Moloproller, ik snap helemaal niets van jouw theorie vrees ik, kan je deze wat verduidelijken? Want je zegt altijd dat iedereen als hij-zij de Mol is moet goed antwoorden om zijn of haar invloed te vergroten, ik zou niet weten waarom?
Jouw eerste stukje van dat als er 4/6 goed zijn en deze 4 verzetten zich, dat dan de proef lukt dat kan ik volgen. Maar al wat volgt, met dat zolang er geen 2 fout zijn de Mol goed moét antwoorden, daar ben ik je helemaal kwijt
Ja, het is wat ingewikkeld.
Het komt er op neer dat er 10 vragen moeten beantwoord worden. Aangezien er al 6 kandidaten zijn, moeten er nog 4 beantwoord worden. Dit maakt dus dat er nog 4 goede antwoorden gegeven moeten worden.
(tot zover ben je wsl mee)
Als er op de eerste 5 vragen van de niet-mollen minstens 4 juist zijn, dan kunnen die 4 niet-mollen ingezet worden voor de tweede ronde vragen. Om uit te spelen hebben ze ook maar 4 antwoorden meer nodig en is de mol in principe niet meer nodig. 10-6-4=0
(ik hoop dat je die redenatie begrijpt)
Als er maar 3 of minder niet-mollen correct antwoorden, hebben ze om, als ze alle kandidaten met een correct antwoord een 2de keer laten spelen, nog steeds 1 nodig om uit te spelen. 10-6-3=1
Als de mol hier correct antwoord, dan zal ie wsl nog de tweede ronde spelen, en dus verdere invloed hebben op het spel.
En zo kom je dus bij: zolang er geen 2 foute antwoorden gegeven zijn, moet je goed antwoorden om zo veel mogelijk invloed te hebben op het verdere spel.
Nu waren er 4 goede antwoorden, als mol moet je zorgen dat je daarbij bent, zodat je verder invloed had op het spel.
Maar als je als Mol van de groep niet meer verder mag lopen heeft fout staan ook geen zin.
Inderdaad!
@Moloproller.
Is het risico van goed te staan niet te groot?
stel Eline (mijn nr 2, want ik heb niemand anders meer behalve haar en Annelies)
staat bewust goed ervan uit gaande dat je gelijk heb.
Ze sturen haar voor vraag 7 en één van de andere weet dit. Dan kan ze niet anders dan goed staan.
Ga je ervan uit dat ze de mol is?
Zoals het nu liep, moet ze vermijden van als 7de te gaan! Doordat er 4/6 gehaald wordt, moet je zorgen dat je als 10de kan gaan voor de beslissende vraag, want een 3de ronde vragen komt er niet, dus kan je enkel via de beslissende 10de vraag de boel nog saboteren.
Was er 5 of 6 op 6 gehaald, dan is dit pech voor de mol, de kandidaten spelen goed. Enige dat je nog kan proberen is de groep ervan te overtuigen om voor een fout antwoord (bij 5/6).
Was er 3 op 6 (of minder) gehaald, dan kan je voor de 7de, 8ste of 9de vraag gaan en die correct beantwoorden. Er is sowieso iemand die een 3de keer moet gaan om de 10 vraag te beantwoorden, dan kan is het als jou als mol de groep daarvan te overtuigen en daarvoor gaan (en hopen dat er bij de andere nog ergens eens foutje valt)