Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill  (gelezen 53131 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #140 Gepost op: 19-01-2017, 19:24:20 »
Iemand trouwens enig idee of het volgende shot iets zou kunnen betekenen? Het is de portofoon van Jeroen, nadat hij ontvoerd is, met daaronder een papier met de tekst WAARDE, naast een (doorgeknipte?) gele draad.



Gevoel voor dramatiek van de regie? Of zou er meer achter zitten?


Waarde werd als 2e woord opgenoemd door Diederik en deze heeft hij dus waarschijnlijk als eerste van de lijn genomen waardoor die bovenaan ligt.

De draad stopt omdat Jeroen aan het einde van de draad de opdracht vond dus meer draad was niet nodig.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #141 Gepost op: 19-01-2017, 23:38:24 »
Wat mij nog interesseert is wat Thomas met de dubbelgevouwen envelop heeft gedaan die hij vond en op dat apparaat onder de rol papier legde.
Hij zegt tegen Imanuelle dat er in die kamer een opdracht is te vinden. Vouwt dan de envelop dubbel en legt hem neer.
Thomas begint aan de rol papier te trekken en in het volgende shot ligt de envelop er niet meer. Heeft Imanuelle de envelop gepakt? Die loopt dan verderop in de die ruimte?
Later ligt er een grote hoop papier op de grond, we hebben niet gezien hoe die daar is gekomen.Er hangt een andere envelop aan de muur, zie de foto hiervan op de vorige bladz. Thomas loopt daar langs en ziet hem niet???
In die andere envelop zal de opdracht gestaan hebben of misschien stond er wel meer in de eerste envelop maar heeft Thomas dat niet aan Imanuelle laten zien???
 De montage die wij te zien krijgen vertoont grote leemtes. Jammer!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #142 Gepost op: 19-01-2017, 23:42:39 »
Wat mij nog interesseert is wat Thomas met de dubbelgevouwen envelop heeft gedaan die hij vond en op dat apparaat onder de rol papier legde.
Hij zegt tegen Imanuelle dat er in die kamer een opdracht is te vinden. Vouwt dan de envelop dubbel en legt hem neer.
Thomas begint aan de rol papier te trekken en in het volgende shot ligt de envelop er niet meer. Heeft Imanuelle de envelop gepakt? Die loopt dan verderop in de die ruimte?
Later ligt er een grote hoop papier op de grond, we hebben niet gezien hoe die daar is gekomen.Er hangt een andere envelop aan de muur, zie de foto hiervan op de vorige bladz. Thomas loopt daar langs en ziet hem niet???
In die andere envelop zal de opdracht gestaan hebben of misschien stond er wel meer in de eerste envelop maar heeft Thomas dat niet aan Imanuelle laten zien???
 De montage die wij te zien krijgen vertoont grote leemtes. Jammer!

Hij leest dat er geld te vinden is en Imanuelle zie je mey hem meelezen. Gadoesja

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #143 Gepost op: 19-01-2017, 23:50:05 »
Ik heb dat niet zo gezien, dat Imanuelle meeleest. Heb wel teruggekeken. Leek meer dat ze er een vluchtige blik op wierp. En de vraag blijft, wat is er met die envelop gebeurt en waarom is er niet gezocht naar de opdracht? Althans niet zichtbaar voor ons.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #144 Gepost op: 19-01-2017, 23:55:40 »
Imanuelle pakt de envelop.
In een shot verder zie je dat ze deze in haar hand heeft.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #145 Gepost op: 20-01-2017, 00:16:02 »
Dat is wat ik mij afvraag. Je ziet niet wat er gebeurt. Imanuelle heeft wel iets in haar hand, samen met de porto, maar je kunt niet zien wat het is. Je ziet ook niet dat er verder gezocht wordt. Is belangrijk om het gedrag van zowel Thomas als Imanuelle te beoordelen.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #146 Gepost op: 20-01-2017, 01:37:00 »
Voor mij is het duidelijk een envelop.
Eerst heeft ze hem onder de porto vast en daarna zie je de envelop in haar linkerhand (haar arm zwaait dan langs haar zij).

Ik zie het voordeel ook niet. De mol zou zichzelf onnodig extreem verdacht maken door een envelop voor de ogen van een kandidaat te verstoppen of om de tekst te verdraaien. Als het op een discussie uitdraait of zelfs een fouilleer-actie dan is de mol direct zijn cover kwijt.

Logischer is om buiten het zicht van anderen een envelop te verstoppen. Dus als je bijvoorbeeld even alleen bent.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #147 Gepost op: 20-01-2017, 23:59:15 »
Dat hoeft niet zo te gaan.
Als die envelop inderdaad onder de hoop papier terecht is gekomen, kan hij z.g. gevallen zijn.
Thomas zal de envelop niet voor de ogen van Imanuelle wegwerken, als dat tenminste zo is gebeurd, dat wegwerken dan.
Bovendien, als er iets ongewoons is gebeurd hoeft dat niet meteen een streek van de enige echte MOL te zijn (staat nog niet vast dat Thomas dat is), maar er kan gemold zijn door een kandidaat (Thomas).
Imanuelle loopt weg met haar rug naar Thomas toe, op dat moment zou hij flinke stukken papier van de rol af getrokken kunnen hebben  en op de envelop gelegd hebben.
Allemaal theori trouwens.
Mijn opmerkingen waren in vragende vorm gesteld, vooral omdat er veel stukken weggelaten zijn door de productie.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #148 Gepost op: 24-01-2017, 22:22:20 »
Van Klimduin op widm.nl:

Het 43e element in het periodiek systeem der elementen is Technetium: Tc.


Case closed  :-X

(Wel jammer dat ik dit ook onderzocht had, maar in m'n Jochemtunnel hier geen hint in zag  ::schaam::)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #149 Gepost op: 24-01-2017, 22:42:40 »
Van Klimduin op widm.nl:

Het 43e element in het periodiek systeem der elementen is Technetium: Tc.

Case closed  :-X

(Wel jammer dat ik dit ook onderzocht had, maar in m'n Jochemtunnel hier geen hint in zag  ::schaam::)

Het is een sterke hint (die perfect in mijn kraam past), maar hij is niet van de soort KLAAS MOL CF. Dus de discussies gaan niet stil vallen zoals vorig jaar.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #150 Gepost op: 25-01-2017, 01:48:20 »
Daarom klinkt het juist als sterke hint in de oren.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #151 Gepost op: 25-01-2017, 08:55:31 »
Ik snap alleen niet de hint 43/Thomas/wetenschap/scheikunde. Als dit nu naar Diederik zou wijzen bijvoorbeeld dan zie ik een relatie. Maar nu hebben we 3  elementen: getal 43, Thomas en scheikunde. Waar zit de link?
Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #152 Gepost op: 25-01-2017, 09:36:20 »
Er zijn genoeg zaken die naar Thomas wijzen, maar dit vind ik nou niet zo'n sterke hint. In het kader van Niet kloppende (terugkerende) theorieën ieder jaar ben ik eigenlijk wel benieuwd of een getal in WIDM ooit daadwerkelijk naar het periodiek stelsel heeft verwezen?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #153 Gepost op: 25-01-2017, 12:15:41 »
Van Klimduin op widm.nl:

Het 43e element in het periodiek systeem der elementen is Technetium: Tc.


Case closed  :-X

(Wel jammer dat ik dit ook onderzocht had, maar in m'n Jochemtunnel hier geen hint in zag  ::schaam::)

Bob, ik denk dat dit wel een hint zou kunnen zijn. Het element Tc (Thomas Cammaert) dan, want de productie weet dat hiernaar gezocht zal worden omdat we Diederik als wetenschapper bij de kandidaten hebben.
In ieder geval geweldig dat je dit hebt uitgezocht!
Ik zit overigens nog niet in de Thomas tunnel, ben nog aan het spreiden. Maar een Belgische MOl in NL zou wel geinig zijn. Een Belg die de Nederlanders te slim af is!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #154 Gepost op: 26-01-2017, 06:06:43 »
Elders las ik dat het zou kunnen verwijzen naar de 43e president van Amerika (Bush jr.)  maar goed, hoe dan verder. Lijkt er geeneen republikein te zijn.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #155 Gepost op: 26-01-2017, 11:32:10 »
Elders las ik dat het zou kunnen verwijzen naar de 43e president van Amerika (Bush jr.)  maar goed, hoe dan verder. Lijkt er geeneen republikein te zijn.



Heeft er een kandidaat ooit eens een schoen naar zijn hoofd gekregen of moeite gehad om een poncho aan te doen? In dat geval hebben we de Mol te pakken. ::rofl::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #156 Gepost op: 26-01-2017, 12:10:56 »
Heeft er een kandidaat ooit eens een schoen naar zijn hoofd gekregen of moeite gehad om een poncho aan te doen? In dat geval hebben we de Mol te pakken. ::rofl::

Hahaha  ::rofl::

Zou trouwens ook nog naar de 'tweeling/tweetjes-theorie' kunnen verwijzen.
'George W. (double U) Bush'
Maar wat we daar verder mee kunnen...
« Laatst bewerkt op: 26-01-2017, 12:21:44 door Eva88ab »

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #157 Gepost op: 26-01-2017, 13:54:45 »
Hahaha  ::rofl::

Zou trouwens ook nog naar de 'tweeling/tweetjes-theorie' kunnen verwijzen.
'George W. (double U) Bush'
Maar wat we daar verder mee kunnen...

Dat slaat natuurlijk al helemaal nergens op.. Zeg dan op z'n minst dat er 2 Bush'en president zijn geweest...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #158 Gepost op: 26-01-2017, 15:21:24 »
Dat slaat natuurlijk al helemaal nergens op.. Zeg dan op z'n minst dat er 2 Bush'en president zijn geweest...

Dus in aflevering 10:

"U had al die tijd kunnen weten dat X de Mol is. Het antwoord van het kipnuggetraadsel is 43. De 43e president van de Verenigde Staten was George W. Bush. De W wordt uitgesproken als Double U. Dat is twee keer U. Mol X heeft twee kanaries."


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #159 Gepost op: 26-01-2017, 16:34:05 »
Dus in aflevering 10:

"U had al die tijd kunnen weten dat X de Mol is. Het antwoord van het kipnuggetraadsel is 43. De 43e president van de Verenigde Staten was George W. Bush. De W wordt uitgesproken als Double U. Dat is twee keer U. Mol X heeft twee kanaries."


  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Meer L