Deze aflevering haalde inderdaad het niveau van de eerste vier bij lange niet, maar dat mag best een keer. Tevreden met de afvaller, ik had hem geen echt interessante Mol gevonden, maar toch was ie nog niet helemaal afstreepbaar. Nu wel.
Mijn hoofdverdachten voor de aflevering waren Gilles en Cathy, die vanuit het niets na het terugkijken van aflevering 4 sterk op kwam zetten. Als ik naar hen kijk deze aflevering dan is Cathy nu mijn nieuwe Mol. Gilles' schilderij leek verbazend veel op het origineel, wat eigenlijk misschien zelfs verdacht zou kunnen zijn, maar eerlijk gezegd denk ik dat hij gewoon goed zijn best heeft gedaan. De schilderijen van Hanne en Cathy waren een stuk minder goed gelukt en zeker Hanne had hier goed kunnen mollen door vanaf het begin het paard al verkeerd om te tekenen (wat is dat toch met omgedraaide dieren de laatste tijd?) ... maar ik denk toch niet dat het dat was. Blijft Cathy over die ramen en benen schildert die in het origineel alle ontbreken, maar wonderbaarlijk genoeg de andere twee toch voor het juiste schilderij laten kiezen. Wat mij betreft een mislukte molactie. Ook bij het ren-en-schietspel vind ik Cathy het minst haar best doen / het makkelijkst afgeschoten worden.
Gilles is natuurlijk ook een goede molpositie bij de laatste opdracht en kan geoefend hebben. Maar toch neig ik na vanavond meer naar Cathy dan naar Gilles. Bruno streep ik voorzichtig af, want waarom zou hij eigenhandig een antaal schilderijen goedzetten? Anderzijds is het wel best verdacht dat hij zijn lievelingsgerecht niet herkent. Maar ik kan me ook voorstellen dat een kandidaat totaal niet op het idee komt dat zijn vriendin hier gekookt heeft, gezien de setting en het schijnbaar afwezig zijn van camera's.
Ik kijk al uit naar het lezen van andere bevindingen :-) Wat een leuke serie is dit!
Mol Top 5
1. Cathy / 2. Gilles (ik blijf toch nog even spreiden)
3. Bruno (twijfelgevalletje, maar toch minder waarschijnlijk, als ik kandidaat zou zijn geweest zou ik in dit stadium niet meer voor hem gaan)
4. Hanne (ik zou het super vinden als ze het toch was, maar volgens mij kan het niet)
5. Stijn (die is het echt niet)