Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad  (gelezen 48400 keer)

Offline Gadoesja

• Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #120 Gepost op: 24-01-2017, 00:48:54 »
Hij was inderdaad echt boos. Opvallend voor iemand die zich tot dan toe zo überrelaxed gedragen had.
Ja klopt, je zag de irritatie groeien. Hiermee gaf Jeroen wel prijs dat hij een kandidaat is. Heb zo het idee dat hij wil dat er veel geld wordt verdiend terwijl hij op de achtergrond blijft. Mogelijk heeft hij zich voorgenomen de winnaar te worden en dacht hij dat er onnodig geld uit de pot werd gehouden door het rare gedoe van Sigrid?
Hier vond ik Sigrid ook echt irritant, super nepmol.

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 24-01-2017, 01:03:16 »
Ja klopt, je zag de irritatie groeien. Hiermee gaf Jeroen wel prijs dat hij een kandidaat is. Heb zo het idee dat hij wil dat er veel geld wordt verdiend terwijl hij op de achtergrond blijft. Mogelijk heeft hij zich voorgenomen de winnaar te worden en dacht hij dat er onnodig geld uit de pot werd gehouden door het rare gedoe van Sigrid?
Hier vond ik Sigrid ook echt irritant, super nepmol.

De mol weet dat in de volgende aflevering een veiling is waar veel geld verloren wordt. Ik denk dat de mol juist niet moest mollen bij de auto opdracht, zodat ook de opdracht in de boekenwinkel gespeeld kon worden:
Jeroen wist dat het een lastige opdracht was met de autos en hield zich rustig. Pas toen bleek dat ze het niet zouden halen, leek hij gefrustreerd te worden en reageerde wat boos. Op dat moment was er al niets meer te mollen want toen waren ze al teveel tijd kwijt. Hij ergerde zich vooral aan nep mol gedrag van jochem die de autos in de goede volgorde wilde hebben.
Zo kijk ik er tegenaan.

Offline Blip

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #122 Gepost op: 24-01-2017, 10:42:42 »
Hij ergerde zich vooral aan nep mol gedrag van jochem die de autos in de goede volgorde wilde hebben.
Zo kijk ik er tegenaan.

Idem. Het is toch zonde als je het tweede deel van de opdracht, in de grootste boekenwinkel ter wereld, niet kunt uitvoeren? Dat had een leuke speurtocht opgeleverd. Jeroen wilde voorop rijden, maar zowel Jochem als Sigrid wilden dat pertinent niet. Als Jochem Jeroen verdenkt, zal het niet zozeer nepmolgedrag van hem zijn geweest, maar meer de vrees dat Jeroen de opdracht zou verpesten als hij voorop zou rijden. Terwijl ik juist vermoed dat Jeroen (als mol) wilde dat ze op tijd zouden zijn voor het tweede deel van de opdracht, aangezien dat leuke televisie op had moeten leveren. Vergeet niet dat Jeroen in de eerste aflevering ook in de groep zat die de vrijstellingen vond, zodat de bioscoopopdracht volgens plan kon doorgaan.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #123 Gepost op: 24-01-2017, 11:20:56 »
toch leuk dat iedereen in deze opdracht dezelfde beelden ziet, maar er compleet andere interpretaties aanhangt. is jochem hier Mols of sigrid ivm omdraaien 10 of 11. is thomas hier mols of sanne voor t verkeerd rijden. is t mols van jochem om in volgorde te willen rijden?? volgens mij maakt t niet zoveel uit.

Voor mij is deze opdracht mislukt vanaf t eerste moment en hier werkt iedereen aan mee.. men rijdt door rijd, te hard,  op de busbaan etc .

jammer voor al die mooie boeken dat ze niet aankomen op de eindbestemming en ik denk dat art daar boos over was, maar gedane zaken nemen geen keer.

voor de kol maakt t denk ik niet uit of ze bij powells books geraken, er komt toch geen geld in de pot.hij/zij kan het echter betreuren ivm evt hints in de te zoeken boeken, maar dan komt art to the rescue.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 24-01-2017, 11:49:00 »
De mol weet dat in de volgende aflevering een veiling is waar veel geld verloren wordt. Ik denk dat de mol juist niet moest mollen bij de auto opdracht, zodat ook de opdracht in de boekenwinkel gespeeld kon worden:
Jeroen wist dat het een lastige opdracht was met de autos en hield zich rustig. Pas toen bleek dat ze het niet zouden halen, leek hij gefrustreerd te worden en reageerde wat boos. Op dat moment was er al niets meer te mollen want toen waren ze al teveel tijd kwijt. Hij ergerde zich vooral aan nep mol gedrag van jochem die de autos in de goede volgorde wilde hebben.
Zo kijk ik er tegenaan.

Ja, ik kan een heel eind met je meegaan in deze redenering. Maar ga jij er dan van uit dat Jeroen de MOL is? Dat hoeft toch eigenlijk niet hier? Hij wilde de enveloppen open hebben, aan de eindstreep, om te weten wat er verder had moeten gebeuren.
Waarom zou Jeroen zich ergeren aan Jochem? Als Jeroen op tijd bij het einddoel wilde zijn was het toch ok dat de auto's in goede volgorde zouden rijden? Zolang ze maar op tijd zouden zijn.

Hoe meer ik er over nadenk, ga ik er van uit dat deze opdracht NIET had moeten mislukken.
Immers er was een vervolgopdracht in de boekwinkel. Alleen de MOL wist dat er tijdens de rit NIET gemold moest worden. Het falen is dus te danken aan nepmollen.
Ergo, we moeten zoeken naar diegene die het meest zijn/haar best heeft gedaan op tijd bij de boekwinkel aan te komen.

Mee eens?

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #125 Gepost op: 24-01-2017, 12:58:25 »
Eerst dacht ik dat de mol de autorit zoveel mogelijk zou willen verpesten, maar ik begin meer en meer (naar aanleiding van bovenstaande analyses) te twijfelen. Op tijd aankomen zou namelijk nog niet inhouden dat het geld verdiend zou worden! Sterker nog, de mol zou dat vast en zeker wel kunnen voorkomen. Het is ook echt jammer dat we deze fameuze boekhandel niet van binnen hebben gezien! Mijn favoriete scènes uit WIDM zijn vaak in boekhandels / bibliotheken: Paulien, Carolien en Kees in Zuid-Afrika was echt briljant! Maar de mol wil natuurlijk ook niet ruim op tijd aankomen, dus zal zeker in het begin van de opdracht nogal lopen vertragen (Jochem die zijn porto uitzet, Diederik die liedjes gaat zingen, Thomas/Sanne die het centrum bijna verlaten). Aan het einde van de opdracht wil de mol gewoon op tijd aankomen, zodat we op zijn minst die briljante boekhandel van binnen zien. Jochems afleiding van het op volgorde rijden lijkt mij daardoor geen molactie.

Offline molecula

• Forumlid
  • I'm gonna rope you
« Reactie #126 Gepost op: 24-01-2017, 13:37:38 »
Maar de mol wil natuurlijk ook niet ruim op tijd aankomen, dus zal zeker in het begin van de opdracht nogal lopen vertragen (Jochem die zijn porto uitzet, Diederik die liedjes gaat zingen, Thomas/Sanne die het centrum bijna verlaten).

Ik ben het met je eens dat de boekhandel gevonden moest worden, met dien verstande dat Diederik pas veel later liedjes is gaan zingen. De montage heeft dat liedje veel eerder in de opdracht geknipt, waarbij het lijkt alsof ze de boel aan het verstieren waren, maar ze zongen het pas toen alle kandidaten rondjes aan het rijden waren rond het Terry Schrunk Plaza, waar Jochem de eerste aanwijzingen probeerde te lezen en waarna de route pas kon beginnen. Roos en Diederik moesten daarop wachten en hadden alle tijd om te zingen.

Ook hebben Thomas & Sanne het eigenlijk best nog wel goed gedaan in het begin. Ze raken de anderen weliswaar weer kwijt op 5th Av, maar voordat ze het speelveld verlaten slaan ze 2 keer links en rijden weer het centrum in over 4th Av. Het is juist Diederik die de rest uit het speelveld leidt en ze mijlenver uit de stad brengt.

Zie voor een volledig overzicht van de gereden routes:
https://drive.google.com/open?id=1xt3e1h1CIVi7lYI3vNLl6tuUzRw&usp=sharing

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 24-01-2017, 15:46:45 »
In een interview met Roos in de Telegraaf stond dit over de opdracht:

Citaat
Wat had Ellie Lust gevonden van jullie etherdiscipline bij die auto-opdracht?
“Ik heb Ellie heel hoog zitten! Ik heb geprobeerd het goed te krijgen, maar dat was moeilijker dan het lijkt. Er waren zoveel mogelijkheden om de boel te vernachelen: stoplichten, een afslag missen, de volgorde. Ik probeerde de boel steeds samen te vatten, te vragen waar iedereen was, of ik verstaanbaar was over de radio. Ellie geloof me, ik heb mijn best gedaan.”

Hebben we Roos in beeld ook maar iets zien samenvatten tijdens deze opdracht? Dit is er echt helemaal uitgeknipt voor mijn gevoel.

Offline Zeeuwse

• Forumlid
  • Spannend spel!
« Reactie #128 Gepost op: 24-01-2017, 16:04:43 »
Mooie tip.

En deze vind ik nog mooier. Ik was namelijk vanmiddag net geswitcht naar Jeroen als potentiële Mol. Al die tweetjes zouden zomaar op hem kunnen slaan.

Ik hoop zo, dat het 'Rembrandt-boek' toch de diary versie zal blijken te zijn, want daar zou als extra nog een verwijzing naar het molboek (meer een dagboek) van Jeroen in kunnen zitten.

'De verwarde cavia' gaat over de afdeling Communicatie van een kantoor. Radio is bij uitstek een communicatiemedium.

Every contact leaves a trace: contact - communicatie. Liggen dicht bij elkaar.

Tja, en dan Miss Mole. Daar ben ik nog niet uit. Wel heb ik in een recensie gelezen dat de hoofdpersoon zich heel braaf aangepast voordoet (en in wezen natuurlijk het tegendeel is). Maar dat kan op meer mensen slaan.

Interessant!
Ik leen even een screenshot  :o

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 24-01-2017, 16:07:18 »

Interessant!
Ik leen even een screenshot  :o

Duidelijk Sigrid haar gestreepte shirt/trui die weerkaatst wordt.

Offline Blinker

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 24-01-2017, 16:12:12 »
In een interview met Roos in de Telegraaf stond dit over de opdracht:

Hebben we Roos in beeld ook maar iets zien samenvatten tijdens deze opdracht? Dit is er echt helemaal uitgeknipt voor mijn gevoel.

Opdracht duurde 60 minuten.
Wat zien wij?
Hooguit 10 minuten...helaas!!!

Offline Zeeuwse

• Forumlid
  • Spannend spel!
« Reactie #131 Gepost op: 24-01-2017, 16:13:06 »
Duidelijk Sigrid haar gestreepte shirt/trui die weerkaatst wordt.

Ja dat is zo, maar het lijkt best wel op het Mollogo.
Denk niet dat Sigrid de Mol is, maar blijf Jeroen heel verdacht vinden.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 24-01-2017, 16:13:55 »

Ja dat is zo, maar het lijkt best wel op het Mollogo.
Denk niet dat Sigrid de Mol is, maar blijf Jeroen heel verdacht vinden.

Het lijkt op een vingerafdruk, maar het is verre van een hint uiteraard. Gewoon weerspiegeling. ;)

Offline Blinker

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 24-01-2017, 16:17:03 »
De Mol rijdt uiteraard in een Zwarte auto.

De Mol bepaald het spel.
Begin tot einde.
Het spel begint bij auto 1

Oftewel Hier en Nu

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 24-01-2017, 20:58:55 »
Ja, ik kan een heel eind met je meegaan in deze redenering. Maar ga jij er dan van uit dat Jeroen de MOL is? Dat hoeft toch eigenlijk niet hier? Hij wilde de enveloppen open hebben, aan de eindstreep, om te weten wat er verder had moeten gebeuren.
Waarom zou Jeroen zich ergeren aan Jochem? Als Jeroen op tijd bij het einddoel wilde zijn was het toch ok dat de auto's in goede volgorde zouden rijden? Zolang ze maar op tijd zouden zijn.

Hoe meer ik er over nadenk, ga ik er van uit dat deze opdracht NIET had moeten mislukken.
Immers er was een vervolgopdracht in de boekwinkel. Alleen de MOL wist dat er tijdens de rit NIET gemold moest worden. Het falen is dus te danken aan nepmollen.
Ergo, we moeten zoeken naar diegene die het meest zijn/haar best heeft gedaan op tijd bij de boekwinkel aan te komen.

Mee eens?

Jeroen is voor mij de mol, dit had ik al vanaf het gif-filmpje. En in de afleveringen erna (Vooral afl. 2) ben ik er vrij zeker van dat hij het kan zijn.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #135 Gepost op: 24-01-2017, 22:59:22 »
Jeroen verdacht in afl 2?  Deed hij daarin überhaupt mee ::zwaai:: ::pinokkio::.

Er is geen ironie emoticon , jammer

Offline FaelanYazz

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 24-01-2017, 23:06:40 »
Jeroen verdacht in afl 2?  Deed hij daarin überhaupt mee ::zwaai:: ::pinokkio::.

Er is geen ironie emoticon , jammer

::rofl::

Propaganda voor Jeroen. Je moet als productie toch wat als alweer na afl. 3 de mol bekend is (en nu zelfs zonder kloosterhint) ;)

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 24-01-2017, 23:12:52 »
Jeroen is voor mij de mol, dit had ik al vanaf het gif-filmpje. En in de afleveringen erna (Vooral afl. 2) ben ik er vrij zeker van dat hij het kan zijn.

Ja ok, dat is jouw mening. Maar toch lijkt het mij een goed idee om nog eens terug te kijken (Had zelf nog geen tijd) wie het meeste zijn/haar best deed om op tijd bij de boekhandel te zijn. Immers alleen de MOL wist dat ze daar moesten zijn en dat daar een vervolgopdracht lag.
Kan Jeroen zijn omdat hij duidelijk geïrriteerd was. Alhoewel de MOL dat niet zo zou laten blijken. Maar misschien ook iemand anders.
Dit is eigenlijk wel een leuk uitgangspunt, kijken of wij de Mol kunnen vinden aan de hand van zijn/haar gedrag mbt het WEL vinden van de boekwinkel

Offline molecula

• Forumlid
  • I'm gonna rope you
« Reactie #138 Gepost op: 24-01-2017, 23:43:42 »
Immers alleen de MOL wist dat ze daar moesten zijn en dat daar een vervolgopdracht lag.
...
Dit is eigenlijk wel een leuk uitgangspunt, kijken of wij de Mol kunnen vinden aan de hand van zijn/haar gedrag mbt het WEL vinden van de boekwinkel

Ook al wist alleen de mol de eindbestemming, iedereen wist dat er nog een vervolgopdracht kwam. Art zegt immers: "Door de gegevens in de enveloppen op de eindbestemming goed te combineren kunnen jullie in totaal 2000 euro verdienen."
En ook al was het wellicht betere TV geweest als de boekwinkel was gevonden, en ook al had de productie dat liever gewild, denk ik niet dat de mol enige moeite heeft gedaan om de winkel alsnog te vinden, toen allang duidelijk was dat Sigrid 2 aanwijzingen omgewisseld had.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #139 Gepost op: 25-01-2017, 00:30:25 »
Ook al wist alleen de mol de eindbestemming, iedereen wist dat er nog een vervolgopdracht kwam. Art zegt immers: "Door de gegevens in de enveloppen op de eindbestemming goed te combineren kunnen jullie in totaal 2000 euro verdienen."
En ook al was het wellicht betere TV geweest als de boekwinkel was gevonden, en ook al had de productie dat liever gewild, denk ik niet dat de mol enige moeite heeft gedaan om de winkel alsnog te vinden, toen allang duidelijk was dat Sigrid 2 aanwijzingen omgewisseld had.

Het valt daarenboven zeer te betwijfelen of de Mol in zijn eentje deze opdracht had weten te redden zonder zichzelf in de kaarten te laten kijken. Wat kun je als Mol in des hemelsnaam doen als alle kandidaten collectief een andere koers varen (of rijden, in dit geval)?
Woosie down?