Als je alle letters van de nummerplaten even bij elkaar gooit, krijg je een hoop letters. Of we naar ingewikkelde codes op zoek moeten, weet ik niet, maar anagrammen of letterspelletjes, die zie ik ons Vlaamse volk nog wel gebruiken. Ik dacht even echt dat ik het gevonden had, maar helaas.
AFHEONGBLMEKRILSVTUDCWMJWPAZQY
Uit deze letters kan je de namen maken van alle deelnemers. Niet tegelijkertijd, maar iedereen kan zijn naam maken uit de letters die hier te grabbel liggen, behalve Issabel en Hanne. Voor beiden is er één letter te kort (respectievelijk de S en de N). Ik hoopte dat er maar één naam zou zijn die niet te maken was, en op die manier Kloosterhintgewijs na aflevering 2 de mol te kunnen ontmaskeren, maar helaas zijn het er twee.
Leuk gevonden!
Ik heb zelf eens gekeken naar het aantal letters van de deelnemersnamen. In de cijfercombinaties van de nummerplaten zie ik niet alleen slechts één keer het cijfer 0, maar ook de 7 komt maar eenmaal voor. Dit zou iets kunnen betekenen, dacht ik.
Er zijn twee voornamen van 7 letters: Thibaud en Issabel. Ook ik kom hier, helaas, op twee personen uit, net als jij, Navadni..
Er zijn vier deelnemers met een naam van vijf lettters: Hanne, Cathy, Bruno, Stijn, de laatste als je de "i" en de "j" apart neemt; maar de i en de j vormen samen de lange ij, dus eigenlijk kan de naam van Stijn ook als vier-letterig worden beschouwd.
Het cijfer 5 komt vaak voor in de nummerplatenreeks, evenals het cijfer 4 (maar ja, Ruth (4 letters) en Marc (ook 4) zijn al weg..
Iets interessanter is misschien dit:
De naam "Gilles" telt zes letters en er is geen andere deelnemer met een voornaam van 6 letters.
Het cijfer 6 komt
niet voor in de nummerplatenreeks, maar wel in de al eerder door Hulpmol genoemde code: #
06415054915.
Als ik die cijfers bij elkaar optel, kom ik op
40 uit.
De geboortedatum van Gilles is 22-04-1988. Bij elkaar opgeteld vormen deze cijfers het getal 34.
Het totaal van de cijfers van de code - zie boven - is 40. Haal ik daar de "6" van af (voornaam Gilles 6 letters; het cijfer 6 komt niet voor bij de nummerplaten, zoals gezegd, en wél in de code) dan houd ik over:
34.
Voor de volledigheid:
Manuella's voornaam bestaat uit 8 letters. Het cijfer 8 staat niet bij de nummerplaten en evenmin in bovengenoemde code.