Grappig dat bijna alle opdrachten in zekere zin goed waren, dat je echt 7/8 TOP opdrachten gehad hebt en eigenlijk maar een enkele 'mindere' opdracht.
Wat ik ook wil vermelden is dat ik de opdracht volgorde ook heel goed vindt uitgekozen door de makers.
Bijv in aflevering 2 zien we de bananenboot, waarvan je niet meteen denkt; Wat een topspel. Maar je vergeet die opdracht doordat er daarna een gelaagde, mooie lange opdracht komt met het fietsen en de kapel.
Om verschil aan te geven; In WIDM2012 aflevering 6 zit ook zo'n nietszeggende flutopdracht. Met de vis naar het water zwemmen. Maar die hebben ze na de extreem goede opdracht gedaan met de zoals Tim het zo mooi zei, agegraten. Die opdracht was echt heel mooi en toen kregen we daarna net voor de test nog zo'n rare vis opdracht van 2 minuten. Dan blijf je met die opdracht hangen op het eind.. Dus chapeau voor de makers. Als er al een mindere opdracht tussen zat, werd die daarna in de aflevering ruimschoots goedgemaakt.
Mijn volgorde:
1. Buenos Aires Radio 1 ( heel creatief verzonnen, perfect uitgevoerd)
2. El Pato ( gelaagd, prachtige locatie en beelden, mooi contrast )
3. Spreken met de Mol (heel mysterieus en spannend, perfect uitgevoerd)
4. Kapel fietstocht (indrukwekkende beelden, en daar zag je de slimheid van de kandidaten ook heel goed)
5. VInd Hanne ( heel erg leuk gedaan )
6. Scherpschutters+ Slachthuis. kon niet kiezen. Beide top opdrachten. Scherpschutters hadden we in deze vorm nog niet gezien dus heb die gekozen bij het aanklikken maar de gelaagdheid en het psychologische spel bij het slachthuis mag er van mij elk seizoen in (ook al hebben we hem dan al een paar x voorbij zien komen) zo'n soort opdracht.
Ik vond trouwens de paardenrace opdracht ook heel goed! En de brug ook, maar ik denk dat ze daar meer van verwacht hadden. Mensen wilde gewoon zo snel mogelijk naar beneden en gingen dus springen. Het psychologische gedeelte is daar (dooor de kandidaten ) niet helemaal uit de verf gekomen, maar deze opdracht had zeker potentie. Zeker qua beelden ook.