Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill  (gelezen 53126 keer)

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #100 Gepost op: 17-01-2017, 22:58:53 »
Mooi gedaan! ::ok::

Het hoeven niet losse opdrachten te zijn. Bij de opdracht met de waslijn hangt ook een briefje aan de waslijn zelf (bij het woordje 'geheim'). Ook loop Roos volgens mij zonder opdrachtbriefje naar de code (= niet aantoonbaar), maar daar heeft ze later toch een kaartje. Het is goed mogelijk dat bij opdrachten die gescheiden zijn met geel touw aan beide zijden een kaartje te vinden is.

Dan zou het inderdaad kunnen dat dat dezelfde opdracht is. Het lijkt erop dat bij de uitleg van Art de opdracht van Immanuelle en Thomas niet in beeld is gebracht. Het enige andere wat ik kan bedenken is dat de ton bij die opdracht hoort, aangezien daar geen briefje bij te zien is. De hal waar Immanuelle en Thomas zijn, kon ik echter qua locatie totaal niet plaatsen in de buurt van die ton, er is daar gewoon geen gebouw met zulke grote ramen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #101 Gepost op: 17-01-2017, 22:59:46 »
Ik heb zoveel mogelijk locaties uitgezocht en ik heb deze in een plaatje gezet. Ik heb de exacte locaties van de typmachines, de code en de laptop en de tablet met woorden niet kunnen vinden en van de rode knoppen en het kistje met hangslot zijn er te weinig beelden om ook maar een idee te krijgen van waar deze zich bevinden. De typmachines bevinden zich waarschijnlijk in/dicht bij het gebouw met de 9, de tablet met woorden zal niet al te ver zijn van de waslijnen en de code en de laptop bevinden zich waarschijnlijk in het gebouw rechts van de 5.

Verder lijken de rode knoppen en het kistje met hangslot echt andere opdrachten aangezien er bij beide een envelop te zien is, echter lijken beide ook een gele draad te hebben en dus een deel van de opdracht op een andere locatie.

Wat fijn dat je dit gedaan hebt! Ik vroeg het me al af toen ik die screenshots vd opdrachten maakte.

Hoe weet je trouwens dat die rode knoppen opdracht en het kistjemetcijferslotopdracht een gele lijn hebben? Ik zie dat volgens mij niet in de aflevering.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #102 Gepost op: 17-01-2017, 23:16:18 »
Wat fijn dat je dit gedaan hebt! Ik vroeg het me al af toen ik die screenshots vd opdrachten maakte.

Hoe weet je trouwens dat die rode knoppen opdracht en het kistjemetcijferslotopdracht een gele lijn hebben? Ik zie dat volgens mij niet in de aflevering.

Bij beide opdrachten is een stuk van het gele touw te zien, maar niet zo heel duidelijk. Vooral bij de rode knoppen is het lastig te zien: Het touw begint in de verre linkerhoek en je ziet hem onder tafel naar achteren lopen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #103 Gepost op: 17-01-2017, 23:21:16 »
Top overzicht. Ik vraag me af op basis waarvan je de ton opdracht op positie 8 plaatst.

Ik zie bij de ton Alleen maar water en een brug. Dat zou mijns inziens ook prima op het dak kunnen zijn bij positie 9.

En dan zou op de ladder klimmen van Sigrid aan t begin van de opdracht dus kunnen Duiden op voorkennis. Aargggggg. Ik wil de tunnel niet in.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #104 Gepost op: 17-01-2017, 23:26:19 »
Top overzicht. Ik vraag me af op basis waarvan je de ton opdracht op positie 8 plaatst.

Ik zie bij de ton Alleen maar water en een brug. Dat zou mijns inziens ook prima op het dak kunnen zijn bij positie 9.

En dan zou op de ladder klimmen van Sigrid aan t begin van de opdracht dus kunnen Duiden op voorkennis. Aargggggg. Ik wil de tunnel niet in.

Sigrid had geen aandeel in het vinden van een gele-lijn-opdracht. Aangenomen dat de mol de ontvoeringen op gang wil brengen, en dus de gele-lijn-opdracht(en) zal willen vinden, kan Sigrid de mol niet zijn. Genoeg om je uit de tunnel te houden?  ::tandpastasmiley::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #105 Gepost op: 17-01-2017, 23:45:19 »
Ik ben t niet eens met de aanname over de ontvoering en de gele lijn. Jochem zou dan namelijk ook ontvoerd moeten worden.

Ook de aanname dat de mol ontvoerd werd, vind ik voorbarig omdat twee van de drie ontvoerden al eerder afgezonderd waren en ik niet wil geloven in twee afleveringen wie is de mol met zo n beperkte inbreng van mol roos of mol Jeroen. Dus misschien is de aanname dat de mol ontvoerd werd correct , maar dan hopelijk alleen maar omdat Diederik de mol is  ::tandpastasmiley::.

Komt tijd komt raad,  we zien wat we willen zien en dat maakt dit spel zo mooi

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #106 Gepost op: 17-01-2017, 23:45:46 »
Is dit dan niet een geweldige Molactie van Thomas? Hij begint met rollen en doet Immanuelle geloven dat er in die ruimte iets te vinden is. Maar zien we ergens bewijs (in de vorm van een envelop?) dat dit een officiële opdracht is?



Dit was ook het eerste wat ik dacht. Hoe geniaal om als mol gewoon een nepopdracht te verzinnen en je vervolgens helemaal rot te zoeken wetende dat er niks ligt  ::rofl::.

Maar Thomas pakt duidelijk een molkaartje en leest het samen met Immanuelle op...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #107 Gepost op: 17-01-2017, 23:50:29 »


Art geeft in zijn openingspraatje aan dat er 7 opdrachten te vinden zijn. Vervolgens zien we 7 shots van verschillende mini-opdrachten (plus 1 close up van het cijferslot uit Opdracht 3), voor het gemak heb ik ze hier neergezet en de opdrachten een nummer gegeven op chronologische volgorde:

(...)

Wat ik hier vreemd aan vind, 7 verschillende opdrachten, maar de opdracht van Thomas en Immanuelle zit er niet tussen. Wat kan hier de verklaring voor zijn?
Ik dacht, misschien horen Opdracht 2 en Opdracht 3 bij elkaar? Blijft dat de opdracht van Thomas en Immanuelle er niet in voor komt.



Zouden we weer een schrijvende Mol hebben? Eentje die briefjes neerlegt voor opdrachten die er helemaal niet zijn. 'Hier in deze ruimte is 500 euro te vinden' ... lekker om de kandidaten bezig te houden. En het zou me niet verbazen als de Mol van binnen keihard aan 't lachen was terwijl ie die rollen papier aan 't afrollen was (al is het in dit scenario logischer dat de Mol iemand anders is, iemand die alleen was en dat kon neerleggen, Jochem bijvoorbeeld). Ik zou 't hoe dan ook een supermolactie vinden :-)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 23:52:26 door tumtum »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #108 Gepost op: 17-01-2017, 23:51:49 »
Zouden we weer een schrijvende Mol hebben? Eentje die briefjes neerlegt voor opdrachten die er helemaal niet zijn. 'Hier in deze ruimte is 500 euro te vinden' ... lekker om de kandidaten bezig te houden. En het zou me niet verbazen als de Mol van binnen keihard aan 't lachen was terwijl ie die rollen papier aan 't afrollen was. Ik zou 't hoe dan ook een supermolactie vinden :-)
Dat zou ik echr een heldendaad vinden  ::rofl::

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #109 Gepost op: 17-01-2017, 23:59:45 »
Top overzicht. Ik vraag me af op basis waarvan je de ton opdracht op positie 8 plaatst.

Ik zie bij de ton Alleen maar water en een brug. Dat zou mijns inziens ook prima op het dak kunnen zijn bij positie 9.

En dan zou op de ladder klimmen van Sigrid aan t begin van de opdracht dus kunnen Duiden op voorkennis. Aargggggg. Ik wil de tunnel niet in.

In het shot met de ton is ook duidelijk een railing en een soort buis met mos erop te zien. Zowel de buis als de railing is te zien op positie 8. Ook is er best veel groen te zien en dat komt ook overeen met positie 8.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #110 Gepost op: 18-01-2017, 00:09:01 »
Ik ben t niet eens met de aanname over de ontvoering en de gele lijn. Jochem zou dan namelijk ook ontvoerd moeten worden.

Ook de aanname dat de mol ontvoerd werd, vind ik voorbarig omdat twee van de drie ontvoerden al eerder afgezonderd waren en ik niet wil geloven in twee afleveringen wie is de mol met zo n beperkte inbreng van mol roos of mol Jeroen. Dus misschien is de aanname dat de mol ontvoerd werd correct , maar dan hopelijk alleen maar omdat Diederik de mol is  ::tandpastasmiley::.

Komt tijd komt raad,  we zien wat we willen zien en dat maakt dit spel zo mooi

Huh? Nee ik zeg niet dat de mol ontvoerd moet worden. Ik denk juist van niet. Maar ik denk wél dat de mol die opdrachten wil vinden en dan vervolgens zijn maatje wil laten ontvoeren. Want anders is er geen 3e opdracht. Je bent het er toch wel mee eens dat de gele-lijn-opdrachten de enige zijn waar ontvoeringen plaats kunnen vinden?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #111 Gepost op: 18-01-2017, 00:11:42 »
Beste mensen, ik ben nieuwsgierig naar de volledige tekst die Sanne en Sigrid moesten overtypen. Heeft iemand die al ergens op het forum geplaatst? Er is bij mijn weten nog weinig over gezegd, behalve iets over de verjaardag van Jeroen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #112 Gepost op: 18-01-2017, 02:05:28 »
Ik vraag me af op basis waarvan je de ton opdracht op positie 8 plaatst.
Ik zie bij de ton Alleen maar water en een brug. Dat zou mijns inziens ook prima op het dak kunnen zijn bij positie 9.
Ik denk dat squitleon wel goed zit met de ton bij 8. Op de satellietfoto zie je zelf een betonnenbuis met mos liggen en het klopt wat betreft vloer, hekje en hoogte.

Ik heb zoveel mogelijk locaties uitgezocht en ik heb deze in een plaatje gezet. Ik heb de exacte locaties van (...) de code en de laptop (...) niet kunnen vinden.
Ik heb een plaatje bijgevoegd waar volgens mij de code van Roos & Jochem en de bijbehorende laptop staat. Dit is op basis van het intro praatje van Art, foto's op internet van de binnenkant van dat gebouw, Google Earth (waarbij terug kan gaan in de tijd) en streetview voor de buitenkant.
- O.b.v. het intro praatje van Art en foto's van Google kan je zien dat Roos & Jochem zich rechts achter de rug van Art moeten bevinden. Zoals jij ook had gezien staat Art zo ongeveer bij de overgang van twee daken met verschillende hoogte. De galerij met rode en gele palen is zit alleen onder het lagere dak en dus achter Art. Op een foto is ook vaag iets te zien wat op een schuifdeur lijkt, vandaar dat ik ze halverwege heb gezet, maar dat is zeker niet op de meter nauwkeurig.
- Voordat we Roos zien lopen is er een shot te zien met een loop brug. Op de achter grond hiervan zijn de ramen te zien die links achter Art te zien zijn en de opening in de vloer is daar net opgehouden, dus het is redelijk achter in. (Er zijn nog meer dingen terug te zien op de foto's.)
- Het shot waarin Roos aan het lopen is, is dezelfde loopbrug, maar dan van de andere kant gefilmd (Ik heb deuken in de metalen plaat zitten vergelijken en dat is hetzelfde. Roos loop daarna nog wat door naar achter en een stukje naar links.
- De laptop staat weer bij de overgang van twee daken. Het lijkt alsof ze buiten is, maar daar zit wel degelijk wat boven, alleen waarschijnlijk geen muur aan de verre kant. De betonnen muur die je ziet loopt tot aan de hoogte van de spoorlijn die langs de fabriek loopt. daarboven zie je golf plaat, die overeenkomt met de golfplaat die je vanuit streetview kan zien. Verder zijn er een paar frames waarop je ook de wand kan zien van het stuk overkapping recht van de laptop.

De andere plekken waar jij onzeker over was heb ik nog niet naar gekeken.

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #113 Gepost op: 18-01-2017, 07:01:45 »
Beste mensen, ik ben nieuwsgierig naar de volledige tekst die Sanne en Sigrid moesten overtypen. Heeft iemand die al ergens op het forum geplaatst? Er is bij mijn weten nog weinig over gezegd, behalve iets over de verjaardag van Jeroen.

De tekst is samengesteld uit deze PDF
http://www.orcity.org/sites/default/files/fileattachments/community_development/page/4489/willamette_falls_legacy_project-_historic_context_statement_-sdb.pdf

Lijkt er op dat ze gewoon wat stukken bij elkaar gezet hebben

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #114 Gepost op: 18-01-2017, 09:26:21 »
Mooi locatieoverzicht ::ok::

Kennelijk was het oorspronkelijk  de bedoeling  om op drie locaties een kandidaat te ontvoeren gezien de gele lijnen bij drie opdrachten. Omdat de derde opdracht niet gevonden  is werd alsnog Diederik ontvoerd?

De locatie van Jochem en Roos en de locatie van de heftruck ligt best ver uit elkaar. Dat verklaart ook de tijd die Jochem verbruikt heeft. Het verklaart ook waarom het lang duurde voor dat Yvonne  bij Jochem was. Van locatie 10 naar 7 is best ver. Helemaal als je moet zoeken  op onbekend  terrein.

Thomas en de dames zijn steeds  in dezelfde omgeving  gebleven. Sigrid en Sanne  hebben hun plek helemaal  niet  verlaten.

De Mainstreet loopt  vlak langs  de locaties van waaruit de kandidaten zijn ontvoerd.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2017, 09:34:19 door Moedermol »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #115 Gepost op: 18-01-2017, 11:05:16 »
Heb nog even verder gekeken. De enige plek die ik kan vinden die waarbij het formaat en layout van de ramen aansluit bij de ruimte waar Thomas en Imanuelle op zoek gaan naar de €500 is de plek in het bijgevoegde plaatje.

Nadat ik deze plek had gevonden zag ik pas dat dit direct naast de plek van de groene ton met 500 euro is. Ik ben bang dat dit een molactietje van de makers is: "In deze ruimte is €500 te vinden"... door uit het raam te kijken. ::niet-ok:: Aan de andere kant staat die ton misschien ook wel zo ver achteraf dat het zonder aanwijzing al helemaal niet te vinden is. Nu misschien wel als ze wat meer tijd hadden gehad?
Als dit klopt dan kan de opdracht met het cijferslot toch een andere zijn als die met de rode knoppen

(Ik was even vergeten dat Google Maps tegenwoordig vaak ook 3D aanzichten heeft, waardoor je echt mooi rond kan kijken vanuit de lucht. Best mooi en handig.)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #116 Gepost op: 18-01-2017, 12:47:08 »
Bijgaand een screenshot van de enige close-up van de type-opdracht, het beeld komt 2x voorbij. Het leesbare gedeelte:

Oregon’s Crucible of Industry and Development: Blue Heron Paper Mill

“There cannot be a better situation for a factory village than on the east side of the river, a dry, wide-spread level extends some distance, and the shores form natural wharves for shipping.”

Samuel Parker, June 14, 1837


De uitkomst van het kip-nuggets raadsel is 43. Het aantal tekens op de muur bij de code opdracht is 43. En het aantal woorden in de titel en de eerste alinea van de type-opdracht is dus ook al 43! Verder wordt opgemerkt dat 14 juni de verjaardag van Jeroen is, die dit jaar 43 wordt. Toeval?

Wat mij verder opvalt is dat in de brontekst (dank voor de link, slenting) de titel één woord langer is: "Oregon’s Crucible of Industry and Development: Blue Heron Site, Oregon City". Dat zou het totaal aantal woorden van titel en eerste alinea op 44 brengen, maar die titel is in de opdracht dus één woord ingekort. De eerste alinea en de schrijver en datum staan wel letterlijk in de brontekst.

Het zou frappant zijn als het aantal blaadjes dat aan de waslijn hangt 86 is (2x43), maar dat heb ik niet  kunnen verifiëren.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #117 Gepost op: 18-01-2017, 14:30:23 »
Kennelijk was het oorspronkelijk  de bedoeling  om op drie locaties een kandidaat te ontvoeren gezien de gele lijnen bij drie opdrachten. Omdat de derde opdracht niet gevonden  is werd alsnog Diederik ontvoerd?

Best mogelijk. Het was duidelijk dat er voor deze opdracht op 10 mensen was gerekend (5 duo's) Ook bij de kermis waren meer dan genoeg attracties voor nog 1 kandidaat. De jury had dan uit 7 personen bestaan waardoor er altijd een meerderheid kan komen waar geen discussie over hoeft plaats te vinden. Versterkt mijn vermoeden dat de mol in de heli heeft gezeten maar doordat er erg fanatieke kandidaten mee waren is er van een groepsvrijstelling niets terecht gekomen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #118 Gepost op: 18-01-2017, 14:48:42 »
Best mogelijk. Het was duidelijk dat er voor deze opdracht op 10 mensen was gerekend (5 duo's) Ook bij de kermis waren meer dan genoeg attracties voor nog 1 kandidaat. De jury had dan uit 7 personen bestaan waardoor er altijd een meerderheid kan komen waar geen discussie over hoeft plaats te vinden. Versterkt mijn vermoeden dat de mol in de heli heeft gezeten maar doordat er erg fanatieke kandidaten mee waren is er van een groepsvrijstelling niets terecht gekomen.

Is al vaker gebeurd. Als ik het mij goed herriner was dit ook zo in het seizoen in Japan.
Er was daar Barbara die erin mocht blijven, maar Manuel viel uit.

Als gevolg had je de school-opdracht (die in 2-2-3 werd gespeeld ipv 4x2) en de zandzakken (4-3 ipv 2x4).

Ik denk dat ze bij zulke gevallen altijd voorzien dat die opdrachten dan met ééntje minder worden gespeeld
klaar voor de strijd

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #119 Gepost op: 18-01-2017, 14:53:19 »
Bij beide opdrachten is een stuk van het gele touw te zien, maar niet zo heel duidelijk. Vooral bij de rode knoppen is het lastig te zien: Het touw begint in de verre linkerhoek en je ziet hem onder tafel naar achteren lopen.

Oh dankjewel voor je antwoord, heb hem gisteren vreemd genoeg over het hoofd gezien.

Ja nu je het zegt, beide opdrachten hebben een gele lijn.

Dit shot zat er trouwens ook nog in:



Waar zou deze gele lijn bij horen? Ik dacht zelf aan de opdracht van Roos en Jochem.