Gilles wordt hier door een aantal forummers opeens erg verdacht, ik verbaas me daar een beetje over en geef ff mijn mening over hem in aflevering 2 m.b.v. de post van wouterv, die volgens mij de mening van veel Gilles-verdenkers verwoordt.
Hij is opeens zwaar gestegen op mijn lijstje.
Opdracht 1: hij zegt ja, maar geeft een fout antwoord.
Hierdoor moest Issabel haar antwoord veranderen en was het volgende logische BVBA.
Maar Gilles (als mol) weet vantevoren niet of Issabel uberhaupt Ruth wil helpen. En het kan net zo goed zijn dat Issabel die vraag wel weet en gewoon PVBA had geantwoord. Misschien zelfs in tweede instantie zodat Gilles niet eens zelf het goede nummberbord weg zou kunnen spelen. Of hij moet voorbereid hebben om in dat geval bijvoorbeeld LG als antwoord te geven... maar dit lijkt me allemaal wel erg omslachtig. Naar mijn mening is deze potentiële molactie erg speculatief.
Bij de banaanboot zat hij vanachter waardoor hij goed overzicht hield.
Mij ontgaat een beetje waarom de mol achteraan zou willen zitten. Om stiekem de boot om te trekken? En zoals je ook al bij Bruno aangaf: de opdracht slaagt gewoon. Bovendien logisch om de lange en relatief zwaardere Gilles achteraan te zetten. Geen molactie van Gilles.
Bij de kapelopdracht toont hij dat hij een goed geheugen heeft (als hij de mol is, kent hij alles al).
Hierdoor mag hij naar binnen en maakt een klein foutje dat geld kost.
Dit kan zeker, maar zou een mol zoveel schelden? Is toch allemaal onnodig lijkt me... en niet zo chique
.