Als de Mol de muziekopdracht meedoet, is Evita de clou. Twee locaties hebben met haar te maken, dus een verwijzing naar haar is juist onhandig, maar dat weet alleen de Mol.
Issa stelt Anne voor Joe le taxi. Prima!
Hanne gaat als eerste luisteren, Cathy stelt als eerste voor dat dat de andere twee kandidaten kunnen zijn, Gilles wijst op de taxi buiten, Hanne gaat luisteren om te checken of het dezelfde liedjes zijn. Allemaal prima!
De keuze van Mr. President van Pink is erg goed (Bruno) is erg goed. Gilles vindt de muzikant met de eerste twee partituren. Daarna komt Gilles met de plattegrond. Prima!
Tot daar vertonen allen onmols gedrag op een of andere manier. Mijn eerste ingeving was ook Bohemian Rhapsody... Door Led Zeppelin ervoor te draaien, werd de keuze voor de begraafplaats (door Cathy) echter versterkt. Gilles is degene die zegt dat ze dan toch wel Don't cry for me Argentina hadden gedraaid. In andere woorden, hij trekt de inderdaad verkeerde richting in twijfel.
Pas na die twee lange nummers komt Rocket Man. Hanne oppert het planetarium, met behulp van de kaart van Gilles. Daar waren ze zonder kaart volgens mij nooit opgekomen. Met terugwerkende kracht onmols van Gilles. Daar waar Cathy eerst de verkeerde bestemming versterkte, vindt ze het nu terecht onzin om binnen naar straatmuzikanten te zoeken.
Daarna komen Bruno na prima stuur- en bijstuurwerk alsnog met Evita. Voor een Mol had dat het eerste nummer kunnen zijn. Toen ik niet wist welke locaties ze gingen zoeken, was het mijn eerste logische keuze. Het is Issa die switcht van songtitel naar artiest, een verwarrende strategie waar ze door Bruno terecht op gewezen wordt.
Al met al is daar door allen al zoveel onmols gedrag vertoond, dat ik er eigenlijk niet in wil geloven dat de Mol ertussen zit.
Bruno stuurt ze van radio, naar taxi, naar Casa Rosada. In drie nummers.
Issa is kandidaat, wel verantwoordelijk voor wisselen van strategie.
Hanne als eerste naar taxi, komt als eerste met planetarium.
Gilles koopt de kaart, vindt de eerste muzikant, is ook snel met presidentieel paleis.
Bruno raadt vervolgens het eerste nummer goed, bij Nirvana zien we niet wie als eerste met titel komt, bij Avicii begint Bruno als eerste correct mee te zingen.
Bij al die acties zou ik me achteraf afvragen... Waarom zou de Mol dat doen?
Cathy is de meest passieve, dus daar kan ik nog aan twijfelen. Komt bovendien meteen met de optie Evita, overigens dan zonder over de begraafplaats te beginnen. Sowieso verwarrend omdat er in Buonos Aires zonder twijfel veel verwijzingen zijn naar Evita. Versterkt later de keuze voor de verkeerde locatie en probeert de keuze voor het planetarium af te zwakken.
Als de Mol hier tussen zat, kan het eigenlijk alleen Cathy zijn.