. Ook Sijbekarspel is hier nog niet genoemd. Tot nu toe hebben we dus:

Kleinere plaatsen (in beeld en over de porto waargenomen):
- A1
- Achter het Klooster
- De Groep
- De Pan
- Dorst
- Duur
- Geldrop
- Haring
- Holysloot
- Hongerige Wolf
- Huppel
- Kleine Huisjes
- Klutsdorp
- Muggenbeet
- Pokt
- Poolland
- Raar
- Sijbekarspel
- Slabroek
- Topweer
- Uitweg
- Veendam
- Vrouwenpolder
- Zittend

Grote plaatsen op de kaart van Chris (op de kaart en/of in beeld gebracht of over de porto besproken):
- Amsterdam
- Den Bosch
- Den Haag
- Enschede
- Groningen
- Leeuwarden
- Maastricht
- Middelburg
- Rotterdam
- Utrecht
- Zwolle

« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 19:18:39 door Joeyversteeg12 »

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #54 Gepost op: 31-01-2015, 19:38:21 »
A1. Is er een link te vinden met de serie waarin Art won?

Waarom de gehele code steeds noemen, alle codes begonnen toch met WIDM... Handiger is dan toch om de code te noemen na die eerste 4 letters, dan om steeds weer te noemen W I D M..??
Ik denk niet dat Chris weet dat de pakketjes bij de steden altijd met WIDM beginnen. Grote kans van wel, want hij heeft de kaartjes zelf, maar je weet nooit. Dus hij herhaalt het ook telkens voor de zekerheid. Ik denk ook niet dat er sprake is van tijdverspilling: WIDM opnoemen kost geen 3 seconden.

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #55 Gepost op: 31-01-2015, 20:21:25 »
Hierbij de link naar Plaatsnamen in Water met nieuw toegevoegde plaatsen, routes en pakketjes


https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=zlfnV0bJjcTc.kPNWoB9S7bss

(Joeyversteeg12 en De Dominee, en anderen die ik al eerder heb bedankt: heel erg bedankt.)

DeDominee, als er veel verwarring is over de codes die van stad naar stad worden gebracht, dan heb ik die laten zitten omdat het waarschijnlijk niet meer van toepassing.
Ik hoop dat ik deze codes op een andere manier op de kaart kan verwerken, door bijvoorbeeld een aparte punt toe te voegen willekeurig en overzichtelijk op de kaart met de overige codes die jij hebt opgeschreven, om de codes tóch op een bepaalde manier op de kaart aan te brengen.

Wat ik wel zeker aan belangrijke informatie over de codes van jou heb toegevoegd aan de kaart, is de pakketjes met de codes die het eindpunt hebben bereikt, en het pakketje van Haring naar Raar (omdat die al zeker is).

(Momentje, ik zal ook de routes die jij hebt geschreven en de routes die Joeyversteeg12 eerder heeft opgeschreven met elkaar vergelijken, evt. combineren, en toevoegen.)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 20:26:24 door Anoniemand »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #56 Gepost op: 31-01-2015, 20:22:02 »
Vond wel raar, er kwamen allemaal plaatsen voorbij én één bordje met A1. Zou dat een hint zijn? ;D

neem aan dat dit de Rijksweg 1 (A1) is die loopt van Amsterdam naar Enschede, ter orientatie...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #57 Gepost op: 31-01-2015, 20:32:07 »
Ik heb het voor de zekerheid nog even nagekeken: Vrouwenpolder en De groep drijven ook in het water. Ook Sijbekarspel is hier nog niet genoemd. Tot nu toe hebben we dus:
In dit lijstje is Veendam toch wel een duidelijke uitschieter. ::vergroot::
Het past niet in het rijtje van Bekende Grote Steden, maat om het nou een gehucht te noemen, of dat het een rare naam heeft...
(Samen met Geldrop, maar dat was dan om het Geld, en dat Art er geboren is natuurlijk ;D)
Sterke hint naar Carolina! ::oink:: (Die daar vandaan komt, red.)
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #58 Gepost op: 31-01-2015, 21:21:01 »
Waar zijn de andere deelnemers geboren?

Want de geboorteplaatsen van Carolina en Art zitten er niet zomaar in toch?

hoe dan ook, even opgezocht:

Viktor Brand: Deventer
Rik van de Westelaken: Vlaardingen
Carolina Dijkhuizen: Cali (Colombia)
Martine Sandifort: Delft
Marlijn Weerdenburg: Schiedam
Margriet van der Linden: Nieuw-Lekkerland
Chris Zegers: Zeist

Opvallend is dat Carolina dus niet in Veendam geboren is. Maar dus misschien wel daar opgegroeid.

En inderdaad, alle plaatsen zijn ofwel belangrijke steden, ofwel gekke naampjes, behalve Veendam en Geldrop.

Hoe dan ook, een toffe opdracht. Chris is sowieso niet de mol. Nou was ie dat toch al niet, maar dit bevestigt dat weer. :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #59 Gepost op: 31-01-2015, 21:30:14 »
Ik vind het ook we opvallend dat Veendam er bij zit. Als ze perse een bord in die hoek nodig hadden, had dan het gehucht 'Numero Dertien' genomen dat een paar kilometer ten zuid-oosten van Veendam ligt. (Ik kende het 5 minuten ook nog niet, maar het bestaat echt.)