Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling  (gelezen 51516 keer)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #160 Gepost op: 31-01-2017, 03:44:54 »
Ben benieuwd wat de reacties hier zouden zijn geweest als de kandidaten inderdaad NIET hadden geboden. Dan waren de negatieve reacties natuurlijk ook niet van de lucht geweest. De kandidaten weten of zouden moeten weten dat bij een dergelijke opdracht het eindresultaat dramatisch voor de inhoud van de pot zou zijn. Voordeel is wel dat ze nog veel afleveringen en opdrachten hebben om de pot weer aan te vullen. Voor hetzelfde geld was de veiling pas in aflevering 8 gekomen.

Overigens heeft Art ook deze keer de jokers in de speelautomaat op de kermis niet genoemd. Blijf het vreemd vinden waarom deze wel in beeld is gebracht en de kandidaten er dus nog steeds niets van af weten (behalve dat ze het nu op tv hebben gezien natuurlijk)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #161 Gepost op: 31-01-2017, 05:46:47 »


Dit jaar zijn er geen hints nodig voor mij (en de meesten hier gezien de poll): net gevangen voor het eind met dubbel geld, toch maar die lage attractie, half 1000tje over de finish brengen, niks vinden in de fabriek, door oranje rijden, drankjes of maskers op het strand, niks bij de hooibalen, de foute leugenaar aanwijzen en nu de veiling als ongegeneerd hoogtepunt. Gelukkig moest hij zich eerst nog bezig houden met het doen slagen van de hele opzet rondom de vrijstellingen in aflevering 1 ipv te mogen mollen.


Mee eens dat dit allemaal prima acties van een mol kunnen zijn, maar met name de acties in de duinen, bij de rodeo en t continue bieden en terugtrekken in deze veiling, zijn voor alle deelnemers zichtbaar of terug te leiden. Dat maakt me wat huiverig om Alleen maar Thomas als mol te willen zien.
Als Thomas mol is en er is 1 deelnemer die deze acties live heeft meegemaakt dan kan het toch niet Anders dan dat die Thomas meepakk n bij de verdachten.
Geen goede uitgangspositie voor  een mol.

Met name een nauwelijks biedende sigrid heeft hier alle tijd gehad om te kijken wie er nu exact biedt. Oke die murmelende pastoor vooraan maakt t niet super makkelijk om te Horen wat de bieding is, en de handjes gaan niet zo maar de lucht in, maar je Moet toch meekrijgen wie er opmerkelijk vaak biedt.

Ik zou hier als mol misschien zelf voor een joker gaan.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #162 Gepost op: 31-01-2017, 15:13:52 »


Ik zou hier als mol misschien zelf voor een joker gaan.
Ik ook. Thomas molt idd niet best.  ::tandpastasmiley::


Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #163 Gepost op: 31-01-2017, 17:25:54 »
Ik ook. Thomas molt idd niet best.  ::tandpastasmiley::



Thomas heeft nog niets uitzonderlijks gedaan in de ogen van zijn slachtoffers, mits de verdenkingen kloppen die gebiecht worden. Gaat hij nu de joker voor zulke enorme bedragen binnenharken dan valt hij meer op. Nu is hij "verstandig" gestopt, verschuilt zich een beetje met de gedachte dat hij dacht dat de 1300 per joker was en moppert wat over de penningmeester. En valt hij dus weer weg achter Diederik, Jochem, Sanne en Jeroen. Verdeel en heers...

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #164 Gepost op: 31-01-2017, 21:16:05 »
Ik ben wel benieuwd wat er was gebeurd als Jeroen wel de hele pot had verzekerd. Waarschijnlijk de Mol dan juist heel voorzichtig geboden: het haalde toch niets uit (voor) de pot. En als het bijvoorbeeld tot 4000 was geweest, hadden we Thomas misschien pas vanaf dat bedrag 'de smaak te pakken' zien krijgen ::hypocriet::

Hoe dan ook, dit is speculatie over de aard van het spel, niet iets waar we de Mol nog mee kunnen vinden.
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #165 Gepost op: 31-01-2017, 21:40:48 »
Thomas heeft nog niets uitzonderlijks gedaan in de ogen van zijn slachtoffers

mwah de duinen: het is toch voor iedereen na te gaan dat juist thomas met 1 helftje van 1000 ver voor de tijd over de finish komt.
goh: rodeo hij komt toch wederom in de sleutelrol en faalt in t zicht van de haven
en dan nu veel bieden en niks winnen

ik zou niet weten waarom ik hem als deelnemer niet zou verdenken.

dus ik vind de acties van thomas zeker niet slecht maar t wil er bij mij niet in dat geen deelnemer hem verdenkt. daar komt een stuk montage om de hoek kijken. en ik heb nog steeds thomas niet als nr 1 op mn mollen lijst, voor mij is hij de ideale bliksemafleider en spint de echte mol er zijn garen mee hoe thomas zich gedraagt.



Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #166 Gepost op: 31-01-2017, 23:51:27 »
Hoe hebben ze eigenlijk die kalveren mee naar huis gekregen?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #167 Gepost op: 31-01-2017, 23:51:41 »
Wie is volgens jou de echte mol. Ik vind het lastig omlangs het gedrag van thomas heen te kijken en weet niet of het een tunnel is of misleiding vd productie.......
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #168 Gepost op: 1-02-2017, 08:13:33 »
mwah de duinen: het is toch voor iedereen na te gaan dat juist thomas met 1 helftje van 1000 ver voor de tijd over de finish komt.
goh: rodeo hij komt toch wederom in de sleutelrol en faalt in t zicht van de haven
en dan nu veel bieden en niks winnen

ik zou niet weten waarom ik hem als deelnemer niet zou verdenken.

dus ik vind de acties van thomas zeker niet slecht maar t wil er bij mij niet in dat geen deelnemer hem verdenkt. daar komt een stuk montage om de hoek kijken. en ik heb nog steeds thomas niet als nr 1 op mn mollen lijst, voor mij is hij de ideale bliksemafleider en spint de echte mol er zijn garen mee hoe thomas zich gedraagt.



Je hebt gelijk. Ik ben nu definitief uit mijn Thomas tunnel. Had de parallellen tussen Thomas en Art - toen hij kandidaat was - nog niet door omdat dit het eerste seizoen is dat ik zie.

Wat er op Thomas zijn Twitter staat klopt denk ik ook gewoon:  hij is letterlijk acteur / kandidaat in WIDM

Goed gevonden.

Ik denk toch dat je verkeerd zit met Jeroen als mol en neig nu heel sterk naar Sanne na haar sturende rol bij het verplaatsen van het penningmeesterschap van Diederik en Imanuelle naar één ander persoon.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #169 Gepost op: 1-02-2017, 08:32:00 »
Hoe hebben ze eigenlijk die kalveren mee naar huis gekregen?

Haha, ik dacht ook al: eigenlijk is nu de potstand "+ drie koeien". ::bakkertje::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #170 Gepost op: 1-02-2017, 09:44:23 »
Haha, ik dacht ook al: eigenlijk is nu de potstand "+ drie koeien". ::bakkertje::

Precies! Dus nu krijgt de winnaar de pot en 3 koeien.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #171 Gepost op: 1-02-2017, 10:29:15 »
Ik hoop maar dat de koeien niet zijn meegegaan met de Oregon Trail.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #172 Gepost op: 1-02-2017, 10:40:15 »
Ik hoop maar dat de koeien niet zijn meegegaan met de Oregon Trail.
::rofl::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #173 Gepost op: 2-02-2017, 13:07:12 »
Wat ik me trouwens nog bedacht over de veeveiling is het volgende:

We gaan er van uit als de mol niet de penningmeester is, hij het beste een zo laag mogelijk bedrag kan noemen om zo het gemiddelde omlaag te krijgen. Maar persoonlijk denk ik juist dat het wel goed uitkomt voor de mol om een hoger gemiddelde te krijgen. De kandidaten gaan er zo namelijk vanuit dat ze meer te besteden hebben.

Vb. Als het gemiddelde 3500 was, werd dit bedrag in de eerste ronde ook al wel gehaald. De kandidaten die dachten dat ze gratis 3500 per persoon konden besteden, zouden dus zelfs in ronde 2 en 3 nog minstens 3500 euro uitgeven.
Er van uitgaande dat de kandidaten ongeveer 1000-2000 euro overhebben per joker bovenop het gemiddelde, zou er bij een gemiddelde van 3500 er 3x ongeveer 5000 euro worden geboden. Dan zou er dus 11.500 euro uit de pot verdwijnen (als de pot tenminste in de min kan bij deze opdracht).

En stel dus dat het gemiddelde 0 euro was, dan was er in totaal wellicht maximaal (maar) zo'n 6000 euro uit de pot gegaan. In dat opzicht lijkt mij het niet logisch om als mol 0 euro te zeggen.

Dus als de mol niet de penningmeester was, dan lijkt het mij het meest aannemelijk dat Thomas of Diederik de mol is.

Optie 2 is natuurlijk dat Jeroen de mol is.
(Zelf denk ik overigens dat Thomas de mol is, en daar sluit deze theorie natuurlijk mooi bij aan.)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #174 Gepost op: 2-02-2017, 20:27:25 »
En stel dus dat het gemiddelde 0 euro was, dan was er in totaal wellicht maximaal (maar) zo'n 6000 euro uit de pot gegaan. In dat opzicht lijkt mij het niet logisch om als mol 0 euro te zeggen.
Uit het dagboek van de Mol lijkt het er op dat als ze allemaal 0 euro hadden gezegd dat er dan geen veiling was geweest. Kans daarop is natuurlijk zeeeer klein, wat de Mol ook wel weet.

Citaat van: WIDM Daboek link=http://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/artikel/dagboek-van-de-mol-afl-4/
Stel dat ik zeg; 0 euro. Ik geef namelijk niks om jokers en voor niks gaat de zon op. Wat dan? Zou de rest dat ook doen? Zullen ze weten wat komen gaat? En denkt de rest nog wel eens aan de wijze woorden van Jol? Ik hoop het voor ze, maar denk van niet. Al weet je het natuurlijk nooit helemaal zeker. Dus stel, ik noem een bedrag (niet teveel natuurlijk, want nogmaals; voor niets gaat de zon op en het moet mij ook wat opleveren). Dan gaat de veiling sowieso door. En zullen we zien wie zich laat verleiden. Go with the flow.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #175 Gepost op: 3-02-2017, 13:11:39 »
Ik blijf er bij: Immanuele is De Mol...

Ook bij deze opdracht weer. Meerdere kandidaten vallen teveel op, mollen te veel.
Thomas is niet zeker van zijn zaak en wil hoe dan ook een jokert hebben. Maar trekt wel tot 3x toe zijn keutel in omdat hij zichzelf daarmee verdacht maakt.
Jochem, Diederik en Sanne ook. Mollen erg opzichtig.

Ook Jeroen trouwens: die is slim genoeg om te bedenken dat als hij de grens laag stelt hij de verdenkingen op zich weet.
Geloof me: Jeroen is het niet. Dat baseer ik op slechts één opdracht uit een andere aflevering.

Blijft Immanuele over. Want waarom biedt ze de eerste keer mee en de andere keren niet? Zo graag wilde ze de jokert dus niet hebben kennelijk...
Kennelijk wil ze kijken wat er gebeurt als zij de prijs opdrijft. En dat verliep wonder boven wonder prima.

Ook bij andere opdrachten is ze sneaky bezig. In mijn beleving is ze bij geen van de opdrachten de opvallendste geweest: ze zorgt er voor dat iemand anders de volle aandacht krijgt...

 ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #176 Gepost op: 3-02-2017, 14:00:40 »


Ook bij andere opdrachten is ze sneaky bezig. In mijn beleving is ze bij geen van de opdrachten de opvallendste geweest: ze zorgt er voor dat iemand anders de volle aandacht krijgt...

 ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

de kermisopdracht gezien?
klaar voor de strijd

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #177 Gepost op: 3-02-2017, 15:22:47 »
Wat ik me trouwens nog bedacht over de veeveiling is het volgende:

We gaan er van uit als de mol niet de penningmeester is, hij het beste een zo laag mogelijk bedrag kan noemen om zo het gemiddelde omlaag te krijgen. Maar persoonlijk denk ik juist dat het wel goed uitkomt voor de mol om een hoger gemiddelde te krijgen. De kandidaten gaan er zo namelijk vanuit dat ze meer te besteden hebben.

De kandidaten (buiten de mol) weten niet wat het gemiddelde bod is en hoeveel Jeroen verzekerd heeft. De mol heeft er juist alle belang bij om het bedrag dat ze kosteloos mogen besteden aan de veiling zo laag mogelijk te houden.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #178 Gepost op: 3-02-2017, 15:34:19 »
De kandidaten (buiten de mol) weten niet wat het gemiddelde bod is en hoeveel Jeroen verzekerd heeft. De mol heeft er juist alle belang bij om het bedrag dat ze kosteloos mogen besteden aan de veiling zo laag mogelijk te houden.
Art vertelde de kandidaten dat ze 1300 euro vrij te besteden hadden. Dit zette gelijk een norm van wat een joker waard was, aangezien niemand onder het gratis bedrag zou gaan bieden bij de eerste joker.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #179 Gepost op: 3-02-2017, 16:24:45 »
de kermisopdracht gezien?

En haar reactie toen Sanne weg van de Thai liep. Dat was ook 1000 euro in de pot.