Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 1 - Duiken naar bagage  (gelezen 10160 keer)

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 1 - Duiken naar bagage
« Reactie #40 Gepost op: 19-03-2017, 11:42:41 »
Ik kan echt, maar dan ook echt niet geloven dat die paniek gespeeld was. Achterna beschreef ze onderandere hoe ze een slok water binnen kreeg,wat je in de beelden ook duidelijk ziet. Zelfs Leonardo Dicaprio speelde dat zo goed niet in de Titanic!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 19-03-2017, 12:02:33 »
Ik denk wel dat de paniekaanval nep was. Volgens mij kan Annelies dit heel goed acteren, en zou dit een perfecte molactie zijn. Misschien deed ze dit om minder verdacht te worden, maar ik vind haar hier nog verdachter door.

Ik kan me dit echt niet voorstellen. Volgens mij kun je dit absoluut niet op deze manier spelen. Als actief sportduiker heb ik meerdere mensen zo in paniek gezien (ik vond dit dan ook hele enge beelden) en ik durf zonder enige twijfel te zeggen dat dit echt was. Het slaan met de armen, het afrukken van het masker en de totale paniek in haar ogen, dat kun je echt niet spelen. Sowieso had het geen nut om paniek te spelen, want de kandidaten konden dit niet zien.

Wel denk ik (dat heb ik al eerder in dit topic beschreven) dat het begin van de paniek wel vooropgezet was. Het duurde mij namelijk veel en veel te lang voordat de duikers ingrepen (iedere duiker herkent echte paniek, dan grijp je meteen in en niet pas na 2/3 minuten). Ik kan me goed voorstellen dat Annelies eerst paniek speelde, maar later was het volgens mij zeker echt. 

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #42 Gepost op: 19-03-2017, 12:06:08 »
Dat kan ik ook beter aannemen jolmolletje.
Als ze uiteindelijk de mol is, wil dit niet steevast zeggen dat dit gespeeld was.

(zou dan al de tweede maal zijn dat ze zo goed acteerde, na haar val in de eerste aflevering)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Duncton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: 19-03-2017, 12:09:17 »
Ook ik heb bedenkingen bij de paniek van annelies in de bubbel. Maar ik zou t geen leuke molactie vinden. Absoluut niet datgene wat ik een mol graag zie doen, maar t heeft wel effect want we horen eline iets over angst zeggen en zien de bezorgdheid in de groep.

Eline zegt last van claustrofobie te hebben. Denk dat het ook zonder de paniekaanval van Annelies voor haar moeilijk was geweest. Overigens vind ik haar reactie, het feit dat het haar toch lukt een tijdje rustig te blijven, wel hinten naar voorkennis. Als mol weet je wat er komt en kan je je daar op voorbereiden.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #44 Gepost op: 19-03-2017, 12:57:46 »
en zou dit een perfecte molactie zijn.
Ik mag hopen dat dit niet gefaked is. Mocht dat wel het geval zijn zou ik het persoonlijk juist een van de slechtste (lees: ergste) molacties aller tijden vinden. Zo'n paniekaanval wil je gewoon niet faken. Vraag dat maar aan mensen die het daadwerkelijk zelf hebben meegemaakt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline lilith

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
« Reactie #45 Gepost op: 19-03-2017, 13:07:00 »
En juist die paniekaanval doet mij ernstig twijfelen of Annelies wel de mol is.
Veel leidt naar haar. Maar wil je dit als mol meemaken?
Is dit nog te combineren (Heinz)???????
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 19-03-2017, 13:42:43 »
Ik denk dat Annelies eerst van plan was lang in de bubbel te blijven om tijd te rekken. Toen is ze als gevolg van het lange onder water blijven in paniek geraakt. Ik denk niet dat het haar bedoeling was om een paniekaanval te krijgen of te faken.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #47 Gepost op: 19-03-2017, 13:47:49 »
Ik denk dat Annelies eerst van plan was lang in de bubbel te blijven om tijd te rekken. Toen is ze als gevolg van het lange onder water blijven in paniek geraakt. Ik denk niet dat het haar bedoeling was om een paniekaanval te krijgen of te faken.

Dit denk ik ook (zie mijn bericht op pagina 1). Paniek was echt en kwam voort uit combinatie grenzen verleggen (misschien had Annelies geweigerd als ze de Mol niet zou zijn, denk aan Magda en de bungeejump) en proberen te mollen tegelijkertijd.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #48 Gepost op: 19-03-2017, 18:56:58 »
Man, het wordt hier alleen maar zotter... Ik denk dat ze dat zou gedaan hebben als...

Dat zijn nu toch geen argumenten?
Ik dacht dat Sam eerst van plan was een foute bagage te pakken. Toen is hij door het gevolg van een vlieg in zijn oog zijn zicht kwijt geraakt. Ik denk niet dat het de bedoeling was om uiteindelijk de juiste te pakken.

#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 19-03-2017, 23:03:26 »
Man, het wordt hier alleen maar zotter... Ik denk dat ze dat zou gedaan hebben als...

Dat zijn nu toch geen argumenten?
Ik dacht dat Sam eerst van plan was een foute bagage te pakken. Toen is hij door het gevolg van een vlieg in zijn oog zijn zicht kwijt geraakt. Ik denk niet dat het de bedoeling was om uiteindelijk de juiste te pakken.

Ik zeg dat Annelies haar molactie (tijd rekken in de bubbel) heeft voltooid en gaandeweg een echte paniekaanval kreeg, daar is niks "als" aan.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #50 Gepost op: 20-03-2017, 11:33:21 »
Ik zeg dat Annelies haar molactie (tijd rekken in de bubbel) heeft voltooid en gaandeweg een echte paniekaanval kreeg, daar is niks "als" aan.

Het is toch behoorlijk gissen op veronderstellingen?
Je moet je voorstellen dat je zoiets vertelt tegen een rechter tijdens jouw verdediging. Zou die dat zien als een goed argument?

Mijn inziens niet. Bijgevolg zie ik het niet als een goed argument.
Maar ja, ik zit dan ook niet in een Annelies-tunnel 😉
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 20-03-2017, 11:41:37 »
Het is toch behoorlijk gissen op veronderstellingen?
Je moet je voorstellen dat je zoiets vertelt tegen een rechter tijdens jouw verdediging. Zou die dat zien als een goed argument?

Mijn inziens niet. Bijgevolg zie ik het niet als een goed argument.
Maar ja, ik zit dan ook niet in een Annelies-tunnel 😉

Volgens mij snap je het punt niet.

Ik leg Annelies haar gedrag in de duikopdracht als volgt uit:

Ze gaat in de bubbel, blijft daar tegen haar zin zo lang mogelijk in om tijd te rekken (molactie). Na 2 minuten slaat echter de paniek toe en moet ze gered worden door een ervaren duiker.

Wat is hier precies niet goed aan? Ik gebruik nergens veronderstellingen. Ik leg enkel uit hoe Annelies' gedrag te verklaren is als ze de Mol is.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #52 Gepost op: 20-03-2017, 11:53:41 »
Volgens mij snap je het punt niet.

Ik leg Annelies haar gedrag in de duikopdracht als volgt uit:

Ze gaat in de bubbel, blijft daar tegen haar zin zo lang mogelijk in om tijd te rekken (molactie). Na 2 minuten slaat echter de paniek toe en moet ze gered worden door een ervaren duiker.

Wat is hier precies niet goed aan? Ik gebruik nergens veronderstellingen. Ik leg enkel uit hoe Annelies' gedrag te verklaren is als ze de Mol is.
Ok dan
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #53 Gepost op: 20-03-2017, 15:22:38 »

Sterker nog; de paniek lijkt direct toe te slaan bij Annelies. Meteen als ze in die bubbel komt. Heel interessant wat Jolmolletje schreef; dat getrainde duikers zo'n paniekaanval herkennen en normaliter meteen redden. Waarom lieten ze haar een aantal minuten paniekeren? Zou kunnen dat dat afgesproken was..

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 20-03-2017, 16:19:19 »
Sterker nog; de paniek lijkt direct toe te slaan bij Annelies. Meteen als ze in die bubbel komt. Heel interessant wat Jolmolletje schreef; dat getrainde duikers zo'n paniekaanval herkennen en normaliter meteen redden. Waarom lieten ze haar een aantal minuten paniekeren? Zou kunnen dat dat afgesproken was..

Laat ons toch echt maar hopen dat het niet afgesproken of gespeeld is. Veinzen dat je in een levensbedreigende situatie verkeerd heeft niets meer met De Mol te maken. Ik geloof dus dat (of ze nu de Mol is of niet) het hele gebeuren oprecht is.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #55 Gepost op: 20-03-2017, 17:33:12 »
Ik hoop dat t echt was en hetzelfde voor de blackout bij de museumroof. Maar tegelijkertijd denk ik dat als dit echt is, het geen goede mol eigenschap is .
En ofschoon een mol ook maar menselijk is , denk ik dat dit gedrag niet  past binnen t profiel wat de makers hebben bij de keuze van een potentiele mol.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 20-03-2017, 17:42:10 »
Bij het terugkijken van deze opdracht viel me een paar dingen op:

Mols of onmols?

Als Robin na slechts een halve minuut bovenkomt uit de bubbel maakt Davey de opmerking dat het memoriseren van dingen bij Robin precies slapen is. Een subtiele hint naar voorkennis van Davey over de caravanopdracht, of onmols omdat de Mol zijn voorkennis niet zo makkelijk prijs zou geven? Het is misschien maar net in welke tunnel je zit.

Onmols:

- Robin en Davey zijn op dag 2 samen actief bezig geweest de Zuid-Afrikaanse vlag zich te memoriseren. Met het oog op deze duikopdracht een onmolse actie.

- Davey drukt zijn wil enorm door door als 2e te gaan duiken naar zijn zak. Hij pakt de goede zak en maakt het zo makkelijker voor de anderen om de juiste zak op te duiken. Is hij bang dat de Mol zijn bagage opduikt?

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #57 Gepost op: 20-03-2017, 17:54:30 »
die laatste kan ook mols zijn. Eigenlijk wil Eline eerder want die wordt steeds banger. Hij laat dat niet toe en zorgt dat Eline nog langer moet wachten en twijfelt. Stel dat ze het niet doet....geld weg
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #58 Gepost op: 22-03-2017, 16:17:55 »
Ik hoop dat t echt was en hetzelfde voor de blackout bij de museumroof. Maar tegelijkertijd denk ik dat als dit echt is, het geen goede mol eigenschap is .
En ofschoon een mol ook maar menselijk is , denk ik dat dit gedrag niet  past binnen t profiel wat de makers hebben bij de keuze van een potentiele mol.
Velen weten niet dat ze 'het in zich hebben'. Het kan zomaar uit het niets ontstaan... Je weet nooit helemaal zeker hoe je op een bepaalde situatie reageert.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 28-03-2017, 22:45:17 »
Eline zegt last van claustrofobie te hebben. Denk dat het ook zonder de paniekaanval van Annelies voor haar moeilijk was geweest. Overigens vind ik haar reactie, het feit dat het haar toch lukt een tijdje rustig te blijven, wel hinten naar voorkennis. Als mol weet je wat er komt en kan je je daar op voorbereiden.

Het moment dat het kwartje bij mij de goede kant op dreigde te vallen, maar dat uiteindelijk toch niet deed. ::tandpastasmiley::

Die paniekaanval van Annelies (we kunnen er nu toch wel vanuit gaan dat dat niet gespeeld was) heeft mij toch ernstig aan het twijfelen gebracht. Ik was hier bijna naar Eline geswitcht. Uiteindelijk waren er toch... redenen om dat niet te doen.

De volgende aflevering begon met de rugbyopdracht, waar Annelies direct de touwtjes in handen nam en Davey, betere sporter dan filmkenner, in positie dirigeerde. Tja, toen was het voor mij wel 'duidelijk'. :P
If I was a haircut would you wear a hat?