Auteur Topic: Aflevering 9 - Zinloos  (gelezen 72361 keer)

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #120 Gepost op: 28-02-2015, 02:28:42 »
Nogmaals, dit vind ik helemaal niet erg, juist heel logisch!!

Mijn probleem is het geven van die joker aan Marlijn, dit slaat helemaal nergens op. Hij weet eigenlijk gewoon dat Chris hierdoor naar huis gaat


Weet hij dat gewoon ? Is Rik zo zeker van zijn zaak dat hij weet dat 1 joker het verschil gaat maken tussen hem en Chris ? Nou, dan staat hij wel erg sterk in zijn schoenen....
 

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #121 Gepost op: 28-02-2015, 08:34:03 »
Misschien niet de beste aflevering, maar slecht vond ik hem ook niet. Zeker niet voor de 'normale' kijkers die zich niet in spoilers, voorstukjes e.d. verdiepen. Ik weet dat mijn ouders absoluut genoten hebben van de aflevering, en daar gaat het toch vooral om. Die paar miljoen kijkers plezieren die hiernaar kijken, en niet slechts het kleine groepje molloten die alles wat gedaan en gezegd wordt compleet uitpluizen.

Trouwens, wat een verrekt mooie omgeving daar!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #122 Gepost op: 28-02-2015, 09:39:12 »
Offtopic: Aflevering 9 is geweest, mijn punten op de app zijn allemaal verdubbeld omdat ik niets op afvaller Chris heb gezet, maar hoe zit het met de ''afvaller van aflevering 10''? Moet je dan niks op de verliezer hebben ingezet? Of moet je nu de Mol juist hebben? Of wordt het juist hebben van de Mol gerekend als 2 afvallers, dus 4 keer verdubbeld?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #123 Gepost op: 28-02-2015, 10:38:54 »
Offtopic: Aflevering 9 is geweest, mijn punten op de app zijn allemaal verdubbeld omdat ik niets op afvaller Chris heb gezet, maar hoe zit het met de ''afvaller van aflevering 10''? Moet je dan niks op de verliezer hebben ingezet? Of moet je nu de Mol juist hebben? Of wordt het juist hebben van de Mol gerekend als 2 afvallers, dus 4 keer verdubbeld?

Volgens mij is de bedoeling van die app om gewoon altijd je mol in te vullen. Dus verliezers enzo hebben er eigenlijk niks mee te maken. Je zet nu gewoon al je punten op jouw mol in, en dat wordt dan waarschijnlijk weer verdubbeld (als je goed zit natuurlijk). Ben overigens benieuwd wat er daarna gebeurt met die app, dat is nog nergens gezegd... (had ook een goeie vraag aan Art geweest, zucht, waarom bedenk ik zulke dingen altijd achteraf  ::rofl:: )

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #124 Gepost op: 28-02-2015, 11:18:37 »
Vast al gezegd maar zou Rik niet gewoon naast Art staan en die grijns op z'n gezicht hebben omdat Art hem al verteld heeft dat ie heeft gewonnen?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #125 Gepost op: 28-02-2015, 12:04:45 »
Vast al gezegd maar zou Rik niet gewoon naast Art staan en die grijns op z'n gezicht hebben omdat Art hem al verteld heeft dat ie heeft gewonnen?

Tja wie weet in feite is natuurlijk alles nog mogelijk.
Maar als ik kijk naar het complete plaatje en belangrijke zaken de revue nog eens laat passeren: Marlijn die een verbond aan gaat met Rik, Rik die jokers weggeeft (niet nodig?), Rik die tot de laatste aflevering aan toe wel nog twijfels had over de Mol (misschien toch wel jokers nodig?), geen geld in de pot brengen, een groepsvrijstelling kopen met geld uit de pot, zijn biechten waarvan hij graag gebruik maakt om anderen verdacht te maken, zijn (mol)acties tijdens de opdrachten ...
Dan vraag ik me eerlijk gezegd af of Rik daar met een grijns staat omdat hij heeft gewonnen ::vergroot::


Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #126 Gepost op: 28-02-2015, 12:09:31 »
Okee
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #127 Gepost op: 28-02-2015, 13:28:31 »
Tja wie weet in feite is natuurlijk alles nog mogelijk.
Maar als ik kijk naar het complete plaatje en belangrijke zaken de revue nog eens laat passeren: Marlijn die een verbond aan gaat met Rik, Rik die jokers weggeeft (niet nodig?), Rik die tot de laatste aflevering aan toe wel nog twijfels had over de Mol (misschien toch wel jokers nodig?), geen geld in de pot brengen, een groepsvrijstelling kopen met geld uit de pot, zijn biechten waarvan hij graag gebruik maakt om anderen verdacht te maken, zijn (mol)acties tijdens de opdrachten ...
Dan vraag ik me eerlijk gezegd af of Rik daar met een grijns staat omdat hij heeft gewonnen ::vergroot::



10 500 euro. Toch niet mis om te krijgen. ;D Dat lachen kan zowel als winnaar of Mol of hij weet gewoon nog niet wat hij is, maar de teksten van Art doen hem grijnzen.

Ik denk dat we er nog 5 en een halve dag over kunnen speculeren, maar je kan er gewoon niets uithalen.

De winnaar en de verliezer hebben allebei al eens naast de presentator gestaan bij de ontknoping, dus dat spreekt in het voordeel van de stelling 'Rik is niet de Mol.'
Anderzijds moet het voor alles een eerste keer zijn en wil men misschien dat we nu aan eerdere seizoenen terugdenken en besluiten dat Rik de Mol niet is, terwijl hij het wel is.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #128 Gepost op: 28-02-2015, 14:51:01 »
Er gaat blijkbaar allemaal belasting nog af ook van de pot, dan blijft er vast niet veel over ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #129 Gepost op: 28-02-2015, 15:04:56 »
Er gaat blijkbaar allemaal belasting nog af ook van de pot, dan blijft er vast niet veel over ;D

30%, dus van 10.500 houdt de winnaar 7350 euro over. Nog net niet te weinig voor een weekendje Texel, maar ach als Viktor 300 euro boodschappengeld noemt  ::rofl:: zal hij er vast maar nipt naar Texel heen kunnen voor vakantie :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline twammetje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #130 Gepost op: 28-02-2015, 17:52:22 »
Ik zou het heel flauw vinden als Margriet de Mol zou zijn.  Met al die bloemen en vreemde poses en mmeer van dat soort dingen.  Niks is wat het lijkt maar dit lijkt toch wel heel erg. Als het zo simpel wordt geef het dan meteen weg. Het feit dat de laatste 4 spelers haar verdenken zegt ook wel wat. Als zij dan toch de Mol is dan heeft zij het slecht gespeeld en dat slaat dan op Zinloos. Ik hoop dat het Rik is ( die ik juist wel een leuke deelnemer) vind. Maar het zou meesterlijk zijn als het Marlijn was

Offline moltipper

  • Forumlid
Niets is wat het lijkt
« Reactie #131 Gepost op: 28-02-2015, 19:14:57 »
Ik heb zojuist  het 8 uur journaal gekeken
en Rik zei: Niets is wat het lijkt

En....
Bij de tweede opdracht op de markt stond Rik
naast een reclamebord van "Anchor Boter"
En anchor betekent nieuwslezer.

Nog iets:
Margriet was bij de 2e opdracht met de zinnen
3 zinnen tekort
en de titel van de aflevering was zinloos
en Margriet was zinloos
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 20:20:50 door Bakkertje, Reden: capslock uitgeschakeld »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #132 Gepost op: 28-02-2015, 19:18:27 »
Ik zou het heel flauw vinden als Margriet de Mol zou zijn.  Met al die bloemen en vreemde poses en mmeer van dat soort dingen.  Niks is wat het lijkt maar dit lijkt toch wel heel erg. Als het zo simpel wordt geef het dan meteen weg. Het feit dat de laatste 4 spelers haar verdenken zegt ook wel wat. Als zij dan toch de Mol is dan heeft zij het slecht gespeeld en dat slaat dan op Zinloos. Ik hoop dat het Rik is ( die ik juist wel een leuke deelnemer) vind. Maar het zou meesterlijk zijn als het Marlijn was


Grappig, ik ben overtuigd van Mol Rik ... maar hoop toch eigenlijk dat het toch Margriet is omdat zij in mijn ogen veel leuker gemold heeft!

edit: over Marlijn ben ik het helemaal eens, maar die kans lijkt me heeeel klein

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #133 Gepost op: 28-02-2015, 20:49:11 »
Ik zou het heel flauw vinden als Margriet de Mol zou zijn.  Met al die bloemen en vreemde poses en mmeer van dat soort dingen.  Niks is wat het lijkt maar dit lijkt toch wel heel erg. Als het zo simpel wordt geef het dan meteen weg. Het feit dat de laatste 4 spelers haar verdenken zegt ook wel wat. Als zij dan toch de Mol is dan heeft zij het slecht gespeeld en dat slaat dan op Zinloos. Ik hoop dat het Rik is ( die ik juist wel een leuke deelnemer) vind. Maar het zou meesterlijk zijn als het Marlijn was

Ik zou Rik een veel slechtere mol vinden dan Margriet, ook al werd Margriet veel meer verdacht.
Rare, veel te obvious molacties:
Bij de laseropdracht afgaan zonder envelop. (als mol zorg je toch dat je minstens één envelop pakt voordat je op een boobytrap stapt?)
De envelop bij Bentota gewoon voorbij lopen.
Bij de fotoflitsen maar één envelop pakken die ook nog leeg is en dan ook nog eens gefotografeerd worden. (kies er dan voor om óf met een lege envelop niet gefotografeerd te worden, óf met geld wel gefotografeerd te worden)
En vooral: een kandidaat (Marlijn) enorm bevoordelen.  ::ohno::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #134 Gepost op: 28-02-2015, 20:57:06 »
Ik zou het heel flauw vinden als Margriet de Mol zou zijn.  Met al die bloemen en vreemde poses en mmeer van dat soort dingen.  Niks is wat het lijkt maar dit lijkt toch wel heel erg. Als het zo simpel wordt geef het dan meteen weg.


Rik zou een veel slechtere mol zijn. (idem productie) Met zijn: Oeps, lege envelop en oeps... ook nog eens op de foto...En oeps, ja die zin had ik echt verkeerd doorgegeven...etc etc qua opdrachten, en dan de intro van Art waarin hij Rik noemt alszijnde mol of niet...(dus ook weer een productiepushje) De velen, velen velen velen jokers die hij aan Marlijn geeft.

Hoe gaan ze dat straks uitleggen dan?: Tja, de mol vond Marlijn wel leuk dus daarom...? Ofzoiets?

My god, ik hoop dat het Margriet is. Zo niet .. Lets hope Marlijn dan en ik wil niet eens dat zij de mol is.. Maar Rik?? Nee en nee

Edit: Oh ja, hij mag ook nog eens naast Art komen staan bij de finale.  :D


« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 21:05:59 door FS »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #135 Gepost op: 28-02-2015, 21:11:11 »
Ik zou Rik een veel slechtere mol vinden dan Margriet, ook al werd Margriet veel meer verdacht.
Rare, veel te obvious molacties:
Bij de laseropdracht afgaan zonder envelop. (als mol zorg je toch dat je minstens één envelop pakt voordat je op een boobytrap stapt?)
De envelop bij Bentota gewoon voorbij lopen.
Bij de fotoflitsen maar één envelop pakken die ook nog leeg is en dan ook nog eens gefotografeerd worden. (kies er dan voor om óf met een lege envelop niet gefotografeerd te worden, óf met geld wel gefotografeerd te worden)
En vooral: een kandidaat (Marlijn) enorm bevoordelen.  ::ohno::


De grootste fout die Margriet heeft gedaan als ze de mol is om als eerste penningmeester te worden en te vroeg betrapt worden dankzij Rik. Rik heeft hier beter aangepakt. 4 van de kandidaten die margriet verdenken is erg veel te veel eigenlijk. Rik heeft hele rare acties uitgehaald en heeft helemaal niks verdient met opdrachten terwijl de Mol Margriet wel heeft gedaan.

Margriet of Rik zijn allebei geen goede mol ( hopelijk krijgen we een mooie mol actie te zien) dat heeft denk ik meer te maken met de enveloppen van de mol dan aan hun.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #136 Gepost op: 28-02-2015, 21:14:04 »
Waarom zou Rik als Mol jokers pakken van Chris, wanneer Margriet hem verdenkt? Lijkt me niet. En ik zou het echt helemaal niet leuk vinden als Marlijn de Mol blijkt te zijn.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #137 Gepost op: 28-02-2015, 21:14:32 »
De grootste fout die Margriet heeft gedaan als ze de mol is om als eerste penningmeester te worden en te vroeg betrapt worden dankzij Rik. Rik heeft hier beter aangepakt. 4 van de kandidaten die margriet verdenken is erg veel te veel eigenlijk. Rik heeft hele rare acties uitgehaald en heeft helemaal niks verdient met opdrachten terwijl de Mol Margriet wel heeft gedaan.
Ze heeft het goed opgelost door het briefje van de mol (van zichzelf?) te bewaren en dat meteen te laten zien toen men haar confronteerde met het ontbrekende geld. Als eerste penningmeester worden en geld uit de pot halen voor jokers kan slim zijn, want: als er één schaap over de dam is, volgen er meer.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #138 Gepost op: 28-02-2015, 21:15:52 »

De grootste fout die Margriet heeft gedaan als ze de mol is om als eerste penningmeester te worden en te vroeg betrapt worden dankzij Rik. Rik heeft hier beter aangepakt. 4 van de kandidaten die margriet verdenken is erg veel te veel eigenlijk. Rik heeft hele rare acties uitgehaald en heeft helemaal niks verdient met opdrachten terwijl de Mol Margriet wel heeft gedaan.

Margriet of Rik zijn allebei geen goede mol ( hopelijk krijgen we een mooie mol actie te zien) dat heeft denk ik meer te maken met de enveloppen van de mol dan aan hun.


Als mol is het ook lastig om op het einde niet verdacht te worden. Na twee afleveringen weten de kandidaten in welke hoek ze de mol moeten zoeken en met steeds minder mensen wordt de kans groter dat de kandidaten de mol gaan verdenken. Het is wel leuk als de mol maar door 1 iemand ontrafelt wordt, maar dat is niet heel realistisch.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #139 Gepost op: 28-02-2015, 21:18:27 »
Ze heeft het goed opgelost door het briefje van de mol (van zichzelf?) te bewaren en dat meteen te laten zien toen men haar confronteerde met het ontbrekende geld. Als eerste penningmeester worden en geld uit de pot halen voor jokers kan slim zijn, want: als er één schaap over de dam is, volgen er meer.

Ik vind ook dat ze het goed heeft opgelost door het briefje te bewaren en alles rustig te verklaren. En hierbij ook Martine te trekken en lichtelijk te benadrukken dat het hun keuze was en niet alleen die van haar.

En door dit te doen, kan het er voor zorgen dat kandidaten zoiets hebben van; 'Zij jokers voor geld, dan ik ook jokers voor geld.'