Auteur Topic: [KANDIDAAT] Annelies  (gelezen 59435 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Annelies
« Reactie #160 Gepost op: 7-03-2017, 18:43:34 »
Wat ik in deze aflevering vooral tegen haar vond spreken, is dat ze bij het laatste woord als enige voor (het juiste) baba wilde gaan. Misschien had ze al door dat ze die discussie niet ging winnen?

Dacht haar bij Monet helemaal af te kunnen strepen, maar dat bleek toch fout te zijn. :P

Nog steeds verdacht, maar ik heb wel mijn twijfels.

Annelies wordt sowieso door Eline verdacht en scherp in de gaten gehouden. Ze komt met verschillende verkeerde suggesties en draait het dan om: ze kiest voor het goede baba wat voor de kandidaten die haar verdenken of niet meer zo vertrouwen deze opdracht reden genoeg is om daar juist niet voor te kiezen. Daarnaast zaaide ze al twijfel door baba eerst met grootvader te associëren.

Op momenten zie ik Annelies als Mol heel subtiel te werk gaan. Maar misschien zie ik  ::spook:: ::spook::...

Offline Duncton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #161 Gepost op: 7-03-2017, 19:03:44 »
Ja, kan. En voor 300 euro (waarvan ze misschien dacht dat die toch al niet meer gewonnen ging worden) hoef je het ook niet te laten.

Bij de andere kandidaten zijn ook hetzelfde soort kanttekeningen te plaatsen en bij Annelies tot nu toe eigenlijk het minst. Toch blijf ik het lastig vinden om haar als mol te zien. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #162 Gepost op: 7-03-2017, 22:50:20 »
Mijn mening is juist dat annelies eline in de gaten heeft als mol vanaf de quizvragen bij de Mandela run. En dus vaak de proeven aan zich voor bij laat gaan om eline te observeren. In de discussie bij t laatste woord bij de electro proef lijkt t of annelies Wacht welke keuZe haar mol maakt. Eline maakt Snel een meerderheid als robin en Sam al voor t verkeerde antwoord gingen.

Het was wel opvallend dat annelies al eerder over baba bezig was en dat t in sommige taken voor ouderen zou worden gebruikt. Evt met voorkennis verwarring Scheppen?
Blijft voor mij de moeilijkste deelnemer om te peilen.

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 7-03-2017, 22:50:58 »
Ik zit nog steeds in de Annelies tunnel. Het is zo duidelijk in mijn ogen, maar dat komt echt door tunnelvisie.

Opdracht 1: probeert vertrouwen te winnen, maar geeft ook foute antwoorden
Opdracht 2: zorgt ervoor dat de hele opdracht mislukt
Opdracht 3: kan ze vrij weinig aan doen  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 8-03-2017, 10:30:22 »
Baba/papa is etymologisch in bijna elke taal papa of grootvader.
Afrikaans (en Hongaars) zijn zeldzame uitzonderingen hierop.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #165 Gepost op: 8-03-2017, 20:01:49 »
Annelies meldde zich ook al aan voor de originele molreeksen van zo'n zeventien jaar geleden staat in het artikel van Humo dat ik vandaag plaatste. Hieruit blijkt maar weer hoe gedreven ze is om het spel te spelen. :D

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 8-03-2017, 20:21:38 »
En dat zeg je zo maar heinz m Zonder een glimlach?.   ::hypocriet::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #167 Gepost op: 8-03-2017, 20:25:52 »
En dat zeg je zo maar heinz m Zonder een glimlach?.   ::hypocriet::

Ja! ;D

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 8-03-2017, 21:04:16 »
Annelies meldde zich ook al aan voor de originele molreeksen van zo'n zeventien jaar geleden staat in het artikel van Humo dat ik vandaag plaatste. Hieruit blijkt maar weer hoe gedreven ze is om het spel te spelen. :D

:O Wow dat sterkt me wel in het vermoeden dat ze de mol zou kunnen zijn. Zo lang gewacht op een plekje bij de Mol, dan wil je vast ook alles meemaken.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #169 Gepost op: 9-03-2017, 00:38:53 »
Als subtiele hint van Annelies zou ik 'het niet kunnen lezen / zien van zaken, omdat ze haar bril niet op heeft'
BLINDE MOL!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline lilith

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
« Reactie #170 Gepost op: 9-03-2017, 16:44:14 »
Aan het einde van opdracht 1 geeft Hans een woord door. Annelies zegt:oh dat is Turks. Maar bleek Deens te zijn.  ::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 9-03-2017, 21:07:52 »
Het moet Annelies zijn. Zo zeker Monet zeggen terwijl het Manet is, die er ook tussen zit. Als je een beetje twijfelt, twijfel je tussen Manet en Monet. En wie kiest nu de Notre Dame als hoogste gebouw terwijl er de Big Ben tussenzit.
Duidelijk!
Ik vraag me af of ze deze tactiek volhoudt tot het einde, want iemand die zo dom is (zogenaamd) en toch in het spel blijft, dat wordt wel verdacht op een gegeven moment.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2017, 21:10:13 door Run »

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #172 Gepost op: 9-03-2017, 23:20:05 »
Ik ook niet theoreticus. Mooi gezegd!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 9-03-2017, 23:44:33 »
En wie kiest nu de Notre Dame als hoogste gebouw terwijl er de Big Ben tussenzit.
Duidelijk!

Notre dame was inderdaad domme opzichtige move.
Er waren ook zeker mensen die haar nooit Hadden laten weg gaan vd plek. Dus met die keuZe zette annelies mol zich weer aan de zijlijn. En toch had ze nog invloed.

En theoreticus volledig met je eens. Als mol niks doen in de museumproef is als mol geen optie. Dat is voor mij de hoofd reden om me te storen aan annelies als mol. Ze staat daar toe dat er geld wordt verdiend, Zonder enige actie van haar Kant. Dat past voor mij niet bij een mol.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2017, 23:49:14 door Tarbozan »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 10-03-2017, 02:22:53 »
+1 Theoreticus

Precies mijn gedachten over Annelies mooi verwoord  ::ok::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #175 Gepost op: 10-03-2017, 16:59:50 »
Ik zit een beetje door de Instagramfoto's van VIER te bladeren en er zitten fragmentjes tussen van de nog overgebleven kandidaten die "nee" antwoorden op de vraag of ze de Mol zijn, zoals we aan het begin van aflevering 4 zagen. Er zitten vooraf opgenomen "profielbeelden" tussen en het eindigt met een doek dat van het mollogo afvliegt alsof het De Mol onthult.

Laat nou de enige persoon waarbij we dit doek daarvoor ook zien afvliegen Annelies zijn. Het heeft veel weg van een vette hint als je het mij vraagt.

Kijk zelf maar hier: https://www.instagram.com/opvier/

Edit: Ik heb even op wieisdemol.be gekeken en daar was dit iemand ook al opgevallen. Maar iemand anders weet er te melden dat er ook een filmpje met Hans is uitgezonden waarbij het doek ook van zijn hoofd afvliegt. (Anders dus dan nu op Instagram van Hans staat.)
« Laatst bewerkt op: 10-03-2017, 17:07:12 door Heinz »

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 11-03-2017, 16:19:41 »
Om Heinz en consorten nog meer in de Annelies tunnel te doen kruipen;
In de aankondiging naar afl 6 horen we Annelies zeggen : echt wel de meest bewogen dag .
Dit komt in een intro waarin we de blind date met de mol hebben.

In seizoen 4 was er ook een meet the mol en hierover zei Gilles de mol ook iets in de lijn van dat dat de meest bewogen opdracht was.
Is ook logisch er is effectief dat moment dat je even niet als mol/ kandidaat staat, maar echt als mol.

Maar was leuk stukje voor de Annelies tunnel. Ik zit zelf nog in een soort ontkenning en blijf bij Eline.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #177 Gepost op: 13-03-2017, 23:37:44 »
Ook na aflevering 6 nog steeds mijn Mol. Ik geloof dat de paniekaanval best echt was en dat Annelies echt haar grenzen verlegd heeft door te duiken. Misschien dat je dat als Mol eerder doet maar dat hoeft niet zo te zijn. Wat ik een stuk verdachter vind is dat Annelies als laatste naar haar bagage duikt en dan als iedereen voor haar geslaagd is óók slaagt terwijl ze de kleuren nooit goed heeft kunnen onthouden. Was het te duidelijk geweest om als enige niet te slagen en kiest ze er met de voorkennis die ze als Mol heeft voor om ook de juiste zak te pakken?

De harstlagenopdracht moet ik nog eens terugkijken maar ik heb volgens mij niet gezien dat ze daarin geld verdiende. En in de caravan was ze ook behoorlijk mols door Robin uit zijn slaap te houden, heel traag te reageren en zelf ook niet te slapen al is dat laatste best begrijpelijk.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 13-03-2017, 23:51:12 »
indien de paniek echt was, is annelies geslaagd in de bagage opdracht omdat ze dan minder verdacht zou zijn, en de kleurcombi al op voorhand wist.

als mol zon paniekaanval faken om anderen proberen te verwarren , vind ik geen leuke manier van mollen.
ik zie annelies echter wel heel even t oke teken voor duikers maken en dat geeft mij de indruk dat ze wel kan duiken.

ik hoop echt nog steeds dat ze t niet is, maar vrees met hele grote vrezen inmiddels. want hoewel ik dus niet op annelies zit, lijkt de hand bij annelies in de meet the mol afwijkend tov de andere keren

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #179 Gepost op: 13-03-2017, 23:52:51 »
ik hoop echt nog steeds dat ze t niet is, maar vrees met hele grote vrezen inmiddels.

Is dat nog steeds vanwege "te passief"? Want na zes afleveringen boordevol zowel vette als subtiele molacties gaat dat echt niet meer op.