Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's  (gelezen 30903 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #40 Gepost op: 23-02-2015, 22:09:13 »
De beste opdracht van dit seizoen (tot nu toe)! ::bravo::
Een spannende opdracht en originele opdracht, die erg goed in elkaar zat.
De verdachtste deze opdracht was absoluut Rik, maakt t extra lastig voor mijn verdenkingen (Rik <-> Margriet)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #41 Gepost op: 23-02-2015, 23:51:29 »
Hoi hier even mijn analyse van deze opdracht..

Verdacht zijn Chris en Rik in deze opdracht.. ::vergroot::
 Aanvullingen zijn welkom!  ::bravo::

Foto opdracht

- Margriet als tweede, binnen 5 min had zij de eerste 2 enveloppen, de 3de envelop heeft zij in de tweede ruimte gepakt. Ze gaf duidelijke aanwijzingen aan de overige kandidaten. Uiteindelijk is zij niet geflitst, bracht 4 enveloppen binnen met in totaal € 500,- voor de pot.

- marlijn ging als derde, zij liep heel sloom, pakte 2 enveloppen in de eerste ruimte en de 3de envelop in de tweede ruimte, kwam erg kandidaats over. uiteindelijk is zij wel geflitst, bracht met 3 enveloppen, dus € 0,00 binnen.

- Rik ging als vierde, liep de 1ste envelop voorbij, maar leek hem wel te zien.. Verdacht! Pakt envelop nr 2 en mist de envelop op de ladder, envelop bij de groene machine waar marlijn op de grond dook (stond tekst op rpm 180?), envelop in het raamkozijn en een envelop op een soort katje met prikkeldraad. Uiteindelijk is hij geflitst, bleek zijn ene envelop leeg en heeft hij € 0,00 verdiend voor de pot.

- Chris ging als laatste, nr 5 (3x 5 = christunnel), kreeg goede uitleg en tekening van Marlijn en Margriet, mist volgens mij de 1ste envelop, pakt in ruimte 1 envelop nr 2, pakt vervolgens binnen 5 min zijn 2de envelop van de machine waar marlijn op de grond dook, lijkt of Chris in de tweede ruimte tekens krijgt wanneer hij door kan? Op min 42:36 en 42:44 lijkt hij een teken te geven/krijgen.. Ook zie ik bij hem steeds groene flitsjes van de camera af komen op min 42:53 / 43:24 / 43:29 ( zijn dit tekens dat hij er veilig langskan?) hij pakt zijn 3de envelop van de ladder en op min 43:03 pakt hij een 4de envelop met een VEL WIT PAPIER? Deze komt op min 43:19 nog eens heel duidelijk in beeld, waarna hij het op min 43:26 samen met de enveloppen in de bak gooit. Uiteindelijk is hij niet geflitst en heeft maar 3 enveloppen ingeleverd, terwijl ik hem er 4 zie pakken?! Hij verdiend hiermee € 250,- voor de pot.

Testvragen:
Margriet: 18 hoeveel enveloppen pakte de mol bij foto-opdracht?
Antwoord: 1 (= dus Rik)

marlijn: 6 hoeveelste persoon was de mol bij de teltafel?
Antwoord: 4de ( = dus Margriet)

Chris: 16 hoeveelste was de mol bij de foto-opdracht?
Antwoord: 2de (= dus Margriet)

Rik: 12 was de stift zoek in het team van de mol?
Antwoord: nee ( dus hij verdenkt Margriet of marlijn of is zelf de mol)




Bedankt voor het overzicht!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #42 Gepost op: 24-02-2015, 00:40:30 »
Bedankt voor het overzicht!
Rik komt achter een houten plank vandaan waar een paar apparaten op zijn bevestigd. Als je het in slow motion terugkijkt zie je heel duidelijk dat hij op het moment dat hij weer in zicht is naar die enveloppe kijkt. Dat is een eerder moment dan op reeds geplaatste foto's.

Bedankt voor het overzicht!
Op 1.36 pakt Chris een enveloppe uit een bak. Hoe wist hij dat hij in die bak moest kijken. Volgens mij kon je die enveloppe anders niet zien.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2015, 12:44:14 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #43 Gepost op: 24-02-2015, 01:13:36 »
Op 1.36 pakt Chris een enveloppe uit een bak. Hoe wist hij dat hij in die bak moest kijken. Volgens mij kon je die enveloppe anders niet zien.

Ik ga eens even kijken :)

Gezien, is idd raar, hoe kan hij dit weten?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2015, 12:45:16 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #44 Gepost op: 24-02-2015, 01:28:10 »
Gezien, is idd raar, hoe kan hij dit weten?

Chris was als allerlaatste. Een van de andere zal de envelop ook wel gezien hebben en heeft dit aan de groep verteld.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #45 Gepost op: 24-02-2015, 01:30:11 »
Chris was als allerlaatste. Een van de andere zal de envelop ook wel gezien hebben en heeft dit aan de groep verteld.



Als iemand een enveloppe ziet, neemt ie deze mee!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #46 Gepost op: 24-02-2015, 01:39:14 »


Als iemand een enveloppe ziet, neemt ie deze mee!

De 5 enveloppen werden iedere keer terug opnieuw op hun plek gelegd. Dus die envelop heeft 5 keer in die bak gelegen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #47 Gepost op: 24-02-2015, 01:48:13 »


Als iemand een enveloppe ziet, neemt ie deze mee!

Dat is ook gebeurd.. en wat Dylans terecht opmerkt is dat het logisch is dat de voorgaande kandidaten hebben doorgegeven waar de enveloppen lagen.

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #48 Gepost op: 24-02-2015, 08:01:43 »
De 5 enveloppen werden iedere keer terug opnieuw op hun plek gelegd. Dus die envelop heeft 5 keer in die bak gelegen.

Alle andere enveloppen hingen ergens zichtbaar, beetje raar als je overal in moet gaan graaien om te kijken of er een envelop in ligt. Dan kun je daar wel 3 uur rond moeten lopen. Ik vond het dus vreemd dat Chris uit die bak een envelop haalde, maar ja we mochten het wel zien ::oink::.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #49 Gepost op: 24-02-2015, 10:06:18 »
Alle andere enveloppen hingen ergens zichtbaar, beetje raar als je overal in moet gaan graaien om te kijken of er een envelop in ligt. Dan kun je daar wel 3 uur rond moeten lopen. Ik vond het dus vreemd dat Chris uit die bak een envelop haalde, maar ja we mochten het wel zien ::oink::.

Jaja, het is zeker vreemd hoor. Dat was ook niet het punt dat ik wilde maken. ;)

Het leek gewoon of er gesuggereerd werd dat als 1 van de 4 andere kandidaten de envelop had gevonden, ze daar niet meer had geleden toen Chris er voorbij wandelde. Maar dat is niet waar dus aangezien de enveloppen altijd werden terug gelegd.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #50 Gepost op: 24-02-2015, 10:26:50 »
Zou het toch wel jammer vinden als de mol of kandidaat meerdere keren op een foto staat en deze dan niet werd getoond door Art. Hoewel 1x gefotografeerd worden natuurlijk al voldoende was.

Een mol zou hier ook eenvoudig kunnen mollen door goed bij de finish terecht te komen maar dan met lege enveloppen. De verdeling van €500 in de enveloppen varieerden per kandidaat, dus dat zou voor de mol niet zo heel moeilijk moeten zijn geweest.



Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #51 Gepost op: 24-02-2015, 10:35:17 »
Zou het toch wel jammer vinden als de mol of kandidaat meerdere keren op een foto staat en deze dan niet werd getoond door Art. Hoewel 1x gefotografeerd worden natuurlijk al voldoende was.

Een mol zou hier ook eenvoudig kunnen mollen door goed bij de finish terecht te komen maar dan met lege enveloppen. De verdeling van €500 in de enveloppen varieerden per kandidaat, dus dat zou voor de mol niet zo heel moeilijk moeten zijn geweest.


Had inderdaad de mooiste Molactie geweest. 5 enveloppen, 2 ervan gevuld met 250 euro en jij komt dan mooi aan met de 3 andere enveloppen. ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #52 Gepost op: 24-02-2015, 11:10:27 »


Als iemand een enveloppe ziet, neemt ie deze mee!

NEEEEEEEEEEEEEEE, niet waar!
Zie wat Rik doet, kijkt ernaar en laat hem hangen.

Chris was als allerlaatste. Een van de andere zal de envelop ook wel gezien hebben en heeft dit aan de groep verteld.
Heb het nageluisterd. Er is niet over deze bak met enveloppe gesproken. In wat wij hebben kunnen zien heeft niemand in deze bak gekeken.

De 5 enveloppen werden iedere keer terug opnieuw op hun plek gelegd. Dus die envelop heeft 5 keer in die bak gelegen.

Of 1x, gewoon blijven liggen.
Hebben bij niemand gezien dat zij op of in dingen zochten. Alleen bij Chris.
Blijft de vraag waarom de regie dit zo duidelijk in beeld heeft gebracht.


Heb bij deze opdracht eigenlijk schoon genoeg gekregen van Rik, oftewel het personage die hij speelt. Mol of kandidaat. Zo ongeïnteresseerd, zo openlijk een enveloppe voorbij lopen.
Hoe kan het eigenlijk dat hij een korte route heeft gelopen? Wist hij hoe hij dan lopen moest?

Heeft het minst geld in de pot gespeeld van allemaal.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2015, 12:47:52 door Bakkertje, Reden: meerdere berichten samengevoegd »

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #53 Gepost op: 24-02-2015, 11:18:24 »
Heb het nageluisterd. Er is niet over deze bak met enveloppe gesproken. In wat wij hebben kunnen zien heeft niemand in deze bak gekeken.

Klopt, het is ook niet in beeld dat er over gesproken word. Dat ik het zelf zag dacht ik ook ff mmmm...
Maar ik denk dat de productie hiermee Chris verdacht te maken. Wij molloten kijken alles na, maar de mensen waar ik altijd mee kijk, zitten niet op fora etc. Maar die zagen dit ook meteen. Het maakt Chris verdachter.  ::jaja::

Heb bij deze opdracht eigenlijk schoon genoeg gekregen van Rik, oftewel het personage die hij speelt. Mol of kandidaat. Zo ongeïnteresseerd, zo openlijk een enveloppe voorbij lopen.
Hoe kan het eigenlijk dat hij een korte route heeft gelopen? Wist hij hoe hij dan lopen moest?

Heeft het minst geld in de pot gespeeld van allemaal.

Rik is gewoon niet zo goed met enveloppen...  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 24-02-2015, 12:48:29 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #54 Gepost op: 24-02-2015, 11:25:14 »
Klopt, het is ook niet in beeld dat er over gesproken word. Dat ik het zelf zag dacht ik ook ff mmmm...
Maar ik denk dat de productie hiermee Chris verdacht te maken. Wij molloten kijken alles na, maar de mensen waar ik altijd mee kijk, zitten niet op fora etc. Maar die zagen dit ook meteen. Het maakt Chris verdachter.  ::jaja::

Ja, wat mij nu te binnen schiet is "voorkennis"?

Maar... voorkennis om geld te pakken? tja.. ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #55 Gepost op: 24-02-2015, 11:51:08 »
Of 1x, gewoon blijven liggen.
Hebben bij niemand gezien dat zij op of in dingen zochten. Alleen bij Chris.
Blijft de vraag waarom de regie dit zo duidelijk in beeld heeft gebracht.

Jaja, dat klopt, maar dat is niet wat ik bedoelde. ;)

Ik bedoel: Bij alle 5 de kandidaten heeft er in die bak een envelop gelegen. En als iemand die buiten beeld heeft gepakt, dan lag die er bij de volgende kandidaat dus gewoon opnieuw.

De stelling 'Niemand anders KAN die envelop gezien hebben, anders had ze daar niet gelegen.' klopt niet. Iedereen had de kans om die te vinden en dat kan dus ook buiten beeld gebeurd zijn.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #56 Gepost op: 24-02-2015, 20:23:08 »
Volgens mij ligt er in die bak helemaal geen envelop, maar alleen het witte vel papier wat Chris ook in de bak aan het eind gooit. Hij graait met zijn hand waarin hij al drie enveloppen heeft in de bak en haalt er het vel papier uit. In de andere hand heeft hij de portofoon. Dan zou het aantal van drie enveloppen kloppen en is alleen het stuk papier nog een groot raadsel.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mole Catcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #57 Gepost op: 24-02-2015, 21:06:01 »
In de laatste aflevering tonen ze gewoon een foto gemaakt van Chris waarin hij het witte papier, waarop staat ik ben de mol, voor zich houdt... ::rofl::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #58 Gepost op: 24-02-2015, 21:29:44 »
In de laatste aflevering tonen ze gewoon een foto gemaakt van Chris waarin hij het witte papier, waarop staat ik ben de mol, voor zich houdt... ::rofl::

Een getekend poppetje, ondertekend met mister X, mol  ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - ritme van de fotocamera's
« Reactie #59 Gepost op: 25-02-2015, 00:10:15 »
Klopt, het is ook niet in beeld dat er over gesproken word. Dat ik het zelf zag dacht ik ook ff mmmm...
Maar ik denk dat de productie hiermee Chris verdacht te maken. Wij molloten kijken alles na, maar de mensen waar ik altijd mee kijk, zitten niet op fora etc. Maar die zagen dit ook meteen. Het maakt Chris verdachter.  ::jaja::

Rik is gewoon niet zo goed met enveloppen...  ::rofl::

Ja!! Dat kun je wel zeggen!!