Dus dan verdenk je volgende niet:
Manuella en Hanne: bij de schuttersproef
Bruno en Issabel: deden de radioproef
Thibaud en Stijn: geurproef
Thibaud en Cathy: lama's
Telkens uit vrije wil.
Dan zou enkel nog Gilles overblijven...
Het kan natuurlijk. 't is een andere manier van kijken. Iedereen heeft zijn strategie en gaat altijd uit van de situatie hoe hijzelf zou handelen. Andere handelingen zijn 'abnormaal'.
Voor mij hangt het af van opdracht tot opdracht.
- Lama's vangen: Hier wil je toch het liefste bij de lassowerpers zijn, omdat daar het geld effectief verdiend wordt. Je hebt altijd iemand die je controleert in de 'controlekamer' dus je kan niet liegen dat alle witte lama's veilig zijn of zo.
- Penalty's: Ook hier wil je niet bij de penaltygroep zitten, denk ik. Als je als Mol de andere kandidaten zowat kent, weet je dat met Stijn er een sportieve jonge kerel meedoet en dat die waarschijnlijk wel een balletje kan trappen. Dus kan je maar beter wat gaan klooien in en rond de kapel.
- Paintballen: Hier zou ik als Mol niet weigerachtig staan om apart te zijn. Een paar keer die buis aanraken... een foutje is snel gebeurd he.
- Geurproef: Daar wil je als Mol niet bij zitten. Het gaat 'maar' om 2000 euro en je kan op voorhand al met je eigen shirt klooien zodat je toch invloed hebt.
- Plaatjes draaien: Hier heb je wel macht als je apart zit en de plaatjes mag uitkiezen, maar het is geen 'must be'-plaats. Afhankelijk van persoon tot persoon gaat iemand liever Mollen door in de wagen de anderen te beïnvloeden met foute interpretaties van nummers of iemand gaat graag dubbelzinnige nummers spelen op de radio.
Kortom: Cathy, Thibaud (x2), Hanne en Stijn (x2) zitten op zo'n positie waar ik als Mol niet zou willen zijn en dat verklaart misschien ook waarom ik Bruno en Gilles bovenaan zet.
Ik maak het even absurd.
Keuze 1:
Als ik '10.000 luchtballonnen' van K3 draai, dan weet jij dat je naar de frigo iets te drinken te halen.
Keuze 2:
Draai ik echter "wat zullen we drinken, zeven dagen lang", dan is de kans dat je iets haalt om te drinken groter dan in keuze 1. Je kan er altijd iets van maken, maar het is veel beperkter. Je kan niets verzinnen dat niet met het liedje te maken heeft. Laat staan dat je dit nog op een onbekend nummer moet doen, en eigenlijk best als eerste dat idee deelt... Probeer maar eens je gelijk te halen als de andere twee het anders interpreteren.
Nee, ik zie echt het saboteergehalte er veel moeilijker van in.
Wil ik zeggen, laat je het al mislopen bij het eerste deel, dan kan het tweede deel nooit goed lopen.
Maar dat is het hem net. Het aanduiden van die locaties was niet zo makkelijk als iemand er toe bewegen naar de
frigo te wandelen om drinken te halen. Ik ontken niet dat Bruno verdacht is met zijn nummerkeuzes voor locatie 2, maar ik wil je waarschuwen voor de tunnelvisie die kan optreden.