Poll

Wie is de afvaller?

Diederik
Jochem
Sanne
Thomas
niemand

Auteur Topic: Wie wordt de afvaller?  (gelezen 62402 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2017, 19:20:27 »
Ik gok op Jochem.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2017, 20:31:07 »
Roos of Jochem
Ich bin ein Bärliner!

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2017, 22:17:14 »
Ook gepost onder Aflevering 1 - zo gedaan, maar hij hoort hier beter thuis denk ik. In aflevering 1 zei Art dat 'hier [het bos] de jacht op de mol ging beginnen'. Vervolgens komen er een aantal kandidaten in beeld. Het viel me op de Vincent en Yvonne de eerste twee zijn. Dit zijn ook de eerste twee afvallers. Ik heb dit doorgetrokken voor de komende afleveringen.

De lijst is in volgorde van in beeld verschijnen van de kandidaten nadat Art dus heeft gezegd dat hier de jacht op de mol begint. Yvonne en Diederik komen ook als 6e en 8e in beeld. Die zijn er volgens deze theorie dan al uit. Ik houd het er dan op dat er niemand uit gaat.
Roos, Thomas, Imanuelle en Jochem zijn niet te zien. Zij zouden de laatste 4 kunnen zijn. Misschien weer een finale met 4?

1 Vincent
2 Yvonne
3 Diederik
4 Sanne
5 Jeroen
6 Niemand (Yvonne is er al uit)
7 Sigrid
8 Niemand (Diederik is er al uit)
9 Roos, Thomas, Imanuelle en Jochem blijven over. 1 van hen valt af.
10 Finale

Komende zaterdag zou volgens deze theorie dus Diederik afvallen. We shall see!  ::vergroot::

(Overigens past dit allemaal heel mooi in mijn Thomas-is-de-mol-straatje. Diederik heeft een verbondje met Thomas (de mol?) en verdenkt hem volgens mij helemaal niet  ;D)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2017, 22:22:46 »
Roos
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #64 Gepost op: 16-01-2017, 13:06:43 »
Diederik

We hebben nog niet van hem gehoord wie hij verdenkt. Deze keer is ie er doorgesniekt met een vrijstelling. Ook een beetje wishful thinking, want ik vind hem de minst interessante kandidaat (ik vind hem gewoon een beetje irritant, kan niet uitleggen waarom) en zou het een beetje jammer vinden als hij De Mol blijkt te zijn ... wat best eens zo zou kunnen zijn na de verdachte aflevering 2. Dus liever maar gauw duidelijkheid :-)

Grappig, ik denk er precies hetzelfde over. Erg realistisch vind ik het niet, dus ik ga vooralsnog voor een ander. Sigrid.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2017, 13:08:25 door Mollenmania »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #65 Gepost op: 16-01-2017, 17:04:12 »
Ja Sigrid zou kunnen, maar waarom Imanuelle niet? Ik stem maar voor de zekerheid op Jochem.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #66 Gepost op: 16-01-2017, 23:09:00 »
Ik ga voor Diederik. Vanwege mijn eigen theorietje (zie hieronder  ::trots::), maar Diederik heeft vorige keer zijn scherm niet gezien. Hij heeft geen idee of 'ie een beetje goed zit. Zou het wel jammer vinden. Leuke kandidaat.

Hoe sit het eigenlijk met de tweets? Wijzen die nou de afvaller aan? Ik ben in dubio gezien aflevering 2 Meegaand heette. Dat is de omschrijving van de mol tweet.  ???
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #67 Gepost op: 16-01-2017, 23:18:35 »
(zie hieronder  ::trots::),

waaronder?

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2017, 23:29:59 »
... maar Diederik heeft vorige keer zijn scherm niet gezien. Hij heeft geen idee of 'ie een beetje goed zit. ....

Met een groen scherm weet je alleen dat je niet de slechtste was, je weet dus echt niet of je een beetje goed zit. Je weet alleen dat je beter was dan de afvaller. Of dit veel beter of maar een héél klein beetje beter is, kun je niet zien aan je groene scherm. Hij heeft dus net zoveel kans op overleven van de volgende aflevering als iedere andere kandidaat.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2017, 23:32:49 »
waaronder? 

Mijn eerdere post in deze thread.


Met een groen scherm weet je alleen dat je niet de slechtste was, je weet dus echt niet of je een beetje goed zit. Je weet alleen dat je beter was dan de afvaller. Of dit veel beter of maar een héél klein beetje beter is, kun je niet zien aan je groene scherm. Hij heeft dus net zoveel kans op overleven van de volgende aflevering als iedere andere kandidaat.

Klopt! Kul reden van mij 😅.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 10:10:12 door Stormpie, Reden: 2 berichten samengevoegd »
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2017, 23:46:43 »
Ik ga voor Roos, al 2 keer buiten de groep geweest, dus mogelijk een gebrek aan informatie, en door Yvonne genoemd als haar mol.

Dit zouden ze naar mijn gevoel niet zo duidelijk in beeld brengen, als Roos nog lang in het spel zou blijven.

Natuurlijk kan dit ook een dwaalspoor zijn in de montage, maar dat zou voor mijn gevoel alleen zin hebben als Roos de mol is, maar daar geloof ik niet zo in .

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2017, 23:56:22 »
Jochem


Of Roos

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #72 Gepost op: 17-01-2017, 11:57:44 »
Ik ga voor niemand.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2017, 12:08:30 »
Voor mijn verdenkingen zou het goed zijn als Jochem afvalt - dan heb ik nog maar een verdachte. Voor mijn pool echter niet, daar staat hij al weken als mol dus dan zak ik enorm ::rofl::

Voor mijn pool app zou het niet goed zijn als Thomas afvalt want hij is mijn nummero 1 dit seizoen.

Diederik, Sigrid of Jeroen als afvaller zou fijn zijn want dat is de onderlaag van mensen die heel eventueel nog de mol zoudeen kunnen zijn.

Imanuelle mag niet afvallen. Is veeeeel te leuk!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2017, 12:48:28 »
Imanuelle of Thomas.


Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2017, 15:04:43 »
Ik mis de Roodshow afvallershints

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #76 Gepost op: 17-01-2017, 23:33:29 »
Ik mis de Roodshow afvallershints
Ik ook. Ik dacht eigenlijk dat de tweets van Ik ben de mol de volgende afvaller zouden aanwijzen. Maar daar lijkt het niet op. Of denkt iemand daar anders over?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #77 Gepost op: 18-01-2017, 19:56:51 »
Ik ga voor Roos, al 2 keer buiten de groep geweest, dus mogelijk een gebrek aan informatie, en door Yvonne genoemd als haar mol.
Jeroen is ook al 2x buiten de groep geweest net zoals Roos. Dus hij kan ook al de nodige informatie hebben gemist
De jacht is geopend

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #78 Gepost op: 18-01-2017, 20:46:29 »
Jeroen is ook al 2x buiten de groep geweest net zoals Roos. Dus hij kan ook al de nodige informatie hebben gemist

Ja klopt, ze hebben beiden daardoor mogelijk een informatieachterstand.

Waarom ik dan toch voor Roos ga, is omdat de makers zo duidelijk laten weten dat Yvonne haar verdacht als mol.

We kunnen haar, als de montage klopt natuurlijk, dus wel schrappen als mol.

Mocht ze ver in het spel komen, dan hadden de makers deze informatie wel achtergehouden, omdat je zo dus al een molverdachte kunt elimineren.

Of dat al voor aankomende aflevering geldt, blijft natuurlijk de vraag, maar vandaar dus voor mij Roos als afvaller.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie wordt de afvaller?
« Reactie #79 Gepost op: 19-01-2017, 12:07:07 »
Oh, ik interpreteerde het juist precies andersom. Yvonne spreekt heel duidelijk uit dat ze Roos verdenkt, en valt vervolgens af. Tijdens het napraten met Art zegt ze ook nog eens dat ze vol op één persoon heeft ingezet. Dat geeft mij de indruk dat de regie de kijker wel heel graag het idee wil geven dat Roos dus niet de mol kan zijn.

Voor mij lag het er wat te dik bovenop. Roos staat nog steeds op mijn verdachtenlijstje. Ik denk dat Sanne of Jochem afvalt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison