Voorlopig valt mijn Mol-oog meer op de jongelingen. Zoals Stijn het zei:
"Waarom niet eens een keer ne jonge Mol?"Het zou dan gaan tussen Hanne, Stijn, Gilles en nog net Issabel. Dit was ook de grootst vertegenwoordigde groep bij de inschrijvingen.
Heb gestemd voor Stijn. Hij is de benjamin van de groep, krijgt nog veel krediet net door zijn jonge leeftijd. Het lijkt me ook echt iemand die ze zouden kunnen selecteren. Niet omdat Limburgers niet te vertrouwen zijn, dat zijn ze natuurlijk wel
maar de 'snotbel' van de groep wordt doorgaans niet meteen zo verdacht bevonden, misschien mede door
alle voorgaande mollen die allemaal een stuk ouder waren.
Het lijkt me wel een tof profiel om te selecteren als Mol en in principe heeft hij nog alle kansen om het te zijn. De eerste aflevering zegt natuurlijk niet alles. Volgens mij gaat het er net om om jezelf zo goed mogelijk neer te zetten in de groep, dat vormt dan de basis waarrond de Mol nadien kan gaan bouwen of laten we zeggen kan gaan beginnen afbreken. In zijn eerste opdracht heeft hij gefaald, dat was gedeelde schuld met Cathy. In opdracht 2 gooide hij zijn lasso naar een hele groep lama's, misschien in de veronderstelling dat de bankroetlama ertussen stond? En hangend aan de brug eist hij alle aandacht op door als laatste te blijven hangen om dan uiteindelijk te zorgen dat er een hele som geld wordt verdiend. Alles hangt af van wat hij volgende week uitspookt.
Gilles springt meer in het oog, net als Issabel en zeker Hanne. Wat een brok energie! Zou volgens mij ook nog een grappige Mol zijn. Maar ik vraag me af hoe ze dat dan de komende weken zou gaan doseren. Ze hebben allemaal wel iets mispeuterd maar ... Hanne, ik weet niet wat het is. Er klopt iets niet aan haar. Ze kende de presentator niet, terwijl dat al bekend was bij de inschrijving. Als je heel dat traject doorloopt van inschrijving tot deelname is dat toch wel straf. Die vind ik helemaal niet zo naïef overkomen, maar ze heeft inderdaad die stempel al.
Cathy is te controlerend en samen met Bruno, Thibaud en Ruth te verdacht door de anderen, Manuella en Ruth te gespeeld, Marc te nonchalant ... Ik denk wel niet dat we schrik moeten hebben voor de uiteindelijke uitkomst. Wie het ook is, met zo'n fantastische groep kandidaten wordt ook deze ontknoping weer een feest.