Ik heb de gereden route inbeeld gebracht op
https://drive.google.com/open?id=1xt3e1h1CIVi7lYI3vNLl6tuUzRw&usp=sharingHet is opvallend hoe ver ze gekomen zijn. Als Sigrid aanwijzing 10 & 11 niet had omgewisseld dan hadden ze Powell's hoogstwaarschijnlijk gevonden. Petje af daarvoor.
Er is zo te zien niet zo veel gewijzigd in de montage, qua volgorde. Wel knippen ze wanneer het misgaat wat fragmenten bij elkaar om het chaotischer over te laten komen. Zo knippen ze dan naar een eerder fragment waarin Sigrid de route nog aan het uitvogelen is in de buitenwijken en zegt "11. Wat stond er nou?" Jeroen: "Ik heb het echt niet onthouden"
Een opvallend detail: Jochem & Ima lezen aanwijzing 1 precies op de plek van die aanwijzing, dus precies op het beginpunt. Ze zijn dan rondjes aan het rijden rond het Terry Schrunk Plaza, waar Sanne & Thomas zich ook bij hen voegen en eindelijk de eerste 3 aanwijzing genoteerd worden. Toeval?
Trouwens, Diederik & Roos worden met een montageknip nog wel even verdacht gemaakt. Ze zingen "Country Road" pas als ze rondjes rijden rond het Terry Schrunk Plaza, niet als ze net Sanne & Thomas kwijt zijn.
De duidelijkste molacties:
- Thomas die overduidelijk te hard rijdt en de groep lost aan het begin van de opdracht.
- Diederik die vervolgens de rest aanvoert, de fout maak de snelweg op te slaan, en ook in de buitenwijken steeds maar zuidelijk blijft rijden.
- Sigrid die aanwijzing 10 & 11 omwisselt, zelfs nadat Jochem haar daar (weliswaar nogal knullig) op gewezen heeft. Ik denk dat hierdoor duidelijk is geworden dat hij de mol niet kan zijn, mochten mensen daar nog aan twijfelen.