Dat dit stuk van de aflevering populair zou zijn wist ik, maar al vijf pagina's vol met bedenkingen! Wow!
Fantastisch opzet, dit soort mindgames zijn zalig om te zien ... en ik meen vanalles te hebben gezien bij één kandidaat of laat ik maar zeggen Mol. Ik zag een Mol genieten van dit hele kat-en-muisspel.
Had al verwacht dat de rest iets grappigs te horen ging krijgen. De klassiekers van Woestijnvis gemixt met fragmenten uit Temptation Island had ik nu wel niet echt verwacht.
En eerlijk, wie zou zijn gezicht in de plooi kunnen houden als Hanne begint met
"Molletje molletje ... waar zit je?"Voor alle vijf valt er wel iets uithalen, zelfs voor Bruno maar wat wil je ook met zo'n molhoofd.
Het belangrijkste wat je er wel een beetje uit kan halen zijn de verdenkingen van sommige kandidaten. Een kandidaat zou zijn Mol als eerste of laatste aanspreken denk ik dan.
Het meest logische is als eerste.
-
Cathy is de populairste en wordt door zowel Hanne, Bruno en Gilles als eerste aangesproken. Drie van de vier anderen. Zou ook een mooie tactiek kunnen zijn van de Mol als die niet eerst aan de beurt is, wat zou kunnen wijzen op Gilles. De Mol komt dan pas als derde aan de beurt en dan is Cathy al twee keer als eerste aangesproken. Als hij dan nog eens met Cathy begint versterkt dat het gevoel bij de kijker dat zij de hoofdverdachte is van de groep.
- Stijn spreekt eerst
Hanne aan.
- Cathy gaat meteen voor
Gilles.
Vooral interessant is wie elkaar het eerst aanspreekt en dat zijn Cathy en Gilles. Meestal verdenkt de Mol op dit punt degene die het langst op hem/haar zit, en die uiteindelijk vaak de winnaar blijkt te zijn. Hier zou dat dan zijn ... Cathy Mol - Gilles Winnaar OF Cathy Winnaar - Gilles Mol.
Degenen die als laatste worden aangesproken zijn ...
-
Gilles door Hanne en Bruno
-
Bruno door Gilles en Stijn
-
Hanne door Cathy.
Stijn vind ik het moeilijkst te peilen in zijn verdenkingen, hij lijkt iedereen wel verdacht te vinden. Vond ook dat hij het het slimste aanpakte en de beste vragen stelde, die waren bijna allemaal te horen in het laatste stuk van de uitzending. Het leek wel alsof hij na die proef met de pizzakoeriers Gilles meer is gaan verdenken. Hij leek ook echt te verschieten van Gilles' reacties en legde toch heel erg de nadruk op Gilleke MOL. Denk wel dat hij de mol echt heeft kunnen verrassen.
Hetzelfde met Cathy, zij leek aanvankelijk ook te focussen op Gilles, daarna op Hanne. In het laatste stuk van de uitzending hoor je haar de term 'supermol' gebruiken wanneer ze Hanne aanspreekt. Bij de test noemt ze haar ook als ze zegt
"geraak daar maar eens aan uit" als ze stelt dat zelfs Hanne zich verdacht aan het gedragen is. Begint ze hier echt in Hanne te geloven als Mol? Kantelmoment zou dan zijn bij de paardenrace toen ze de vrijstelling met succes verdedigde.
Cathy lijkt dus de hoofdverdachte te zijn (3x eerste), gevolgd door Gilles (1x eerste, 2x laatste) en Hanne (1x eerste, 1x laatste). Stijn wordt altijd even tussendoor aangesproken maar ook door de groep niet echt als Mol gezien. Zijn voetbalplannetje was vorige aflevering al uitgewerkt, Thibaud verdacht hem toen ook al niet meer. Maar hij zal nog iets anders moeten uitsteken vooraleer iemand in de groep nog gaat switchen.
Benieuwd of Cathy, Gilles en Hanne het ook echt schoppen tot de finale, dan was dit hele opzet toch al een kleine hint in die richting.