Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur  (gelezen 47719 keer)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #100 Gepost op: 8-02-2015, 01:22:51 »
Was dit duidelijker geweest?
nou...niet als je de ,- zo hoog neerzet. Als je niet weet dat het om ,- gaat kun je er ook een ander teken in zien, een liggende zeven of zo. Besef wel dat ze geen flauw idee hadden in de heli, geen enkele clue.

Maar een lage , -  (let op de spatie tussen , en -, was beter.

1950 was beter geweest.


Citaat
(Wat deed Martine hier eigenlijk?)

Citaat
Op knopjes drukken. Autootje saboteren.
ik denk dat ze aan de choque heeft gezeten, ik hoorde nog iemand een opmerking maken van 'je hebt hem verzopen'of zo, of iets van een vette bougie..
« Laatst bewerkt op: 8-02-2015, 01:26:26 door Muldvarpen »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #101 Gepost op: 8-02-2015, 13:24:55 »
Er wordt in de aflevering wel erg de nadruk gelegd op die E. :-\\

Martine die vindt dat Margriet wel erg met dat euroteken bezig is. Chris die zegt dat ze werden afgeleid door een letter. Margriet wordt hier niet echt uit de wind gehouden.

Martine wordt hier ook verdacht gemaakt (knopjes indrukken).

Chris vind ik onmols. Eerst wachten tot Martine eindelijk gaat rijden, dan toch maar gaan en nog als tweede eindigen. Dan weet je als mol ook niet wat je wil.

Rik komt met 1 en 7. Over de 9 bestaat discussie tussen Rik en Margriet (Margriet is voor, Rik heeft bedenkingen), maar het is niet duidelijk wie er met de suggestie komt. Ook de 4 blijft ongewis.

Dat gevoel heb ik er ook bij. Het feit dat Margriet deze aflevering zo verdacht word gemaakt zegt mij juist dat ze NIET de Mol is. Het ligt er gewoon TE dik bovenop evenals Martine vorige week. Toen ging iedereen massaal voor Martine als Mol. Deze week Margriet. Daarbij komend nog eens de gebarentaal op de foto's die vele overtuigend vinden ::ohno:: Niet bepaald origineel... Ik zeg Margriet de bliksemafleider!
« Laatst bewerkt op: 8-02-2015, 14:37:13 door Molletjuh »

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #102 Gepost op: 8-02-2015, 13:25:00 »
Ik vind toch dat Margriets actie om een E ipv,- te maken wel erg opvallend in beeld wordt gebracht, Margriet wordt hier zo verdacht gemaakt, door de productie en door Rik.
Meteen nadat Art vertelt dat de E voor euro staat en Chris en Carolina zichzelf heel stom vinden, zegt Rik tegen Chris dat ze eerst voor de ,- wilden gaan, waardoor de E ineens een heel dom idee lijkt. De productie legt eerder al de nadruk op Margriets aandeel in die keuze, dat Rik en Marlijn en Martine er ook niet echt tegenin gaan valt nu niet zo op. Wordt Margriet hier als bliksemafleider gebruikt? De productie zet de kijker op het verkeerde been en de Mol de kandidaten?
Aan de andere kant zijn veel aanwijzingen naar Margriet weer erg sterk. De persfoto waarop ze met haar rug naar ons toe staat en de vooruitblik (don't believe a word they said) vind ik dan weer te.
Voorlopig is Margriet mijn volgende afvaller die de productie nog snel even verdacht maakt, overleeft ze nog een aflevering, stap ik met een voetje haar tunnel in.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #103 Gepost op: 8-02-2015, 13:28:06 »
Dat gevoel heb ik er ook bij. Het feit dat Margriet deze aflevering zo verdacht word gemaakt zegt mij juist dat ze NIET de Mol is. Het ligt er gewoon TE dik bovenop evenals Martine vorige week. Toen ging iedereen massaal voor Martine als Mol. Deze week Margriet.
Maar als je dan weer op de Avro site gaat kijken met peilingen vanuit de app dan staat Rik met kop en schouders bovenaan:

Rik 34%
Chris 22%
Margriet 16%
Marlijn 15%
Martine 13%

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #104 Gepost op: 8-02-2015, 14:38:38 »
De extra auto regelen bij de werklui was best een goed idee. Nu kunnen ze toch nog de E maken. Anders staat er F 1974 en daar was vast (ook) niet 1974 euro van gemaakt. In mijn ogen is dat onmols handelen van Margriet. Ze had niet op het idee van die auto vragen hoeven te komen en de situatie lekker zijn gang kunnen laten gaan.

Zou ze bang zijn geweest dat er alsnog een punt komma zou worden gemaakt? Of is dat kandidatengedrag goedpraten?

 :-\\

Was mij ook al meteen opgevallen. Vind dit echt een kandidatenactie. 

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #105 Gepost op: 8-02-2015, 14:42:30 »
Het zegt me allemaal niet zo heel veel dat Margriet de afgelopen aflevering 'verdacht gemaakt is door de productie'. Daar is zij zeker niet de enige in. Sterker nog, elke nu nog overgebleven kandidaat is in meer of mindere mate tot nu toe wel eens verdacht gemaakt. Afvaller Carolina ook, die juist verdacht werd gemaakt door benedengemiddeld weinig in beeld te komen.

Nee, ik vind dit absoluut geen overtuigend argument om van Margriet als Mol af te stappen. Ik vind zelfs dat de productie hier Martine verdachter neerzet als Margriet, door pontificaal haar gekut met die auto in beeld te brengen.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2015, 14:52:07 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #106 Gepost op: 8-02-2015, 14:46:36 »
Was mij ook al meteen opgevallen. Vind dit echt een kandidatenactie. 

Heb het hier al eens eerder gezegd, maar ik vind de vanzelfsprekendheid waarmee vermeld wordt dat 'een 'E' het internationale teken van de Euro is' (los van of dat klopt of niet) helemaal niet zo vanzelfsprekend. Persoonlijk zou ik daar zelf niet direct aan hebben gedacht. Juist door het kiezen van een 9 als tweede getal (waar Margriet ook een aandeel in heeft) zaait ze nog wat extra verwarring, daar degenen in het vliegtuig vervolgens, mijns inziens volledig te billijken, aan een (geboorte)jaartal beginnen te denken. Dat laat overigens onverlet dat de 'Edo Brunner'-actie van Chris inderdaad nogal apart is. Maar goed, als je echt werkelijk GEEN idee hebt waar 'E1974' voor staat hoeft die actie van Chris (voor de Chris-verdenkers) niet per definitie als een molactie uitgelegd te worden. Kan natuurlijk ook gewoon een gok 'uit armoede' zijn.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2015, 14:50:35 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #107 Gepost op: 8-02-2015, 14:50:24 »
De extra auto regelen bij de werklui was best een goed idee. Nu kunnen ze toch nog de E maken. Anders staat er F 1974 en daar was vast (ook) niet 1974 euro van gemaakt. In mijn ogen is dat onmols handelen van Margriet.

Mol Gibson heeft op pagina 3 van dit topic al laten zien, dat de enig logische opstelling met 4 auto's veel meer op een € lijkt dan de E die Margriet met de 5e auto maakt. Een uitstekende molactie  ::bravo::

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #108 Gepost op: 8-02-2015, 14:53:29 »
Heb het hier al eens eerder gezegd, maar ik vind de vanzelfsprekendheid waarmee vermeld wordt dat 'een 'E' het internationale teken van de Euro is' (los van of dat klopt of niet) helemaal niet zo vanzelfsprekend. Persoonlijk zou ik daar zelf niet direct aan hebben gedacht. Juist door het kiezen van een 9 als tweede getal (waar Margriet ook een aandeel in heeft) zaait ze nog wat extra verwarring, daar degenen in het vliegtuig vervolgens aan een (geboorte)jaartal beginnen te denken. Dat laat overigens onverlet dat de 'Edo Brunner'-actie van Chris inderdaad nogal apart is. Maar goed, als je echt werkelijk GEEN idee hebt waar 'E1974' voor staat hoeft die actie van Chris niet per definitie als een molactie uitgelegd te worden. Kan natuurlijk ook gewoon een gok 'uit armoede' zijn.

Ik had het over de extra auto van de werklui waar Margriet op aanstuurde;) Waarom zou ze dat doen als Mol? Dat vind ik een kandidatenactie.
En inderdaad de E van Margriet vond ik zeker geen gek idee daar blijf ik bij. Ik bedoel in feite is € ook een E. Weliswaar met een dubbel streepje maar toch het scheelt niet veel. Het is gewoon logisch nadenken... iets wat bij Carolina en Chris ontbrak.


Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #109 Gepost op: 8-02-2015, 15:15:03 »
Terwijl ik voor de TV zat en Margriet kwam met het idee om een E van Euro te maken dacht ik jaaaa! Dat moet je doen! Zoveel duidelijker dan zo'n vaag streepje en komma die waarschijnlijk niet eens op een komma lijkt..
Als kandidaat had ik dat dus misschien ook wel doorgedrukt. Dus het kan ook best een kandidatenactie zijn. Goed ik snap wel dat dat achteraf misschien niet zo was. Maar ik, als niet-mol, dacht juist dat het een slimme actie was om een E te maken (misschien dan wel net iets anders zoals Mol Gibson bv. heeft laten zien).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #110 Gepost op: 8-02-2015, 16:43:46 »
Terwijl ik voor de TV zat en Margriet kwam met het idee om een E van Euro te maken dacht ik jaaaa! Dat moet je doen! Zoveel duidelijker dan zo'n vaag streepje en komma die waarschijnlijk niet eens op een komma lijkt..
Als kandidaat had ik dat dus misschien ook wel doorgedrukt. Dus het kan ook best een kandidatenactie zijn. Goed ik snap wel dat dat achteraf misschien niet zo was. Maar ik, als niet-mol, dacht juist dat het een slimme actie was om een E te maken (misschien dan wel net iets anders zoals Mol Gibson bv. heeft laten zien).

Ik vond de E ook een uitstekend idee toen ik het hoorde, maar toen ik zag dat ze gingen voor de hoofdletter E en niet probeerden om de dubbele streep te maken, wist ik dat de opdracht veel kans had om te mislukken met deze groep kandidaten.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #111 Gepost op: 8-02-2015, 17:05:49 »
Het zegt me allemaal niet zo heel veel dat Margriet de afgelopen aflevering 'verdacht gemaakt is door de productie'. Daar is zij zeker niet de enige in. Sterker nog, elke nu nog overgebleven kandidaat is in meer of mindere mate tot nu toe wel eens verdacht gemaakt. Afvaller Carolina ook, die juist verdacht werd gemaakt door benedengemiddeld weinig in beeld te komen.

Nee, ik vind dit absoluut geen overtuigend argument om van Margriet als Mol af te stappen. Ik vind zelfs dat de productie hier Martine verdachter neerzet als Margriet, door pontificaal haar gekut met die auto in beeld te brengen.

Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind ook niet dat de productie hier Margriet extra verdacht probeert te maken. Iedere kandidaat is tot nu toe al een keer aan de beurt gekomen. En de groep wordt ook steeds kleiner waardoor molacties gewoon meer opvallen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #112 Gepost op: 8-02-2015, 17:22:09 »
Ik zou als kandidaat juist geprobeerd beiden te maken dus dat je € 1974,- legt.
Dus waarom iedereen zo snel meedraait met de E en de ,- vergeet snap ik ook niet.

Maar goed, je staat ook onder tijdsdruk natuurlijk

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #113 Gepost op: 8-02-2015, 17:23:50 »
Ik zou als kandidaat juist geprobeerd beiden te maken dus dat je € 1974,- legt.
Dus waarom iedereen zo snel meedraait met de E en de ,- vergeet snap ik ook niet.

Maar goed, je staat ook onder tijdsdruk natuurlijk

Ik denk dat ze te weinig auto's hadden voor beide opties. Of ze zijn niet zo zuinig geweest op hun auto's bij het maken van het getal.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #114 Gepost op: 8-02-2015, 17:32:33 »
Is er al gementioned dat ze op zoek waren naar 'de slechtste chauffeur' maar alleen de beste iets extra mochten doen? Je bent 'op zoek naar de mol' - Is Art 'op zoek naar de mol die ook de slechtste chauffeur is' - en als we ervan uitgaan dat we Martine even niet meetelen vanwege de auto, wie was er dan het langzaamst? Sorry als dit al gezegd is, ik kan niet teruglezen vanwege deze telefoon.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #115 Gepost op: 8-02-2015, 18:45:54 »
Op dat achterliggende gebouw gedurende de opdracht stond trouwens 'O VIS' = Opvolger Visser? Opvolger van Susan Visser? Dus de opvolger van Suus kun je opmaken uit de vrachtwagens in kleuren (= Regenboogkleuren = Chris?) of (de vrachtwagen-kentekens stonden op Rik z'n t-shirt = dus Rik?) indirecte verwijzing naar de opvolgers van Visser? @ G-root: heb het even opgezocht, en ik denk dat ze dit bedoelde, je ziet inderdaad een mannetje vermomd in wit:




Wat je ziet is een boot van het bedrijf Glovis. Dat vermomd mannetje is een bouwvakker met gezichtsbescherming. Dit gebied is heel zanderig en droog. Het is dus noodzakelijk om je gezicht te beschermen tegen opvliegend zand.

Hier nog een afbeelding van bouwvakkers die aan de haven werken waar de opnames plaatsvonden.


Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #116 Gepost op: 8-02-2015, 19:23:55 »
Waarom maak je van mijn M (wat duizend is) een K???
Dat snap ik ff niet.. ???

omdat M staat voor miljoen en K voor duizend.....
Wit is ook een kleur!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #117 Gepost op: 8-02-2015, 19:43:37 »
Was Chris eigenlijk wel 2e bij het inparkeren?
We hebben de beelden nog eens bekeken en het lijkt erop dat Chris als derde eindigt.

http://youtu.be/rfhTCNpiN-4
« Laatst bewerkt op: 10-02-2015, 03:56:44 door WIDM uncovered »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #118 Gepost op: 8-02-2015, 19:54:24 »
Was Chris eigenlijk wel 2e bij het inparkeren?
We hebben de beelden nog eens bekeken en het lijkt erop dat Chris als derde eindigt.

http://youtu.be/rfhTCNpiN-4
Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Misschien dat hij als tweede de auto uitstapte en dat dat gerekend werd als "als tweede klaar zijn".

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur
« Reactie #119 Gepost op: 8-02-2015, 20:01:33 »
Dat beeld wordt stilgezet terwijl Chris en Marlijn beide nog bezig zijn met parkeren. Chris staat al bijna stil, Marlijn moet nog beginnen met remmen. Zou goed kunnen dat Chris echt eerder is...
Wit is ook een kleur!