Wie is het niet?
- Stijn, hij vangt 2 lama's en zorgt vrijwel in zijn eentje voor 6000 euro in de pot. Dat is te veel voor een mol.
- Bruno, hij stemde ja bij het terughalen van Ruth en geeft het juiste antwoord op zijn vraag. En ik zie hem als een soort observator. Hij observeert goed om de mol te kunnen ontdekken, hij oefent vaak geen invloed uit op de opdrachten (bijvoorbeeld op de berg laat hij Gilles gaan).
- Hanne, ook een ja-stemmer bij het terughalen van Ruth en geeft het juiste antwoord op haar vraag. Ze ving 2 lama's en is erg spontaan en emotioneel.
- Gilles, de 3e ja-stemmer. Zijn foute antwoord zorgt er niet voor dat de goede code weggehaald wordt, integendeel, het brengt de groep dichterbij 5000 euro. Op de berg kan hij gemold hebben, maar ook ik denk dat de mol zich niet zo laat gaan met f*** en s***.
Dan houd ik over: Issabel, Cathy, Manuella en Thibaud.
Issabel had duidelijker kunnen mollen door standvastig en direct bvba te zeggen, als het nu een molactie was was het erg afhankelijk van wat Gilles voor antwoord gaf, ik zie geen reden waarom ze dat als mol zo zou doen. Helemaal afschrijven doe ik haar echter niet.
Thibaud, de man die weet wie de mol is. Is hij het zelf? Bij de lama's keek hij toe hoe Cathy de leiding nam, net als bij de kapel-opdracht. Hij is voorlopig te passief voor mij als mol.
Hetzelfde geldt een beetje voor Manuella. Een mol die door "niet-kunnen" saboteert? Lijkt me veel te makkelijk en niet leuk. Toch vind ik haar nog erg verdacht, vooral door haar nee-stem bij Ruth, die haar erg dwars zat.
Maar wie is dominant, heeft individueel nog niet voor geld gezorgd en bleef als laatst hangen bij de brug? Juist, Cathy. Ze stemt ook nog eens meteen nee bij het terughalen van Ruth, wil voor het risico van de bankroetlama gaan, zit bij de fietsers en komt te laat om Gilles info te geven, kortom, ze doet erg veel fout. Ligt dat er dan niet te dik bovenop? Misschien, maar het is dan ook de eerste molserie sinds jaren.
Cathy is mijn mol.