Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 1 - Duiken naar bagage  (gelezen 10180 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 6: opdracht 1 - Duiken naar bagage
« Gepost op: 13-03-2017, 19:26:39 »
 :)
« Laatst bewerkt op: 13-03-2017, 20:59:03 door Robbieazerty »

Offline spechteke

• Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 1 -
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2017, 20:45:32 »
Toffe opdracht.
Als dit gespeeld was van Annelies dan is dit een geweldige molactie.

Edit: en Eline doet er nog een schepje bovenop
« Laatst bewerkt op: 13-03-2017, 20:47:17 door spechteke »
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Luc

• Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 1 - Duiken naar bagage
« Reactie #2 Gepost op: 13-03-2017, 22:14:52 »
Ik verwachtte wel dat deze opdracht zou slagen, geen enkele kandidaat (inclusief de mol) wilde zijn bagage kwijt raken. Opmerkelijk dat Annelies de juiste bagage opdook hoewel ze naar eigen zeggen wegens paniek de kleuren niet kon onthouden (de held is de mol?).

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #3 Gepost op: 13-03-2017, 22:15:01 »
Ik kan echt niet inbeelden dat dit gespeeld is van Annelies!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #4 Gepost op: 13-03-2017, 22:19:42 »
Dit was wel echt jah.
Altijd leuk zo'n bagageopdracht en hoe snel verknoeiden ze de verdubbelaar ::oink::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2017, 22:21:21 »
Dit was wel echt jah.
Altijd leuk zo'n bagageopdracht en hoe snel verknoeiden ze de verdubbelaar ::oink::
Ik ben vrij goed in vlaggen, maar ik moet toegeven, ik was ook mis... Nuja, na 2 weken daar te zijn, zou het er wsl al ingezeten hebben.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #6 Gepost op: 13-03-2017, 23:14:48 »
Ik kan echt niet inbeelden dat dit gespeeld is van Annelies!

Ja chapeau als dit een mollenactie was.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 13-03-2017, 23:30:49 »
Annelies zat wel in de positie om de gehele proef te doen mislukken. Maar ze maakt haar molactie/paniekaanval ongedaan door toch de juiste bagage eruit te halen. Dat zou een mol dus echt niet doen en ze had de sleutelpositie als laatste in het water...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2017, 23:34:10 »
Annelies zat wel in de positie om de gehele proef te doen mislukken. Maar ze maakt haar molactie/paniekaanval ongedaan door toch de juiste bagage eruit te halen. Dat zou een mol dus echt niet doen en ze had de sleutelpositie als laatste in het water...

Anderzijds ben je als Mol verdacht als je als laatste met een verkeerde tas boven komt.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 13-03-2017, 23:34:44 »
De mol wil ook niet zijn/haar bagage kwijt. Die pakt t sws. Als ze de mol is, kan die paniek aanval ook echt geweest zijn, dat t misschien beter was als ze als laatst ging duiken, dat ze meer rust had.

Helft vh geld toch kwijtgespeeld, dus geen slecht resultaat voor de Mol.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #10 Gepost op: 13-03-2017, 23:35:01 »
Maar dan zou de mol de rest van het seizoen zonder bagage zitten. Dat lijkt mij ook niet gewenst. De molactie hier was het laten mislukken van de verdubbelaar.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Kaaasje

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 13-03-2017, 23:35:53 »
Ja maar een mol wil ook gewoon zijn/haar bagage hebben lijkt me..

Maar door de paniekaanval hadden de twee na haar minder tijd in de bubbel, wat het wellicht lastiger voor ze maakt om hun bagage goed op te duiken...

Overigens leek het er in ieder geval op dat ze pas na het opduiken van alle zakken ze de zakken open hebben gemaakt. Dit was namelijk op de kant en niet op de boot. Misschien wist de mol niet dat er nog geen foute zak tussen zat?

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 13-03-2017, 23:36:30 »
Ja maar die verdubbelaar zou het sowieso nooit gaan worden. Das een kolfje naar de hand van de mol om twee kleuren te verwisselen en klaar ben je.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Kaaasje

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 13-03-2017, 23:37:49 »
Ja maar die verdubbelaar zou het sowieso nooit gaan worden. Das een kolfje naar de hand van de mol om twee kleuren te verwisselen en klaar ben je.
Nou ik weet zeker dat als mijn vriend een van de kandidaten was geweest de mol daar geen kans had gehad om te mollen hoor! Je kunt net een mede-kandidaat hebben die de vlag van Zuid Afrika goed kent. (Al wist de mol waarschijnlijk al wel dat dit niet zo was door ervaringen van de afgelopen weken en het gesprek over de vlag eerder)

Edit: ik denk zelfs dat als ze de vlag ingekleurd hadden met bijvoorbeeld potlood, ze wel door hadden gehad dat deze keuze fout was. Dan ziet de vlag er met dat wit namelijk dusdanig anders uit dat het wel opvalt. Maar als kandidaat wil je het niet te veel gaan visualiseren om dan je eigen bagage-kleuren te vergeten.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2017, 23:46:14 door Kaaasje »

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 13-03-2017, 23:49:07 »
Nou ik weet zeker dat als mijn vriend een van de kandidaten was geweest de mol daar geen kans had gehad om te mollen hoor! Je kunt net een mede-kandidaat hebben die de vlag van Zuid Afrika goed kent. (Al wist de mol waarschijnlijk al wel dat dit niet zo was door ervaringen van de afgelopen weken en het gesprek over de vlag eerder)

Edit: ik denk zelfs dat als ze de vlag ingekleurd hadden met bijvoorbeeld potlood, ze wel door hadden gehad dat deze keuze fout was. Dan ziet de vlag er met dat wit namelijk dusdanig anders uit dat het wel opvalt. Maar als kandidaat wil je het niet te veel gaan visualiseren om dan je eigen bagage-kleuren te vergeten.

Plus de mindfuck was natuurlijk dat elke kandidaat met zijn/haar eigen vlag voor zijn/haar eigen tas in hun hoofd zat. Korte termijn geheugen verdringt dan een eventuele goed opgeslagen beeld van de vlag zodat een fout zo gemaakt is. Best unfair om die verdubbelaar tevoorschijn te halen want dit was schier onmogelijk op deze manier.

Offline Lucy

• Forumlid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #15 Gepost op: 14-03-2017, 00:02:40 »
Wat ik juist opvallend vond, was dat Annelies alsnog de goede bagage boven haalde terwijl ze voor zover ze zelf zei en voor zover wij zagen nauwelijks gekeken heeft naar de kleuren van haar vlag. Dat zou kunnen wijzen op een mol die per se haar bagage wil houden?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 14-03-2017, 00:04:18 »
Wat ik juist opvallend vond, was dat Annelies alsnog de goede bagage boven haalde terwijl ze voor zover ze zelf zei en voor zover wij zagen nauwelijks gekeken heeft naar de kleuren van haar vlag. Dat zou kunnen wijzen op een mol die per se haar bagage wil houden?

Ja de mol wilde natuurlijk zeker zijn/haar bagage. En dat het bij Annelies lukte is zeer opvallend

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 14-03-2017, 00:06:52 »
Best unfair om die verdubbelaar tevoorschijn te halen want dit was schier onmogelijk op deze manier.

Unfair? Ik vond 't een heerlijk plagerijtje zoals ze dr wel vaker inzitten in deze serie. Houdt het leuk. 't Moet niet te makelijk worden. (En ok, zo'n luchtbel is misschien een heftige belevenis, maar het onthouden van vijf kleuren moet toch wel lukken, en ja ... zo bleek ook)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 14-03-2017, 00:09:37 »
Ja de mol wilde natuurlijk zeker zijn/haar bagage. En dat het bij Annelies lukte is zeer opvallend

Anderzijds is er op dat moment al 1/6 kans dat ze de juiste bagage boven haalt. Als je dan 1 van de vlakken onthouden hebt (het driehoekje bijvoorbeeld) dan vergroot je de kansen misschien nog wat.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #19 Gepost op: 14-03-2017, 00:11:02 »
Misschien was het wel een geplande molactie van Annelies om snel en veel te ademen in de bubbel om zo veel zuurstof te verbruiken en dat dit de niet-geplande paniekaanval in de kaart speelde. (Geen idee of dit hout snijdt, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de paniekaanval gespeeld was.)