Ik moet zeggen dat ik meer heb met een anticlimaxuitzending
Nu is het bekend, en moeten we een week wachten op de molacties... Het geeft mij een beetje een onaf gevoel. Na de bekendmaking van Klaas had ik echt een euforisch gevoel bijvoorbeeld, omdat er nog zoveel leuke verassingen kwamen. Nu heb ik wel een 'yes!'-momentje gehad, maar daarna was de uitzending ook gelijk afgelopen...
Misschien is het beste systeem nog wel zoals ze in Frankrijk hebben gedaan: De finale-uitzending met ontknoping direct gevolgd door een uitzending waar alle Molacties worden worden behandeld. ('Je suis la Taupe')
Ik heb precies het omgekeerde. In Nederland moeten we het al tien jaar doen met zo'n quasidramatische zwenking van de camera en een presentator (of welke Kuifje daar ook voor moet doorgaan) die tenenkrommend slecht geacteerd zegt: '...en dat hoort u volgende week'.
Vervolgens krijgen we dan een halve aflevering hysterisch geginnegap en inside jokes waar we als kijker niets aan hebben, gevolgd door een handvol molacties waarna we de rest op internet kunnen bekijken. Sinds ze iemand het onzalige idee heeft gekregen om de finale live uit te zenden is het zo mogelijk nog rommeliger geworden.
Nu weten we gewoon wie de Mol is, na een volle aflevering met nog twee aardige opdrachten en een dito opgebouwde ontknoping, zodat volgende week alle molacties uitgebreid aan de orde kunnen komen. En stel je voor: een finale met zowaar meer mollenstreken dan hints!