Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 189830 keer)

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Molgeld
« Reactie #200 Gepost op: 20-01-2016, 08:31:24 »
Wow Rat wat gaaf! Wat een werk  ::bravo:: .

Het GIFje is heel tof, maar ik weet niet of ik het helemaal snap. Op dat laatste stukje zit linksonder duidelijk iets wat er op de foto zelf niet zit, maar je zegt dat het perfect past? Of er is iets gedaan met de achtergrond ofzo?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #201 Gepost op: 20-01-2016, 08:39:12 »
Knap werk, maar ik hoop eigenlijk dat er geen zak van klopt.  ;D  Zoals iemand voor me ook al aangeeft, ik heb er niet echt een gevoel bij hoe (on)waarschijnlijk het is dat deze ook in een andere foto prima zijn in te passen.

Er zijn dus, zoals we geconstateerd hebben, meerdere vellen gebruikt om het geld uit te snijden. Ik denk dus dat er wel degelijk een set biljetten bestaat waarbij de puzzel netjes in kolommen van dezelfde breedte te leggen is. Alleen zullen deze nooit allemaal in het spel komen, waarbij je dus wel uit moet gaan van overlap en in rijen werken. Dat er verschillende vellen gebruikt zijn, maakt het voor de kandidaten aan de ene kant makkelijker omdat ze sneller een compleet overzicht hebben, maar aan de andere kant ook lastiger omdat er dubbele biljetten in zitten en ze kunnen overlappen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline KiWi0501

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 20-01-2016, 09:18:41 »
Supertof dit. Ik zeg het tegen niemand, want anders win ik de pool niet.  ::rofl::

Even eenvraag. Dat stukje langs zijn linkeroor(vanuit de kijker links) waarom wijkt dat af van je patroon?
Daaris vast een reden voor, maar ik kan het niet uit het filmpje halen.

Offline Koemba

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #203 Gepost op: 20-01-2016, 09:22:43 »
Dat is dat stukje dat Art in afl 1 vasthoudt als voorbeeld voor de mol. Die hebben we dus officieel nooit gekregen maar heeft Rat uit de beelden gesneden.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #204 Gepost op: 20-01-2016, 10:08:09 »
En dit is op geen enkele andere foto te passen?
Super mooi werk! Maar ik kan haast niet geloven dat het dit is....ze weten toch dat er altijd wel iemand is, in dit geval Rat, die een puzzelwonder is? En dan geef je het wel erg vroeg weg.

De kloosterhint zou echt utlegbaar kunnen zijn als "contra Klaas". Dit niet....

Edit: 3D valt een stukje over 1B of lijkt dat zo?
Sommige stukjes zijn prima op andere foto's te passen, in elk geval op deze foto in andere formaten (ik heb er namelijk heel veel geprobeerd en dacht eerst dat het echt veel groter moest zijn.) Wat mij vertrouwen geeft is de stukjes in het haar, daarin zitten kleine kleur afwijkingen en die stukjes passen heel erg goed. En de aansluiting tussen de linkerschouder dat aansluit op een stuk van de v-nek van het shirt.

Er zijn inderdaad stukjes die over elkaar heen vallen, maar alles past in de horizontale rijen. Ik ga er vanuit dat er meerdere vellen met briefjes zijn geprint met dezelfde achterkant. Sommige stukjes zijn hetzelfde (hoewel iets anders afgesneden).

Wow Rat wat gaaf! Wat een werk  ::bravo:: .

Het GIFje is heel tof, maar ik weet niet of ik het helemaal snap. Op dat laatste stukje zit linksonder duidelijk iets wat er op de foto zelf niet zit, maar je zegt dat het perfect past? Of er is iets gedaan met de achtergrond ofzo?
Zwarte stukjes heb ik niet veel aandacht aan besteed. Links onder zit een stukje dat perrongelijk iets verschoven zit, maar beter past. Midden onder zit een zwart stukje waar een bruin puntje in zit, deze staat bijna zeker fout, maar ik had geen zin te veel tijd te steken in al die zwarte stukjes. Het zou kunnen dat er nog een paar extra zwarte regels onder horen, maar ik wou de hoogte van het plaatje beperkt houden en vel informatie missen we er niet door.
Het IMGUR album die ik heb heb gelinkt staan de plaatjes wat groter als in de GIF.

Ik wil 'm wel voor je hosten. Stuur maar naar mijn mail. (Zie profiel.)
Top! Ik zal mogelijk wel pas morgen worden, want ik heb vandaag weinig tijd.

Even eenvraag. Dat stukje langs zijn linkeroor(vanuit de kijker links) waarom wijkt dat af van je patroon?
Daaris vast een reden voor, maar ik kan het niet uit het filmpje halen.
Wat Koemba zegt.

Offline Moljet

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 20-01-2016, 11:14:44 »
Wauw wat een fantastisch puzzelwerk! Ben benieuwd....

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #206 Gepost op: 20-01-2016, 11:35:08 »
 ::oink::

Rat ::bravo:: Ziet er fantastisch uit! ::respect::
Vooral dat ze allemaal in de horizontale rijen passen is voor mij het bewijs dat je helemaal goed zit! ::cheerleader::

Je hebt dus eerst de foto bewerkt en toen de briefjes er overheen gelegd? :o

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
, tot molgend jaar ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 20-01-2016, 11:40:44 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 20-01-2016, 11:37:07 »
Vergeet niet om de naam ook in Spoiler tags te zetten, Pac-Mol. ;)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 20-01-2016, 12:07:54 »
Fantastisch werk Rat!!! Echt super. Je kunt zien dat er heeeeeel veeeel uren tijd in is gestoken.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 20-01-2016, 12:09:34 »
Ik vrees dat de cruciale delen op het mingeld staan. Er is dit jaar veel mingeld en zolang dat niet in het spel is komen we niet tot een sluitend bewijs.

Daarbij vraag ik me af of we wel naar een foto moeten zoeken. De kandidaten hebben het over een goudkleur als ze het geld  bekijken.  Misschien staat er wel een munt op een zwarte achtergrond op het biljet.  Een munt geslagen met het portret van de mol:  Peso oro!  Zie Wikipedia.

Dat verklaart ook de verschillende kleuren goud/brons.

??? Heeft Art het ook niet bij zijn introductie over BESLAGEN ten ijs komen en staat dat ook niet in het eerste dagboek van de mol?

Deze post klinkt naar ontkenningsfase van het resultaat ::rofl::

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 20-01-2016, 12:59:38 »
Wauw wat een werk! Vind deze versie erg sluitend!

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #211 Gepost op: 20-01-2016, 14:04:15 »
Wow Rat, dank je!!!!!!  ::bravo::

Goed gedaan zeg en wat een werk. woohoo!

Ik zeg:
Meer L

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 20-01-2016, 15:04:24 »
Wauw Rat, complimenten voor al het werk!

Ik wil die tunnel nog helemaal nog niet ingetrokken worden, hoop dus dat het ook te maken valt met andere afbeeldingen  ;D, maar ik hou deze persoon nu toch maar op mijn lijstje, ondanks dat ik er al met potlood een stippellijn door getrokken had *zoekt een gum*.

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 20-01-2016, 18:26:29 »
Knap werk, Rat. ::respect::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline molloen

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 20-01-2016, 18:45:27 »
 :o
je kan m'n rug op

Offline widm addict

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 20-01-2016, 19:22:05 »
Echt knap gepuzzeld, maar zou zo graag geloven dat dit niet klopt. Kan toch niet zo zijn dat de mol al bekend is na aflevering 3...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #216 Gepost op: 20-01-2016, 19:33:32 »
Echt knap gepuzzeld, maar zou zo graag geloven dat dit niet klopt. Kan toch niet zo zijn dat de mol al bekend is na aflevering 3...
Dat was 'ie toch al na aflevering 2. :-X

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 20-01-2016, 19:48:22 »
Niets dan respect voor je gepuzzel, Rat, maar eigenlijk bewijs je hier alleen mee dat niet uit te sluiten valt dat het gezicht van Klaas op het molgeld staat. Met bewijs dat de anderen er juist níet opstaan zou je meer bereiken, maar dat is vast iets te veel gevraagd als ik hoor hoeveel moeite dit je heeft gekost.
Genoeg om me te overtuigen is het dan ook zeker niet. Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op hints, ze waren een belangrijke reden waarom ik WIDM ben gaan kijken, maar in mijn speurtochten naar de Mol laat ik ze bewust links liggen omdat ik het veel bevredigender vind om te speuren vanuit het perspectief van een kandidaat - en omdat de mens nu eenmaal geneigd is om patronen te zien zelfs wanneer ze niet bestaan. Je zult me dan ook nooit iemand als Mol zien kiezen op basis van hints alleen. En in dit geval moet ik zeggen dat Klaas me (nog) bar weinig reden geeft om hem te verdenken. Maar als dat in de toekomst verandert ben ik uiteraard bereid m'n mening aan te passen... We zullen zien of Klaas een Freek of een Kees blijkt te zijn (d.w.z. een door velen verdachte kandidaat waar ik terecht nooit in geloofd heb of een door velen verdachte Mol waar ik onterecht nooit in geloofd heb).
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline widm addict

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 20-01-2016, 19:58:51 »

Klopt, maar toen kon ik mezelf nog voor de gek houden en denken/hopen dat het op meerdere manier uit te leggen was...
« Laatst bewerkt op: 20-01-2016, 20:00:46 door widm addict »

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #219 Gepost op: 20-01-2016, 20:19:41 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Meer L