De top drie hier op het forum (Gilles, Issabel en Bruno) is ook mijn top drie, wel in een iets andere volgorde.
Gilles lijkt helemaal te zijn doorgebroken in mijn verdachtenlijst, hij heeft een serieuze sprong voorwaarts gemaakt en staat nu bijna op gelijke voet met Bruno. In aflevering drie deed hij niet veel goeds, had perfect die schakelaar kunnen afzetten want was niet beschoten, wou de vrijstelling maar toch ook weer niet wat hem enigzins weer wat minder verdacht maakt. Het enige wat mij tegenhoudt is dat ik nog te veel het winnaarstype zie in hem, zelfs meer nog dan Cathy. En als ik terugdenk aan de vorige opdrachten, de lama's in de eerste aflevering. Hij verdiende daar het meest van allemaal.
Ook al lijkt Gilles eveneens de wensmol te worden van veel forummers begin ik zelf toch ook meer te voelen voor Gilles als Mol. Neem daarbij in rekening dat Gilles alleen hier aan de leiding staat, in de officiële poll wordt hij na Cathy het minst verdacht! Maar ik merk toch ook in de reacties op sociale media dat hij elke week stilletjes aan opschuift. Meer en meer mensen spreken zich uit over Gilles De Mol.
Dit in tegenstelling tot Issabel en Bruno. Die zich blijkbaar op de een of andere manier toch meer in de kijker spelen. Of hebben zij gewoon de montage tegen? Vind zelf dat het nogal meevalt eigenlijk.
Issabel staat ook nog steeds op mijn lijst, eerst recht op een schutter aflopen ... was ook niet helemaal vrij te pleiten met haar houding in het slachthuis. Vrijstelling wel willen, dan weer niet maar ik vraag me af of ze haar wel zo zouden uitspelen? Sinds vorige week staat ze immers al bij de meest verdachte kandidaten, zelfs top of the bill! Ik verwacht zelfs dat ze vandaag all the way gaan met Issabel, dat zag je ook al in de nieuwe trailer. Ze lijkt in ieder geval bij de kijkers thuis de rol van meest verdacht te hebben overgenomen van Cathy.
Hetzelfde met Bruno, hij zit nu ook te pronken ergens op de eerste rij van verdachten. Bruno blijft zich als Mol gedragen, hij blijft goed in de groep liggen, getuige Manuella die bij haar afscheid vertelde dat hij Marc zijn rol meteen overnam toen die naar huis moest. Hij werd meteen afgeschoten, vergat de eerste schakelaar, zorgde weer voor een discussiemoment maar bleef zelf buiten schot. Daarbij vind ik hem ook gewoon té relaxed bewegen doorheen het spel.
Maar het blijft een verraderlijk spel, want ben ook lichtjes aan het twijfelen geslagen over Bruno, al blijf ik er wel een moltype in zien. Maar ook bij hem twijfel ik soms of het geen dwaalsporen zijn die ze ons aanreiken. Het begint me meer en meer te dagen dat Bruno misschien wel omringt is met allerlei red herrings. Ze zitten ons via die extra filmpjes zowaar te pushen op Bruno. Zo lijkt het soms voor mij althans en hij stijgt elke week in de polls. Dat is geen goed teken. Weet niet goed wat ik ervan moet denken.
Voor ze alledrie is er ook nog iets anders te bedenken en dat is het emotionele aspect dat de rol van Mol met zich meebrengt. Bij alledrie heb ik toch iets opgemerkt dat zou kunnen slaan op interne conflicten. Bij Bruno en Gilles werd ik getriggerd tijdens hun telefoontje, bij Issa dan weer bij het afscheid van Marc. Nu is het alleen nog gissen bij wie dit emoties zijn van een kandidaat dan wel van een Mol.
Voor alledrie zie ik ook veel potentieel qua hints. Het is alsof ik overal aanwijzingen in zie, net zoals Gilles het zei in de uitzending, ik voel het zo ook aan ... tunnelvisie lonkt. Alleen moet ik dat nog verder onderzoeken, heb het nog niet goed genoeg uitgeplozen. Dat zal er deze week hopelijk van komen.
Over de andere vier kan ik kort zijn. Cathy zou ik stiekem geweldig vinden als zij het toch blijkt te zijn. Eerst superverdacht. Iedereen afstoten en dan toch een dodelijk fanatieke Mol? Ik acht het op dit moment onwaarschijnlijk, maar aan de andere kant heeft zij zich zo verdacht gemaakt dat ze nu wel verdacht onverdacht wordt!
Hanne maakte zichzelf onverdacht. Is al de tweede aflevering op rij dat ze een smak geld binnenbrengt.
Stijn net van hetzelfde, hij deed weeral te goed zijn best. De enige die tot het einde meespeelde in de eerste proef.
En Thibaud verwacht ik als volgende afvaller! Want hij weet het zeker! Hij heeft het raadsel opgelost!
Het zou ook ideaal zijn als hij het is die straks die rode draai rond zijn oren krijgt.
Ik hoop één ding en dat is dat de finale niet zal gespeeld worden tussen Bruno, Gilles en Issabel. Dat zou op dit moment mijn horrorfinale zijn. Kies daar maar eens uit als er voor elk wel wat te zeggen is. Ik kan dus helaas nog niet afstappen van Bruno, hoe graag ik het ook wil. Ik ga nog niet zomaar switchen naar Gilles of Issa. Hopelijk brengt de nieuwe aflevering mij weer nieuwe perspectieven. Misschien een van mijn drie verdachten eruit? Of een superkandidaatactie voor één van hen. Al zou ik dat zeer spijtig vinden. Maarja, dat is een spel waarvan we wisten ... elke week gaat er iemand naar huis!