Als je voorkennis van de opdracht hebt, lijkt het me voor de mol juist fijner om in het donker de aanwijzingen te moeten volgen en de enveloppen te kiezen. Er vanuit gaande dat je instructies niet kan begrijpen, anderen van slag kan brengen en stiekem enveloppen nog om kan wisselen. Dat dat niet gebeurd is kan komen omdat iedereen wel erg boven op elkaar bleef zitten, Jochem en Ima alleen al omdat zij Diederik verdenken.
Thomas vond ik het gewoon prima doen. Wat er gemist wordt, mist Sanne ook. De enige fout die hij maakt is de envelop waarbij Sanne het eerst verkeerd zegt waardoor hij het misschien verkeerd onthouden heeft. Sanne valt het blijkbaar absoluut niet op dat Thomas die fout maakt. En hij is een goed acteur maar hij lijkt oprecht verbaasd als blijkt dat de andere groep mensen ipv poppen ziet en in het donker de weg moeten vinden.
Heb het idee dat het mogelijk mollen niet gedaan of gelukt is. En het is moeilijk voor mij vanuit de Diederik tunnel om niet te denken dat Diederik zo sacherijnig werd omdat hij ontzettend in de gaten werd gehouden door Ima en Jochem en zo niet kon mollen. Hij kreeg bovendien een flinke sneer van Ima die op zijn vraag wat minder door te geven over de porto zegt : "we zijn niet allemaal achterlijk Diederik"
Het is toch Imanuelle die twee enveloppen vindt die de eerste groep gemist heeft? Kijk naar de verwarring op de gezichten van Sanne en Thomas. De volgorde klopt dan niet meer. Het is dan wel Sanne die zegt: 'neem dan de linker maar', maar door toedoen van Ima. En volgens mij is niet te zien of Imanuelle de linker daadwerkelijk pakt. Misschien pakt ze de rechter wel, als daar het mingeld in zit.
Ima wil doorlopen, het is Jochem die de betreffende envelop besluit te pakken. En de verkeerde pakt. Maar ik verdenk zowel jJchem als Ima niet eigenlijk, te fanatiek en goed spelend.