Zodra het nee is, vraagt Gilles zich nog af of dat het finale besluit is. Een beetje onmols, alsof hij nog wil proberen door te discussiëren over de uitkomst. Uiteindelijk wordt de ja-stemmers gevraagd vragen te beantwoorden.
Hanne stemt 'ja' en geeft meteen goede antwoord (onmols).
Bruno stemt 'ja' en geeft meteen goede antwoord (onmols).
Daarna valt het spel weer stil.
Thibaud stemt nee, maar helpt vervolgens wel vrolijk mee om de bordjes van de muur te halen. Zodra iemand anders (ik zie niet wie ermee begint) oppert, dat de meerderheid heeft beslist, gaat hij daar meteen in mee: "We beslissen vrij rap dat het nee is en plots kan ze er toch weer uit geraken." Hij houdt daarna nog druk gebarend een betoog, maar dat is niet te verstaan.
Daarna vind ik Gilles opnieuw onmols door te zeggen dat de ja-zeggers gewoon hun vraag kunnen beantwoorden, zodat ze daarna verder kunnen kijken. Hij is hier degene die het spel toch weer op gang brengt. Zou dat goed gaan (zouden er goede antwoorden komen), dan blijven er vijf bordjes over en twee kansen voor Ruth: 40%. Dat lijkt me gezien de omstandigheden (er is nee gestemd) vrij veel en dus onmols.
Twee waren er al goed. Issabel en Gilles zijn als ja-stemmers over. Als de Mol nee heeft gestemd moet er nu worden ingegrepen om de kans klein te houden.
Thibaud, de man die eerder vond dat ze moesten stoppen, gaat nu weer gewoon helpen. Wel met het verkeerde antwoord. Daarbij vind ik het overigens opmerkelijk, dat hij blijkbaar in dit stadium van het spel al weet hoe en waar Issabel woont. Hij is ook overtuigd van het goede antwoord, maar dat is toch fout.
Issabel: "Ik zie het elke dag en ik heb het niet gezien."
Thibaud: "Maar ik passeer daar nu en dan."
En hij weet het wel. Toch bijzonder, dat hij hier meer weet dan Issabel... Aan de andere kant... Er wordt geen verkeerd bordje weggespeeld. Het is dat Gilles daarna zijn antwoord niet weet, dat het antwoord van Issabel weer wordt gewijzigd. Als issabel de Mol is, kan zij niet weten dat Gilles ook met de letter N komt. Hetzelfde geldt voor Thibaud. Als het Gilles wel is, is het wel weer heel omslachtig om iets met een N te zeggen en dan maar te hopen dat Issabel nog een keer een verkeerd antwoord geeft. Er wordt gevraagd naar een elektronicabedrijf, niet specifiek naar een telecombedrijf. Het zou gek zijn, als de Mol er niet een met een B achter de hand had. Issabel geeft ook nog aan dat het dan "waarschijnlijk" bvba is. Ze laat ruimte voor twijfel. Al met al, kan ik hier in geen van de ja-stemmers echt een Mol zien.
Ik vind alleen de rol van Thibaud dubieus. De rest zit erbij en kijkt ernaar. Hij stemt nee, maar oefent wel invloed uit op de antwoorden. Eigenaar van twee bedrijven, zeker weten dat het NV is (fout) en niet ingrijpen als Issabel met een ander verkeerd antwoord komt. Behulpzaam als hij is en in de wetenschap dat zijn veronderstelling fout was... Zou deze ondernemer niet weten dat er nog andere mogelijkheden zijn dan bvba? Hoewel hij steeds helpt, doet hij er zodra de B in het spel komt het zwijgen toe. Als hij zo zeker weet dat het een NV is, waarom trekt hij dan niet of het antwoord van Issabel of het antwoord van Gilles in twijfel? Hij weet immers zeker dat het niet goed is.