Ja, ik vind het ook een prettige afwisseling met de regie-toeren bij WIDM.
De twijfel blijft, maar door de verwarring over de kandidaten te verhogen.
Heb nog even de scene in de gevangenis teruggekeken, omdat het niet duidelijk was of Davey nou wel of niet met het antwoord kwam. Ik meen zelf van niet.
Eline is degene die de juiste regels vindt over John Pearson. Zij begint de regels op te lezen, terwijl Davey bij compleet andere deuren loopt te zoeken en rond te hangen. Eline vraagt de rest dan erbij te komen om te helpen (Ik snap het niet zo). Waarom zou zij, als ze de mol was, zo enthousiast de rest naar de juiste regels trekken?
Dat Davey dan 'To London' opleest, en in een volgende zin 'Swallow' zegt is niet zo raar, want Eline en Marzena zitten met hun vingers bij de juiste regels. Terwijl de dames over "Ondon" zitten te discusseren, loopt Davey weer weg naar een heel andere deur. En als Eline en Marzena vragen of ze "Ondon" niet moeten proberen, haakt Davey weer in ("Ja zeg maar! Zeg maar, Zeg maar. Ga maar zeggen, Ga maar zeggen"). Hij maant ze aan de verkeerde naam te zeggen, en ze spelen hij 1e van 3 kansen zo weg.
Vervolgens blijft Davey op andere plekken zoeken, ver weg van de regels die ze moeten hebben, terwijl Eline op de juiste plek blijft zoeken (ze zegt terecht "Volgens mij moet het echt daar beneden staan"). Als de meiden 'batavia' vinden zegt Davey eerst 'Nee' en meteen erachteraan 'Zeg maar. Zeg maar iets'.
Huppakee, 2e kans weg.
Davey leest wel de zin op met Swallow of London maar het is Eline die zegt: "Misschien is het wel de swallow of London". Davey was ondertussen al met zijn zaklantaarn naar een heel andere plek gegaan. Bovendien, mocht hij de mol zijn dan weet hij op dit punt al dat de tijd zo goed als voorbij is. En kan hij als uiterst fanatieke kandidaat naar de bus racen en zeggen dat hij de oplossing aandroeg..
Eline zit langdurig op de juiste plek te zoeken, komt met het juiste antwoord. Dat ze even de verkeerde kant op gaat, wordt meteen door Davey aangegrepen om haar verdacht te maken. Ik zie ook niet waar hij met het juiste antwoord kwam, zoals hij later claimt; hij las enkel de woorden op, om meteen naar een andere sectie tekst te zappen daarna. Hij zei niet dat dát het antwoord was.