Auteur Topic: Aflevering 9 - Zinloos  (gelezen 72363 keer)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #140 Gepost op: 28-02-2015, 21:20:55 »
1. Wordt er een vrijstelling verdiend deze aflevering?     Nee
2. Wie wint er een vrijstelling deze aflevering?     Niemand
3. Wie wint er een joker deze aflevering?     Chris Zegers   ::ok::  :(
4. Is de Mol een man of een vrouw?     Vrouw
5. Wie valt er af deze aflevering?     Rik van de Westelaken
6. Wie is de verliezer van Wie Is... De Mol 2015?     Marlijn Weerdenburg
7. Wie is de winnaar van Wie Is... De Mol 2015?     Chris Zegers
8. Wie Is... De Mol?     Margriet van der Linden


Margriet: Ik ben de winnaar. Nog even snel die 6500 weg gedaan.. en die 2000 die Merlijn niet aan Margriet heeft gegeven is haar troostprijs.
Omdat Rik ook de mol kan zijn, denk in dat geval Merlijn ook op Rik zat.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #141 Gepost op: 28-02-2015, 21:22:21 »

De grootste fout die Margriet heeft gedaan als ze de mol is om als eerste penningmeester te worden en te vroeg betrapt worden dankzij Rik. Rik heeft hier beter aangepakt.

Dat is juist 1 van haar slimste molacties geweest!! Zorgen dat je penningmeester wordt ff... Als penningmeester een klein bedrag uit de pot halen..De trend zetten... wetende dat de rol overgenomen wordt.. en natuurlijk ook wetende dat elke KANDIDAAT voor 750 euro voor die jokers gaat. En natuurlijk voor die vrijstelling.





Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #142 Gepost op: 28-02-2015, 21:24:49 »
Dat is juist 1 van haar slimste molacties geweest!! Zorgen dat je penningmeester wordt ff... Als penningmeester een klein bedrag uit de pot halen..De trend zetten... wetende dat de rol overgenomen wordt.. en natuurlijk ook wetende dat elke KANDIDAAT voor 750 euro voor die jokers gaat. En natuurlijk voor die vrijstelling.

Misschien als eerste deelnemer geld uit de pot halen na het briefje van de mol, zou wel aanvallend zijn. Overigens kan Marlijn dat ook zijn. Dat Margriet de mol niet gaat voor het niet ontrafeld worden, maar zo min mogelijk geld in de pot.




Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #143 Gepost op: 28-02-2015, 21:25:26 »
Ze heeft het goed opgelost door het briefje van de mol (van zichzelf?) te bewaren en dat meteen te laten zien toen men haar confronteerde met het ontbrekende geld. Als eerste penningmeester worden en geld uit de pot halen voor jokers kan slim zijn, want: als er één schaap over de dam is, volgen er meer.

Naar mijn idee niet goed genoeg. niet alleen Martine Chris Rik marlijn maar ook andere kandidaten was volgens velen verdacht. Je zegt dat er 1 schaap over de dam is, volgen er meer. Dan gaat Margriet te veel uit van andere stel dat Rik de jokers niet kocht of de vrijstelling wat dan?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #144 Gepost op: 28-02-2015, 21:26:17 »
Sluit ik me helemaal bij aan. Psychologisch spelletje gewoon. Als jij het mag, mag ik het ook. Dus goed voorbeeld doet goed volgen.

Daarbij ben ik afleveringen aan het terugkijken. Ook heel erg op gezichten aan het letten en dat soort dingen. Ook werd overal geroepen dat Margriet alleen in de controlroom is. Dat klopt op zich maar Rik staat ook het grootste deel van de tijd daar bijvoorbeeld en schiet zelfs in de lach als Margriet haar walkie talkie maar op storing blijft houden. Marlijn vindt de ene lijn na de andere lijn dus lijkt me sterk dat de mol zo hard haar best gaat doen.

Maar wel handig als je nog maar 3 mensen hebt om die alleen in de gaten te houden als je terug aan het kijken bent  ::rofl::

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #145 Gepost op: 28-02-2015, 21:28:24 »
Naar mijn idee niet goed genoeg. niet alleen Martine Chris Rik marlijn maar ook andere kandidaten was volgens velen verdacht. Je zegt dat er 1 schaap over de dam is, volgen er meer. Dan gaat Margriet te veel uit van andere stel dat Rik de jokers niet kocht of de vrijstelling wat dan?

Als Rik de jokers en vrijstelling niet gekocht had, dan had het geld niet uit de pot gedaan. Heeft ze in ieder geval een poging gedaan om kandidaten makkelijker 'ja' te laten zeggen. Maar feit blijft dat rik het wel heeft gedaan, dus we kunnen wel gaan denken wat als..., maar dat is niet gebeurt.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #146 Gepost op: 28-02-2015, 23:09:47 »
1. Wordt er een vrijstelling verdiend deze aflevering?     Nee
2. Wie wint er een vrijstelling deze aflevering?     Niemand
3. Wie wint er een joker deze aflevering?     Chris Zegers   ::ok::  :(
4. Is de Mol een man of een vrouw?     Vrouw
5. Wie valt er af deze aflevering?     Rik van de Westelaken
6. Wie is de verliezer van Wie Is... De Mol 2015?     Marlijn Weerdenburg
7. Wie is de winnaar van Wie Is... De Mol 2015?     Chris Zegers
8. Wie Is... De Mol?     Margriet van der Linden


Margriet: Ik ben de winnaar. Nog even snel die 6500 weg gedaan.. en die 2000 die Merlijn niet aan Margriet heeft gegeven is haar troostprijs.
Omdat Rik ook de mol kan zijn, denk in dat geval Merlijn ook op Rik zat.


Waar gaat dit over?  ??? ???
En ze heet Marlijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #147 Gepost op: 28-02-2015, 23:30:55 »
Waar gaat dit over?  ??? ???
En ze heet Marlijn.

 ::rofl::

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #148 Gepost op: 1-03-2015, 08:13:46 »
Ik zou Rik een veel slechtere mol vinden dan Margriet, ook al werd Margriet veel meer verdacht.
Rare, veel te obvious molacties:
Bij de laseropdracht afgaan zonder envelop. (als mol zorg je toch dat je minstens één envelop pakt voordat je op een boobytrap stapt?)
De envelop bij Bentota gewoon voorbij lopen.
Bij de fotoflitsen maar één envelop pakken die ook nog leeg is en dan ook nog eens gefotografeerd worden. (kies er dan voor om óf met een lege envelop niet gefotografeerd te worden, óf met geld wel gefotografeerd te worden)
En vooral: een kandidaat (Marlijn) enorm bevoordelen.  ::ohno::

Sowieso mag Rik het spel natuurlijk om zijn manier spelen, het is makkelijk voor ons om daar achteraf allemaal commentaar op te geven. "Hij had dit moeten doen, of hij had zus moeten doen". Rik speelt het spel op zijn eigen manier en dat heeft hij fantastisch gedaan.

Rik heeft bij opdrachten nagenoeg niets verdiend en lijkt er ook voor gezorgd te hebben dat er door de hele groep niets werd verdiend. Dus hij heeft absoluut niet alleen maar op de "makkelijke" manier gezorgd voor een lage pot.

Ook moet een mol zorgen dat hij zolang mogelijk niet wordt verdacht. Dat alleen Margriet hem nu aan het eind verdenkt vind ik een top prestatie ::ok:: Hij heeft ook zijn best gedaan om andere kandidaten verdacht te maken na opdrachten. Dus iedereen kan wel blijven zeggen: "too obvious" feit is dat Rik nauwelijks verdacht is geweest in de groep. Dat jij hem verdacht vind, zittend op de bank terwijl je rustig alles kan bekijken, en nogmaals en nogmaals is heel anders dat dat je kandidaat bent.

Dat hij Marlijn bevoordeelt heeft vind ik onzin. Door haar vertrouwen te winnen heeft hij haar juist benadeeld! Ze heeft dan wel de finale gehaald, maar ze verdenkt hem nog steeds niet, dus zal ze niet winnen.
Dat hij haar voor dat vertrouwen veel Jokers heeft gegeven is juist zeer gewaagd. Plus daarbij Chris zat ook op de verkeerde Mol, dus ook hij zou dus niet winnen ;) Rik pakt de jokers weg van Chris waardoor Chris & Marlijn die allebei op de foute Mol zitten weer gelijk staan betreft jokers (geen dus). Nou ik vind daar helemaal niets verkeerds aan, Rik heeft hier een prima keuze gemaakt  ::ok:: Het is juist heel slim van hem om Chris zijn Jokers af te pakken om toch overtuigend kandidaats over te komen. Dat hij ze vervolgens voor de zoveelste keer aan marlijn geeft zou haar aan het denken moeten hebben gezet.

En uiteraard heeft Rik natuurlijk veel meer gemold dan de paar acties die jij aankaart en die inderdaad iedereen heeft kunnen zien. Ik denk dat wij een hele mooie finale aflevering gaan zien, met veel verrassingen en spectaculaire molacties.




Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #149 Gepost op: 1-03-2015, 10:37:35 »
Sowieso mag Rik het spel natuurlijk om zijn manier spelen, het is makkelijk voor ons om daar achteraf allemaal commentaar op te geven. "Hij had dit moeten doen, of hij had zus moeten doen". Rik speelt het spel op zijn eigen manier en dat heeft hij fantastisch gedaan.

Rik heeft bij opdrachten nagenoeg niets verdiend en lijkt er ook voor gezorgd te hebben dat er door de hele groep niets werd verdiend. Dus hij heeft absoluut niet alleen maar op de "makkelijke" manier gezorgd voor een lage pot.

Ook moet een mol zorgen dat hij zolang mogelijk niet wordt verdacht. Dat alleen Margriet hem nu aan het eind verdenkt vind ik een top prestatie ::ok:: Hij heeft ook zijn best gedaan om andere kandidaten verdacht te maken na opdrachten. Dus iedereen kan wel blijven zeggen: "too obvious" feit is dat Rik nauwelijks verdacht is geweest in de groep. Dat jij hem verdacht vind, zittend op de bank terwijl je rustig alles kan bekijken, en nogmaals en nogmaals is heel anders dat dat je kandidaat bent.

Dat hij Marlijn bevoordeelt heeft vind ik onzin. Door haar vertrouwen te winnen heeft hij haar juist benadeeld! Ze heeft dan wel de finale gehaald, maar ze verdenkt hem nog steeds niet, dus zal ze niet winnen.
Dat hij haar voor dat vertrouwen veel Jokers heeft gegeven is juist zeer gewaagd. Plus daarbij Chris zat ook op de verkeerde Mol, dus ook hij zou dus niet winnen ;) Rik pakt de jokers weg van Chris waardoor Chris & Marlijn die allebei op de foute Mol zitten weer gelijk staan betreft jokers (geen dus). Nou ik vind daar helemaal niets verkeerds aan, Rik heeft hier een prima keuze gemaakt  ::ok:: Het is juist heel slim van hem om Chris zijn Jokers af te pakken om toch overtuigend kandidaats over te komen. Dat hij ze vervolgens voor de zoveelste keer aan marlijn geeft zou haar aan het denken moeten hebben gezet.

En uiteraard heeft Rik natuurlijk veel meer gemold dan de paar acties die jij aankaart en die inderdaad iedereen heeft kunnen zien. Ik denk dat wij een hele mooie finale aflevering gaan zien, met veel verrassingen en spectaculaire molacties.



Mee eens!

Het is natuurlijk ook afhankelijk van welke tunnel je momenteel bewoond. Want jouw mol is altijd de beste mol en andere mollen vallen dan toch wat tegen. Dat is bij mij ten minste zo. Ik wacht ook nog even af tot ik de daadwerkelijke molacties heb gezien voor een echt eindoordeel. Maar ik sluit Rik ook nog steeds niet uit.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #150 Gepost op: 1-03-2015, 12:18:09 »
Als Rik de mol is heeft hij het toch eigenlijk heel goed gedaan? Hij was ontzettend overduidelijk, bracht geen geld in de pot en toch was er amper iemand die hem verdacht. Dat kun je van Margriet niet zeggen...

Voor ons als kijkers is het dan weer andersom. Rik wordt massaal verdacht en Margriet veel minder.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #151 Gepost op: 1-03-2015, 12:42:09 »
 

Dat hij Marlijn bevoordeelt heeft vind ik onzin. Door haar vertrouwen te winnen heeft hij haar juist benadeeld! Ze heeft dan wel de finale gehaald, maar ze verdenkt hem nog steeds niet, dus zal ze niet winnen.
Dat hij haar voor dat vertrouwen veel Jokers heeft gegeven is juist zeer gewaagd. Plus daarbij Chris zat ook op de verkeerde Mol, dus ook hij zou dus niet winnen

Sorry, sorry, moet hier toch even een opmerken dat je dit net zo goed andersom kan zien.
De overgrote meerderheid kan/wil Marlijn niet als MOL zien. Margriet/Rik tunnels. Nu kunnen we wel proberen alle feiten (wel of niet waar) aan te passen aan RikMOL of MargrietMOL maar nr. 3 is ook nog in het spel. Dat betekent dat zij in ieder geval slim is. En misschien nog wel meer!
Als je het omdraait kan Marlijn wel diegene zijn die Rik heeft benadeeld door zijn vertrouwen te winnen. Slim van haar om hem om jokers te vragen enz.
Nogmaals Art heeft het gehad over een aanvallende MOL dit jaar. En het is een vrouw, gebleken uit allerlei aanwijzingen die je overal op de site kunt vinden. Dus 50/50 dat Marlijn het is.
Ik probeer gewoon objectief te zijn en weiger in een tunnel te gaan zitten. :-\\
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 12:52:20 door Bakkertje, Reden: quote leesbaar gemaakt »

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #152 Gepost op: 1-03-2015, 12:55:39 »


Sorry, sorry, moet hier toch even een opmerken dat je dit net zo goed andersom kan zien.
De overgrote meerderheid kan/wil Marlijn niet als MOL zien. Margriet/Rik tunnels. Nu kunnen we wel proberen alle feiten (wel of niet waar) aan te passen aan RikMOL of MargrietMOL maar nr. 3 is ook nog in het spel. Dat betekent dat zij in ieder geval slim is. En misschien nog wel meer!
Als je het omdraait kan Marlijn wel diegene zijn die Rik heeft benadeeld door zijn vertrouwen te winnen. Slim van haar om hem om jokers te vragen enz.
Nogmaals Art heeft het gehad over een aanvallende MOL dit jaar. En het is een vrouw, gebleken uit allerlei aanwijzingen die je overal op de site kunt vinden. Dus 50/50 dat Marlijn het is.
Ik probeer gewoon objectief te zijn en weiger in een tunnel te gaan zitten. :-\\

Tuurlijk kan het ook andersom zo zijn, maar dit is beredeneert vanuit een "Rik is de mol- perspectief"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #153 Gepost op: 1-03-2015, 12:57:05 »
het is een vrouw, gebleken uit allerlei aanwijzingen die je overal op de site kunt vinden.

Waar staan die dan? Een groot deel van de kijkers en mensen op dit forum zit namelijk op Rik. Hebben zij die aanwijzingen dan niet gezien?

Ik probeer gewoon objectief te zijn en weiger in een tunnel te gaan zitten. :-\\

Je zit misschien niet in een tunnel, maar het is toch duidelijk dat je al een hele tijd probeert om Marlijn als Mol neer te zetten voor ons. ;)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #154 Gepost op: 1-03-2015, 13:13:01 »

Nogmaals Art heeft het gehad over een aanvallende MOL dit jaar. En het is een vrouw, gebleken uit allerlei aanwijzingen die je overal op de site kunt vinden.

Volgens mij heb ik iets gemist?

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #155 Gepost op: 1-03-2015, 13:40:48 »
Art zegt aan het einde " 2 kandidaten en de Mol."
Hij zegt niet 1 verliezer, 1 winnaar en de Mol.

Oftewel de kandidaten zitten NIET op de Mol?

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #156 Gepost op: 1-03-2015, 13:44:53 »
Art zegt aan het einde " 2 kandidaten en de Mol."
Hij zegt niet 1 verliezer, 1 winnaar en de Mol.

Oftewel de kandidaten zitten NIET op de Mol?

In het geval van dat Marlijn de Mol is is er natuurlijk altijd nog een winnaar en verliezer. Het is niet zo dat Art dan zegt: 'Marlijn.... jij bent de Mol! En Rik en Margriet, jullie hebben allebei verloren. Helaas pindakaas'.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #157 Gepost op: 1-03-2015, 13:48:00 »
In het geval van dat Marlijn de Mol is is er natuurlijk altijd nog een winnaar en verliezer. Het is niet zo dat Art dan zegt: 'Marlijn.... jij bent de Mol! En Rik en Margriet, jullie hebben allebei verloren. Helaas pindakaas'.

Nee tuurlijk niet hehe

Maar beide kandidaten zitten fout waarbij Rik wint want vult vrouw in

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #158 Gepost op: 1-03-2015, 13:56:47 »
Je zit misschien niet in een tunnel, maar het is toch duidelijk dat je al een hele tijd probeert om Marlijn als Mol neer te zetten voor ons. ;)
Nee hoor, ik probeer objectief te zijn. Alle drie kunnen de MOL zijn, in principe.
Alle drie hebben gemold, alle drie hebben geprobeerd ons op een zijspoor te zetten. Ik begrijp niet dat als er nog 3 kandidaten over zijn, die alle drie het spel behoorlijk goed hebben gespeeld, er niet naar de mogelijkheid gekeken wordt dat er misschien 2 honden om een been vechten en de 3e er mee heen gaat.
Ik denk echt dat er evenveel voors en tegens zijn te vinden voor alle drie als we er maar voor open staan.
Bovendien zegt Art dat er dit jaar een aanvallende MOL in het spel is. Zo kunnen we Rik toch niet noemen? Of zie ik dat verkeerd.
Trouwens mijn man zat in de RIKtunnel tot voor kort, hij begint nu ook te twijfelen. Voor wat dat waard is. ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 17:56:36 door Bakkertje, Reden: quote leesbaar gemaakt »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Zinloos
« Reactie #159 Gepost op: 1-03-2015, 14:47:37 »
Nee hoor, ik probeer objectief te zijn. Alle drie kunnen de MOL zijn, in principe.
Alle drie hebben gemold, alle drie hebben geprobeerd ons op een zijspoor te zetten. Ik begrijp niet dat als er nog 3 kandidaten over zijn, die alle drie het spel behoorlijk goed hebben gespeeld, er niet naar de mogelijkheid gekeken wordt dat er misschien 2 honden om een been vechten en de 3e er mee heen gaat.
Ik denk echt dat er evenveel voors en tegens zijn te vinden voor alle drie als we er maar voor open staan.
Bovendien zegt Art dat er dit jaar een aanvallende MOL in het spel is. Zo kunnen we Rik toch niet noemen? Of zie ik dat verkeerd.
Trouwens mijn man zat in de RIKtunnel tot voor kort, hij begint nu ook te twijfelen. Voor wat dat waard is. ::zwaai::


Ik heb tot 2 weken geleden de mogelijkheden naar Martine, Chris, Marlijn, Rik en Margriet ook proberen open te houden, maar op een bepaald moment krijg je gewoon het gevoel dat een bepaalde kandidaat te veel heeft gedaan om nog de Mol te kunnen zijn.

Met de beste wil van de wereld zou ik ontzettend graag bij het selecte groepje Marlijn-verdenkers willen horen om tegen die grote groep te kunnen zeggen: 'Zie je, ik zei het toch.' Maar met de meer dan 9 uren aan beeldmateriaal die men mij heeft laten zien, kan ik gewoon niet meer geloven dat Marlijn de Mol is.

Ik heb een sterke voorkeur nu voor Margriet als Mol, maar ik val niet van mijn stoel als Rik de Mol blijkt te zijn. Maar Marlijn, dat zijn dan heel veel acties buiten beeld, want in beeld heeft ze toch het meeste geld van de overgebleven 3 kandidaten binnen gehaald.