Ik vond het eigenlijk best jammer dat de opdracht zo snel afgelopen was en ik denk dat Gilles dit misschien ook niet had verwacht. Blijkbaar was iedereen het zo niet eens dat ze de tijd vergaten of het een beetje opgaven..
Ik denk ook dat de Mol dit spel (verder) had willen spelen en voor mij is dat een extra reden om Gilles hier niet verdacht te vinden. Hij zegt wat hij denkt dat de Mol gaat doen (meer muntjes nemen dan afgesproken), maar in plaats van dat hij dat - als Mol - doet (en dus het spel te spelen), gebruikt hij het argument alleen maar om in discussie te gaan over Bruno's plan.
Ik ben het er verder toch ook niet mee eens dat het feit dat Bruno de extra pasvraag aan Hanne gunde, betekent dat zij zijn mol was. Ik snap op zich die gedachtegang wel, behalve dat je dan ook gelijk in een vreemde paradox belandt. Want waarom vertrouwt hij er op dat Hanne slechts 1 muntje zal pakken als ze ook zijn mol is? Zijn plan valt al direct in duigen als de eerste zich niet aan de afspraak houdt en er meer dan 1 neemt. Waarom zou je je mol meer vertrouwen dan je medekandidaten, als je weet dat diezelfde mol de opdracht wil saboteren?
Bruno's plan - hoe onrealistisch ook, daarin had Gilles gelijk - kon alleen slagen als de eerste ronde volgens afspraak verliep, want dan alleen zouden in ronde 2 alle 10 overgebleven muntjes in de zak zitten. Is het, vanuit Bruno geredeneerd, logisch om daar gelijk je mol op af te sturen? Ik denk het niet. Het is m.i. logischer dat hij degene stuurde die hij daadwerkelijk het meeste vertrouwde. Net als Cathy, btw, die zei Hanne als enige te vertrouwen. Denken jullie ook Cathy op Hanne zit, volgens dezelfde redenering? Volgens mij verdenkt zij Gilles.