Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen  (gelezen 43751 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #80 Gepost op: 1-02-2015, 22:11:55 »
wie van de 2 spotte bij "Bokt" dat ze naar Geldrop moesten? [...] Viel me ook op dat Chris er een beetje omheen probeerde te praten, maar ja,als hij de mol is kan hij moeilijk zeggen "doe maar niet" want dan weet hij ook wel dat na afloop de schuld naar hem gaat.
Als Chris niet de mol is dan weet hij niets van dat bord bij Bokt. Dan is het ovlledig denkbaar dat hij niet snapt wat dat duo bedoelt. "Hoezo niet naar Bokt? op mijn papiertje staat Bokt" is een volledig logische denkwijze van kandidaat Chris wat mij betreft.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #81 Gepost op: 2-02-2015, 02:16:25 »
WAT IS ER HOE IN GELDROP GEKOMEN?

Voorzichtige conclusie:
  • ALLE PAKKETJES WAARVAN WE DE CODE WETEN EN IN GELDROP AANKOMEN HEBBEN HET FORMAT: WIDM ## X ## 2110
  • De wisselende letters uit WIDM ## X ## 2110 die bij Geldrop aan kwamen: M N x D N  en  D N x D B



WELKE CODES WAREN ER ZICHTBAAR?

CodeVanNaarWieOpmerking
WIDMMBXDB2110Enschede*RotterdamMartine & MarlijnMogelijk naar Rotterdam (of WIDMMNNDB2110)
WIDMMDXDB2110EnschedeIs het grote pakket in Enschede, gaat zeker niet naar Rotterdam
WIDMMNNDB2110Enschede*RotterdamMartine & MarlijnMogelijk naar Rotterdam (of WIDMMBXDB2110)


Ik kan denk ik een beetje aanvullen. Het pakketje dat door Martine en Marlijn van Enschede naar Rotterdam moet gebracht worden is MBXDB. Dat wordt gezegd rond tijdstip 38.00-38.06 door Chris via de portofoon (als je het goed wil horen, moet je het gepraat van Marlijn en Martine negeren).

Aangezien ze aan het overleggen waren en de juiste code toen niet gehoord hebben, laadden ze de 3 pakketten in Enschede op de boot. Wanneer Marlijn zich realiseert dat de codes niet dezelfde zijn, zie je de 3 codes die jij dan opnoemt. Als je dan de aanname doet (die jij ook doet) dat de geldpakketten een code hebben van de vorm ..X.. , dan zou dat kunnen betekenen dat het vierde (niet ingeleverde) pakket het overgebleven pakket MDXDB is en dat dat dankzij Marlijn en/of Martine niet in Geldrop aangekomen is.


----
Heeft iemand trouwens een idee wat die 2110 op het einde van elke code betekent? Het duidt niet op 21 oktober als bekendmakingsdatum van een kandidaat.

Het zal waarschijnlijk wel geen hint zijn, maar ik vroeg het me toch af.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2015, 23:36:08 door Lukie4, Reden: gelieve niet 2x achter elkaar posten. Je kan je post aanpassen »

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #82 Gepost op: 2-02-2015, 03:03:36 »
Heeft iemand trouwens een idee wat die 2110 op het einde van elke code betekent? Het duidt niet op 21 oktober als bekendmakingsdatum van een kandidaat.

Het zal waarschijnlijk wel geen hint zijn, maar ik vroeg het me toch af.

Ik heb hier een poosje naar gezocht, maar kwam nergens. Het is geen geboortedatum van een van de kandidaten. Het is trouwens ook de postcode van Aerdenhout, maar daar kan ik ook geen link naar een kandidaat in vinden. Lijkt dus op een dood spoor.

Offline MeisterJaeger

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #83 Gepost op: 2-02-2015, 07:12:55 »
De 3 pakketten die Marlijn en Martine meenemen hebben 3 verschillende codes. Gisteren bekeken. Een is uit mijn hoofd WIDMMNN??2110. Maar deze pakketten moeten naar Rotterdam, daar komt verder niemand en ook alle routes zijn volgens Rik en Chris gevaren. Tenzij dit eruit gemonteerd is moet het geldpakketje ergens anders vandaan komen

Offline zwft

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #84 Gepost op: 2-02-2015, 11:54:36 »
Toch vind ik het raar dat de letters geen betekenis zouden hebben, en dat het getal 2110 niets zou betekenen.
Het enige wat ik eruit heb kunnen halen is dat de letters MNNDB in MarlijN weerDeNBurg zitten. Van de rest van de letters kon ik niets maken. 
NN betekent ook nog Anomniem... de onbekende, de mol,  maar dat is weer wat vergezocht.
Je kunt de jaartallen van de kandidaten nog van 2110 aftrekken en dan krijgt Marlijn het getal 127.... een achtcijferig binair getal en psalm 127 waar het gaat over The Holy God. Allemaal koffiedik kijken... maarja, het is WIDM.

zwft

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #85 Gepost op: 2-02-2015, 12:50:58 »
ik denk niet dat Veendam iets te betekenen heeft. Evelien komt er ook vandaan, en neem aan dat de opdrachten al klaar waren voordat Evelien er uit ging.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #86 Gepost op: 2-02-2015, 13:47:24 »
Heeft iemand trouwens een idee wat die 2110 op het einde van elke code betekent?

Iedereen had in de opdracht ervoor, het graven, vraag 20 uit de test. Dat zijn de buitenste getallen. Blijft over 11. Carolina was de enige die vraag 11 uit de test te beantwoorden kreeg. Maar ik hoop niet dat dit een hint naar haar is.

Wat ook nog kan : vraag 11 ging over of de mol de zwarte vrijstelling in bezit had. Dit zou op Margriet slaan die ook nog eens uit bakje 11 pakte.

Offline Rik84

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #87 Gepost op: 2-02-2015, 15:35:55 »
Heeft iemand trouwens een idee wat die 2110 op het einde van elke code betekent?

Het zijn toevallig ook de eerste vier cijfers van de reeks van Fibonacci, in omgekeerde volgorde (http://nl.wikipedia.org/wiki/Rij_van_Fibonacci):

0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, etc.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #88 Gepost op: 2-02-2015, 15:51:23 »
Het zijn toevallig ook de eerste vier cijfers van de reeks van Fibonacci, in omgekeerde volgorde (http://nl.wikipedia.org/wiki/Rij_van_Fibonacci):

0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, etc.

Juist. Daarin komen ook de cijfers 3 en 13 voor zoals je laat zien en dat zijn de kaartjes die Martine de opdracht ervoor had getrokken.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #89 Gepost op: 2-02-2015, 20:38:59 »
Vond wel raar, er kwamen allemaal plaatsen voorbij én één bordje met A1. Zou dat een hint zijn? ;D

A1 = Afvaller 1 = Pieter.
Heeft Pieter de mol tijdens zijn testbiecht genoemd en moeten we dus de mol zoeken tussen Carolina, Chris en Martine?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #90 Gepost op: 3-02-2015, 01:46:00 »
Juist. Daarin komen ook de cijfers 3 en 13 voor zoals je laat zien en dat zijn de kaartjes die Martine de opdracht ervoor had getrokken.

Haha, interessant. Trouwens ook de nummers 5 en 8, van Riks shirt :-)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #91 Gepost op: 3-02-2015, 03:31:16 »
Die A1 is misschien waar Art steeds naar vraagt: ----> Art's eerste? : Carolina

Zij is immers steeds de eerste met het beantwoorden van vragen of bijvoorbeeld de test vanuit Art's verzoek...



Omnia vincit amor

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #92 Gepost op: 3-02-2015, 12:19:40 »
ik weet niet hoor maar is het jullie wel opgevallen dat Rick de code die hij van Chris ontving verkeerd oplas?

Rick maakte namelijk van een D een E of iets dergelijks. Ik heb het 3 keer opnieuw bekeken vrijdag met interactieve tv en hij leest de code ( bewust of niet?) verkeerd op door een letter te veranderen. Luister maar eens goed  ::vergroot::
Bekeken, en ik las het ook op het andere forum. Chris doet zeker twee keer W I E... en niet de code W I D... in deze opdracht. Is Ego de Mol-type aanwijzing?

Het is een mooie omdat hij het per porto aan Nederland laat weten..

Bovendien vond ik het al vreemd dat hij de hele code steeds noemde WIDM, iedereen wist op een gegeven moment de codes zo begonnen. Dan geef je toch alleen de letters/cijfers na de vaste WIDMcombinatie? Communiceert toch vlotter en handiger?
« Laatst bewerkt op: 3-02-2015, 13:04:18 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #93 Gepost op: 3-02-2015, 18:07:31 »
chris is soms een alfaman, hij rijdt ook in een oude Alfa

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #94 Gepost op: 3-02-2015, 19:54:55 »
Het zijn toevallig ook de eerste vier cijfers van de reeks van Fibonacci, in omgekeerde volgorde (http://nl.wikipedia.org/wiki/Rij_van_Fibonacci):

0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, etc.
jullie trekken wel even aan de bel als jullie een "wiskunde student met asperger" nodig hebben he ::rofl:: (zie Afvallerstheorietopic, letop, kans op spoilers)

Ontopic: is het niet misschien de geboortedatum van iemand? 21 oktober? even checken...verkeerd mollenboekje...nope... anders misschien een bekendmakingsdatum? 21-10-2014? is wel de datum van Back to the future (+1, heej, dat tweette de mol!!). Ook geen bekendmakingsdatum, die was 24 10, maar zou wel kunnen dat het verwijst naar Evelien, dat de geruchten 4 dagen eerder begonnen? Kan het niet zo een 2 3 vinden, maar is het zo, dan zou het kunnen dat ze wel op de goede zat, maar niet goed genoeg. Ze zat op Chris en Margriet. Of het zijn getallen van letters, initialen. 2110 = UJ. Kan ik ook niks mee....brainfart,brainfart, brainfart...
« Laatst bewerkt op: 3-02-2015, 19:58:16 door SomeOne_01 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #95 Gepost op: 3-02-2015, 20:16:25 »
jullie trekken wel even aan de bel als jullie een "wiskunde student met asperger" nodig hebben he ::rofl:: (zie Afvallerstheorietopic, letop, kans op spoilers)

Ontopic: is het niet misschien de geboortedatum van iemand? 21 oktober? even checken...verkeerd mollenboekje...nope... anders misschien een bekendmakingsdatum? 21-10-2014? is wel de datum van Back to the future (+1, heej, dat tweette de mol!!). Ook geen bekendmakingsdatum, die was 24 10, maar zou wel kunnen dat het verwijst naar Evelien, dat de geruchten 4 dagen eerder begonnen? Kan het niet zo een 2 3 vinden, maar is het zo, dan zou het kunnen dat ze wel op de goede zat, maar niet goed genoeg. Ze zat op Chris en Margriet. Of het zijn getallen van letters, initialen. 2110 = UJ. Kan ik ook niks mee....brainfart,brainfart, brainfart...

Het zou toch iets moeten betekenen? Aangezien het maar om 5 letters in het midden gaat nu is die WIDM en 2110 overbodige info. Als Chris iets opmerkzamer (of iets minder Mol?) was geweest, dan had hij vanaf het begin enkel die 5 letters kunnen opnoemen. Ze hebben geen enkel nut.

Daarom krijg ik het gevoel dat er meer achter zit. Misschien een soort sleutel om andere dingen te decoderen? Die Fibonaccireeks hierboven vond ik al een heel goede aanzet.

Offline YJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #96 Gepost op: 4-02-2015, 00:44:43 »
Graag wil ik mijn theorie van een hint tijdens het pakketjes bezorgen hier ook even peilen. Op een ander forum heb ik het ook al geplaatst en nu zag ik dat hier ook werd gepuzzeld op de codes van pakketjes. Het is alsvolgt:
Tijdens de opdracht Pakketjes bezorgen heb ik misschien een hint gevonden in een shot op 34:43 in afl 5. Hierin is een code te zien van een pakketje: WIDMBJVDG2110 , die sterk afwijkt van de andere pakketten die we te zien kregen. Omdat ik het bordje A1 nogal vreemd vond in het water, dacht ik dat dit wellicht de sleutel tot een puzzel kon zijn. De conclusie dat dit ter orientatie zou zijn lijkt me stug, aangezien de weg een bordje is in het water en je daar niks aan hebt. In het forum van de opdracht kwam iemand op het idee dat A1 misschien staat voor A=1 en B=2 enz. Dan kom je met de volgende getallen uit BJ = 2 10, VD = 22 4, G = 7. Als je de eerste twee als data ziet krijg je 2 oktober, 22 april, 7. Heeft dit met kandidaten te maken? Na enig speurwerk kwam ik uit op de bekendmaking van Rik als kandidaat op 2 oktober, de verjaardag van Rik is 22 april, en iemand kwam op het idee dat Rik de 7e mannelijke mol zou zijn. 21 10 zou kunnen slaan op de dag dat Rik van de Westelaken zijn persoonlijke website lanceerde. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #97 Gepost op: 4-02-2015, 01:22:27 »
Graag wil ik mijn theorie van een hint tijdens het pakketjes bezorgen hier ook even peilen. Op een ander forum heb ik het ook al geplaatst en nu zag ik dat hier ook werd gepuzzeld op de codes van pakketjes. Het is alsvolgt:
Tijdens de opdracht Pakketjes bezorgen heb ik misschien een hint gevonden in een shot op 34:43 in afl 5. Hierin is een code te zien van een pakketje: WIDMBJVDG2110 , die sterk afwijkt van de andere pakketten die we te zien kregen. Omdat ik het bordje A1 nogal vreemd vond in het water, dacht ik dat dit wellicht de sleutel tot een puzzel kon zijn. De conclusie dat dit ter orientatie zou zijn lijkt me stug, aangezien de weg een bordje is in het water en je daar niks aan hebt. In het forum van de opdracht kwam iemand op het idee dat A1 misschien staat voor A=1 en B=2 enz. Dan kom je met de volgende getallen uit BJ = 2 10, VD = 22 4, G = 7. Als je de eerste twee als data ziet krijg je 2 oktober, 22 april, 7. Heeft dit met kandidaten te maken? Na enig speurwerk kwam ik uit op de bekendmaking van Rik als kandidaat op 2 oktober, de verjaardag van Rik is 22 april, en iemand kwam op het idee dat Rik de 7e mannelijke mol zou zijn. 21 10 zou kunnen slaan op de dag dat Rik van de Westelaken zijn persoonlijke website lanceerde. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Bedankt voor het delen, YJ! Ik doe er voor het gemak ff een screenshotje bij.


Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #98 Gepost op: 4-02-2015, 01:45:26 »
Graag wil ik mijn theorie van een hint tijdens het pakketjes bezorgen hier ook even peilen. Op een ander forum heb ik het ook al geplaatst en nu zag ik dat hier ook werd gepuzzeld op de codes van pakketjes. Het is alsvolgt:
Tijdens de opdracht Pakketjes bezorgen heb ik misschien een hint gevonden in een shot op 34:43 in afl 5. Hierin is een code te zien van een pakketje: WIDMBJVDG2110 , die sterk afwijkt van de andere pakketten die we te zien kregen. Omdat ik het bordje A1 nogal vreemd vond in het water, dacht ik dat dit wellicht de sleutel tot een puzzel kon zijn. De conclusie dat dit ter orientatie zou zijn lijkt me stug, aangezien de weg een bordje is in het water en je daar niks aan hebt. In het forum van de opdracht kwam iemand op het idee dat A1 misschien staat voor A=1 en B=2 enz. Dan kom je met de volgende getallen uit BJ = 2 10, VD = 22 4, G = 7. Als je de eerste twee als data ziet krijg je 2 oktober, 22 april, 7. Heeft dit met kandidaten te maken? Na enig speurwerk kwam ik uit op de bekendmaking van Rik als kandidaat op 2 oktober, de verjaardag van Rik is 22 april, en iemand kwam op het idee dat Rik de 7e mannelijke mol zou zijn. 21 10 zou kunnen slaan op de dag dat Rik van de Westelaken zijn persoonlijke website lanceerde. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
normaal gesproken veel te ver gezocht, maar met de hint A1 erbij, waar we mi absoluut iets mee moeten, vind ik dit opeens een sterke theorie ! Vooral omdat het allemaal linkt, en omdat deze code afweek van de anderen.
Dat is raar ! Of zal ik zeggen : Raar. Want dat was de plaats waar dit pakketje heen moest.

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - Pakketjes bezorgen
« Reactie #99 Gepost op: 4-02-2015, 01:50:23 »
normaal gesproken veel te ver gezocht, maar met de hint A1 erbij, waar we mi absoluut iets mee moeten, vind ik dit opeens een sterke theorie ! Vooral omdat het allemaal linkt, en omdat deze code afweek van de anderen.
Dat is raar ! Of zal ik zeggen : Raar. Want dat was de plaats waar dit pakketje heen moest.

Ik roep ook maar wat hoor, maar wat als er een code gemaakt moet worden met de C15 die we al gezien hebben?
Volgens mij was er tijdens die opdracht ook een B met een nummer te zien.
Misschien kunnen we hier iets mee?