Auteur Topic: [KANDIDAAT] Bruno  (gelezen 80598 keer)

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #160 Gepost op: 1-03-2016, 12:36:55 »
Wat bedoel je met die "7' s" ?
Ja Beagle, ik heb het nog steeds niet gevonden en gezocht en gezocht  ::tandpastasmiley:: Je mag hier alles posten hoor, is geen spoiler, zijn jouw theorien van Bruno.
Meer L

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #161 Gepost op: 1-03-2016, 13:00:58 »
Bruno - follow the money

Eetproef : 1000 Euro gemist
Wijnproef : 2000 Euro gemist + - 2000 Euro van reeds vergaarde pot = - 5000
Schilderijproef : 3000 Euro gewonnen
Schietproef : 1000 Euro gewonnen

Eindresultaat =  - 1000 Euro dankzij Bruno                       

Idd. Hij lijkt te veel geld te hebben gewonnen op het eerste gezicht om de Mol te kunnen zijn, maar als je de rekening maakt dan blijft daar amper iets van over. Hij heeft zo weer krediet opgebouwd bij zijn medekandidaten.

Hij blijft dus mijn Mol. ::jaja::

Offline Beagle

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 1-03-2016, 13:10:27 »
Ja Beagle, ik heb het nog steeds niet gevonden en gezocht en gezocht  ::tandpastasmiley:: Je mag hier alles posten hoor, is geen spoiler, zijn jouw theorien van Bruno.

Ga het na gisteren echt niet meer posten hoor, zelfs niet als spoiler, want geen theorie meer... ik weet niet hoe het in WIDM gaat maar in de Vlaamse mol worden traditioneel visuele hints geplaatst voor de kijker thuis. Die staan los van de proeven en die heb ik in deze aflevering toch wel duidelijk gezien... Het is echt een kwestie van je in de schoenen van de makers zetten en te bedenken hoe en in welke beelden je makkelijk paaseitjes kan verstoppen, maar die de kijker toch kan vinden door tv of pc scherm af te speuren, zien wat er te zien valt, verbanden te leggen en de gevonden feiten te checken...

Ik heb mijn eitjes tot nu gevonden in afl 2,4 en 5 en als je dan naar het mollenspel kijkt zie je echt wel door wie en hoe er op je hoofd wordt gepoept.... ::rofl::
De mol begint zelfs een beetje overmoedig gedrag te vertonen alsof hij de kandidaten echt wil helpen hem te vinden...

En neen, je hoeft geen tijd te verliezen door op zoek te gaan naar ovale-eitjes-vormen...  zoek in de letters en cijfers die écht overal aanwezig zijn. En bedenk daarbij dat je als cameraman moet zorgen dat je die op een duidelijke (=focus) en toch verdoken (=subtiel) manier in de huiskamer moet krijgen.

Een mogelijke reis naar Argentinië is natuurlijk niet te versmaden, maar voor mij draait dit forum toch voornamelijk rond het gezamenlijk zoekplezier, en dat wil ik echt niet bederven.
Zal dus met plezier forum verder lezen, maar niet meer posten.
Succes!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #163 Gepost op: 1-03-2016, 13:49:31 »
4000 winnen en 4000 verliezen (niet winnen), betekent voor mij nog steeds nul euro inbrengen.

Wanneer Bruno de mol is, en hij brengt niets in, (schilderijen, schietspel), en hij verspeelt bovendien (zoals nu het geval was) 2 keer 2000 euro, dan is het bedrag dat niet in de pot is gekomen, geen 4000, maar 8000 euro. Dat is voor mij toch te opzichtig. Nu heeft hij het eerder verspeelde bedrag ''terug binnen gebracht'', en krijgt hij de credits, terwijl er per saldo door zijn bemoeienis niets is verdiend.

Offline Beagle

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 1-03-2016, 13:54:40 »
Vier-fan... heb me zelfs niet ingeschreven voor de reis naar Argentinië. Veel te veel gedoe...maar zoals Gilles DC het vooraf zei : de 4e Mol is trouw gebleven aan de vorige series maar de techniek is geëvolueerd....en neen bij de politie werk ik niet, maar nummerplaten blijven handige dingen... en nu definitief bye bye... ::zwaai::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #165 Gepost op: 1-03-2016, 14:03:33 »
Ik zie dat ik te positief was over Bruno, zijn inbreng gisteren was per saldo inderdaad -1000, en niet nul.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 1-03-2016, 14:06:52 »
Beagle, ik zou het fijn vinden als je jouw theorie met ons deelt. Ik ben nieuwsgierig! En maak je over dat speurplezier maar geen zorgen, in Nederland speuren ze na 2 megahints nog steeds gewoon door.
Plaats hem in spoilertags, dan is het aan eenieder om te beslissen of hij het wil lezen of niet. Bvd

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #167 Gepost op: 1-03-2016, 14:14:47 »
Mja, het zal ongetwijfeld zoiets zijn dat even vergezocht is als die theorie die hier over die nummerplaten heeft gestaan (ergens in een ander topic) toen iemand een heel mooi rekensysteem meende te herkennen en met de letters die dubbel voorkwamen via veel gehannes bij iets als ISSAB uitkwam. Tja.

Neen, dan geloof ik nog eerder in een mening die een familielid van mij dit weekend terloops te berde bracht: kijk gewoon naar de eliminatie van aflevering 1 en kijk wat voor schoeisel Bruno draagt: hij komt daar naar de eliminatie op zijn "sletsen": dat is niet meteen schoeisel dat je draagt als je kans maakt om onmiddellijk je koffers te moeten pakken en het pand te moeten verlaten. Kijk, zo simpel kan het soms zijn.  ::zwaai::  
kvind een leuke en eigenlijk totaal nog geen slechte!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Jotie

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 1-03-2016, 14:27:05 »
Nooit gedacht dat ik deze 2 zinnen ooit achter elkaar zou lezen.

De uitzondering die de regel bevestigt.

Offline Beagle

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 1-03-2016, 14:42:17 »
Beagle, ik zou het fijn vinden als je jouw theorie met ons deelt. Ik ben nieuwsgierig! En maak je over dat speurplezier maar geen zorgen, in Nederland speuren ze na 2 megahints nog steeds gewoon door.
Plaats hem in spoilertags, dan is het aan eenieder om te beslissen of hij het wil lezen of niet. Bvd

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik popel om mijn theorie te delen - ben er best wel fier over - maar heb nog nergens - ook in België niet - iets in die richting gelezen, dus ben erg bezorgd -indien verspreid- over anticlimax voor fijne makers van deze fantastische serie - dus zal ik het bij 1 voorzichtige beeldhint houden : kijk goed uit naar wat er gebeurt met Issa's taxi. Het verder aan elkaar breien laat ik aan jullie over want ik blijf erbij : De Mol is pas fijn door je eigen zoekwerk.

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 1-03-2016, 15:09:35 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik popel om mijn theorie te delen - ben er best wel fier over - maar heb nog nergens - ook in België niet - iets in die richting gelezen, dus ben erg bezorgd -indien verspreid- over anticlimax voor fijne makers van deze fantastische serie - dus zal ik het bij 1 voorzichtige beeldhint houden : kijk goed uit naar wat er gebeurt met Issa's taxi. Het verder aan elkaar breien laat ik aan jullie over want ik blijf erbij : De Mol is pas fijn door je eigen zoekwerk.

Tuurlijk Beagle. Volgens mij ben je gewoon ontzettend aan het trollen, en ook niet erg consistent in waar we nu moeten zoeken (Ruth-opdracht, Issa's taxi, steeds weer ergens anders).  Ik vermoed dat het niet meer is dan een vergezochte cijfercode waar ieder zijn eigen draai aan kan geven, dus ga ik de moeite niet doen om er naar te zoeken (zeker niet als het elke keer blijkt dat ik weer ergens anders moet zoeken). Je overtuigt me pas door het te delen, en als het echt een geniale hint is, zoals je beweert, dan chapeau voor je vondst, en alle credits aan jou. Je weet hoe de spoilertags werken, zie ik, dus gebruik ze zodat ieder zelf kan beslissen of hij/zij het leest. Maar a.u.b stop met constant herhalen dat je iets gezien hebt, zonder te zeggen wat, of deel het.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2016, 15:19:34 door tumtum »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #171 Gepost op: 1-03-2016, 15:31:52 »
kvind een leuke en eigenlijk totaal nog geen slechte!
alleen is dit in Mol 3 door Marc Simons ook al gedaan, en dit bleek een officiele hint te zijn. Misschien gokken de makers erop dat we dat na 13 jaar vergeten zijn. Maar de echte molloot vergeet niets.

Edit: ik zei Marc Simons in serie 3, maar soms laat mijn herinnering me in de steek, en het zou best eens een seizoen eerder geweest kunnen zijn.

Maar bij aflevering vijf droeg Bruno als ik het goed zag, gewoon schoenen.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2016, 16:23:51 door Bodejos »

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #172 Gepost op: 1-03-2016, 16:00:34 »
Je weet hoe de spoilertags werken, zie ik, dus gebruik ze zodat ieder zelf kan beslissen of hij/zij het leest. Maar a.u.b stop met constant herhalen dat je iets gezien hebt, zonder te zeggen wat, of deel het.
als moderator ben ik het hier wel mee eens ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #173 Gepost op: 1-03-2016, 16:08:56 »
Ik heb het bewuste fragment ook 33 keer bekeken. Achterstevoren, ondersteboven, zoals een rechtgeaarde molloot betaamt. ;D

Maar ik heb niets gezien.

Wat ik wel heb gezien, is het enkele beeld aan het begin van elke aflevering. Daarin is steeds een van de deelnemers te zien. Maar een verband tussen die fragmenten, ten opzichte van de erop volgende aflevering, dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Dus in de geest van wat Bruno zelf zei: ik houd me bij ''loos alarm'', totdat het tegendeel bewezen is.

Offline Beagle

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 1-03-2016, 16:12:06 »
Tuurlijk Beagle. Volgens mij ben je gewoon ontzettend aan het trollen, en ook niet erg consistent in waar we nu moeten zoeken (Ruth-opdracht, Issa's taxi, steeds weer ergens anders).  Ik vermoed dat het niet meer is dan een vergezochte cijfercode waar ieder zijn eigen draai aan kan geven, dus ga ik de moeite niet doen om er naar te zoeken (zeker niet als het elke keer blijkt dat ik weer ergens anders moet zoeken). Je overtuigt me pas door het te delen, en als het echt een geniale hint is, zoals je beweert, dan chapeau voor je vondst, en alle credits aan jou. Je weet hoe de spoilertags werken, zie ik, dus gebruik ze zodat ieder zelf kan beslissen of hij/zij het leest. Maar a.u.b stop met constant herhalen dat je iets gezien hebt, zonder te zeggen wat, of deel het.

Beste Tumtum,
De trol zat op het paard, hier zoekt men naar de mol... tuurlijk moet je elke keer ergens anders zoeken, ik heb het heel duidelijk over verschillende afleveringen.... maar zoeken jullie het verder zelf maar uit. Je hebt inderdaad gelijk dat verder pap uitdelen tijdverlies is als er niet geslikt wordt. Doei Nederlandse mollenvangers.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #175 Gepost op: 1-03-2016, 16:25:07 »
tot zover dit. Ik heb Beagle nog een pm gestuurd. Wil je nog in gesprek met Beagle mag dat ook via pm.
Ik heb hem van harte uitgenodigd om zijn bevindingen op het forum te delen. Als hij besluit om dat niet te doen is het jammer maar zijn keuze.

Nu weer over Bruno, die de mol niet kan zijn. Het is een fijne lobbes, dat wel.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 1-03-2016, 16:28:53 »
Is deze hint al voorbijgekomen?

Gilles de Coster zegt elke afl of zelfs meermaals in een afl : ' beste vrienden' tegen de kandidaten.
Ja het is een 'vlaamse hint' .  ;)
Beste vrienden was een paar jaar geleden een realityprogramma waarbij 2 beste vrienden het tegen een ander duo moest spelen.
Ze moesten raadsels enzo oplossen in een vreemd land.
De hint is dat de presentator BRUNO Wijnendaele was. Dus 'beste vrienden' slaat op Bruno. Dus Bruno mol ?
Ik vind 'm zelf niet slecht.  :P

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #177 Gepost op: 1-03-2016, 16:31:46 »
Het is vandaag de dag van de complimenten.

Deze vind ik heel goed gevonden.

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 1-03-2016, 16:33:23 »
Het is vandaag de dag van de complimenten.

Deze vind ik heel goed gevonden.
Dank je wel Bodejos !

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 1-03-2016, 16:33:50 »
De hint is dat de presentator BRUNO Wijnendaele was. Dus 'beste vrienden' slaat op Bruno. Dus Bruno mol ?
Ik vind 'm zelf niet slecht.  :P

Zeker niet slecht. Maar sprak Michiel De Vlieger de kandidaten vroeger ook al niet aan als 'beste vrienden'?