Dit seizoen was bizar goed qua opdrachten. Nóg beter dan vorig jaar zelfs. Ik heb wel twaalf opdrachten een 10 gegeven omdat ze zo goed in elkaar zitten:
De knop, Beestenboel (de verlaten dierentuin denk ik er wel bij), Zatte museumkraak, Speciale eliminatie, De rode lantaarn, Elektrospel/acht gps'en, Doolhof, The Hunger Games, Hartslag/"Molafspraak", Caravan, Rugby, Safari.
Nou vooruit, dertien opdrachten want "Shosholoza" is van zo'n ontroerende eenvoud dat die er ook bij hoort!
Probeer ik er toch drie beste uit te halen dan wordt het voor mij:
1. Zatte museumkraak (Een klassieker voor het eerst met veel humor gebracht die typisch is voor de Vlaamse Mol.)
2. Doolhof (De struisvogels doen niet onder voor de (bankroet)lama's, wát een griezelige én humoristische vondst.)
3. De rode lantaarn (Ook typisch Vlaams zo'n koersopdracht er tussen en helemaal zoals de Mol bedoeld is: je grenzen verleggen en voor dilemma's komen te staan.)
We kunnen alleen maar hopen dat de makers dit fantastische niveau van opdrachten vol weten te houden voor De Mol 6. Ik wens ze héél veel inspiratie toe.
Edit: Het elektrospel/acht gps'en en Hartslag/"Molafspraak" horen er natuurlijk ook tussen!