Auteur Topic: Aflevering 9 - Zinloos  (gelezen 72392 keer)

Offline tommiiee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #100 Gepost op: 27-02-2015, 01:15:28 »
Zeer leuke aflevering weer! Het is toch altijd leuk om de verhaaltjes van Art op het laatst te horen. Voor mij is het nu echter wel bekend wie wat is.

Margriet de mol
Marlijn de winnaar
Rik de verliezer

Rik en Marlijn zitten beide op Margriet. Margriet verdenkt Rik. Er van uitgaande dat Margriet de mol is zou het bekendmaken van Marlijn als winnaar de spanning verpesten tussen Margriet-Rik. De productie had prima kunnen laten zien wanneer Marlijn zou verliezen. Dan zou de spanning er nog steeds zijn want de andere zitten op elkaar.

Voor mij is het duidelijk. Marlijn wint de schamele pot en Margriet is de mol

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #101 Gepost op: 27-02-2015, 02:28:32 »
Moeten we nog  wat met die zin van Margriet bij de test dat zij gaat winnen, zit daar nog een hint in?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #102 Gepost op: 27-02-2015, 02:31:57 »
Zeer leuke aflevering weer! Het is toch altijd leuk om de verhaaltjes van Art op het laatst te horen. Voor mij is het nu echter wel bekend wie wat is.

Margriet de mol
Marlijn de winnaar
Rik de verliezer

Rik en Marlijn zitten beide op Margriet. Margriet verdenkt Rik. Er van uitgaande dat Margriet de mol is zou het bekendmaken van Marlijn als winnaar de spanning verpesten tussen Margriet-Rik. De productie had prima kunnen laten zien wanneer Marlijn zou verliezen. Dan zou de spanning er nog steeds zijn want de andere zitten op elkaar.

Voor mij is het duidelijk. Marlijn wint de schamele pot en Margriet is de mol
Wij hadden die discussie ook. Ze hadden Marlijn bekend kunnen maken als verliezer. Maar ik ben er niet van overtuigd dat ze de winnares is, omdat ze niet al hebben laten zien. Het is niet uitzonderlijk om alles pas te onthullen tijdens de ontknoping.

Offline jeewee83

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #103 Gepost op: 27-02-2015, 05:29:51 »
De laatste opdracht was op de markt van Kandy. Rijden ze daarna werkelijk 2,5 uur naar Polonnaruwa voor 40 vragen en het praatje van Art om daarna weer 4 uur terug te moeten rijden naar Colombo???

Haha, precies mijn gedachte vanavond. Al denk ik dat je met 4 uur nog redelijk voorzichtig bent met je schatting :P Toen ik de promo zag had ik nog even de hoop dat ze boven op de berg van Sigiriya de ontknoping zouden doen, maar helaas ;)

Verder nog even een opmerking over de ''oneerlijkheid'' van jokers vlak voor de finale: Al 14 seizoenen lang zijn er vrijstellingen voor de finale te verdienen, wat meer zekerheid geeft dan een jokertje of 2. T is gewoon een onderdeel van het spel. Waarom zouden 2 jokers vlak voor de finale oneerlijker zijn dan 6 vrijstellingen in aflevering 1 bijvoorbeeld ? Ook ik vond Chris een super toffe gast, maar dat is geen reden om je beeld te laten vertroebelen. Als je de test goed en snel maakt,  kun je prima winnen van een kandidaat met 7 jokers die op dezelfde mol zit. Alle opmerkingen in de trant van: '' Rik gaf een joker aan Marlijn en had er 2 van chris had gepikt, waardoor chris kansloos was'', vind ikzelf eigenlijk compleet belachelijk.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #104 Gepost op: 27-02-2015, 07:20:47 »
Vanuit de hypothese dat Rik de mol is kan ik mij voorstellen dat hij de jokers van Chris afpakt. Dan beïnvloed hij het spel het minste omdat de anderen op Margriet zitten. Als Rik kandidaat is dan verdenkt hij Margriet en is het ook logischer om de jokers van Chris af te pakken. Dan is het wel weer vreemd dat hij ze weg geeft aan Marlijn.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #105 Gepost op: 27-02-2015, 08:12:21 »
Overigens die hele nadruk op dat bondje van Rik en Marlijn bij de ontknoping-scene was me iets te veel. :P Het leek op een gegeven moment alsof Margriet er helemaal niet meer bij was, toen kwam ze opeens in beeld. Heel raar. De hele sfeer van de een heeft de ander verraden werd wel erg nadrukkelijk opgewekt.


Als Rik wint, gaat hij straks ook de schamele pot nog delen met Marlijn...  Ik denk dat we ons daar mentaal op moeten voorbereiden  ::hypocriet::

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #106 Gepost op: 27-02-2015, 08:38:20 »
ZINLOOS

Margriet had als een van de toegeschreeuwde zinnen, dat zij een "STILZWIJGEND verbond met de Mol had".

Stilwijgend = zonder woorden = zonder zinnen = ZIN-LOOS

 ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #107 Gepost op: 27-02-2015, 08:56:52 »
Stilwijgend = zonder woorden = zonder zinnen = ZIN-LOOS

 ::bravo::

Mooi! ::ok::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #108 Gepost op: 27-02-2015, 09:03:12 »
Helaas een finaleaflevering met twee karige opdrachten. Maar dat gebeurt helaas te vaak met de finales. Het afscheid van Chris was wel mooi en het kwam recht uit z'n hart.

Ik hoop dat Marlijn of Margriet de Mol is. 
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MolMania

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #109 Gepost op: 27-02-2015, 09:59:22 »
Ik vond Marlijn bij deze opdracht toch ook wel verdacht door juist die zin "een leugentje om best wil" maar niet te willen verstaan om er volgens ook nog "neukertje" van te maken... Ze lag natuurlijk wel heel de tijd met Rik op de kamer.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #110 Gepost op: 27-02-2015, 10:02:43 »
Nou dat was wel de minst spannende executie ooit, wat een blunder dan, die promo.

Precies, deze aflevering was zinloos geworden door die spoileralert  ::niet-ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #111 Gepost op: 27-02-2015, 12:11:25 »
Ben ik even blij dat ik die promo niet gezien heb...

Want daarmee was de tussenexecutie een van de spannendste sinds jaren. En het niet bekend maken van iets aan het einde van de aflevering vind ik ook erg prettig.

Het lijkt wel of er altijd wat te klagen valt over die laatste aflevering, maar ik heb er van genoten. Een fanatieke, zelf hoog verdachte, kandidaat die het net niet redt en emotioneel afscheid neemt. @PrinsesBeatrix parafrserend: 'een huilende man die door een knappe journaallezer (met baard) wordt getroost, alleen daarom al kijk ik #widm'

m0ll0m

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #112 Gepost op: 27-02-2015, 12:25:14 »
Ben ik even blij dat ik die promo niet gezien heb...

Want daarmee was de tussenexecutie een van de spannendste sinds jaren. En het niet bekend maken van iets aan het einde van de aflevering vind ik ook erg prettig.

Het lijkt wel of er altijd wat te klagen valt over die laatste aflevering, maar ik heb er van genoten. Een fanatieke, zelf hoog verdachte, kandidaat die het net niet redt en emotioneel afscheid neemt. @PrinsesBeatrix parafrserend: 'een huilende man die door een knappe journaallezer (met baard) wordt getroost, alleen daarom al kijk ik #widm'

m0ll0m

Ik had de promo wel gezien, maar toch zat ik met samengeknepen billen te kijken hoor!  ::tandpastasmiley::

En over het niet bekend maken ben ik het ook helemaal eens! Dit maakt het een stuk spannender. Volgens mij is er altijd commentaar op de laatste aflevering en ook op de manier van bekendmaken. Als er één persoon bekend word gemaakt is het niet leuk, want... Als ze het doen zoals vorig jaar is het niet leuk, want... En er zullen dit jaar vast mensen zijn die het niet leuk vinden dat er geen verdere informatie is gegeven. In dat opzicht zijn er altijd wel mensen die het niet leuk vinden. Maar naar mijn mening hebben ze het nu top gedaan! Doordat Chris deze aflevering afviel konden we in ieder geval iemand wegstrepen.  ::ok::


Offline moffel de mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik koekeloer voor de mol.
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #113 Gepost op: 27-02-2015, 15:56:14 »
er zijn zoveel aanwijzingen op margriet dat ik bang ben dat ik uit mn riktunnel kruip en vervolgens diep in een margriet gangenstelsel te verdwalen! ::rofl::
Moffel van Piertje

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #114 Gepost op: 27-02-2015, 16:20:27 »
er zijn zoveel aanwijzingen op margriet dat ik bang ben dat ik uit mn riktunnel kruip en vervolgens diep in een margriet gangenstelsel te verdwalen! ::rofl::
Misschien kom je daar Marlijneke mol ook nog tegen. ::zwaai:: ::zwaai::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #115 Gepost op: 27-02-2015, 16:27:24 »
Ben héél blij dat er geen winnaar/verliezer bekend is gemaakt. Dat vond ik andere jaren juist zo jammer (vooral vorig jaar toen ik Freek verdacht ;)). Het geeft toch weer informatie en vind het juist zo super om nog even in het ongewisse te blijven. Volgende week een echt hoogtepunt of dieptepunt!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #116 Gepost op: 27-02-2015, 17:11:40 »
Ik vond Marlijn bij deze opdracht toch ook wel verdacht door juist die zin "een leugentje om best wil" maar niet te willen verstaan om er volgens ook nog "neukertje" van te maken... Ze lag natuurlijk wel heel de tijd met Rik op de kamer.
Rik zei 'leugentje voor bestwil' en dat is fout, het is leugentje om bestwil. Zou dat nog iets betekenen?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #117 Gepost op: 27-02-2015, 17:55:07 »
Rik zei 'leugentje voor bestwil' en dat is fout, het is leugentje om bestwil. Zou dat nog iets betekenen?

Ja, dat ie op het allerlaatst hoopt dat Marlijn toch nog gaat switchen en hem gaat verdenken.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #118 Gepost op: 27-02-2015, 20:12:36 »
Ik vond Marlijn bij deze opdracht toch ook wel verdacht door juist die zin "een leugentje om best wil" maar niet te willen verstaan om er volgens ook nog "neukertje" van te maken... Ze lag natuurlijk wel heel de tijd met Rik op de kamer.

Je weet niet wat die twee gedaan hebben en Marlijn hiermee bekende :D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #119 Gepost op: 27-02-2015, 21:20:07 »
Even tussen ons, het finalistenpraatje van Art richting Marlijn gaat helemaal over Rik ???
In plaats van dat (zoals altijd) Art de finalist verdacht probeert te maken en vraagtekens zet bij de goede bedoelingen van die persoon, zegt Art eigenlijk alleen maar 'Die bondgenoot van jou, is die wel te vertrouwen?' ???
...óf niet!